نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید اتصالات پی وی سی با توجه به نیاز امروزی بازار به کالاهایی با ویژگی‌های کارآمدتر نسبت به نمونه‌های قدیمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لوله‌های PVC در امور عمرانی به خصوص شهرسازی و ساختمان برای انتقال آب و پوشش سیم‌ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصلات پلاستیکی به عنوان جایگزین محصولات قدیمی ساخته شده از آهن و دیگر فلزات نیز شناخته می‌شوند. اتصالات پی وی سی در بازار به نام پلیکا و با ویژگی هایی چون مقاوم در برابر ترک خوردگی، وزن پایین، قدرت انعطاف پذیری، تحمل سرما و گرمای بالا، عدم تاثیرپذیری از اسیدها معروف بوده و بیشتر از اتصالات فلزی برای انتقال مایعات و گاز کارآمد هستند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید این محصول را شرح داده ایم. برای دیدن انواع طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 
 

طرح تولید اتصالات پی وی سی | معرفی محصول

اتصالات PVC با کد آیسیک 25201221 از نوعی پلاستیک پلیمری به نام پلی وینیل کلراید به روش قالب‌گیری تزریقی فشاری ساخته شده است. از ویژگی‌های بارز این محصول مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر لوله‌ها و سفت و محکم بودن آن برای تحمل فشارهای زیاد است. از این محصول برای انتقال مایع و گاز اغلب استفاده می‌شود. این لوله‌ها توانایی انتقال مایعات در دمای کمتر از 140 درجه سانتی‌گراد را دارند. محصولات PVC برای کاربردهای متفاوت مانند انتقال آب آشامیدنی، انتقال گاز، سیستم‌های آبیاری، استفاده در صنایع شیمیایی و... در اشکال گوناگون مانند لوله، اتصالات مخروطی، اتصالات توپی و ...  در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. اتصالات از طریق سیمان PVC جوش داده می‌شود.

کالا کد آیسیک
اتصالات از يو پي وي سي 2520412607
اتصالات از پي وي سي 2520412344
لوله واتصالات پي وي سي 25201221

 

طرح تولید اتصالات پی وی سی | ویژگی‌های محصول

اتصالات PVC بدلیل صاف و صیقلی بودن، جداره داخلی رسوب را به خود نمی‌گیرد و سبب رشد جلبک نمی‌شود. همچنین در برابر مواد مضر همانند اسید و قلیا و وجود میکروارگانیزم‌ها مقاوم هستند. بدلیل افزودنی‌های مناسب در مواد اولیه ساخت این محصولها در برابر اشعه های مضر موجود در هوا همانند ماوراء بنفش و قرمز نیز مقاوم هستند.

نصب و اتصال آن‎ها به یکدیگر در لوله کشی بسیار ساده است. به دلیل کاربرد پی وی سی بعنوان مواد اولیه در ساخت لوله و اتصالات، محصول ساخته شده از خواص هیدرودینامیکی و مقاومت در مقابل سایش و تحمل پذیری بار مناسب برخوردار است. همین ویژگی‌ها طول عمر آن‌ها را بسیار بیشتر می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این لوله‌ها مقاومت در مقابل حرارت و دمای پایین است. وزن پایین اتصالات PVC در مقایسه با سایر اتصالات رقیب به عنوان مزیت محسوب می‌شود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | مواد اولیه مورد نیاز

مواد اولیه بکار رفته در تولید اتصالات PVC شامل گرانول، پلی ونیل کلراید مخلوط شده با مستربچ (رنگ دانه ) و پودر میکرونیزه مواد معدنی می‌باشد.

موارد کاربرد اتصالات PVC

لوله و اتصالات پی وی سی در شبکه‌های انتقال گاز و مایعات بخصوص در انتقال فاضلاب صنعتی و خانگی بکار می‎رود. زمانی که تمایل داشته باشید خطوط انتقال نیرو و مخابراتی از بستری خشک و عایق عبور نماید می‌توان از لوله و اتصالات پی وی سی بعنوان فضای پوششی انتقال استفاده نمود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | دانش فنی و فرایند تولید

در فرایند تولید اتصالات همانند ابتدای خط تولید لوله‌های پی وی سی، مواد اولیه پس از پودر شدن کامل و مخلوط شدن در میکسر توسط فیدریا دستگاه مکش از مخزن مواد اولیه به دستگاه تزریق منتقل می‌شود. دستگاه تزریق دارای 2عدد فکی در دو طرف می‌باشد که درون آن‌ها متناسب با ظرفیت و مدل دستگاه تعدادی قالب قرار دارد.

مواد پس از ورود به دستگاه توسط گرما و حرارت ناشی از اصطکاک و المنت‌های موجود در دور سیلندر و ماردون ذوب شده و به درون قالب‌ها تزریق می‌شوند. قالب حاوی محصول تزریقی پس از خنک سازی باز شده و اتصالات از آن به بیرون پرتاپ می‌شوند. این اتصالات بعد از پرداخت و پلیسه گیری و انتقال به بخش بسته‌بندی بر اساس سفارش به بازار عرضه می‌شود.

اتصالات پی وی سی بسته به نوع کاربرد در شبکه لوله کشی قالب‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌های تزریق نیز اندازه‌ها و ظرفیت‌های تولید مختلفی دارند که هرچه ظرفیت و کیفیت دستگاه تزریق بیشتر باشد؛ دستگاه بزرگتر، گرانتر و تعداد محصول تولید شده در ساخت قالب می‌تواند بیشتر باشد. شکل دهی لوله برای تبدیل شدن به نر و مادگی، وصل شدن به اتصالات پی وی سی با فشار آن در سیستم شکل‌دهی به کله لوله‌ها به سادگی به فرم دهی قالبی گرم انجام می‌شود. جهت جابجایی قالب دسنگاه‌های ترزیق نیاز به استفاده از جرثقیل جهت جابجایی و باز و بسته کردن قالب‌ها است.

بررسی بازار و رقبا

در کشور تعداد 1417  طرح و واحد تولید انواع اتصالات پلاستیکی، کامپوزیتی، الاستومری از مواد مختلف لاستیک و پلاستیک و رزین همانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، PVC ، پلی کربنات، پلی آمید، فایبرگلاس وجود دارد که با سرمایه گذاری 51259 میلیارد ریال واشتغال اسمی 47900 مشغول به فعالیت می‌باشد که از این تعداد 111 واحد صرفاً به تولید لوله و اتصالات پی وی سی مشغول می‌باشند. با توجه به رشد مصرف داخل و صادرات به کشورهای همسایه تعداد 62طرح‌ درحال احداث صنعتی و تولید لوله و اتصالات پی وی سی در کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به شرح جداول ذیل موجود است.

 

طرحهای  درحال احداث صنعتی تولید اتصالات پی وی سی  دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد
تعداد پیش بینی سرمایه گذاری میلیارد ریال پیش بینی اشتعال نفر ظرفیت واحد
62 1889 1024 86550 تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

آمار واحد های تولید  لوله واتصالات پي وي سي  پليكا در کشور در کشور تا پایان 1398
تعداد سرمایه  میلیارد ریال اشتغال ظرفیت واحد
143 2402 2275 113143 تن

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 755 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 7080 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 26834
2 سرمایهگذاری درگردش 3344
3 کل سرمایهگذاری 28778
4 هزینه تولید سالیانه 87606

 

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 9/39درصد
دوره برگشت سرمایه 2/7
درصداستفاده ازظرفيت اسمي درنقطه سربسر: 29/05

 

مزایای اجرای طرح

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. دارای مزیت رقابتی در مقایسه با کالاهای جایگزین شده
  3. مصرف رو به گسترش به عنوان کالای جایگزین اتصالات فلزی
  4. امکان تولید اتصالات متفاوت با سایزهای مختلف در یک خط تولید با تغییر قالب
  5. قابلیت تامین مواد اولیه از طریق پتروشیمی‌های داخل کشور

 

نتایج  مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تحقیقات بازار و ارايه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين امکان تامین ماشین آلات و مواد اولیه در داخل کشور و بررسی مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید اتصالات نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

منبع : طرح تولید اتصالات پی وی سی



:: برچسب‌ها: طرح تولید اتصالات پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 1045
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا هنور تولید چیپس دارای توجیه اقتصادی است؟ طرح توجیهی تولید چیپس توسط چه کسانی باید نوشته شود؟ یکی از عوامل مهم ایحاد مزیت رقابتی در تولید و فروش محصولات صنعتی استفاده بهینه ازمزیت‌های نسبی کشور و منطقه است. ایران با تولید بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در سال بعد از کشورهایی همانند چین و هندوستان در مقام سیزدهم تولیدکنندگان جهان قرار دارد. وجود مواد اولیه و تکنولوژی مناسب تولید در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با منابع کافی و مدیریت کارا در بازار حضوری سودمندی داشت. با این حال برای شروع چنین پروژه‌ای باید مطالعات لازم انجام شود، کارشناسان کاردوک با تجربه چندین ساله در انواع پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌توانند به شما جهت شروع کار وطرح توجیهی خدمات ارائه دهند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید چیپس آورده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چیپس

 

طرح توجیهی تولید چیپس | معرفی محصول

چیپس بسته‌بندی شده با کد آیسیک 1513412460 سیب زمینی‌های برش و سرخ شده در محیط روغن است که به صورت برگ مانند تهیه می‌شود. این محصول به دو صورت ساده و چاشنی‌دار تولید می‌گردد، در نوع اول برای طعم دادن از نمک استفاده می‌شود، چیپس‌های طعم‌دار علاوه بر نمک با ادویه‌های مجاز طعم‌دار می‌شوند. در صورت نیاز به تغییر و خوش رنگ کردن فراورده الزام به استفاده از رنگ‌های مجاز طبیعی باید رعایت شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | ویژگی‌های محصول

تولید چیپس مشمول اخذ و رعایت ضوابط استاندارد شماره ملی شماره 3764 است که بر کیفیت و فرایند تولید آن نظارت می‌کند. براساس مصوبات قانونی ادارات نظارت بر غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرضه چیپس سیب زمینی به صورت فله در کشور بدلیل ضرورت رعایت  استادندارهای تولید و بهداشت محصول ممنوع شده است.

عرضه این محصول الزاما باید در بسته بندی‌هایی باشد که امکان نفود عوامل خارجی به داخل آن همانند رطوبت، نور و بو وجود نداشته باشد و از داخل بسته نیز چیزی به بیرون خارج نشود. طعم و رنگ آن باید از استانداردها تبعیت نماید. برای دستیابی به کیفیت مناسب چیپس باید عاری از وجود هر گونه قارچ زدگی و خرابی باشد و از كمترين تعداد گره و حفره سطحی برخوردار بوده و ظاهر و یا داخل سیب زمینی‌ها سالم باشد.

بر روی بسته‌بندی چیپس نام برند، نوع محصول، نام و نشانی تولیدکننده، علامت تجاری و شماره سریال تولید، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انضمام قیمت فروش و تاریخ تولید، تاریخ انقضای قابلیت مصرف و وزن خالص محصول باید درج شده باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | کالاهای جايگزين و رقیب

فرنچ فرایز و چیپس خشک شده میوه‌ها و انواع فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت همانند؛ پفک، پاپ کورن، انواع تنقلات خشکبار نیز می‌تواند به عنوان کالاهای جایگزین باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | موارد کاربرد

از انواع چیپس در طعم‌های متفاوت هم به عنوان تنقلات و هم به عنوان کمک غذا استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

سیب زمینی مرغوب ابتدا در آب شسته می‌شود، سپس به بخش پوست كنی منتقل می‌گردد. تراش نازک پوست سيب زمينی در دستگاه‌های سايش، ضايعات سيب زمينی را تا 4 درصد کاهش داده، در ادامه سيب‌زمينی پوست كنده شده از طریق هاپر به درون دستگاه برش سرازير شده و در محوطه آب برش داده می‌شود تا نشاسته از اسلایس‌ها با جريان دائمی آب شسته شده و در هنگام سرخ شدن به هم نچسبند.

تعیین شکل و ضخامت برش تراشه‌ها به جنس (نوع) سيب‌زمينی، زمان ماندگاری در انبار، میزان آماس سيب‌زمينی وابسته است كه معمولا بين یک الی سه ميلي‌متر متغیر می‌باشد. در این بخش نیز در طول برش یک درصد از وزن سیب‌زمینی کاهش می‌یابد. سیب‌زمینی برش خورده شده به صورت اسلایس قبل از سرخ شدن به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این دستگاه در دو مرحله، محصول داخل آب گرم و آب سرد قرار می‌گیرد. این شوک وارد شده باعث ترد شدن محصول در مرحله سرخ کردن می‌شود.

اسلایس خشک شده و با رطوبت تنظیم شده ضمن ضدعفونی شدن و رنگبری در محلول‌های مجاز وارد مرحله سرخ شدن می‌شود. چیپس سرخ و برشته شده بعد از روغن‌گیری به شکل ورقه ورقه شده در آمده و پس از آن سیب‌زمینی به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این مرحله توسط نوار نقاله به داخل دستگاه‌های نمک و طعم‌زنی هدایت می‌گردد. در نهایت پس از خشک و سرد شدن به سمت دستگاه بسته‌بندی با وزن 50 الی 220 گرمی در محیط گاز خنثی انتقال می‌یابد.

طرح توجیهی تولید چیپس | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی مورد نیاز تولید چیپس سیب‌زمینی عبارتند از:

دستگاه شستشوی سیب زمینی

دارای شاسی و بدنه از جنس تمام استیل صنایع غدایی جهت عملیات شستشوی سیب‌زمینی دارای باله‌های گردشی و سیستم ضدعفونی سیب زمینی.

الاواتور و پوست کن سیب زمینی

الواتور برای انتقال سیب‌زمینی خام شسته شده به دستگاه پوست کن می‌باشد. جنس دستگاه‌ها استیل است.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن با تکنولوزی سایشی دارای مخزن مخصوص بوده و وظیفه جداسازی پوست از سیب‌زمینی را به عهده دارد.

سیستم بازبینی سیب زمینی

این مرحله جهت کنترل سیب‌زمینی‌ها قبل از برش خوردن می‌باشد.

هاپر اسلایس سیب زمینی

سیب‌زمینی پس از بازبینی از طریق بالابر و قیف هدایت به دستگاه برش زن منتقل می‌شود.

دستگاه اسلایسر سیب زمینی

دستگاه برش زن سیب زمینی به شکل ورقه‌های مد دارای یک محور ده تیغه دوار می‌باشد.

دستگاه بلانچر سیب زمینی

در این سیستم اسلایس‌های سیب‌زمینی‌ها شسته شده و شرایط ایجاد می‌شود که در مرحله پخت بهم نچسبند.

دستگاه سرخ کن سیب زمینی

فرایر سیب زمینی سرخ کردن و پخت اسلایس‌های سیب زمینی را به شیوه غوطه وری انجام می‌دهد.

دستگاه جداسازی روغن

دستگاه  انتقال روغن‌گیری جهت جداسازی روغن از سیب‌زمینی سرخ شده  به کار می‌رود. در این دستگاه روغن‌های بازیابی شده از چیپس به مخزن دستگاه هدایت می‌شود.

دستگاه طعم دهنده چیپس

چیپس سیب‌زمینی بعد از سرخ شدن برای طعم‌دار شدن به این دستگاه منتقل می‌شود.

سیستم بسته بتدی چیپس

در این سیستم از بالابر توزین‌دار مشتمل بر ظرف‌های خاص جهت انتقال چبپس به دستگاه بسته‌بندی مجهز به سنسورهای الکترونیکی و PLC استفاده می‌شود که در آن ضمن پرکردن و دوخت بسته با محصول داخل آن را با گاز خنثی ازت پر می‌کند. سیستم بسته‌بندی مجهز به جت پرینت درج مشخصات قیمت و تاربخ روی بسته‌ها می‌باشد. محصول تولید خروجی از دستگاه بسته در کارتن‌های آماده حمل به انبار و بازار قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید چیپس | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398  تعداد 74 واحد صنعتی با اشتغال 3856 با ظرفیت اسمی  123975تن چيپس سيب‌زمينی در طعم‌های مختلف در کشور در حال فعالیت می‌باشند. در این طرح با تحقیقات بازار و محاسبه مصرف داخلی براساس مجموع عرضه داخلی و واردات و کم کردن از میان صادرات در طول یک دهه گذشته و با پیش‌بینی تقاضای 5 سال آینده و تحلیل موازنه مطالعه تولید در 5 سال گذشته میزان واقعی تفاضا مشخص شده است؛ براین اساس این طرح در راستای پاسخگویی به مازاد کمبود تولید محصول در آینده ارایه گردیده است.

با این توضیح که نسبت تبدیل جوازهای تاسیس صادره به پروانه بهره‌برداری اندک بوده و از 684 مجوز تاسیس صنعتی صادره تنها 23 واحد در راستای عرضه داخلی با ظرفیت اسمی 47110 در حال فعالیت هستند. بنابراین در صورت رفع موانع پیشرو در طول پنج سال آینده بخشی از مازاد ظرفیت تولیدی مورد نیاز را تامین نمایند.

تعداد کل جواز تاسیس های صادره کشور 684

 

جواز تاسیس  بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی
تعداد سرمایه اشتغال محصول کد آیسیک ظرفیت واحد
23 4569346 1714 چيپس سيب زميني 1513412460 47110 تن

 

تعداد پروانه بهره برداری صادره کشور تا پایان سال 1398
تعداد سرمایه اشتغال محصول کد آیسیک ظرفیت واحد
74 5582763 3856 چيپس سيب زميني 1513412460 123975 تن

طرح توجیهی تولید چیپس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید چیپس سیب زمینی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 34 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه برگشت خواهد شد. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 300 تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1500 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 720 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 1329 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 33,454
2 سرمایه گذاری  درگردش 5,648
3 کل سرمایه گذاری 39,103
4 هزینه تولید سالیانه 29273

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 34
دوره برگشت سرمایه 2/49
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 41/8

 

طرح توجیهی تولید چیپس | مزایای اجرای طرح

  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضای مستمر)
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخشی به تولیدات استفاده شود.
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین‌آلات با کیفیت مطلوب
 

طرح توجیهی تولید چیپس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

شاخص‌های مالی و اقتصادی برگرفته از محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert  و برمبنای طرح توجیهی استخراج شده وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید چیپس با کیفیت نشان می‌دهد. به دلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه بسيار مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید. برای اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجیهی و دریافت خدمت از کارشناسان کاردوک کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید چیپس



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید چیپس ,
:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

اگر دست پخت خوبی دارید، تهیه غذای خانگی یکی از مناسب ترین مشاغلی است که می توانید انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که طبخ برای 4 تا 10 نفر تفاوت زیادی با 200 پرس غذا در روز دارد. تهیه غذای خانگی جوانب مختلفی دارد که مهم ترین آن دستور پخت مورد استفاده است. شما با دستور پخت متفاوت تان می توانید خیلی سریع مشتریان ثابت خود را پیدا کنید. این کار نیز سختی ها و دشواری های خودش را دارد که لازم است قبل از ورود به آن در مورد آن ها تفکر نمایید. جهت اطلاع از چگونگی راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تهیه غذای خانگی

 

 

تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی یکی از پردرآمدترین و پر زحمت ترین مشاغلی است که برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها جذابیت دارد. اما شروع هر کاری بدون بررسی های مورد نیاز کاری بیهوده خواهد بود. از این رو باید از همان ابتدا به سوالات زیادی پاسخ دهید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت مورد نظرتان برسید. 

1- مشخص کردن هدف

شما باید هدف خود را از تأسیس یک تهیه غذای خانگی مشخص کنید. در صورتی که ندانید قرار است چه کاری انجام دهید و چه مسیری را طی کنید، در میانه راه پشیمان می‌شوید و یا با مشکل برمی‌خورید. باید هدف خود را از ایجاد تهیه غذای خانگی مشخص کنید و خود را به چالش بکشید. مثلاً بررسی کنید که

1- آیا مغازه دارید و می‌خواهید از مشتری‌ها در همان‌جا پذیرایی کنید؟

2- آیا می‌خواهید در گوشه‌ای از خانه غذا تهیه کرده و برای مشتری‌ها ارسال کنید؟

3- آیا می‌خواهید چند نوع غذای محدود برای ارائه به سازمان‌ها، شرکت‌ها یا محیط‌های اداری تهیه کنید؟

4- آیا در نظر دارید با تبلیغات از همه جای شهر مشتری داشته باشید و غذاهای متنوعی در منوی پیشنهادی‌تان وجود دارد؟

5- فینگر فود، غذای سنتی، غذای فرنگی، غذای مخصوص گیاهخوارها یا …. مشخص کنید چه نوع غذایی مدنظرتان است.

2- بررسی هزینه‌های مورد نیاز

هزینه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر در کسب و کار تهیه غذای خانگی است. پس قبل از هر اقدامی هزینه‌ها را سبک و سنگین کنید. ببینید برای شروع، پیشرفت، خرید تجهیزات و مواد اولیه و برای طی کردن فرآیند دریافت مجوز به چه مقدار بودجه نیاز دارید. از طرفی دیگر برای موارد ضروری و اتفاقات پیش بینی نشده هم باید هزینه‌هایی را در نظر گرفته باشید که در طول مسیر با کمبود بودجه مواجه نشوید.

3- نیروی کار

مطمئناً شما برای پیشبرد چنین شغلی نیاز به چند نفر نیروی کار دارید. بنابراین بررسی کنید که چند نفر نیروی کار داخلی و خارجی باید همراه‌تان باشند. برخی از نیروهای کار برای داخل سالن مورد نظر شما نیاز است و برخی از نیرو‌های کار برای کار در بیرون از سالن یعنی به عنوان پیک مورد نیاز است.

4- نوع غذای مورد نظر را مشخص کنید

باید در یک دسته‌بندی مشخص شروع به تهیه غذا کنید. نباید در کنار غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی سرو کنید. معمولا تهیه غذای خانگی شامل غذاهایی چون خورشت‌ها، کوکوها، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، کوبیده، جوجه و... هستند. پس مشخص کنید که از بین غذاهای سنتی قرار است چه مواردی را انتخاب کرده و بپزید.

5- پخت با حجم کم

هرچه دور ریز غذاهایتان کمتر باشد. به نفع شماست. پس در روزهای اول که کسی شما را نمی‌شناسد باید با تعداد کمتری شروع کنید و آرام آرام کار را گسترش دهید. اگر مغازه دارید تعداد مشتریان‌تان به نسبت بیشتر است و سرعت اضافه شدن آنها سریع‌تر خواهد بود. پس تقریبا روزی ۳۰ تا ۵۰ عدد غذا برای روزهای اول کافی می‌باشد. برای سرویس دهی بهتر باید از شب قبل غذاها را نیم پز کنید، با این کار هم سرویس دهی سریع تر خواهد بود و هم غذاها کیفیت بالایی خواهند داشت. هرگز کیفیت کار را به خاطر هزینه ها پایین نیاورید، هیچ مشتری غذای بی کیفیت شما را دوباره خریداری نمی کند.

6- تعیین میزان فروش

اگر به دنبال سود بالا در هر فروش باشید، مسلما مشتریانتان محدود به قشر خاصی می شوند. اما اگر با سود کمتر، فروش زیادی داشته باشید؛ قشر بزرگ تری را می‌توانید مورد هدف قرار بدهید. بنابراین علاوه بر حفظ کیفیت باید طوری قیمت را تعیین کنید که افراد متوسط جامعه (پر جمعیت ترین بخش جامعه) بتوانند از غذای شما تهیه کنند. 

7- انتخاب نام تجاری

نام تجارت کوچک خود را دست کم نگیرید. هر چقدر کیفیت غذای شما خوب باشد، همچنان مخاطبان شما را از روی برندتان شناسایی می‌کنند. مثلاً می‌گویند قورمه بهاران بهترین طعم و مزه را دارد. بنابراین نامی مناسب و متناسب با فعالیت‌تان را در دستور کار خود قرار دهید. نام تجاری خوب شما یک بازاریابی دقیق و اصولی محسوب می‌شود.

8- یافتن مناسب ترین درگاه فروش

یکی از دغدغه های اصلی که باید از ابتدای شروع کار داشته باشید، بازاریابی است. امروزه گسترش اینترنت و فضاهای مجازی فرصت مناسبی به کسب و کارهای خرد داده تا بتوانند خود را به مخاطبان در هر مکانی بشناسانند. اما روش های مختلفی برای ورود به بازار وجود دارد که با استفاده مشاوره کسب و کار می توانید راحت ترین و کم هزینه ترین راه را انتخاب نمایید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در تهیه غذای خانگی

پخت غذا با ظرفیت بالا، قابل مقایسه با مقدار آشپزی خانگی نیست، از این رو تجهیزات آشپزخانه خانگی پاسخگوی شما نیست و نیاز به تجهیزات قوی‌تری دارید. پس باید از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی اقدام به تهیه حداقل تجهیزات آشپزخانه کنید. اقلام اولیه شامل موارد زیر می‌باشد که البته بستگی به منوی غذای شما دارد و ممکن است تجهیزات دیگری به آن‌ها اضافه یا کم شود.

  • اجاق گاز رستورانی اجاق پلوپز زمینی
  • یخچال و فریزر صنعتی
  • میز کار استیل
  • سینک ظرفشویی صنعتی، وان شستشوی صنعتی
  • کابینت دیواری یا کابینت زمینی
  • هود دیواری یا هود مرکزی
  • گرمخانه غذا به صورت برقی یا گازی
  • تجهیزات جزئی مانند دیگ، قابلمه، چاقو، کفگیر، ملاقه و ....

قبل از تهیه تجهیزات به منظور صرف بهینه بودجه در نظر گرفته شده و انتخاب درست تجهیزات از تجارب مشاوران و کارشناسان فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهره بگیرید و حتما به این نکته توجه بفرمایید که از شرکت‌های تولید کننده که محصولات را گارانتی می‌کنند و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، تجهیزات را تهیه کنید. 

مجوز ها و کارت بهداشت  برای تهیه غذای خانگی

همه‌ مشاغلی کـه با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله اغذیه فروشی‌ها باید برای فعالیت مجوز و کارت بهداشت داشته باشند. بر این اساس حتی افراد فعال در تهیه غذاهای خانگی نیز ملزم به داشتن کارت بهداشت هستند. در خصوص مشاغل خانگی نیز مجوز فعالیت کسب و کار خانگی نیز لازم است. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسانکاردوک در این مسیر راحت تر به نتیجه برسید.

برای صدور کارت بهداشت روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش‌ها که اخیرا فعال شده، مراجعه بـه مراکز پیشخوان دولت اسـت. دفاتر پیشخوان تسهیلاتی را برای صدور هر چـه سریع‌تر کارت بهداشت در اختیار مردم و متقاضیان قرار داده اند.

برای تهیه غذای خانگی از کجا شروع کنیم؟

ابتدا باید امکانات خود را بسنجید تا بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید. سرمایه اولیه، امکانات و تجهیزات‌تان را برآورد کنید و در مقابل هزینه ها را نیز مشخص کنید. از تجربه دیگران و کمک افراد متخصص نیز استفاده کنید. عجله نکنید، زمان مهم است اما در نهایت با شروع کار بدون بررسی ضرر بیشتری خواهید کرد. همزمان با برآورد هزینه ها جهت دریافت مجوزها نیز اقدام کنید. با دریافت مشاوره می توانید در کوتاه ترین زمان جواب بسیاری از سوالات خودتان را بگیرید. 

سرمایه مورد نیاز برای تهیه غذای خانگی

با توجه به تنوع اجناس و تغییر قیمت ها در بازار نمی‌توان به طور دقیق سرمایه مورد نیاز را برآورد کرد. به همین دلیل باید هر زمان که تصمیم به شروع تهیه غذای خانگی گرفتید، اقدام به برآورد هزینه ها نمایید. مرکز کاردوک با تهیه پیش امکان سنجی در هر کسب و کاری به شما برای شروع کارتان خدمات مشاوره نیز ارائه می دهد.

مسلما زمانی که یک سری امکانات اولیه داشته باشید، برای شروع کار هزینه کمتری نیاز خواهید داشت. معمولا مشاغل خانگی با کمک اعضای خانواده ایجاد می شود، این نیروی کار به دلیل مشترک بودن منافع‌شان می توانند در کاهش هزینه ها کمک شایانی نمایند.

 

کوتاه سخن اینکه...

تهیه غذای خانگی می‌تواند یک شغل خوب و خوشمزه باشد به شرط آنکه در هر حال کیفیت آن را حفظ کنید و در رعایت بهداشت کوشا باشید تا بتوانید مشتریان وفاداری پیدا نمایید. با رعایت و دقت در نکات بالا می‌توانید تهیه غذای خود را راه اندازی کنید.

سؤالات متداول در خصوص تهیه غذای خانگی

آیا برای این کار در منزل و تحویل به بیرون هم نیاز به کسب مجوز هست؟

بله برای شروع کار در خانه نیز نیاز به مجوز کسب و کار خانگی و کارت بهداشت دارید که به نسبت شرایط آسان تری دارد.

برای تبلیغات تهیه غذای خود چه کاری باید انجام دهیم؟

با توجه به موقعیتی که دارید باید بهترین روش تبلیغاتی را استفاده کنید. برای مثال اگر در نزدیک یک موسسه و یا ارگانی هستید، می توانید با ارائه چند نمونه کار و بستن قرار داد فروش خود را تضمین نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تهیه غذای خانگی



:: برچسب‌ها: تهیه غذای خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 928
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

ترک شغل کارکنان آن هم به صورت دسته جمعی می تواند هزینه های گزافی برای کارفرما به بار بیاورد. یکی از وظایف مهم مدیران، مدیریت نیروی انسانی است. همان قدر که نیروی متخصص می تواند برای ارگانی سودآوری داشته باشد، از دست دادن او نیز زیان بار خواهد بود. از طرفی دیگر ترک شغل تصمیم بزرگی برای یک کارمند است و اغلب چیزی نیست که فرد به دنبال آن باشد. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد از منبع درآمدی خود بگذرند و بخواهند شغل‌شان را ترک کنند. در ادامه به وظایف کارفرمایان برای حفظ کارمندان اشاره کرده ایم. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک شغل کارکنان

 

 

دلایل ترک شغل کارکنان

هر چقدر میزان ترک شغل در شرکتی بالا باشد، نشان‌دهنده ضعف مدیریتی و اشکالات در رهبری افراد است. از این رو مدیران و کارشناسان ارشد هر شرکت و هر اُرگانی باید با تمام توان کیفیت کاری را بالا برده و رضایت شغلی را در کارکنان خود افزایش دهند. اگر این کار را نکنند باید هزینه‌های بسیاری به خاطر فضای خالی و کمبود کارمند را بپردازند. در ادامه به مهم‌ترین علت ترک شغل کارمندان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

1- نبود هیچ فرصتی برای پیشرفت

از دیدگاه تکاملی، نسل بشر همیشه در جستجوی روش‌های جدیدی است که در آن بتواند خود بهتر خود را پیدا کند. کارکنان نیز همواره در جستجوی فرصت‌ها برای پیشرفت مهارت‌های خود به منظور پیشرفت در حرفه خود هستند. به ویژه در شرکت‌های تکنولوژی افراد آرزو می‌کنند که کارفرمایان ابزار و برنامه‌های آموزشی لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بتوانند خود را بهبود بخشند. در نتیجه، اگر آنها احساس کنند که کارشان معمولی است یا مدیرانشان علاقه‌ای به پیشرفت نشان نمی‌دهند، واکنش طبیعی آنها، ترک شغل خواهد بود. کارمندان می‌خواهند فرصت‌هایی داشته باشند که از طریق آنها مهارت‌های خود را یاد بگیرند.

2- ترک شغل کارکنان | نبود روابط حرفه‌ای

در واقع کارمندان بیشتر از آنکه کارشان را ترک کنند، تیم‌ها و مدیران خود را ترک می‌کنند. اگر آن‌ها نتوانند دوستان خوب، همکاران وفادار و مدیران برتری را در شرکت داشته باشند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، و یا اگر نتوانند هیچ گفت و گویی را با آن‌ها به نتیجه برسانند، به احتمال بسیار زیاد کارشان را ترک خواهند کرد.

3- انعطاف‌ناپذیری

همه دوست دارند که کارشان انعطاف‌پذیر باشد تا نیازی نباشد در منزل و یا ساعات اضافی در اداره مجبور به کار شوند. از این رو اگر فرد فشارهای کاری زیادی را تحمل کند طوری که نتواند بین زندگی شخصی و کاری‌شان تعادل برقرار کنند، حتی اگر کارش را دوست داشته باشد، آن را ترک خواهد کرد.

4-ترک شغل کارکنان |  عدم همخوانی میزان کار با درآمد

شاید کار سنگینی انجام دهید اما نسبت به کاری که می‌کنید، درآمد پایینی داشته باشید، در نتیجه انگیزه‌های لازم برای کار کردن را از دست می‌دهید چون احساس می‌کنید که از شما بیگاری کشیده می‌شود. به همین دلیل با یک حساب و کتاب ساده می‌فهمید که ترک آن کار کمک به خودتان خواهد بود و می‌توانید در جایی بهتر با درآمدی بالاتر کار کنید. بنابراین به عنوان کارفرما باید حقوق کارمندان‌تان را متناسب با شرح وظایف‌شان تعریف کنید.

5-عدم توجه به نقش های مثبت و منفی

هر کسی در محیطی که مشغول به کار هست، علاوه بر وظایفی که برایش تشریح شده؛ می‌تواند بر همکاران، مراجعان و محیط کاری تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. کارمندان نیز نیاز به توجه کارفرما و قدردانی دارند. کارفرما باید بر اساس همین تلاش‌های کارمندان در جهت پیشرفت خودشان و سازمان؛ پاداش و ارتقای شغلی در نظر بگیرید. عدم توجه مدیران به این موارد موجب القای حس بی عدالتی و نادیده گرفته شدن می‌شود. 

6- ترک شغل کارکنان | برآورده نکردن وعده ها

هر قول یا وعده‌ای که به کارمندان داده می‌شود، باید با احتیاط و تفکر انجام شود. کارمندان روی حرف‌های شما حساب کرده و از کارفرما انگیزه می‌گیرند. بی‌ثمر گذاشتن امیدها و آرزوهای کارمندان موجب یاس و خروج آن‌ها از سازمان خواهد شد.

7- اجبار در جایگاه

گاه نقش ها و وظایف تنها از بالا به پایین بدون در نظر گرفتن علایق محول می شود. ندادن فرصت به کارکنان برای نشان دادن مهارت های‌شان در بخش هایی که علاقه دارند، موجب کور شدن خلاقیت و نوآوری کارکنان در سازمان می شود. بهتر است مدیران با ایجاد ارتباطی نزدیک تر با کارمندان (در چهارچوب حرفه ای) به علایق آن ها پی برده و متناسب با آن به فرد فعالیتی را بسپارد.

به عنوان یک مدیر، چگونه مانع از ترک شغل کارکنان شویم؟

1- از آن‌ها ستایش بیشتری کنید.

2- برای آن‌ها اهداف و برنامه‌های تازه‌ای مشخص کنید.

3- تفریحات تیمی و شرکتی را تنظیم کنید.

4- اجازه دهید ایده‌هایشان را ارائه دهند.

5- در میزان درآمد آن‌ها تجدید نظر کنید.

6- ساعات کاری را منظم‌تر و به صرفه‌تر کنید.

7- جلسات بیهوده را کنسل کنید.

8- در مورد احساسات و ناراحتی‌های آن‌ها سؤال کنید.

9- ارتباط خود را با کارمندانتان بهبود ببخشید.

10- فضای تیمی خود را مثبت کنید و منفی‌نگری را از بین ببرید.

کوتاه سخن اینکه...

شما همیشه نمی‌توانید جلوی ترک شغل کارکنان خود را بگیرید، اما با شناسایی دلایل احتمالی و با رعایت این نکات می‌توانید خطر ترک شغل را کاهش دهید. اغلب مشکلاتی که کارمندان با آن روبرو هستند و باعث می‌شود احساس ناراحتی کنند، به راحتی برطرف می‌شود. شما فقط باید خطوط ارتباطی خود را باز نگه دارید. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که به کارمندان خود دلیلی می‌دهید تا در کنار شما بمانند.

سؤالات متداول در خصوص ترک شغل کارکنان

آیا ترک شغل کار خطرناکی است؟

از این جهت خطرناک است که ممکن است فرد منبع درآمدی خود را برای مدتی شاید طولانی از دست بدهد. به همین دلیل استرس‌های زیادی او را در برمی‌گیرد. اما ترک شغلی که از آن رضایت ندارید، می‌تواند فرصت بهتری را برای شما در نظر بگیرد.

آیا تغییر شیوه‌های مدیریتی می‌تواند از ترک شغل کارمندان جلوگیری کند؟

بله. در واقع شناسایی شیوه‌های رهبری و مدیران مطلوب و نامطلوب و تقویت یا از بین بردن آن‌ها تاثیر زیادی در نگهداری کارکنان مستعد دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.

منبع : ترک شغل کارکنان



:: برچسب‌ها: ترک شغل کارکنان ,
:: بازدید از این مطلب : 978
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چه کسی نیاز به طرح توجیهی تولید هبلکس دارد؟ آیا تولید هبلکس صرفه اقتصادی دارد؟ نظر به وجود ظرفیت تولید یک میلیون متر مکعب بتون سبک در کشور و مصرف همین میزان در کف‌ریزی ساختمان در کشور میزان نیاز به قطعات بتن سبک که عمدتاً با تولیدات سفال تامین می‌شود، بیش از چهار برابر این مقدار است که زمینه توسعه تولید قطعات بتنی سبک را به عنوان کالای جایگزین و مطلوب‌تر مطرح می‌نماید. گسترش ظرفیت تولید نه تنها امکان تامین نیاز داخل بلکه امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز فراهم‌تر خواهد نمود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید هبلکس ارائه شده است. برای آشنایی با سایر انواعطرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی هبلکس

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | معرفی محصول

بتون سبک اتوکلاوی (AAC) و یا بتن اسفنجی یک محصول بتونی با تکنولوژی پیشرفته است که از مخلوط آهک و سیلیس به همراه پودر سیمان و پودر آلومینیوم درست می‌شود.

این محصول بدلیل هوازایی در پخت در محیط اتوکلاو طی فرایند تولید، Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نامیده می‌شود. تکنولوژی تولید و فرمولاسیون مواد اولیه این محصول در کشورهای اروپایی در یک سده گذشته با تکیه بر فعالیت‌های تحقیق وتوسعه صنعتی تغییر و تکمیل‌تر گردیده است. هم اکنون امکان ساخت ماشین آلات و استقرار فرایند تولید در کشور نیز وجود دارد.

برای بتون سبک گازی در کشور بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کدهای متفاوتی با توجه به نوع کالا و فرایند تولید وجود دارد.

کد های  آیسیک محصولات

نام کالا کد ISIC

شماره تعرفه گمرکی

بتن سبک AAC

بتن سبك گازي سقفي مسلح 2695512329 68101110
بلوك ديواري غير مسلح از بتن سبك گازي 2695612327
بلوك سقفي غير مسلح از بتن سبك گازي 2695612328
ساير محصولات بتني غير مسلح از بتن سبك گازي 2695612381
محصولات بتني غير مسلح از بتن سبك گازي 12695512366

طرح توجیهی تولید هبلکس | ویژگی‌های  محصول

مهم‌ترين مزيت‌هاي محصولات ساخته شده از بتن سبک AAC  قابلیت تولید در اندازه و شکل‌های متفاوت متناسب با نیازهای ساختمان به صورت انبوه و دارای ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان است.

امکان تولید هم به شکل پانل و اسلب‌ها و مقاطع بزرگ مسلح و هم به صورت بلوک‌های غیرمسلح وجود دارد. به دلیل وزن کم (حدود یک سوم  آجر سفال) و دارا بودن مقاومت فشاری مطلوب موجب کاهش وزن سازه می‌گردد. ضریب انتقال حرارت، صوت و الکتریک آن سبب صرفه جویی در هزینه گرمایش، سرمایش و عایق کردن صوتی سازه خواهد شد.

بر عکس سایر محصولات رقیب نصب و کاربرد آن در سازه ساده و سریع‌تر و کم هزینه‌تر است. این محصول به دلیل بافت یکپارچه قابلیت مناسبی در انجام عملیات سوراخکاری، اره کاری، نصب و تجهیزات روکار را دارا می‌باشد.

کالای جایگزین و مکمل محصول

بتن سبک گازی متخلخل، می‌تواند کالای جایگزین سایر مصالح ساختمانی مصلح و غیر مسلح نیز باشد؛ از جمله به بلوک‌های سبک با پوکه، بلوک‌های CLC، بتن سبک با لیکا، بتن سبک با پرلیت، سایلکس، سیپورکس و بلوک‌های سیمانی اشاره نمود. بلوک‌های سیمانی به‌دلیل وزن زیاد تقریباً منسوخ شده‌اند و سایر محصولات مذکور قابلیت رقابت با بلوک‌های AAC را خواهند داشت.

موارد کاربرد  بتن سبک گازی  AAC

از بتون سبک گازی می‌توان به عنوان بتن سبک و حرارتی کف ‌و روی پشت، در ساختمان‌های پیش‌ساخته دارای قالب در جا برای پارتیشن‌بندی انواع بلوک‌ها و قطعات پیش ساخته در ساختمان، محوطه سازی و حصارکشی استفاده نمود.

طرح توجیهی تولید هبلکس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

 1-فرایند تولید

مواد اولیه اصلی تولید بتن سبک گازی شامل آهک و پودر سیلیس و آلومینیوم و سیمان از زنجیره تامین معادن و کارخانه به محل سایت تولید حمل می‌شود. کلوخه آهک توسط فیدر به سنگ شکن و کوبیت چکشی منتقل شده. پس از آسیاب شدن به سیلوهای پودر میکرونیزه 50 تنی توسط توارهاب نقاله و الواتور منتقل می‌گردد.

به طور هم‌زمان سیمان منتقل شده نیز به سیلوهای 120 تنی توسط اسکروها 18 متری منتقل می‌گردد. پودر سیلیس نیز پس از ذخیره در سیلو به صورت تنظیم به بالمیل گلوله ای منتقل شده و پس از میکس و هموژن شدن جهت تشکیل ترکیب نهایی بتن سبک گازی تشکیل می‌شود.

مخلوط نهایی پس از مانای و کنترل غلظت و تایید کنترل کیفیت فرمولاسیون با پودر آلومینیوم میکس شده و به داخل قالب تزریق می‌شود. در این مرحله بتن بدلیل فعل انفعالات حجیم شده، بعد از چند ساعت قرارگیری در گرمخانه و تخمیر؛ اماده تخلیه از قالب و برش افقی و عمودی براساس نیاز بازار و برنامه ریزی تولید می‌شود. محصولات پس از انوکلاوینگ آماده انتقال به انبار و بسته‌بندی هستند. لازم به ذکر است تمامی این فرایندها دارای PLC کنترل و اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ مرکز کنترل فرایند است.

2-ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تاسیسات خط تواید بتن سبک گازی ACC برای ظرفیت تولید 240 تن در روز عبارتند از:

  • قیف و فیدر تغذیه سیلیس دو ستگاه
  • آسیاب گلوله ای (بالمیل) با سرند و قطعات مربوطه
  • مخزن دوغاب سیلیس به همراه  همزن‌ها و اللکترو موتور و پمپ‌های انتقال دوغاب چهار دستگاه
  • تانکر سوخت گازوئیل و آب چهار عدد
  • موتور ژنراتور برق اضطراری ۲۵۰ کیلو وات یک دستگاه
  • باسکول ۶۰ تنی یک دستگاه
  • انشعاب برق ۵۰۰ کیلو وات همراه با کلیه تابلوهای اصلی و فرعی فیدر آهک به سنگ شکن یک دستگاه
  • سنگ شکن و کوبیت (جهت آسیاب و میکرونیزه کردن آهک) دو دستگاه
  • نوار نقاله جهت انتقال آهک به آسیاب کوبیت دو دستگاه
  • الواتور قاشقی گیربکس دار دو دستگاه
  • قیف سیمان و آهک و سیلیس دارای  لودسل، ويبره و اسکرو انتقال و الكترو گیربگس دستگاه
  • سیستم تورین آهک، سیلیس و سیمان سه دستگاه
  • سیلوی ذخیره آهک و سیمان با ظرفیت ۵۰  و ۱۲۰ تن همراه با اسکروهای مربوطه و با الکترو موتور گیربکس‌دار چهار دستگاه
  • مخزن توزین دوغات سیلیس دارای لودسل و شیر برقی یک دستگاه
  • همزن برقی پودر آلومینیوم یک دستگاه
  • توربو میکسر با موتور، شافت و پره و شیر برقی یک دستگاه
  • پایپینگ دوغاب از مخازن ذخیره به برج دوغاب ریزی
  • کشاننده خط گرمخانه دارای الکترو گیربکس ۵ دستگاه
  • دستگاه جرثقیل سقفی با تابلو برقی و سیم بکسل و وینچ
  • خط کامل برش افقي با جکهای پنوماتیکی و الکترو گیربکس
  • تیلت کیک با یونیت هیدرولیکی برگردان یک دستگاه   
  • جرثقیل برگرداندن، باز و بسته کردن قالب یک دستگاه
  • ريل گذاری خطوط انتظار اتوکلاو
  • کشاننده خط انتطار الکترو گیربکس دار بخش فراوری
  • اتوکلاو کامل دو درب هر کدام به طول سی متر و قطر دو متر با ریل گذاری داخل-چهار دستگاه
  • دیگ بخار شش و نیم تن با فشار ۱۴ بار و تابلو برق، سختی گیر و منبع آب چهار  دستگاه 
  • .....

 

طرح توجیهی تولید هبلکس |  بررسی بازار، رقبا و بازار هدف

بتن سبک عمدتاً در صنایع ساختمان‌سازی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصول به‌دلیل سبک‌تر بودن نسبت به سایر کالاهای مشابه قابلیت حمل و نقل راحت‌تری را به بازارهای مختلف فراهم می‌آورد و از این‌رو بازار کشورهای همسایه عراق، ترکیه، پاکستان و افعانستان و هم‌چنین استان‌های هم‌جوار را علاوه بر مصرف داخلی استان می‌توان برای آن متصور بود.

این محصول با توجه به سهولت اجرا و مزایا و صرفه اقتصادی از سوی انبوه‌سازان، پيمانكاران و سازندگان انفرادی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. تا پایان سال 1398 تعداد 760 جواز و پروانه بهر برداری برای تولید انواع بتن‌های سبک صادره شده است؛ از این تعداد167 واحد به تولید رسیده و دارای پروانه بهره‌برداری هستند. 81 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد در کشور وجود دارد. با توجه به نیاز  بیش از یکصد میلیون تنی انواع بتون در کشور زمینه ایجاد این طرح در مناطق مختلف کشور به استناد تحقیقات بازار می‌تواند در دستور کار سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

                                

تعداد کل جواز ناسیس های  و پزوانه های صادره بتن سبک
760
 
تعداد واحد های تولید بتن سبک کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
167 8273884 3778 5267481 تن
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک کشور
81
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک  گازی کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
26 1705418 623 1757750 تن
 
تعداد واحد های تولید بتن گازی  سبک کشور
تعداد  سرمایه گذاری اشتعال ظرفیت واحد
25 4747118 1031 1369185 تن

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید بتن سبک گازی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 75000تن در سال ارائه شده است:

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرح انجام شده مورد نياز جمع درصد
سهم شركت سرمايه 0 0 0 0
جاري شركا 0 150,255 150,255 65%
جمع سهم شركت 0 150,255 150,255 65%
سهم بانك تسهيلات ريالي بلند مدت 0 79,500 79,500 34%
كوتاه مدت 0 3,000 3,000 1%
جمع تسهيلات ريالي 0 82,500 82,500 35%
تسهيلات ارزي 0 0 0% 0
جمع سهم بانك 0 82,500 82,500 35%
جمع  كل 0 232,755 232,755 100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   18000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز 5600 متر مربع
3 ماشین آلات  صنعتی 51000 میلیون ریال

 

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 150,255
2 سرمایه گذاری  درگردش 82,500
3 کل سرمایه گذاری 232,755
4 هزینه تولید سالیانه 70446

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 21/5
نرخ بازده سرمايه بكار گرفته شده (ROCE)  (درصد) 44
درصد فعالیت در نقطه سر به سر 24/9

طرح توجیهی تولید هبلکس | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد بتن‌های سبک گازی به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه در تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور بموازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تولید محصولات با کیفیت استاندارد بین المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضای مستمر)
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخش به تولیدات استفاده شود
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح توجیهی تولید هبلکس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارائه معيارهای محاسبه هر يک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌های ثابت و متغير طرح، پيش‌بينی و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده و وضعيت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای تولید قطعات بتن سبک گازی با کیفبت نشان می‌دهد و بدلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمينه مساعدی برای ایجاد اين واحد فراهم است.

خدمات مشاوره در مرکز کاردوک

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. حهت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی هبلکس



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید هبلکس ,
:: بازدید از این مطلب : 825
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

فرصت سرمایه گذاری پایانه های صادراتی به عنوان یک زیرساخت توسعه‌ای از عوامل ایحاد مزیت رقابتی در تجارت خارجی استان‌ها و کشور است. حضور فعال در بازارهای جهانی نيازمند سرمايه‌گذاری در زيرساخت‌هاس صادراتی و رقابتی نمودن محصولات تولیدی کشور در بازار هدف می‌باشد. توسعه بازرگانی خارجی و حمل و نقل بين‌المللی، به شکل گسترده‌ای از مراکز لجستيک مانند مناطق آزاد، بنادر خشک، پايانه‌های صادراتی و... بهره می‌برد. پايانه صادراتی جديدترين الگوی تخصصی-صادراتی و آخرين حلقه و تکميل کننده فرآيند صادرات متکی بر مزيت رقابتی توليدات داخلی کشور می‌باشد که با تمرکز بخشيدن به فرآيند صادرات موجب تسهيل تجارت خارجی می‌شود. شما می توانید با دریافت مشاوره از متخصصانکاردوک برای شروع و اجرای این طرح اقدام نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: پایانه صادراتی

 

 

تعریف پایانه صادراتی 

پايانه های صادراتی به دو دسته کلی تقسيم می شوند:

  • پايانه صادراتی عام
  • پايانه صادراتی تخصصی

پايانه‌های صادراتی تخصصی خدمات مربوط به صادرات يک کالای خاص و يا يک گروه کالای مشخص را ارائه می‌نمايد. در حالی که پايانه‌های صادراتی عام کليه کالاهای صادراتی يک کشور را مورد پوشش قرار می‌دهد.

در راستای  عمل به سياست‌های کلی اصل 44 قانون، اجرای پایانه‌های صادراتی به بخش خصوصی واگذار شده است و هدف آن توسعه و بهبود فرایند صادرات با ايجاد هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ بين نظام‌های توليد، توزيع و صادرات است. تمامی تعاملات دولت با بخش خصوصی و متقاضيان ايجاد پايانه صادراتی درقالب دستورالعمل حمايت از ايجاد و توسعه پايانه‌های صادراتی کشور در ابلاغيه شماره 11/ 100/1423 مورخ 18/9 /87 مشخص شده است.

ویژگی‌ها و امکانات پایانه های صادراتی   

پایانه صادراتی عامل تحرک، توسعه و تضمین بازار برای ایجاد و توسعه صنایع قابل صادرات در استان‌های کشور می‌باشد. در این برهه از زمان که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و کاهش بودجه و اعتبارات در کشور وضعیت تولید در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی با نقصان مواجه و در واحدهای تولیدی ظرفیت‌های راکد یاخالی موجود است؛ ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند با توسعه بازار خارجی و استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در واحدهای تجاری صادراتی در آن نقش اساسی را در به ظرفیت رسانی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید ایفا نماید.

پايانه صادراتی با دارا بودن زيرساخت‌های تخصصی ارایه خدمات صادراتی نظير حمل و نقل، گمرک، بيمه و استاندارد موجب کاهش هزينه‌های پنهان و فرآيند صادرات بوده و قادر است خدمات عمومی به شرح ذیل را ارایه نماید.

  • تامین امکانات مناسب جهت استقرار دفاتر سازمان‌های مرتبط دولتی و تشکل‌های مرتبط از قبيل: گمرک، بانک، استاندارد، قرنطينه، شرکت‌های حمل و نقل، اتاق بازرگانی، شرکت‌های بيمه و شرکت‌های بازرسی کننده
  • تامین زیرساخت تجارت بین‌المللی با استقرار دفتر صادرکنندگان داخلی و خریداران خارجی
  • تامین زیرساخت‌ها وتجهیزات تخليه، بارگيری و حمل و نقل و خدمات مورد نیاز صادرات کالا
  • ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی، اداری و مالی
  • وجود سالن‌های برگزاری گردهمایی و نمایشگاه جهت نمايش، تبلیغ و عرضه محصولات
  • وجود امکانات جهت بسته بندی کالاهای صادراتی
  • وجود امکانات نگهداری کالاهای فاسد شدنی
  • تامین امکانات واردات و ترخیص کالا جهت تامین نیاز تولیدکنندگان و کارخانه‌های داخلی به مواد اولیه و ماشین آلات

مزایای ایجاد خدمات پایانه های صادراتی

  • امکان دسترسی يکسان توليدکنندگان به خدمات با هزينه مناسب، کنترل و حفظ کيفيت مطلوب در محصولات جهت رعايت استانداردهای بازارهاي صادراتی
  • بهره‌گيری از خدمات مشاوره تحقيق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازارهای جهانی
  • کارآمدی زيرساخت‌های لجستيکی پشتيبانی کننده برای پايانه‌های صادراتی

خدمات جايگزين پایانه های صادراتی

پارک‌های توسعه صادرات، مناطق آزاد تجاری-صنعتی، شرکتهای مديريت صادرات واحدهای صادراتی، مناطق پردازش صادرات، خوشه‌های صادراتی، بنادر خشک و ساير مدل‌های مشابه، با هدف توسعه صادرات و بهبود فرآيند صادرات که مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نوعی قادر به تمام يا بخشی از خدمات پيش‌بينی شده در پايانه‌های صادراتی می‌باشند. اما پايانه صادراتی جديدترين مدل ارائه شده جهت توسعه صادرات در کشور می‌باشد که مورد حمايت دولت نيز است.

اهمیت استراتژیک پایانه صادراتی در کشور

طبق تعريف سازمان توسعه تجارت ايران، پايانه‌های صادراتی با متمرکز نمودن خدمات صادراتی (نظير حمل و نقل، گمرک، بيمه، استاندارد و غيره)، کاهش هزينه‌های پنهان فرآيند صادرات و با هدف ايجاد مزيت رقابتی برای توليدات داخلی ايجاد می‌گردند.

با توجه به اينکه برخی از گروه‌های کالایی نيازمندی‌های خاصی در خصوص تجهيزات و خدمات صادراتی را دارا هستند؛ ايجاد پايانه‌های تخصصی و پايانه‌های عام هر دو در دستور کار دولت قرار گرفته‌اند. کالاهای گروه پتروشيمی، کشاورزی، فلزات، سيمان، انواع کانی‌های غيرفلزی و البته منسوجات در زمره اقلام عمده صادرات غيرنفتی کشور قرار دارند.

ايجاد پايانه‌های عام به طور کلی و پايانه‌های تخصصی برای محصولاتی چون گل و گياه، محصولات ساختمانی، محصولات کشاورزی و سنگ‌های تزئينی از جمله اقداماتی است که در راستای بهره‌گيری هر چه بيشتر از مزيت‌های صادراتی با همکاری بخش خصوصی در اين زمينه صورت گرفته است. ايجاد اين پايانه‌های صادراتی در کشور قطعاً گام مثبتی در تسهيل صادرات غيرنفتی می‌باشد.

ویژگی های محل استقرار پایانه های صادراتی

پايانه هاي صادراتی عام به طور ويژه پتانسيل تبديل شدن به هاب‌های لجستيکی با رويکرد صادرات، واردات، ترانزيت و ترانشيپ در استان‌های مرزی و با رويکرد تامين و توزيع کالا در سطح ملی برای ساير استان‌ها را دارا هستند.

با اين رويکرد و توجه به نقش اساسی عوامل فيزيکی در کارايی پايانه‌های صادراتی و مفاد بند 1-4 -ذيل ماده 4 دستورالعمل حمايت از ايجاد و توسعه پايانه‌های صادراتی در کشور که "مکان‌يابی صحيح و استقرار در نقاط جغرافيايی مناسب از نظر دسترسی به زيرساخت‌های حمل و نقل (نظير جاده‌های ترانزيتی، فرودگاه، بندر و خطوط راه آهن و نزديکی با مراکز اصلی توليد کالاهای صادرات محور، همسویی با عوامل فيزيکی تاثيرگذار) از عوامل اصلی موثر در مکان‌یابی پایانه‌های صادراتی هستند.

 

دانش فنی احداث پایانه صادراتی

مهم‌ترین عوامل فنی دخیل در طراحی سامانه به گونه‌ای است که استانداردهای تکنیکال در طراحی سایت پلان و پیاده‌سازی آن با ملحوظ داشتن محاسبات و معماری تمامی نیازهای سامانه‌های دستگاه مستقر دولتی و نظارتی مستقر و مرتبط با صادرات پایانه و زیرساخت‌های مورد نیاز ارایه خدمات صادرات کالا به شرح ذیل در آن رعایت شده باشد.

  • خدمات حمل ونقل و ذخیره‌گذاری کالا
  • زیرساخت‌های اقامتی، تامین سوخت و تجهیز تعمیرگاه‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی
  • زیرساخت دفاتر مجتمع و شرکت‌های صادراتی
  • زیرساخت‌های سخت‌افرای و نرم‌افزاری سامانه‌های فناوری اطلاعات رهگیری کالا و وسایل حمل نقل به صورت و در حوزه اداری مالی و فنی پایانه

بررسی بازار

در بررسی نیازسنجی بازار طرح با استفاده از تحلیل موازنه عرضه و تقاضا ناشی از کانون‌های ایجاد تقاضا براساس شاخص‌های موثر برای خدمات پایانه‌های صادراتی (تقاضا) در طول پنج برنامه توسعه یعنی صادرات غیرنفتی، ترانزیت کالا و توان تولید بنگاه‌های صنعتی کشور و بررسی آمار طرح‌های صنعتی در حال احداث و تطابق آن با توانمندی‌های ذکر شده پایانه در تامین و ارایه خدمات مورد نیاز صادرات‌کنندگان و وارد کنندگان، احداث پایانه‌های عام صادراتی داستان‌های کشور جهت افزایش سهم صادرات استان‌ها و ترانزیت استان‌های کشور با اولویت به کشورهای همسایه و سایر کشورهای طرف معامله به عنوان یک ضرورت بوده و حتی منجر به ظرفیت‌سازی در کلیه بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

 

سرمایه گذاری مورد نیاز برای پایانه های صادراتی

بر اساس مطالعات انجام شده احداث پایانه صادراتی عام در سال جاری با ظرفیت اقتصادی ارایه تمامی خدمات زیرساختی، اداری و رفاهی مورد نیاز صادرات و ترانزیت کالا1012 میلیارد ریال، سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی  سرمایه‌گذاری بیشتر از ۳۵ درصد بوده و طی 5 سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   150000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 8000 متر مربع
3 ماشين‌آلات،رتجهيزات وتاسیسات 243581 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 1002720
2 سرمایه گذاری  درگردش 9942906
3 کل سرمایه گذاری 1012663
4 هزینه های سالانه  ارایه خدمات پایانه 111557

شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 4/25  درصد
دوره برگشت سرمایه 11/5
نسبت فروش در نقطه سر به سردر سال مرجعبا احتساب هزینه های مالی 2/36

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

احداث پايانه صادراتی در وضعيت موجود همسو با فعاليت بازارچه‌های مرزی استان‌ها فعاليت‌های صادراتی حوزه گمرکات کشور نقش تحرک‌بخش و تسهيل‌گر و کاهنده در زمان و هزينه‌های مترصد بر امر صادرات را خواهد داشت. اين بدين معنی است که با برآورد نمودن خواسته و نياز مشتريان (اعم از تجار، صادر کننده، توليدکننده و...) از نظر کيفی و کمی سطح انجام معاملات و ترانزيت را از طريق پایانه از کشور را افزايش خواهد داد.

توليد تشنه بازار نيز وجود چنين پايانه صادراتی را که بتواند از ظرفيت‌های تجاری و تعاملات موجود در آن به نحو مطلوب در بازاريابی و معرفی محصول بهره برداری نمايد. این فرصتی مغتنم براي خروج از رکود، توسعه و به ظرفيت‌رسانی بخش‌های اقتصادی با محوريت توليد و فعاليت‌های صادرات‌گرا مي‌داند.

نتيجه قابل حصول در بخش مطالعات بازار اين‌گونه به نظر مي‌رسد که وضعيت موجود استان‌های کشور در عرضه خدمات با ايجاد اين پايانه صادراتی جواب‌گوی بخشی از نياز تجار، صادرکننده، توليدکننده، واردکنندگان کشور خواهد بود. اين آمار در بازاريابی‌های ميدانی که در حوزه‌هاي داخلی و خارجی کاملاً مشهود است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: پایانه صادراتی



:: برچسب‌ها: پایانه صادراتی ,
:: بازدید از این مطلب : 865
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

 ..قراردادهایی را با مبالغی بالا منعقد کنند و یا اینکه با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی پیمان‌نامه‌هایی را ببندند باید به دنبال گرفتن رتبه باشند. در واقع رتبه‌بندی به عنوان یک مقیاس مهم نشان می‌دهد که شرکت‌ها صلاحیت لازم را برای انجام پروژه‌ها و یا مناقصات را دارند و به نوعی به آن‌ها اعتبار می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : رتبه بندی شرکت ها 

 

 

رتبه بندی شرکت ها

در صورتی که شرکت صلاحیت‌ لازم را داشته باشد می‌تواند گواهی نامه‌ای مبنی بر تشخیص صلاحیت دریافت کند که به آن رتبه بندی و یا گرید می‌گویند. شرکت‌ها بر اساس پیمانکاری، مشاور، شرکت‌های انفورماتیک، شرکت‌های EPC و غیره تقسیم می‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید شرکتی تأسیس کنید، بهتر است از قبل در مورد رتبه بندی آن اطلاعاتی داشته باشید.

شرایط مهم برای رتبه بندی شرکت

برای به دست آوردن گرید شرکتی نیاز به یک سری شرایط دارید که در ادامه به 4 مورد آن اشاره کرده‌ایم.

1- برای اینکه رتبه خود را کسب کنید باید شرکت داشته و آن را در اداره شرکت‌ها به ثبت رسانده باشید.

2- حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت شما باید دارای مدرک کارشناسی باشند.

3- در شرکت شما باید مهندسی با 7 سال سابقه بیمه رد شده از یک شرکت دارای رتبه، وجود داشته باشد.

4- حضور دو نفر مهندس دارای سابقه بیمه و کار مرتبط به میزان 3 سال (اگر این دو مهندس عضو هیات مدیره باشند، شرکت می‌تواند از دو شاخه متفاوت تقاضای رتبه بندی شرکت را داشته باشد).

شرایط عمومی اخذ رتبه شرکت

1- شرکت نباید هیچگونه سوء پیشینه‌ای داشته باشد که باعث محدودیت او در انجام پروژه‌ها گردد.

2- مدیران شرکت نباید در مراکز دولتی استخدام باشند.

مراحل و نحوه گرفتن رتبه شرکت

1- در ابتدا باید کلیه مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

2- در مرحله بعد به سامانه ساجات مراجعه کنید. در این سایت گفته شده که چه تعداد مدارکی بر اساس فعالیتی که شرکت شما انجام می‌دهد مورد نیاز است.

3- پس از ثبت نام رمز عبور خود را حفظ کنید.

4- در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات تخصصی در مورد شرکت خود را تکمیل و ارسال ‌کنید.

5- پس از طی این مرحله و بررسی مدارک و اطلاعات ارسالی از سوی متقاضی، پرونده الکترونیکی شرکت به استانداردی محل اقامت فرستاده می‌شود و شرکت متقاضی مدارک فیزیکی را نیز باید تحویل این اداره بدهد.

6- پس از آن جلسات متعددی ارائه می‌گردد و در مورد ارائه رتبه مورد نظر بر اساس صلاحیت‌ها و بار علمی شرکت، تصمیم‌گیری‌های نهایی انجام خواهد شد.

انواع رتبه بندی شرکت‌ها

  1. رتبه بندی شرکت‌های مشاور
  2. رتبه بندی شرکت‌های پیمانکاری
  3. رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی
  5. رتبه بندی epc

گرفتن رتبه برای شرکت‌های پیمانکاری

با داشتن این رتبه شرکت‌تان مزایای زیادی خواهد داشت. از این رو شرکت‌های پیمانکاری به دنبال این هستند که رتبه خود را ارتقا دهند چون در این صورت می‌توانند در مقابل رقبای در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها در یازده رشته مهم تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

رشته ساختمان، رشته صنعت و معدن، رشته راه و ترابری، رشته ارتباطات، رشته نفت و گاز، رشته تاسیسات، رشته کشاورزی، رشته آب، رشته انرژی، رشته مرمت آثار باستانی و رشته کاوش‌های زمینی.

برترین پایه که یک شرکت پیمانکاری می‌تواند به آن دست پیدا کند، رتبه یک است. از این رو اگر شرکت شما رتبه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند قرارداد ببندند. به همین دلیل شرکت‌های پیمانکاری باید هر چه سریع‌تر برای اخذ رتبه اقدام کنند.

شرایط و مدارک اخذ رتبه بندی شرکت پیمانکاری

1- عدم وجود ممنوعیت‌‌های مقرر در اصول ۴۹ و ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2- عدم سو‌ء سابقه شرکت در فعالیت های پیمانکاری

3- عدم وجود هیچ گونه ممنوعیتی در اعطای صلاحیت به شرح مندرج در بند ۲۴ و ضوابط ارزشیابی پیمانکاران

4- دو سوم اعضای هیئت مدیره باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند

5- مدارک ثبت شرکت شامل اساسنامه، تمام روزنامه‌های رسمی،اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه شرکتی

6- اظهارنامه مالیاتی به همراه گزارش حسابرس رسمی

7- کد اقتصادی شرکت

8- مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

9- رزومه کاری و تحصیلی اعضا هیئت مدیره

10- اجاره نامه و یا سند رسمی شرکت

11- رتبه بندی قبلی (در صورت وجود)

12- اصل و کپی آخرین صورتجلسه هیات مدیره با قید میزان سهام سهامداران شرکت

13- کپی قراردادها و مفاصا حساب آن‌ها

گرفتن رتبه برای شرکت‌های مشاور

مهم‌ترین رتبه‌ها برای شرکت‌های مشاوره‌ای اخذ سه رتبه است که بالاترین آن رتبه یک می‌باشد. برای دریافت رتبه شرکت‌های مشاور امکانات فنی و نرم افزاری، ساختار مدیریتی، تجربه کاری و همچنین نیروی فنی و مهندسی به دقت بررسی می‌شوند. برای اینکه با شرکت مشاوره‌ای قرارداد ببندند، اولین سؤال در مورد رتبه شرکت است. اگر چنین شرکت‌هایی رتبه بالایی داشته باشند شانس بستن بهترین قراردادها را نیز خواهند داشت.

تقسیم بندی شرکت‌های مشاور در 9 رشته

رشته شهرسازی و معماری، رشته راه و ترابری، رشته مهندسی آب، رشته مطالعات کشاورزان، رشته مخابرات، رشته انرژی، رشته معدن، رشته صنعت و رشته نفت و گاز.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور

1- ثبت شرکت در رشته تخصصی مشاوره‌ای در اداره ثبت شرکت‌ها و ارائه مدارک معتبر در این زمینه

2- کد اقتصادی و کد کارگاهی

3- مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه، روزنامه‌های رسمی، اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه، صورت جلسه هیات مدیره و…)

4- مدارک هویتی هیات مدیره، سهامداران و افراد امتیاز آور

5- مستندات مربوط به ساختار مدیریتی شرکت

6- مدارک مربوط به امکانات پشتیبانی شرکت

7- سوابق تحصیلی اعضا هیات مدیره

8- سوابق کاری مدیرعامل و افراد امتیازآور

9- قراردادها و مدارک مالی مربوطه

10- فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و … برای شرکت متقاضی،هیات مدیره،سهامدارن و افراد شرکت

11- تعهد نامه سازمان یا محضری عدم مداخله کارکنان دولت

رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک

رتبه بندی در شرکت‌های انفورماتیک نیز بسیار مهم است و برای اینکه بتوانند قرارداد خوبی ببندند باید رتبه یک را به دست آورند. این شرکت‌ها در 15 رشته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آن عبارت‌اند از:

رشته طرح و ساخت ساختمان

1- ساختمان‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و در نهایت ورزشی

2- ساختمان‌های اداری، تجــاری، مسکونی و صنعتی

3- دکوراسیون و معماری داخلی

4- مرمت و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری

5- پدافند غیر عامل و مقاوم سازی بافت‌های موجود

رشته طرح و ساخت آب

1- ساخت سد و سازه‌های دریایی

2- خطوط آبرسانی آبیاری

3- تاسیسات آب و فاضلاب

4- حفاظت و مهندسی رودخانه

5- تونل‌ها و سازه‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت راه و ترابری 

1- راه سـازی

2- پل و تونل سـازی

3- حمل و نقل ریلـی

4- ساخت فرودگاه

5- ساخت بنادر

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت کشاورزی

1- کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی

2- آبزیان و شیـلات

3- فضای سبز

4- آبیاری قطره ای و تحت فشار

رشته EPC آثار تاریخی و فرهنگی

1- پژوهش فرهنگ و تاریخ

2- مرمت بنا و بافت‌های تاریخی

3- معرفی

4- مقاوم سازی

شرایط و مدارک اخذ رتبه شرکت‌های انفورماتیک

1- مدیران نباید کارمند دولت باشند

2- ثبت شرکت در سازمان شرکت صورت گرفته باشد.

3- عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه ممنوعیت یا محکومیت.

4- داشتن سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره.

5- دارای شرایط مناسب و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت و رتبه بندی.

6- مدرک تحصیلی هیات مدیره و کارکنان فنی، در شرکت پیمانکاری یا مشاور و یا طرح ساخت به عنوان امتیاز در رتبه شرکت تاثیر گذار است.

7- بر اساس قانون زمانی که شرکت به صلاحیت لازم رسیده باشد، گواهینامه صلاحیت و اعتبار آن صادر می‌شود.

رتبه بندی برای شرکت‌های طراحی و ساخت (EPC)

این شرکت‌ها بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند تقسیم بندی می‌شوند و برای هر کدام از تقسیم‌بندی‌های رتبه‌های مختلفی وجود دارد که در صورت داشتن رتبه یک اعتبار و صلاحیت لازم را دارند. این رشته‌های عبارت‌اند از:

طراحی و ساخت ساختمانی

1- طراحی و ساخت بناهای آموزشی، ورزشی، درمانی و پژوهشی

2- طراحی و ساخت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

3- طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی و نما

4- مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده و آسیب دیده شهری

5- مقاوم سازی و نگه داری بافت‌ها و بناهای فرسوده شهری

طراحی و ساخت آبی

1- طراحی و ساخت سد

2- طراحی و ساخت خطوط مخابراتی آبی

3- طراحی و اجرای سیستم‌های آب و فاضلاب

4- مهندسی رودخانه‌ها

5- طراحی و اجرای تونل‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

طراحی و ساخت راه‌ها

1- راهسازی

2- طراحی و اجرای پلها و حفر تونل‌ها

3- طراحی و اجرای سیستم‌های حمل و نقل ریلی

4- طراحی و ساخت انواع فرودگاه‌ها

5- طراحی و ساخت بنادر کشتی رانی و لنگرگاه‌ها

مقاوم سازی راه‌ها و جاده‌ها

1- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی

2- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی و دام پروری

3- طراحی و ساخت سیستم‌های شیلات داری و مرتبط با آبزی پروری

4- طراحی و ساخت سیستم‌های مرتبط با فضاهای سبز شهری و روستایی

5- طراحی و ساخت سیستم‌های آبیاری

طراحی، ساخت و مرمت آثار باستانی

1- مرمت آثار تاریخی و فرهنگی

2- پژوهش‌های فرهنگی تاریخی

3- معرفی بناهای تاریخی و آثار فرهنگی

4- مقاوم سازی و نگه داری بناهای با ارزش

شرایط اخذ رتبه برای شرکت EPC

1- شرکت EPC متقاضی اخذ رتبه epc طرح و ساخت باید دارای رتبه پیمانکاری ۱ یا ۲ و رتبه مشاوران ۱ یا ۲ باشد.

2- در ارزیابی مربوط به رتبه­ بندی پیمانکاران، کسب امتیاز مربوط به اعضای هیئت مدیره ضرورت دارد.

3- در ارزیابی مربوط به اخذ رتبه مشاور ، اخذ امتیاز مربوط به پرسنل شرکت واجب است.

4- انتخاب اعضای هیئت مدیره و نحوه اعطای پست به آن­ها باید با رعایت مقررات مربوط به رتبه­بندی مشاوران صورت گرفته باشد.

5- قید همزمان کلمات طراحی و اجرا در موضوع فعالیت شرکت مندرج در اساسنامه، الزامی است.

رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی

رتبه بندی این شرکت مانند سایر شرکت‌ها است که باید میزان توانایی و صلاحیت‌های آن‌ها درجه بندی شود. اگر رتبه این شرکت یک باشد، یعنی میزان صلاحیت و اعتبار آن زیاد است.

شرایط احراز صلاحیت شرکت‌های انبوه سازی

1- تحصیلات مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و شرکای شرکت.

2- سوابق حرفه‌ای شخص حقوقی و اعضای هیأت مدیره

3- توان مالی، توانمندی مدیریت تأمین و جذب سرمایه

4- مطلوبیت کارهای مدیریت شده و عملکرد موفق در کارهای قبلی

5- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، ارائه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور و داشتن اساسنامه که انجام یکی یا برخی یا تمامی خدمات موضوع مـاده ۱ این دستورالعمل در آن قید شده باشد.

علت اهمیت رتبه بندی

شرکت‌های پیمانکاری برای اینکه در مناقصه‌ها شرکت کنند باید حتماً گواهینامه‌ای به عنوان گواهینامه صلاحیت داشته باشند.

کارفرما می‌تواند با بررسی رتبه‌های شرکت، برای عقد قرارداد انتخاب‌های خوبی را داشته باشد.

رشته‌های مختلفی برای رتبه بدی وجود دارد که این مهم یک دورنمای خوبی از وضعیت شرکت مورد نظر را ارائه می‌دهد.

اگر شرکتی رتبه نداشته باشد، سازمان‌های دولتی نمی‌توانند با آن‌ها قرارداد ببندند. برای آن که بتوانید رتبه مناسبی دریافت کنید بهتر است از همان ابتدا برای مشخص کردن اعضا و موضوع شرکت اهمیت خاصی قائل بشید. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک می توانید بهترین انتخاب را نمایید. برای انجام امور ثبت شرکت کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص رتبه بندی شرکت‌ها

چند روز بعد از اینکه فردی برای اخذ رتبه شرکت خود اقدام کرد آن را دریافت می‌کند؟

اگر همه چیز کامل بوده و مدارک فرد مشکلی نداشته باشد، حداکثر در مدت 4 روز گواهینامه فرد صادر می‌گردد.

آیا شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند رتبه خود را تمدید کنند؟

شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند بعد از اتمام اعتبار گواهی رتبه شرکت خود، دو مرتبه آن را تمدید کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : رتبه بندی شرکت ها 



:: برچسب‌ها: رتبه بندی شرکت ها ,
:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

رکود تورمی برای هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد و موجب سخت شدن اوضاع برای تمامی اقشار جامعه شود. گذر از این بحران نیاز به اعمال سیاست‌هایی در سطح کلان اقتصادی دارد. طبق دیدگاه فریدمن بانک مرکزی بزرگ‌ترین نقش را در گذار از رکود اقتصادی بازی می‌کند. اما برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای خرد مواجهه با چنین شرایطی می‌تواند به معنای پایان عمر فعالیت‌شان باشد. بنابراین اگر در کشوری هستید که دائم دچار بحران‌های اقتصادی می‌شود، باید از اخبار روز اطلاع یابید و برای مقابله با چنین موقعیت‌هایی آمادگی لازم را داشته باشید. برای درک بهتر موضوع باید با ماهیت رکود تورمی و علل به وجود آمدن آن آشنا شوید. همچنین برای شروع تجارتی با امنیت بالا می‌توانید با کارشناسان خبره کاردوک مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : رکود تورمی

 

رکود تورمی

رکود تورمی وقتی رخ می‌دهد که همزمان در کشور هم رکود و هم تورم وجود دارد. این امر باعث افزایش نرخ بیکاری، افزایش نقدینگی سرگردان، تورم افسار گسیخته، رشد اقتصادی منفی، نا امن شدن فضای کسب و کار و... می‌شود. این‌ها تنها چند نمونه از بحران‌هایی است که کشورها بعد از رخ دادن رکود تورمی آن را تجربه می‌کنند.

بیشتر کشورهای در حال توسعه با پدیده رکود تورمی رو به رو شده‌اند که نشان دهنده وجود ناسازگاری در سیاست‌های مالی و به کار بردن سیاست‌های اشتباه اقتصادی است. در وضعیت رکود تورمی هر تصمیم نادرستی باعث بدتر شدن اوضاع در بخش رکود و یا در قسمت تورم می‌شود. نادیده گرفتن این موضوع موجب فروپاشی های بزرگ اقتصادی در دنیا بوده است. یکی از چالش برانگیزترین رکودهای تورمی به دلیل سیاست‌های پولی و مالی نادرست در دهه 1970 در اقتصاد آمریکا اتفاق افتاد.

علت رکود تورمی

هر پدیده‌ای در اقتصاد نتیجه تصمیم گیری در ابعاد سیاست کلان اقتصادی است. رکود تورمی نیز علل بسیاری دارد که ما در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

مازاد تولیدات کارخانه‌ای

رونق کارخانه‌های هر کشوری نشان دهنده فعال بودن چرخ‌های اقتصادی است اما نه برای همیشه. در کشورمان به دلیل عدم نظارت و توجه کافی، کارخانه‌های زیادی بدون مکان یابی درست ساخته و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. مثلاً در کشور کارخانه‌های سیمان به اندازه کافی داریم، اما باز هم کارخانه‌های جدیدی ساخته می‌شوند، از طرف دیگر کارخانه‌های سیمان در یک مکان تجمع پیدا کردند که این باعث بر هم خوردن عرضه و تقاضا می‌شود. چون هر کدام از این کارخانه‌ها سالانه حجم بسیار زیادی از سیمان را بدون در نظر گرفتن نیازهای داخلی تولید می‌کنند.

به دلیل دور بودن برخی از شهرها از این کارخانه‌ها، صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند سیمان مورد نیاز خود را از خارج وارد کنند تا هزینه زیادی برای حمل بار در داخل نپردازند. این مسائل باعث کاهش خرید در داخل، افزایش واردات از خارج، بسته شدن چندین کارخانه و روی دست ماندن مازاد سیمان‌های تولید شده، گردیده است. لذا مازاد تولیدات کارخانه‌ای نه تنها باعث رونق اقتصادی نخواهد شد بلک در مقابل آن قد علم خواهد کرد.

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. همانطور که افزایش درآمدهای نفتی باعث رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و افزایش طرح‌های توسعه‌ای در اقتصادی می‌شوند، کاهش آن منجر به افزایش نرخ ارز، تضعیف پول ملی، کاهش فرصت‌های شغلی، افزایش تورم به دلیل کاهش تولیدات و... خواهد شد. به همین دلیل سیاست‌های ناپایدار در حوزه صنعت نفت در کشور باعث رکود و تورم در کشور می‌شوند.

کسری بودجه

در کشورهایی که دچار رکود تورمی می‌شوند، کسری بودجه موج می‌زند. در این حالت مخارج دو برابر هزینه‌های تعیین شده می‌شود. به همین دلیل وقتی که کسری بودجه به دلیل مخارج مصرفی باشد، نتیجه آن شکل دهی بحران رکود تورمی است.

کاهش فعالیت‌های اقتصادی

یکی از عوامل بروز بحران در اقتصاد کشورهای در حال توسعه کاهش فعالیت‌های اقتصادی است. اشتغال زایی و اشتغال زدایی هر دو در کنار هم رخ می‌دهند و تأسیس شرکت‌ها و کارخانه‌های دانش بنیان کاهش می‌یابد و از طرفی هم میزان اشتغال و کسب درآمد افراد روند نزولی به خود می‌گیرد. در قشر عادی مردم نیز تقاضا به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این عوامل باعث بروز رکود تورمی است.

راهکارهای رفع رکود تورمی

کشورها برای برون رفت از رکود تورمی باید سیاست‌های پولی، مالی و تجاری را اجرا کنند. به کارگیری این روش های نیاز به هماهنگی دستگاه‌های مختلف و اجرای به موقع هر کدام از روش‌ها دارد. بنابراین شاید دولت‌مداران از روش های علمی استفاده بکنند، اما به دلیل موقعیت یابی غلط همیشه راه حل‌ها نتیجه مطلوبی ندارد.

سیاست پولی و مالی

باید در سیاست‌های پولی و مالی به ثبات رسید. این مهم از طریق اصلاحات اساسی و ریشه‌ای در اقتصاد کشورها صورت می‌گیرد که به آن «رژیم هوای خوب» می‌گویند. این رژیم اقتصادی به آن‌ها کمک می‌کند از طریق استقلال، شفافیت، اعتبار، قائده‌بندی و استفاده از ابزارهای پولی و مالی مناسب به ثبات قیمت‌ها برسند. رکود تورمی یک بحران اقتصادی برای کشورهایی است که درگیر آن هستند و باید قبل از اینکه اقتصاد یک کشور را به نابودی بکشاند، برای آن سیاست‌های پولی و مالی صحیحی به کار بگیرند.

اعلام تصمیمات به صورت کوتاه مدت

برای اینکه کشورها بتوانند با بحران اقتصادی رکود تورمی مقابله کنند، سیاست‌گذاران اقتصادی باید هر تغییری را به اطلاع مردم برسانند تا جامعه دچار شوک ناگهانی و بروز بحران‌های سیاسی پس از بحران اقتصادی نشود. اعلام تصمیمات هر چند کوچک به مردم کمک می‌کند تا آن‌ها نیز با سیاستمداران اقتصادی برای برون رفت از رکود تورمی همراهی داشته باشند. به این کار سیاست شفاف سازی در سیاست‌های اقتصاد نیز گفته می‌شود.

سیاست‌های تجاری

سیاست‌های تجاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در کنار سیاست‌های مالی باید انجام شود. ثبات‌سازی نرخ ارز، کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم، بهبود در روابط خارجی، افزایش صادرات، افزایش تولیدات داخلی، حمایت از تولیدات داخلی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و حمایت از آن‌ها و... از جمله راه‌های اساسی و مهم در برون رفت از بحران رکود تورمی است که باید صورت گیرد.

سؤالات متداول درباره رکود تورمی

بزرگترین نشانه رکود تورمی چیست؟

کاهش قدرت خرید مردم و تضعیف ارزش پول ملی عامل اصلی رکود اقتصادی است.

بهترین کار برای بهبود اوضاع در زمینه تولید چیست؟

طبیعتاً باید تولید داخلی افزایش یابد و بخش مهمی از آن (بعد از تأمین نیازهای داخل) به کشورها و بازارهای خارجی هدف، صادر شود.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : رکود تورمی



:: برچسب‌ها: رکود تورمی ,
:: بازدید از این مطلب : 781
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تهیه طرح راه اندازی سایت مشاور املاک برای چه کسانی ضرورت دارد؟ آیا می‌توان بدون طرح توجیهی، پروژه‌ای را راه اندازی کرد؟ مشاورین املاک و مستغلات یکی مشاغلی است که با داشتن مجوز صنفی می‌تواند به عنوان واسطه مابین فروشندگان و خریداران قرار گرفته و عرضه و تقاضای خرید و فروش املاک را با برقراری ارتباط و طی تشریفات اداری و قانونی معامله، خرید، فروش، اجاره یا ساخت و ساز را هماهنگ نماید. صاحبان این شغل با تسلط به فناوری های نوین می توانند محدوده فعالیت خود را گسترش داده و هزینه‌های تشریفات را حذف نمایند. در ادامه چگونگی شروع و اجرای سایت مشاور املاک را شرح داده‌ایم. جهتنوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

 

 

 

پیش شرط اجرای طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

پیش شرط ماندگاری کسب و کار وجود تفاهم و تقسیم کار مناسب و شفافیت حقوقی فی مابین شرکای انجام کار بعنوان تضمین پیشبرد مراحل مختلف راه اندازی، بهره برداری و توسعه است. سرمایه گذاران که قصد انجام فعالیت اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات را دارند لازم است از علاقه مندی و توانایی مدیریت و به سرانجام رساندن یک پروژه فناوری اطلاعات در زمانی کوتاه در سطح ملی برخوردار باشد.

خدمات جايگزين سامانه اجاره مسکن اینترنتی  

خدمات جایگزین این سامانه روش‌های سنتی اجاره مسکن هستند که از طریق مشاورین املاک محلی تامین می‌گردد. ولی امکان تامین بستر اجاره مسکن در مناطقی که دارای مازاد مسکن برای اجاره هستند را میسر نمی‌سازد. در مقابل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های رسمی دولتی و خصوصی و افراد اجاره دهنده مسکن کنار جاده ای نیز رقبای سنتی این طرح محسوب می‌شوند.

موارد استفاده از سامانه  اجاره مسکن موقت  

مسافرانی که قصد اقامت موقت در محیط مسکونی مبله با قیمت مناسب در مناطق مختلف کشور را دارند می‌توانند از طریق این سامانه گزینه‌های متعدد و مناسب خود را پیدا کنند. با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری مازاد در حوزه مسکن امکان استفاده و فعال سازی سرمایه‌گذاری از طریف اجاره دادن توسط این سامانه فراهم می‌گردد. صاحبان املاک، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها از طریق این سامانه می‌توانند ضمن معرفی امکانات خود در سطح ملی نسبت به جلب نظر و پذیرش مشتریان خود اقدام نمایند.

تور لیدرها با توجه به اطلاعات مندرج در سایت می‌توانند با هزینه کمتر خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه نمایند. افراد مستقل یا آژانس‌هایی که امور مسافران کشورهای همسایه را برای مسافرت یا درمان پزشکی به داخل کشور برعهده دارند می‌توانند از امکانات سایت به سرعت بهره‌مند شوند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مراحل پیاده سازی

تهیه بیزینس پلان

به لحاظ فنی راه‌اندازی سایت بنا به روش انتخابی هزینه های متفاوتی دارد. لذا باید برآوردی مناسب از مراحل انجام کار به لحاظ فنی، اقتصادی و مالی داشته باشید تا بتوانید بر اساس یک برنامه مراحل مختلف کسب و کار و تامین منابع آن را تا زمان رسیدن به نفطه سربه سر به پبش ببرید.

در قدم اول به منظور داشتن یک وب سایت و اپلیکیشن نیاز به دامنه (Domain) ثبت شده،  فضای میزبانی (Host)، طراحی‌ها و برنامه نویسی نرم افزاری، تامین محل و نیروی انسانی دارید. هزینه‌های اجرای طرح متناسب با تکنولوژی‌های مورد نیاز باید همگام با جنبه‌های مالی و اقتصادی پروژه هماهنگ گردد و از افراط در هزینه خودداری نمود. لذا تهیه طرح توجیهی، نقشه راه انجام پروژه جهت پیاده سازی درست مراحل اجرایی و بهره‌برداری را تامین می‌نماید.

طراحی ساختار اداری و شرح وظایف

صاحبان کسب و کار در راستای اهداف و نیازهای اجرایی طرح، ساختار سازمانی، پست‌ها، مشاغل و شرح وظایف در حوزه‌های فنی، مدیریتی، اداری و مالی را مشخص و نیروی انسانی مورد نیاز در زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری را مشخص می‌کنند. متناسب با مراحل احداث و بهره‌برداری امورات قابل واسپاری، گزینش، جذب و به کارگیری نیروی انسانی را انجام می‌دهند.

تهیه پلان معماری سایت و اپلیکیشن

نظر به اینکه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات بیشتر متکی بر دارایی‌های نامشهود و منابع انسانی متخصص است و وابستگی زیادی به دانش نرم افزاری و سخت افراری کامپیوتر و پروتکل‌های دنیای مجاز دارد؛ لذا از ابتدا به لحاظ فنی بهتر است تمامی مراحل و فرایندهای انجام کار را با همکاری و مشاوره کارشناسان متخصص استفاده کنید.

متخصصان با استفاده از نرم‌افزارهایی طرح را تهیه، آزمایش و از خطاهای ناخواسته و پر هزینه جلوگیری می‌کنند. طراحی و مشخص نمودن تقدم و تاخر فرایندها در سامانه و تعیین خواست و نیازهای پروژه، طراحان و کد نویسان سایت را از دوباره کاری در کد نویسی و تغییر قالب‌های مورد استفاده باز می‌دارد و صرفه جویی منابع و هزینه‌ها را به همراه دارد.

ثبت دامین و لوگو

انتخاب نام و فونیک دامنه سایت باید بگونه ای باشد که در سطح ملی و در سطح بین المللی دارای مفهوم مرتبط بوده وضمن سادگی و زیبایی بتواند برند مناسبی را در آینده برای بنگاه فراهم نماید. بعد از انتخاب نام بهتر است دامنه را با پسوندهای مختلف .com ؛ .ir؛ .co و..  را هم خریداری نمایید تا در آینده رقبا از آن به نفع خود استفاده ننمایند. برای طراحی لوگویی زیبا و مرتبط به لحاظ محتوایی می توان از طراحان فریلنسری استفاده و از بین گزینه‌های طراحی یکی را انتخاب کرد. اهمیت طراحی لوگو در برند شدن سامانه به لحاظ جنبه‌های فرهنگی، فنی و تخصصی اهمیت بسزایی دارد.

شرح مشخصات فنی سایت و اپلیکیشن سامانه اجاره مسکن

برای ساخت سایت براساس نیازسنجی فرایندها و معماری انجام شده طرح اولیه گرافیکی و قالب تمامی صفحات سایت شامل قرارگیری لوگو، هدر، فوتر، اسلایدر و تمامی بخش های گرافیگی و مدیا با بالاترین کیفیت انجام می گیرد.

پس از نهایی شدن بخش گرافیکی، برنامه نویسی بک سایت انجام می‌شود. سایت اجاره املاک و مستغلات را می‌توان با زبان مختلفی همانند php یا asp.net طراحی و کد نویسی کرد. در این پروژه برآوردهای مالی متناسب با استفاده از زبان کدنویسی asp.net صورت گرفته است. کدهای بک سایت در برنامه نویسی حکم اسکلت بندی ساختمان سامانه را دارند. لذا تمام توجه و دقت در انجام بهترین و بهینه‌ترین روش کدنویسی و استفاده از تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید دنیای وب همانند HTML ،CSS ،JQuery و Java script و توجه اصولی به کاربرپسند بودن UI و فراهم شدن بهترین  UX به شرح جدول ذیل باعث می شود تا خروجی وب‌سایت همواره در بروزترین و بهینه ترین حالت ممکن باشد.

جنبه های فنی سمت سرور سمت کلاینت
Web Server Application Server web Mobile
زبان ASP.Net MVC CORE

ASP.Net MVC CORE

+NodeJS

jQuery+JavaScrip Java Andrid
معماری MVC Model View Presenter(MVP) -------------- -----------
پایگاه داده SQl SERVER 2014 SQl SERVER 2014   SQLitc
رابط کاربری --------------- -------------------

Bootstrap+HTML

+CSS

Materil Design v3
ORM Entity Framework

Entity Framework+

Sequelize

--------------- Green DAO
مدیریت پروژه Angile Scram Angile Scram Angile Scram Angile Scram
امنیت Access Token v1+API  Key+ RSA + Identity Access Token v1+API  Key+ RSA Anti XSS +Anti CSRF Encrypted stared preference with AES
نوع سرور Windows Windows ------- -----------
تکنولوژی های مورد استفاده Video Streem+Kendoo+High Chart +Stimul Soft+UNQ +CodeFirst+Multi Thread+Suagger + T4+Custom Framwork UNQ  to Entity +CodeFirst+Multi Thread+Express+Sequelize Auto+Socket I/O + Connection Po;;ing

Bootstrap4+HTML5

+CSS3+Kendoo UI

XML +Sketch UI Design++Dependency Injection +Reactive programming +Custom Framework +Custom Map

 

انتخاب تیم طراح سایت

شیوه‌های مختلفی متناسب با نیاز فنی پروژه برای انتخاب، طراحی، پیاده‌سازی، فعال‌سازی و پشتیبانی سایت و اپلیکیشن وجود دارد. در این انتخاب ضمن ارایه دقیق شرح کار و نیازمندی‌های سایت و اپلیکیشن  متناسب با  طرح توجیهی و معماری تهیه شده می‌توان کار طراحی و برنامه نویسی سایت را به مزایده گذاشت و متناسب با قیمت و تجربه متقاضیان انجام پروژه و واجدین شرایط، بهترین گزینه را مشروط به عقد قرارداد انتخاب نمود. در این فرایند متناسب با پیشنهادها و نوآوری‌های معقول ما بین برنامه نویسان و کارشناسان شرکت می‌توان نسبت به بازنگری و اصلاح فرایندها و زمانبندی تامین منابع راه انداری کسب وکار اقدام نمود.

 

راهنمای اخد مجوزهای لازم

1- برای ثبت لوگو و برند سامانه باید از طریق مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت و اسناد و املاک کل کشور در بخش ثبت علائم تجاری به عمل آید تا امکان ثبت آن را برای افراد غیر در زمان اشتهار بنگاه ناممکن گردد.

2- درگاه مالی الکترونیک پس از اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت با هماهنگی بانک تجاری طرف حساب در سامانه ایجاد می‌گردد.

3- جهت ثبت شرکت پس از اخد مشاوره لازم است از طریق درگاه الکترونیکی اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام لازم به عمل آید.

4- جهت اخد مجوز کسب و کار نیز می‌توان از طریق سامانه ایرانیان اصناف از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوز صنفی دریافت گردد.

5- اخذ مجوز دانش بنیانی سامانه مطابق ضوابط از طریق سامانه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد.

تامین محل استقرار

به عنوان یک کسب و کار نوپا گزینه‌های زیادی برای استقرار و تامین محل مورد نیاز و تجهیز آن وجود دارد. تیم صاحبان کسب و کار در صورت امکان می‌توانند در مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور و یا اجاره و خرید مکانی شروع به کار نمایند. 

انتخاب هاست ، آپلود و فعال سازی سایت و آپ

پس از اتمام کار تهیه نرم‌افزاری سایت و اپلیکیشن و تحویل و آموزش کار با CMS سایت به کارکنان شرکت، یکی از گزینه‌های مناسب به جای خرید، تنظیم و کانفیگ سرور اختصاصی و سیستم‌های پشتیبان مورد نیاز آن در بنگاه، استفاده از خدمات هاستینگ و میزیانی شرکت‌های موجود در کشور است که امکان تامین سخت افزار، امنیت، فضا و پهنای باند مورد نیاز سایت را تامین می نمایند.

انتخاب هاست بر اساس نظر کارشناسان و نوع سرور، فضا، پهنای باند، حافظه و سطح فنی پردازنده‌ها متناسب با تکنولوژی، نیاز و ترافیک سایت طراحی شده، انتخاب می‌گردد و به مرور با افزایش رتبه، مشتریان و ترافیک سایت در طول زمان می‌تواند به مرور سطح خدمات میزبانی افزایش یابد.

نگهداری سایت، تولید و ورود محتوی

تیم نگهداری و پشتیبانی 24 ساعته سایت ضمن کنترل و رفع خطا و باگ‌های سامانه به طور مرتب مطابق برنامه ریزی روزانه هفتگی و ماهانه از سایت بک آپ می گیرند. به طور همزمان تیم تولید محتوی، مطالب و تصاویر با کیفیت و جذاب مورد نیاز سایت و مشتریان را تولید می‌کند. بدین صورت با استفاده از ابزارهای سئو و خرید  لینک‌های مناسب و کسب رتبه‌های برتر در عناوین پر مشتری در موتورهای جستجو امکان ارتقا رتبه و جایگاه سامانه فراهم شود و مشتریان بیشتری برای عرضه مسکن و اجاره از طریق سایت و اپ استفاده نمایند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | بررسی وضعبت بازار و رقبا 

از  تعداد کل 2,739,044  واحدهای صنفی  با اشتعال 6,847,610  نفر در کشور تعداد 146338 بنگاه مشاوره املاک و مستغلات داری پروانه صنفی و 10590 بنگاه بدون مجوز در کشور مشغول فعالیت می‌باشند که خدمات خود را به شیوه ستنی در محدوده محل استقرار بنگاه برای همسایه ها ارایه می‌دهند.

اگر به این مجموعه افرادی را که بدون داشتن هیج مجوز و مکانی در ورودی مناطق پرتردد شهرها و جاده‌ها با در دست داشتن تابلو به کار اجاره منزل، آپارتمان و ویلا به مسافران عبوری مشغول هستند را اضافه نماییم؛ با یک جامعه آماری بزرگ در کشور مواجه هستیم که بصورت ستنی قادر نیستند اطلاعات دقیق منازل آماده اجاره خود را برای مسافران و توریست‌های  متقاضی اجاره موقت مسکن کشور فراهم نمایند. اگر به این حوزه مطابق جدول ذیل آمار 2379 مسافرخانه، هتل و مجتمع اقامتی رسمی و غیررسمی را اضافه نماییم می توان به ضرورت وجود مکانیزم فناوری اطلاعات به عنوان حلقه هماهنگ کننده عرضه و تقاضای اقامت موقت مسافران پی برد.

واحدهای صنفی ویژه اقامت موفت مسافران کشور
نوع فعالیت کد آیسیک دارای پروانه فاقد پروانه
مسافرخانه ومهمان پذیر 551210 847 426
هتل 551111 409 37
هتل آپارتمان 551112 378 5
مجتمع اقامتی 551122 209 39
کمپ و چادر اقامتی کرایه 551232 29 0
چمع 1872 507

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه های راه اندازی سایت اینترنتی اجاره مسکن، تنها قیمت  تامین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سامانه املاک نیست؛ بلکه توجه به کیفیت ارایه خدمات کیفیت تجهیزات و خدمات مورد نیاز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه گذاری دراین طرح بستگی زیادی به مهارت، مدیریت و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات دارد. این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه می‌تواند تغییر و واقعی‌تر شود. بر اساس مطالعات انجام شده احداث سامانه اینترنتی اجاره موقت اقامتگاه برای مسافران در سال جاری با احتساب خرید و تجهیز محل استقرار 8945 میلیون ریال  سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و طی دو سال و نیم برگشت سرمایه اولیه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 72000 تقاضا موثر در سال ارائه شده است.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زیربنای  بنگاه 85 متر مربع
2 تجهیزات سخت افزاری 1459 میلیون ریال
3 نرم افزاری 450 میلیون ریال
4 کارکنان رسمی 6 نفر
5 همکاران فریلنسر 10 نفر

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 8097
2 سرمایه گذاری  درگردش 847
3 کل سرمایه گذاری 8945

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک |  شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 38 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری 2/05
درصد فعالیت در نقطه سربسر 40

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز به خدمات فناوری اطلاعات تخصصی در حوزه مسکن و ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز مزایای راه‌اندازی سامانه اجاره مسکن موقت به شرح زیر می‌باشد.

  • امکان تطبیق میزان سرمایه گذاری براساس تخصص صاحبان بنگاه
  • تطبیق فعالیت با روند پبشرفت فناوری اطلاعات در جهان
  • قابلیت رقابت در تبدیل یک فعالیت سنتی به کسب و کار مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات  
  • کاربرد گسترده به عنوان حلقه واسط ملی مابین عرضه و تقاضا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح

  • تهیه طرح توجیهی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار
  • امکانسنجی طرح با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه خدمات در انتخاب محل استقرار و انتخاب تکتولوژی‌های مورد استفاده
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره دانش بنیانی
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر  
  • مشاوره تامین زیرساخت ها و تراکینگ شبکه مورد نیاز

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک



:: برچسب‌ها: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی چه کسانی هستند و اصولاً به چه کسانی گفته می‌شود.عمدتا در امور ثبت شرکتی و یا در افتتاح انواع حساب نوع شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. آگاهی از این اصطلاحات به شما کمک می‌کند که کارهای اداری خود را با نگرانی کمتر در مورد اصطلاحات حقیقی و حقوقی انجام دهید. همچنین با اطلاع از قوانین مربوطه می توانید مطابق با نوع فعالیت و یا میزان مسئولیت تان در مقایسه با شرکا اقدام مناسب را انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی

 

 

تعریف اشخاص حقیقی و حقوقی

هر فردی در جامعه می‌توانند در دسته افراد حقیقی و یا حقوقی قرار بگیرد. اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی به حکم قانون می‌توانند یکسری از فعالیت‌ها را انجام دهند. میزان مسئولیت ها و تعهدات افراد تحت هر کدام از شخصیت تفاوت داشته و عدم آگاهی از قوانین در نهایت موجب دردسر برای شما خواهد شد. بنابراین اگر قصد ثبت شرکت و یا شروع کاری را دارید، لازم است با ماهیت هر کدام از این شخصیت ها آشنایی داشته باشید. جهت سهولت در طی مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.

اشخاص حقیقی

هر انسانی به خودی خود شخصیت حقیقی محسوب می‌شود. هر فردی بعد از تولد طبق قانون دارای یکسری حقوق اولیه است که به آن اهلیت می‌گویند. تمام افراد حقیقی تا هنگام مرگ این حقوق را دارا هستند.

ویژگی اشخاص حقیقی

- واقعی بودن

- آغاز و پایان از طریق تولد و مرگ

- داشتن نام و نام خانوادگی

- داشتن اقامت قانونی

- دارا بودن حقوق انسانی و شهروندی

- توانایی ایجاد شخصیت حقوقی توسط اشخاص حقیقی

اشخاص حقوقی

وقتی افراد حقیقی در قالب گروه‌ها، مؤسسات، شرکت‎‌ها و نهادهای گوناگون شروع به فعالیت می‌کنند، به آن‌ها شخصیت حقوقی می‌گویند. این افراد فرضی هستند و در حقیقت وجودی خارجی ندارند. این اشخاص به خاطر فعالیت اقتصادی و با تجویز قانون به وجود آمده‌اند. شخص حقوقی توسط شخصی حقیقی به وجود می آید، اما می تواند حتی بعد از مرگ موسس اش باقی بماند و به کسان دیگری واگذار شود.

ویژگی اشخاص حقوقی

- شخصیت‌های حقوقی، فرضی و اعتباری هستند.

- شخصیت‌های حقوقی با اراده مؤسسین آن‌ها و طبق قرارداد، به وجود می‌‌آیند و با منحل شدن یا ورشکستگی از بین می‌‌روند.

- آن‌ها نیز دارای اقامتگاه مخصوص به خود هستند.

- دارای حقوق و تکالیف مخصوص به خود هستند.

- شخصیت حقوقی موظف است که تکالیف قانونی خود را انجام دهد.

تقسیم بندی شخصیت حقوقی

شخصیت حقوقی به دو دسته مهم عمومی و خصوصی تقسیم‌ می‌شوند. در ادامه برخی از ویژگی های این دو دسته را ذکر کرده ایم.

ویژگی اشخاص حقوقی عمومی

- برخورداری از امتیاز عمومی

- پیروی از اهداف خاص

- ارائه سرویس و خدمات عمومی

- هدف آن‌ها خدمت به جامعه و حفظ حکومت است.

نمونه‌های آن: وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات دولتی

ویژگی اشخاص حقوقی خصوصی

- تقسیم‌بندی به سازمان‌ها و مؤسسات غیر تجاری و شرکت‌های تجاری

- سازمان‌های غیر تجاری اهداف غیر تجاری دارند (مثل امور علمی یا ادبی یا خیریه)

- سازمان‌های تجاری با اهداف تجاری شکل می‌گیرند ( مثل انجام امور تجاری با کمک دارایی‌های مالی مشترک بین دو یا چند نفر و یا مؤسسات غیرانتفاعی)

تفاوت بین اشخاص حقوقی عمومی و خصوصی

تفاوت عمده آن‌ها در این است که شخصیت حقوق عمومی به محض بوجود آمدن تحت عنوان شخصیت حقوقی قرار می گیرند و احتیاج به ثبت ندارند ولی اشخاص حقوق خصوصی از تاریخی که مطابق با ضوابط قانونی به ثبت می‌رسند شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند.

سؤالات متداول در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی

منظور از اقامتگاه در شخصیت حقیقی چیست؟

اقامتگاه مثل نام و نام خانوادگی فرد، یکی از ویژگی‌های شخصیت است و او را به لحاظ حقوقی به محل معینی وابسته می‌کند.

منظور از تابعیت شخصیت حقوقی چیست؟

برای هر شخص حقوقی تابعیت همان کشوری است که اقامتگاه آنان در آنجا واقع است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی



:: برچسب‌ها: اشخاص حقیقی و حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 950
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چرا باید پروانه بهره برداری چاه آب گرفت؟ چاه‌ها و قنات‌ها در کشور جزوی از میراث این سرزمین هستند؛ از این رو اگر کسی می‌خواهد چاهی را حفر کند و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهد لازم است که پروانه بهره‌برداری داشته باشد. این پروانه به او اجازه می‌دهد از میراث ملی این سرزمین به صورت قانونی برداشت کند. از این رو صدور پروانه بهره برداری چاه آب برای حفر و بهره‌برداری چاه عمیق و نیمه عمیق برای کلیه بخش‌های مصرف (کشاورزی، صنعتی، شرب و سایر مصارف) صادر می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری چاه آب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع : پروانه بهره برداری چاه آب

 

 

 

پروانه بهره برداری چاه آب

برای دریافت پروانه بهره‌برداری چاه آب متقاضیان باید مراحل، شرایط و مدارکی را تهیه و طی کنند تا این پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد. بنابراین اگر قصد گرفتن پروانه بهره‌برداری چاه آب را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. همچنین می توانید با دریافت مشاوره از مرکزکاردوک کلیه اقدامات لازم جهت دریافت پروانه بهره برداری را به این مجموعه واگذار کنید.

قانون پروانه بهره برداری از چاه آب

قانون توزیع عادلانه آب، آیین نامه‌های اجرایی قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل‌های صادره از طرف وزارت نیرو به عنوان قوانین حاکم برای صدور پروانه بهره‌برداری مورد نظر قرار می‌گیرد. لذا در صورت تخلف از این قوانین ممکن است خسارات و ضررهای هنگفتی شامل حالتان شود.

مراحل دریافت پروانه بهره برداری چاه آب

مرحله اول

معرفی از طرف سازمان مربوطه، اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ کتبی، ﻓﺮم درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺤﻀﺮی و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز از ﻣﺘﻘﺎضی ﺷﺎﻣﻞ اﺳﻨﺎد ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ، ﻣﻮاﻓﻘﺖ اﺻﻮلی و ﺗﻌﻬﺪ ﻧﺎﻣﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد.

مرحله دوم

ﺗﻌﻴﻴﻦ و اﻋﻼم اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ آب ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﻣﺘﻘﺎضی ﺗﻮﺳﻂ ﻛﻤﻴﺘﻪ اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪی ﺗﺨﺼﻴﺺ آب اﺳﺘﺎن و ﺳﭙﺲ اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ و ﻓﺮم ﻣﺤﻀﺮی و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارک ﻓﻮق، اﻟﺬﻛﺮ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻤﻨﻮﻋﻪ.

مرحله سوم

ﺑﺮرسی ﺣﻘﻮقی ﻣﺪارک اراﺋﻪ ﺷﺪه

مرحله چهارم

اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، ﺑﺎزدﻳﺪ و ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻓنی  

مرحله پنجم

ﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﺷﺮﻛﺖ و ﺗﻌﻴﻴﻦ آب ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎضی     

مرحله ششم

ﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن رﺳﻴﺪگی ﺑﻪ ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ‌ﻫﺎ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓنی ﭼﺎه در ﺻﻮرت اراﺋﻪ ﺟﻮاز ﺗأﺳﻴﺲ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎضی و مجوز تغییر کاربری اراضی.

مرحله هفتم

ﻋﻘﺪ ﻗﺮار داد و اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺟﺒﺮانی از ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﭼﺎهﻫﺎی ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺎده 12 آﺋﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮائی ﻗﺎﻧﻮن

مرحله هشت

اﺧﺬ ﻗﺮارداد ﺣﻔﺎری از ﻣﺘﻘﺎضی و ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻔﺮ ﭼﺎه

مرحله نهم

ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻨﺼﻮﺑﺎت ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری، ﭘﺲ از ﺣﻔﺮ ﭼﺎه و آزﻣﺎﻳﺶ ﭘﻤﭙﺎژ

مرحله دهم

ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری ﭼﺎه ﭘﺲ از اﺣﺪاث و اﺧﺬ و اراﺋﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری واﺣﺪ از ﺳﺎزﻣﺎن ذی رﺑﻂ  

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروانه بهره‌برداری چاه آب

تصویر کارت ملی، تصویر شناسنامه، فرم شماره یک، وکالت نامه (در صورت داشتن وکیل)، آگهی تأسیس، تصویر برابر اصل سند مالکیت، موافقت اصولی، معرفی از سازمان جهاد کشاورزی، معرفی از سازمان صنعت معدن تجارت، اجاره نامه واگذاری اراضی دولتی، تصویر اساسنامه شرکت، آخرین تغییرات روزنامه رسمی، گواهی کد اقتصادی، گواهی شناسه ملی، کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای دارای حق امضا، درخواست کتبی از ارگان مربوط، مدارک سند زمین.

مراکز ارائه دهنده پروانه بهره برداری چاه آب

افراد برای دریافت پروانه بهره‌برداری می‌توانند به گروه حفاظت آب‌های زیرزمینی در ستاد و ادارات منابع آب شهر و شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند. همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،‌ ﺟﻬﺎد ﻛﺸﺎورزی، ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد، صنعت،‌ معدن و تجارت و سایر ارگان‌های ذیربط در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند.

هزینه‌های صدور پروانه بهره برداری چاه آب

البته میزان هزینه‌ها همیشه ثابت نیست و می‌تواند تغییر کند. اما بر اساس آخرین هزینه‌های به دست آمده افراد باید هزینه کارشناسی، 2900000  ریال، مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری

این موضوع به سرعت عمل درخواست کننده و ارائه و تکمیل مدارک او بازمی‌گردد. اگر همه چیز خوب پیش برود و به خصوص همه مدارک تکمیل باشد در حدود 62 روز طول می‌کشد تا پروانه بهره‌برداری صادر شود.

انتقال پروانه حفر یا بهره‌برداری از چاه

انتقال در مواردی ارائه می‌گردد که انتقال پروانه حفر یا بهره‌برداری مورد درخواست باشد و به لحاظ حقوقی معارضی برای موضوع وجود نداشته باشد. این مهم با ارائه درخواست کتبی از طرف شخص خواهان انتقال پروانه، اسناد ثبتی معتبر مبنی بر انتقال آب به همراه  اراضی مورد نظر، استعلام از نهاد‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

مراحل انتقال پروانه حفر یا بهره برداری از چاه آب

1- ارائه درخواست کتبی انتقال پروانه

2- تحویل فرمها، تکمیل مدارک، ارائه اسناد انتقال، رضایت نامه فرد انتقال دهنده و ...

3- طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه‌ها جهت بررسی و در صورت صحت مدارک موافقت با انتقال پروانه و ارسال به شهرستان

4- در صورت موافقت کمیسیون، صدور اصلاحیه پروانه بنام فرد انتقال گیرنده

5- در صورت عدم موافقت کمیسیون ابلاغ به متقاضی جهت ارائه مدارک مورد نیاز جهت ارسال مجدد به کمیسیون.

سؤالات متداول در خصوص پروانه بهره برداری چاه آب

ضرورت‌های مراجعه حضوری برای درخواست پروانه بهره‌برداری در چیست؟

ضرورت‌های مراجعه حضوری برای ارائه درخواست کتبی، تعهدنامه‌های چاه گمانه و انسداد چاه قبلی، تکمیل مدارک و ارائه اسناد مالکیت و ... صورت می‌گیرد.

بازدید کارشناس از منطقه و تکمیل فرم گزارش کارشناسی چند روز طول می‌کشد؟

این مهم در حدود هفت روز کاری در صورت تکمیل بودن شرایط، طول خواهد کشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری چاه آب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : پروانه بهره برداری چاه آب



:: برچسب‌ها: پروانه بهره برداری چاه آب ,
:: بازدید از این مطلب : 933
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

سامانه سیفام درگاه ارائه خدمات به کلیه فعالان و بنگاه‌های اقتصادی برای مناطق آزاد تجاری و صنعتی است. از این رو جهت حفظ منافع کشور در زمینه اقتصاد به خصوص در مناطق آزاد برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، سامانه‌ای به نام سیفام طراحی شده است. در این سامانه ضمن ارائه قوانین و مقررات لازم برای فعالیت در مناطق آزاد، تعدادی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در هفت منطقه آزاد وجود دارد را مورد بهره برداری قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید از این امتیازات در کار خود بهره مند شوید. کارشناسان کاردوک اطلاعات لازم جهت شروع و بهره‌برداری انواع فعالیت‌ها در مناطق آزاد تجاری را به شما ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : سامانه سیفام

 

 

سامانه سیفام

سیفام یا سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سامانه‌ای است که توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد طراحی شده است. برای کلیه کسانی که در زمینه اقتصادی و تجارت در مناطق آزاد فعال هستند و باعث رشد و توسعه اقتصادی می‌شوند، سامانه ای راه اندازی شد تا خدمات ویژه اقتصادی مناطق آزاد به صورت یکپارچه و متمرکز ارائه شود.

خدمات سامانه سیفام

1- ارائه اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری و ثبت درخواست سرمایه گذاری

2- ثبت شرکت در مناطق آزاد 

3- ثبت درخواست گواهی ارزش افزوده

4- ثبت اظهارنامه گمرکی

5- ثبت درخواست ورود ماشین آلات و تجهیزات و…

6- دسترسی به کلیه سامانه‌های ویژه و اختصاصی هر یک از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

7- دسترسی به کلیه سامانه های مربوط به مناطق آزاد 

همچنین راحتی استفاده از این سامانه باعث شده دستورالعمل‌ها و نیازهای آموزشی و اطلاعاتی درخواست کنندگان به راحتی برطرف گردد.

نحوه استفاده از سامانه سیفام

1- ارائه درخواست کتبی توسط سرمایه‌گذار

2- دریافت درخواست کتبی، ارائه فرم‌های طرح‌های کسب و کار سرمایه‌گذاری

3- تکمیل فرم‌های سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار (ارائه طرح کسب و کار و توان فنی و مالی مناسب برای انجام طرح)

4- بررسی طرح توسط مدیریت سرمایه‌گذاری و در صورت نیاز اصلاح طرح توسط سرمایه‌گذار

5- پیشنهاد جانمایی توسط معاونت عمرانی و زیربنایی

6- موافقت سرمایه‌گذار با محل جانمایی طرح

7- عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و تحویل زمین به فرد

ثبت نام در سامانه سیفام

مرحله اول: عضویت

در مرحله اول عضو شوید و نوع عضویت خود (حقیقی و یا حقوقی) را مشخص کنید. در مرحله عضویت باید اطلاعات فردی و مشخصات کامل خود را وارد و ثبت نمایید.

مرحله دوم: تکمیل اطلاعات

در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات خود را تکمیل کنید از قبیل کد پستی، آدرس، ایمیل و... را وارد کنید. در وارد کردن این اطلاعات دقت زیادی به خرج دهید.

مرحله سوم: دریافت ایمیل

وقتی اطلاعات خود را وارد کردید، یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می‌شود و این به معنی تأیید و کامل بودن فرآیند عضویت شماست و می‌توانید به کلیه خدمات این سامانه دسترسی پیدا کنید.

نکته: کلیه مراحل ثبت نامی و اطلاعات از خدمات باید از طریق سایت sso.freezones.ir انجام شود.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

1- اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت‌های اقتصادی متنوعی را در منطقه انجام می‌دهند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود و پس از انقضای بیست سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

2- واردات کالای تولیدشده در منطقه آزاد به سایر نقاط کشور، تا حد ارزش افزوده در آن منطقه، با تصویب هیأت وزیران از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف می‌باشند.

3- ورود کالاهایی که تمام یا بخشی از مواد اولیه آن از داخل کشور تأمین و در منطقه آزاد تولید می‌شود، از تمام یا بخشی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی مربوط به مواد اولیه داخلی معاف خواهند بود.

4- ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه، آزاد می‌باشد. مقررات لازم برای جلب و حمایت سرمایه گذاری در هر منطقه و چگونگی و میزان مشارکت خارجیان در فعالیت‌های هر منطقه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

5- حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی که پذیرش سرمایه آن‌ها به تصویب هیأت وزیران رسیده است، مورد تضمین و حمایت است. سرمایه‌ی سرمایه گذاران مزبور، چنانچه در مواردی به وسیله قانون به نفع عموم ملی شود یا اینکه از سرمایه گذاران یاد شده سلب مالکیت شود، جبران عادلانه خسارت به عهده دولت می‌باشد. مقررات مربوط به نحوه پذیرش سرمایه‌های مذکور و طریق جبران خسارت به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

سؤالات متداول در خصوص سامانه سیفام

مناطق آزاد ویژه کدام مناطق هستند؟

کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، انزلی، ماکو، شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، مناطق ویژه اقتصادی ایران.

چگونه می‌توانیم درخواست‌های خود را پیگیری کنیم؟

کلیه درخواست‌های شما در سازمان مسئول منطقه خودتان مورد بررسی قرار می‌گیرد و دبیرخانه شورای‌ عالی نقشی در بررسی درخواست‌ها نخواهد داشت.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : سامانه سیفام



:: برچسب‌ها: سامانه سیفام ,
:: بازدید از این مطلب : 1023
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تحقیقات بازار یکی از ملزومات شروع کار و بهبود عملکرد سازمان محسوب می‌شود. شرکت‌های بازرگانی می‌دانند بدون در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی نمی‌توانند در عرصه تجارت موفق شده و به جایگاه بالایی برسند. اگر به طور سنتی فعالیت تجاری را رهبری می‌کنید و در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی نمی‌توانید جایگاه بالاتری پیدا کنید، به احتمال زیاد در برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کلی سازمان نیاز به ایجاد تغییراتی دارید. برای انجام این کار ابتدا باید با استفاده از داده‌‌ها و اطلاعات موجود و استفاده از روش‌های تحلیل مناسب، به راهکاری مناسب دست یافت. در ادامه با انواع تحقیقات بازار و چگونگی دستیابی به آن آشنا خواهید شد.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: تحقیقات بازار

 

انواع تحقیقات بازار

تحقیقان بازار شامل انواع گوناگونی از روش ها است، این تنوع به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند از ابعاد مختلف سلیقه مشتری خود را بشناسند و محصول و یا خدماتی را تولید کنند که روی فروش تأثیر مثبتی می‌گذارد. قطعاً محصولی که حاصل تحقیقات بازار باشد فروش و سود خوبی را عاید تولیدکنندگان و کارآفرینانی که به تازگی کسب و کاری را شروع کردند، خواهد کرد. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک، کسب و کار خود را مورد مطالعه قرار داده و از گزینه ها مناسب جهت ایجاد تغییرات استفاده کنید. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

معرفی انواع تحقیقات بازار

تحقیقات بر اساس اطلاعات اولیه

همانطور که از نام‌شان پیداست هیچ نوع سابقه‌ای از این اطلاعات در دسترس نیست. از این رو شرکت‌ها باید برای انجام تحقیقات گسترده فردی را استخدام کنند و یا از سایر شرکت‌هایی که وظیفه آن‌ها انجام تحقیقات بازار است کمک بخواهند. این اطلاعات معمولا شامل نیاز مشتری، قیمت رقبا در خصوص محصول مورد نظر و یا خدماتی که ارائه می‌دهند، می‌باشد.

تحقیقات بر اساس اطلاعات ثانویه

این اطلاعات از قبل در سازمان‌ها و انجمن‌های دیگر موجود است و شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اطلاعات ثانویه شامل درک مشتریان از محصول و خدمات، مقایسه قیمت‌های رقبا جهت قیمت گذاری محصول و خدمات می‌باشد.

مهم‌ترین ابزارهایی که برای تحقیقات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد

پرسشنامه

شرکت‌ها می‌توانند یکسری پرسشنامه را تهیه و تدوین کرده و از مشتریان خود بخواهند که آن‌ها را تکمیل کنند. در گذشته این پرسش‌نامه‌ها به صورت کاغذی و حضوری به مشتری داده می‌شد، اما امروزه به راحتی می‌توانید پرسشنامه‌های الکترونیکی را ایجاد کرده و از طریق ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که آن را پُر کنند.

گروه‌های متمرکز

می‌توانید سمینارها، جلسات و گفتگوهایی را با مشتریان خود داشته باشید و آن‌ها را بر اساس سن و جنس تقسیم بندی کنید و برای هر کدام به صورت جداگانه تحقیقات بازار را انجام دهید. با استفاده از گروه‌های متمرکز می‌توانید به علایق مشتریان خود نیز پی ببرید.

مصاحبه‌های عمیق

وقتی بتوانید با تک تک مشتریان خود به صورت جداگانه مصاحبه‌هایی را انجام دهید، به درک عمیق‌تر و بهتری از سلایق و نظرات مشتری در خصوص محصول و یا خدمات مورد نظر خود می‌رسید.

بخش بندی بازار

تحقیقات بازار خود را بخش بندی کنید و آن را بر اساس درآمدها، علایق، نقطه نظرات، انتقادات و بازار رقبا به صورت جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. تحقیقات بازار به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا بتوانند اطلاعات مفیدی در مورد حداکثر جامعه هدف خود را بدست آورند.

آزمایش محصول

باید در مورد محصولی که تولید می‌کنید اطمینان کامل داشته باشید، از این رو آن را به خوبی مورد آزمایش قرار دهید. شناخت محصول بر اساس ویژگی‌های آن و همچنین نقطه نظرات مشتریان، می‌تواند روند تحقیقات بازار شما را راحت‌تر کرده و هزینه‌های آن را نیز کاهش دهد.

شناخت رفتار خرید مشتری

این نیز بخشی از نظرسنجی فعال کسب و کار در بازار است که باید تمرکز خود را بر روی مشتری قرار بدهید. هدف شناسایی علایق، انگیزه‌ها و دلایل خرید مشتری است تا درک درستی از نحوه وفادارسازی و افزایش فروش بتوان داشت. جهت اطلاع از انواع روش هایافزایش فروش کلیک کنید.

اهداف تحقیقات بازار

طرح برنامه دقیق

برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، نیازمند طرح برنامه دقیق، قیمت‌گذاری و فروش آن هستید که همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای و حساب شده است.

کنترل هزینه‌های بازاریابی

وقتی بتوانید جایگاه محصول خود را در بازار کشف کنید، به این ترتیب بازاریابی شما هدفمندتر خواهد بود و هزینه‌های اضافی را به خاطر مسیر نادرست بازاریابی، کنترل خواهید کرد.

کشف بازارهای جدید

این تحقیقات به شما در مورد مکان‌های جدیدی که امکان فروش محصولاتتان در آن وجود دارد را در اختیارتان قرار می‌دهد. با جمع آوری اطلاعاتی چون سلایق مصرف کننده، انواع محصولات موجود در بازار و قدرت خریداران می‌توان بازارهای جدید را امتحان کرد.

به دست آوردن اطلاعات کامل از رقبا

با تحقیقات بازار شما متوجه خواهید شد که در یک بازار چند رقیب دارید و محصولات و خدمات آن‌ها چه جایگاهی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

بررسی تأثیر عوامل بیرونی

عوامل خارجی زیادی بر قدرت و توان خرید مردم و همچنین فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت که با بررسی آن می‌توانید بهترین روش بازاریابی را اتخاذ کنید. تأثیر عوامل خارجی باید از طریق تحقیقات بازاریابی صورت بگیرد.

مزایای تحقیقات بازار

1- تحقیقات بازار زمینه‌های موفقیت کسب و کار شما را فراهم می‌سازد.

2- با تحقیقات بازار به نقاط ضعف و قوت خود و رقیبان‌تان پی خواهید برد.

3- نیازها و تقاضاهای مشتریان را پیدا کرده و برای حل آن‌ها برنامه ریزی نمایید.

4- موفقیت فعالیت خود را اندازه‌گیری نمایید.

5- در هنگام ارائه یک محصول جدید، به راحتی می‌توانید نظر مشتریان و مخاطبان خود در مورد آن را بدست آورید.

6- صرفه جویی در هزینه‌ها برای جلوگیری از انجام تبلیغاتی که برای شما هیچ سودی ندارد.

7- رشد کسب و کار شما افزایش می‌یابد.

سخن پایانی...

تحقیقات بازار بخش جدایی ناپذیر از کسب و کار شماست که باید دائم در حال انجام باشد، این مهم به خصوص در هنگام تولید یک محصول و خدمات جدید باید بیشتر مورد بررسی و توجه فعالان عرصه کسب و کار قرار بگیرد تا بتواند نتایج خوبی ایجاد کند.

سؤالات متداول در خصوص انواع تحقیقات بازار

سؤالات پرسشنامه باید چگونه باشد؟

این سؤالات باید کوتاه و به صورت تستی باشد. از ایجاد سؤالاتی که نیاز به تحلیل و نوشتن از طرف فرد مقابل دارد، خودداری کنید.

نمونه‌ای از پرسش‌های تحقیقات بازار را بگویید؟

این سؤالات می‌تواند به شرح زیر باشد:

1- بازار مورد نظر تا چه اندازه‌ای بزرگ است؟

2- با توجه به وضعیت اقتصادی چند درصد احتمال دارد که بازار در آینده رشد کند.

3- چه محصولات و خدمات دیگری مشابه به محصول ماست؟

4- برترین رقبای ما چه کسانی هستند؟

5- بین شما و رقبایتان چه بازارهای مشترکی وجود دارد؟

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: تحقیقات بازار



:: برچسب‌ها: تحقیقات بازار ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

روش های مقاله نویسی معمولا توسط دانشجویان جهت ارائه پروژه‌های دانشجویی جستجو می‌شود. اگر شما دانشجو هستید و قصد دارید در رشته تحصیلی خود به موفقیت برسید و یا می‌خواهید به صورت آزاد فعالیت علمی داشته باشید، باید بدانید رمز آن نوشتن مقاله حرفه‌ای است. هر چقدر بتوانید در طور تحصیل خود مقالاتی با کیفیت بالا بنویسید، این مهم رزومه دانشگاهی شما را تقویت می‌کند و بستر ورود به بازار کار را برای شما هموارتر می‌سازد. اطلاع از روش‌های مقاله نویسی و تقویت نویسندگی به عنوان مهارتی کاربردی جهت کسب درآمد مفید خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : روش مقاله نویسی

 

روش و آموزش مقاله نویسی

فرض کنید شما در مورد یک موضوع نظراتی دارید و می‌خواهید در مورد آن به دیگران بگویید. چگونه این کار را خواهید کرد؟ می‌توانید نظرات را به افراد نزدیک خود بگویید، اما اگر می‌خواهید نه تنها به مردم بلکه به جهانیان بگویید، چگونه این کار را خواهید کرد؟ شما این نظرات را خواهید نوشت، اینطور نیست؟

همانطور که دیده‌اید نویسندگان یا دانشجویان مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت مقالات علمی – پژوهشی و یا علمی – ترویجی در بعضی از روزنامه‌ها، مجلات  و وبلاگ‌ها می‌نویسند. آنها نظرات و عقاید خود را در قالب مقاله می‌نویسند و در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین با یادگیری روش های مقاله نویسی می توانید در سایر حوزه‌های نویسندگی مثل محتوی‌نویسی و روزنامه‌نگاری فعالیت کنید.

1- داشتن یک ایده

برای اینکه بتوانید یک مقاله خوب و کاربردی بنویسید نیاز به یک ایده دارید. ایده‌های انتخابی شما باید با سؤالاتی همراه شود. مثلاً بگویید این ایده قرار است به چه سؤالی پاسخ دهد؟ چه مشکلی را برطرف می‌کند و یا از نظر علمی می‌تواند یاری رسان باشد یا نه؟

هر چقدر ایده‌های شما تازه و جدید باشد، به کیفیت مقاله افزوده خواهد شد. در واقع اولین عاملی که باعث می‌شود مقاله‌ای در نظر مخاطب مهم جلوه کند، ایده‌ی اولیه است. پس در انتخاب ایده جهت نوشتن دقت فرمایید.

2- روش مقاله نویسی | جمع آوری اطلاعات

برای اینکه بتوانید در مورد ایده خود مقاله بنویسید باید به منابع مهم مربوطه دسترسی پیدا کنید. بدون منابع و اطلاعات لازم نوشتن یک مقاله غیرممکن و یا بسیار سخت خواهد بود. منابع اطلاعاتی خود را از طریق کتاب‌ها، سایر مقالات، اینترنت، اسناد، دست نوشته‌ها و.... پیدا کنید. وقتی بتوانید در اوایل کار به منابع خوبی دسترسی پیدا کنید، اگر در حین کار نیز به منابع تازه‌ای نیاز داشتید، روند یافتن آن برای شما آسانتر خواهد بود. منابع اطلاعاتی شما باید جامع و شامل همه چیز در ارتباط با موضوع مورد نظرتان باشد.

3- موضوع مقاله

موضوع مقاله همان عنوان مقاله شماست که باید به صورتی اصولی نوشته شود. سعی کنید کلیت مطالبی که قرار است در متن مقاله در مورد آن مطالبی بنویسید، در عنوان ذکر شود. عنوان شما باید کوتاه، مفید و مختصر باشد. اگر موضوع مقاله طولانی باشد، نمی‌تواند خواننده را جذب کند. قرار است در مورد یک ایده شروع به نوشتن کنید، پس باید سه کلمه کلیدی مهم از آن را پیدا کنید و آن را در عنوان خود جای دهید.

مثلاً در مقاله امروز ما قرار است در مورد مقاله نویسی به شما توضیح دهیم. کلمات کلیدی ما آموزش و روش است که در عنوان به کار بردیم. فرقی نمی‌کند که مقاله شما برای وبلاگ است و یا برای مجلات تخصصی، عنوان شما باید گویای هر آنچه که قرار است بگویید، باشد.

4- روش مقاله نویسی | چکیده مقاله

چکیده مقاله قبل از مقدمه قرار می‎گیرد. شما خلاصه‌ای بسیار کوتاه از کلیت یک مقاله را در چکیده قرار می‌دهید. چکیده مثل چراغ راهنما در مقاله عمل می‌کند، لذا وقتی می‌خواهید آن را بنویسید، از اضافه گویی خودداری کنید، چون مخاطبی که چکیده را مطالعه می‌کند، راجع به کل مقاله اطلاعاتی ندارد. چکیده شما به مخاطب کمک می‌کند تا بفهمد که این مقاله را انتها بخواند یا نه.

کل تعداد کلمات چکیده شما باید 250 تا 300 کلمه باشد. در این چکیده شما اهداف تحقیق، روش جمع آوری اطلاعات و خلاصه‌ای از نتایج به دست آمده را می‌نویسید.

5- مقدمه مقاله

چهارمین قسمت مهم یک مقاله مقدمه آن است. مقدمه همان جایی است که شما می‌توانید اطلاعات پیش زمینه و مهمی را که خواننده باید قبل از رسیدن به متن مقاله داشته باشد، ارائه دهید. مقدمه می‌گوید که چرا مقاله را نوشتید و خواننده باید درباره موضوع و دیدگاه شما چه چیزی را درک کند. مقدمه به خواننده می‌گوید که چه چیزی را باید انتظار داشته و در مقاله به دنبال چه چیزی باشد. مقدمه شما حداکثر دو صفحه و حداقل یک صفحه باید باشد. همچنین سعی کنید در مقدمه بیش از حد ارجاع ندهید.

6- روش مقاله نویسی |  بدنه اصلی مقاله

بدنه اصلی مقاله شما، همان توضیحات کامل و مفصل در مورد موضوع مورد نظر است. شما در این قسمت از ابتدا به طور کامل، مفصل به همراه استدلال و در صورت نیاز از طریق نموداری شروع به نوشتن می‌کنید. کل مقاله شما بهتر است 30 صفحه باشد، به غیر دو تا سه صفحه‌ای که در مورد چکیده، مقدمه و فهرست منابع است، بقیه شامل بدنه اصلی مقاله شما خواهد شد.

هیچ وقت یکسره ننویسید. بدنه مقاله شما باید از پاراگراف تشکیل شود. مقاله شما باید به شکلی سازماندهی شود که از اطلاعات کلی به اطلاعات خاص منتقل شود. هر بار که موضوع جدیدی را شروع می‌کنید، به یک هرم وارونه فکر کنید به این صورت که گسترده‌ترین طیف اطلاعات در بالا قرار دارد و با پیشرفت پاراگراف یا مقاله، نویسنده بیشتر و بیشتر روی استدلال‌های خود تمرکز می‌کند که با شواهد خاص و مفصل پشتیبانی می‌شود. سرانجام، نویسنده از مطالبی که گفته به نحوی نیز حمایت می‌کند.

7- نتیجه مقاله

نتیجه خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی شماست. بخش نتایج یک مقاله علمی پژوهشی، یافته‌های اصلی یک مطالعه برگرفته از روش‌های به کار رفته در جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را نشان می‌دهد. این یافته‌ها در یک دنباله منطقی و بدون تعصب انجام می‌شود و خواننده را برای تفسیر و ارزیابی بعدی وارد بحث می‌کند. هدف اصلی از بخش نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات به جملات است. هنگام تدوین بخش نتایج، لازم است به یاد داشته باشید که نتایج یک تحقیق چیزی را اثبات نمی‌کند. نتایج تحقیق فقط می‌توانند مشکل تحقیق را که تحت مطالعه شما بوده را تأیید یا رد کنند.

8- روش مقاله نویسی | فهرست منابع

در انتهای مقاله، بعد از نتیجه‌گیری فهرست منابع قرار می‌گیرد. در این بخش شما از هر منبعی که برای مقاله خود استفاده کردید را باید بنویسید. ترتیب نوشتن باید بر اساس حرف الفبای پارسی باشد. یک منبع را به این صورت باید بنویسید.

کتاب‌ها

1- نام خانوادگي نويسنده(كتاب)، كاما، حرف اول نام كوچك نويسنده، دو نقطه، عنوان كتاب، نقطه، شماره جلد، شماره چاپ، نقطه، اسم ناشر، كاما، محل نشر، كاما، شماره صفحات(صص:برای چند صفحه) و (ص: براي يك صفحه)، كاما، سال انتشار، نقطه.

مقالات

1- نام خانوادگي نويسنده (مقاله)،  كاما، حرف اول نام كوچك نويسنده، دو نقطه،  عنوان مقاله(داخل گيومه)، نقطه، نام مجله، دو نقطه، سال مجله، كاما، شماره تسلسل مجله، كاما،شماره صفحه، كاما، سال انتشار، نقطه.

نکته

سخنرانی‌ها، ایمیل‌ها، نامه‌ها، خاطرات و مکاتبات شخصی نباید در فهرست منابع درج گردد و فقط در متن به آن‌ها اشاره شود که شامل نام، نوع مکاتبه و تاریخ می‌باشد.

وقتی بدانیم یک مقاله باید چطور و بر چه اساسی نوشته شود، دیگر شروع کردن آن برای شما ترسناک نخواهد بود. با دقت و توجه به آنچه که گفته شد خواهید توانست یک مقاله خوب بنویسید.

سؤالات متداول

برای اینکه مقاله خود را برای دانشگاه‌های خارجی بنویسیم آیا در تعداد صفحات محدودیت داریم؟

تعداد صفحات مقاله شما بستگی به نوع مجله‌ای دارد که شما می‌خواهید مقاله خود به آن ارسال کنید. برخی از مجلات خارجی برای تعداد صفحات بیش از یک عدد خاص (بستگی به مجله دارد) هزینه دریافت می‌کنند.

مسئوليت صحت و سقم مقاله بر عهده کیست؟

مسوليت صحت و سقم مقاله به لحاظ علمی و حقوقی بر عهده نويسنده خواهد بود. لذا قوانین کپی رایت را در مقاله‌ها خود رعایت فرمایید.

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : روش مقاله نویسی



:: برچسب‌ها: روش مقاله نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تولید بدون کارخانه فرصتی مناسب برای رونق بخش خصوصی و رشد بنگاه‌های کوچک اقتصادی است. در این روش بدون نیاز به سرمایه گذاری‌های عمده، با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود فعالیت‌های تولیدی شکل می‌گیرد. با تغییرات نگرشی که اخیرا در سیاست‌های اقتصادی اتفاق افتاده، اکنون فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند با ایجاد ارزش افزوده در صنعت و کنترل قیمت تمام شده برای مصرف کننده، از مزیت‌های رقابتی بهره‌مند شوند. شروع هر کسب و کاری نیاز به بررسی و امکان سنجی دارد، بنابراین حتی اگر قصد ایجاد تولیدی هر چند کوچکی دارید، باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شروع، ادامه و به سودرسانی آن فعالیت را جمع آوری و  تحلیل کنید. مشاوران خبره مرکز کاردوکدر این امر به شما خدمات می دهند. در ادامه جهت آشنایی با تعریف و مزایای تولید‌بدون کارخانه با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تولید بدون کارخانه

 

 

 

تولید بدون کارخانه

به طور متوسط​​، از هر صد پروژه جدیدی که تعریف شده است، تنها یک مورد منجر به موفقیت در کسب و کار و دستاوردهای تجاری می‌شود. این نشان می‌دهد که مدیریت و هدایت ایده‌های خلاقانه از اولین مراحل شکل گیری تا آخرین آن یعنی پرداختن و پاسخگویی به نیاز بازار و دستیابی به دستاوردهای عملی، نیاز به قابلیت‌های خاصی دارد که از آن به عنوان مدیریت نوآورانه و در برخی موارد به فرصت‌های مدیریتی یاد می‌شود.

تولید بدون‌کارخانه این فرصت را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا با صرف وقت کمتر و تمرکز بر روی محصول تولیدی (قیمت گذاری، بازاریابی، برندسازی و...)، نگرانی از بابت تأسیس کارخانه نداشته باشند. با این حال شما برای کار خود نیاز به دریافت مجوزهای لازم هستید. برای دریافت جواز تاسیس واحد خود کلیک کنید.

تعریف تولید بدون کارخانه و بنگاه های تولید محور

بسیاری از محصولاتی که در خانه و یا تولیدی‌های کوچک در حال تولید هستند، در واقع با کمترین میزان سرمایه، تجهیزات و امکانات موجود کاری تولید محور انجام می‌دهند. بنابراین این بنگاه‌ها با محدودیت‌های سرمایه گذاری‌شان، تولیدی بدون کارخانه ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر از تولید کنندگان نیز از ظرفیت سایر واحدهای تولیدی برای محصول خود استفاده می کنند. در این روش صاحبان برند و یا کسانی که مالکیت یک محصول را دارا هستند، سفارش ساخت آن کالا را به کارخانه‌ای دیگر می‌دهند. 

امروزه بسیاری از کشورها برای کاهش قیمت تمام شده، سفارش تولید محصول خود را به کشوری می دهند که در تولید تخصص بیشتری داشته و نیروی انسانی ارزان تری دارد. 

مزایای تولید بدون کارخانه چیست؟

1- استفاده از زیرساخت‌های موجود

یکی از مزیت‌های موجود در تولید بدون‌کارخانه استفاده از زیرساخت‌های موجود است. در این مورد تولیدکنند‌گان نیازی به تأسیس مجدد کارخانه‌ها و تأمین هزینه‌های زیادی ندارند، بلکه این کار را به کارخانه‌هایی می‌سپارند که فضای خالی برای تولید دارند. این باعث می‌شود که از زیرساخت‌های موجود در کشور نهایت استفاده را ببرند.

2- ثبت برند بدون نیاز به وجود کارخانه

وقتی تولیدکننده بخواهد شرکت و یا کارخانه‌‌ای را احداث کند نیازمند داشتن یک برند معتبر است. اما اگر بخواهد از شیوه تولید بدون کارخانه استفاده کند می‌تواند برند خود را انتخاب و ثبت کند و در عوض سیستم بازاریابی و برندینگ را برای خود ایجاد کند بدون اینکه نیاز به تاسیس کارخانه‌ای داشته باشد.

3- برون سپاری تولید

یکی از بزرگترین مزیت‌های تولید بدون‌کارخانه برون سپاری تولید است. یعنی تولیدکننده‌ای که قصد تولید محصولی را دارد این کار را به کارخانه‌های دیگر واگذار می‌کند و آن‌ها فرآیند تولید را پیش خواهند برد. یعنی افرادی که کارخانه دارند با صاحبان برند به توافق می‌رسند تا تولید محصولات صاحب برند را انجام دهند.

4- افزایش اشتغال زایی

وقتی افراد از تولید بدون کارخانه استفاده کنند می‌توانند با به کارگیری بخش‌های غیرفعال و خاموش شده کارخانه‌ها، چرخ تولید آن‌ها را دوباره به کار بیندازند. این کار باعث رشد تولید و افزایش اشتغال‌زایی در کشور خواهد شد.

5- افزایش صادرات

این روش در بسیاری از کشورها انجام شده و سوددهی آن مورد اثبات قرار گرفته است. کشورهای مختلف از آن برای بالا بردن میزان صادرات استفاده می‌کنند. تولید بدون کارخانه در شرایط منعطف‌تری صورت می‌گیرد و می‌تواند تقاضاها و نیازهای بازار را مورد توجه خود قرار دهد.

6- افزایش تولیدات مشاغل خانگی

تولید بدون کارخانه فقط مختص به شاخه صنعت نیست، وقتی بتوانیم از مشاغل خانگی نیز حمایت کنیم، در واقع از تولید بدون کارخانه حمایت کرده‌ایم. در این نوع از تولیدات بدون هزینه برای ساخت مکان‌های ویژه برای کسب و کار می‌تواند به سوددهی خوبی رسید و این کمک می‌کند تا مشاغل خانگی رشد و گسترش پیدا کند.

7- کمک به کاهش آلودگی هوا

تولیدات بدون کارخانه به کاهش آلودگی هوا و کاهش تردد کمک می‌کند. وقتی کسی بخواهد یک کارخانه تأسیس کند باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرد، از جمله حمل و نقل، آسیب های زیست محیطی و ... اما وقتی از ظرفیت موجود در یک کارخانه و یک تولیدی برای تولید محصول خود استفاده کند، از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

تولید بدون کارخانه هنوز در ایران به طور جدی آغاز به کار نکرده است، اما با توجه به برخی مشکلات اقتصادی که درگیر آن هستیم، تولید بدون کارخانه به کمک اقتصاد و تولید کنندگان خواهد آمد. همچنین این مورد بر روی قیمت کالاها نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و باعث می‌شود قیمت بسیاری از محصولات به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

8- تبدیل به متخصص تولید

با ایجاد و رونق چنین فضای تولیدی در کشور، واحدهایی که تنها کارشان تولید است، به وجود خواهند آمد. در نتیجه این بنگاه ها روز به روز از تکنولوژی و تکنیک های نوین تری برای تولید استفاده می کنند. تحت چنین شرایطی سایر کشورها نیز به این بنگاه ها سفارش تولید خواهند داد. 

سؤالات متداول در مورد تولید بدون کارخانه

آیا این نوع از تولیدات به نفع تولید کننده خواهد بود؟

این کار به نفع تولیدکنندگان خواهد بود و باعث می‌شود تا واحدهای تولیدی از همه ظرفیت‌های تولیدی خود استفاده کنند.

روش تولید بدون کارخانه‌ای چه تأثیری در هزینه‌ها دارد؟

تولیدات بدون کارخانه تا حد زیادی از هزینه‌های تولید اصلی می‌کاهد و این امر روی قیمت تمام شده محصولات نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود محصولاتشان گران به فروش نرسد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تولید بدون کارخانه



:: برچسب‌ها: تولید بدون کارخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 1048
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

انتخاب نام برای شرکت یکی مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید با دقت کامل آن را انجام دهند. در واقع نام شرکت بیانگر اصل و هویت کسب و کار شماست و این باعث می‌شود دیگران با شنیدن نام شرکت، پی به فعالیت‌ و محصولاتی ببرند که شما در آن زمینه فعال هستید. پس در عین سادگی انتخاب اسم دارای حساسیت بالایی است که با توجه به فرهنگ و انتظارات جامعه، نام مناسب انتخاب می‌شود. در ادامه قوانین و نکات مربوط به انتخاب اسم شرکت آورده شده است.

 

 

برای دریافت خدمات در زمینه انتخاب نام برای شرکت می‌توانید با مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 

منبع : انتخاب نام شرکت

 

 

انتخاب نام برای شرکت

در انتخاب نام شرکت باید به اصول و قوانینی که همگان موظف‌اند آن را به اجرا درآورند، توجه داشته باشید. اگر نامی را برگزینید که با قوانین همخوانی نداشته باشد، رد شده و باید دوباره کلیه مراحل انتخاب و ثبت نام شرکت خود را از اول طی کنید. پس دانستن اصول، قوانین و نحوه انتخاب نام برای شرکت، پروسه اداری آن را کوتاه‌تر می‌کند و شما با آرامش و دقت بیشتری این کار را انجام خواهید داد. علاوه بر مسائل قانونی، نام تجاری معرف شما در میان عموم مردم خواهد بود؛ این موضوع در برندسازی و فروش بیشترتان نیز تاثیر مستقیم دارد.

شما می توانید برای انتخاب نام مناسب و ثبت شرکت خود به کارشناسان کاردوک اعتماد نمایید.

قوانین انتخاب نام برای شرکت

با توجه به قوانین زیر می توانید نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب نمایید. با این حال طی کردن مراحل اداری و انجام امور ثبتی نیاز به گذراندن وقت و انرژی دارد، شما می توانید با استفاده از کمک ها مشاوره ای کاردوک در کمترین زمان با کمترین هزینه به نتیجه برسید. جهت انتخاب نام وثبت شرکت کلیک کنید.

1- خاص و به یاد ماندنی

اسمی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید خاص و ویژه باشد و در هر زمانی نشان دهد که اسم به روز بوده و کهنه نشده است. مثلاً اگر دقت کرده باشید برخی از شرکت‌ها اسم‌هایی دارند که فرد را به یاد قدیم و دوره‌های گذشته می‌اندازد. نام شرکت شما باید جدید و همچنین راحت باشد.

برخی از نام‌های جدید آنقدر پیچیده هستند که هیچ وقت در یاد افراد نمی‌افتد. از این رو بهتر است که نام انتخابی شما ساده باشد تا به راحتی همه آن را به خاطر بسپارند و به خاطر بیاورند.

2- پرهیز از انتخاب نام‌ با تلفظ‌های پیچیده

نام انتخابی باید طوری باشد که به راحتی بتوان آن را تلفظ کرد و در حین گفتن آن افراد به تته پته نیفتند. نام‌هایی با تلفظ‌های پیچیده نمی‌تواند جذاب باشد و صاحبان کسب و کار و کارآفرینان باید این مهم را در نظر داشته باشند که انتخاب نام‌هایی با تلفظ عجیب از جذابیت شرکت شما می‌کاهد و این امر در بازاریابی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

نام وقتی با تلفظ پیچیده انتخاب شود افراد برای تایپ کردن آن در گوگل هم دچار سردرگمی می‌شوند و بعد از یک یا دو بار تلاش، از آن صرف نظر می‌کنند.

نام مناسب می‌تواند بخش مهمی از فرآیند بازاریابی را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهد و نباید با انتخاب‌های نادرست این مهم را از بین ببرید.

3- باید ساده باشد

وقتی می‌گوییم که نام باید ساده باشد، این ساده بودن باید هم در گفتار و هم در نوشتار صدق کند. یعنی نباید نام شرکت شامل حروف‌های ویژه‌ای چون  $ * #‌ و... باشد. چون مخاطبان‌تان در هنگام بیان، نوشتن و یا به خاطر آوردن با سختی مواجه خواهند شد.

4- معنا و مفهوم خاصی باید داشته باشد

نام انتخابی شما باید معنا داشته باشد. یعنی وقتی آن را به انگلیسی برمی‌گردانند باید بتواند مفهوم خاصی را برساند و وقتی آن را ترجمه می‌کنند به کلمات زشت و زننده تبدیل نشوند. اگر به دنبال انتخاب نام فریبنده و جذاب هستید مراقب باشید که برای همه قابل درک باشد.

5- باید یادآور کسب و کار شما باشد

هر نامی که انتخاب می‌کنید باید نشانه‌هایی از کسب و کار و فعالیتی که انجام می‌دهید را داشته باشد. یعنی وقتی افراد با نام شرکت شما برخورد می‌کنند ذهنشان متوجه این موضوع شود که شما در صنعت خاصی مثل آهن آلات فعالیت می‌کنید.

به عنوان مثال نام شیرین عسل هر کسی به یاد خوردنی می‌اندازد، حتی اگر واقعاً هرگز با محصولات این برند آشنایی نداشته باشید، می‌دانید که در زمینه خوراکی فعالیت می‌کند.

6- انتخاب چند نام برای شرکت

برخی از شرکت‌ها ماه‌ها وقت می‌گذارند تا نامی را انتخاب کنند که برازنده شرکت و فعالیت‌هایشان باشد، اما بعد از مدتی متوجه خواهند شد، نامی که در نظر گرفته بودند توسط شرکتی دیگر به ثبت رسیده است. حتماً چند نام برای شرکت در نظر بگیرید تا در صورت تکراری بودن، بتوانید نام دیگر را جایگزین آن کنید.

7- پرهیز از انتخاب نام‌های محدود کننده

نام شرکت نباید محدود کننده باشد، در واقع شما باید بتوانید در هر مکان و زمانی آن را بر روی محصولات و یا خدمات خود قرار دهید. نام‌های محدود کننده ممکن است در آینده مشتریان را گیج کند.

مثلاً سامسونگ در دسته صوتی و تصویری قرار می‌گیرد و اگر به تولید کلوچه بپردازد، باعث گیج شدن مشتریان می‌شوند. اما اگر در هر زمینه‌ای از محصولات دیجیتالی فعالیت کند، یعنی هر چیزی که با تکنولوژی در ارتباط است، مشتریان سریع آن را درک می‌کنند و گیج نمی‌شوند.

8- نظرسنجی از مشتریان

می‌توانید یک نظرسنجی تهیه کرده و از مشتریان خود بخواهید در مورد نام‌های انتخابی نظریاتی را ارائه دهند. اینگونه احساس مشتریان را در خصوص نام در نظر گرفته شده درک خواهید کرد و انتخاب مناسبی انجام خواهید داد.

 

نکات مهم در انتخاب نام شرکت که باید به آن توجه کنید

1- نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود.

2- نباید از حروف مخفف یا کلمات ترکیبی استفاده شود.

3- استفاده از نام‌های زیر برای اسم شرکت قابل قبول نیست:

ملی، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، ایثار، ایثارگران، شاهد، شهید، آزاده، جانبازان، تکنو، فامیلی، فیلتر، نیک، باور، میکروبرد، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، کارواش، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، دکوراسیون، هدف، سپاه، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل،‌ متریک، مترلژی، وب.

4- برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و... و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و... می‌شوند.

اسامی که نیاز به کسب مجوز دارند؛ بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه، لیزینگ، هولدینگ و…

5- با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.

6- اسم نباید اختصاری و مخفف باشد، یعنی از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

در انتخاب نام شرکت خود دقت کنید تا بتوانید همیشه در نام‌ها و ذهن‌ها و حتی در تاریخ باقی بمانید. نام شرکت در صورتی که شیک و دارای شخصیت بالا باشد به شما و همکارانتان انرژی مضاعفی برای فعالیت می‌دهد و می‌توانید عملکرد خود را نیز بالا ببرید. 

 

سؤالات متداول در خصوص انتخاب نام برای شرکت

برای تغییر نام شرکت چه مدارکی مورد نیاز است؟

ارائه کپی از روزنامه رسمی و آگهی تأسیس، ارائه کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه همه اعضا شرکت و کپی آگهی آخرین تغییرات (در صورت داشتن چنین تغییری).

چگونه می‌توانیم به رد نام شرکت خود اعتراض کنیم؟

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت‌های بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انتخاب نام برای شرکت می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : انتخاب نام شرکت



:: برچسب‌ها: انتخاب نام شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 786
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

جرایم مالیاتی در کنار اصل مالیات برای بسیاری از مودیان هزینه‌ای اجباری به نظر می‌رسد. مالیات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به عنوان بزرگ‌ترین منبع درآمد در مقابل خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌شود. در کشوری مانند ایران علاوه بر مالیات درآمد نفتی نیز وجود دارد، به همین دلیل در مقایسه با سایر کشورها، مقدار و نحوه دریافت مالیات کمی تفاوت دارد. در این میان برخی از صنایع و تولیدی ها نیز مشمول بخشودگی‌های مالیاتی نیز هستند. در چنین شرایطی قانون نیز از تولیدکنندگان و کسب و کارها حمایت لازم را به عمل آورده و شما نیز با اطلاع از قوانین می‌توانید با خیال آسوده فعالیت خود را داشته باشید.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه جرائم مالیاتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : جرائم مالیاتی

 

 

جرایم مالیاتی

در اصلاحیه جدیدی که صورت گرفته، افراد حقیقی و حقوقی که از دادن مالیات خودداری می‌کنند، آن را به تعویق می‌اندازند و یا با روش‌هایی آن را دور می‌زنند، علاوه بر پرداخت اصل مالیات، مجازات کیفری و حقوقی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. بهترین راه برای اینکه هیچ کدام از این مسائل رخ ندهد این است که مؤدیان، مالیات‌های خود را کامل و در زمان مشخص شده پرداخت کنند. جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز و مراحل گرفتن پلمپ دفاتر کلیک کنید.

انواع جرایم مالیاتی

طبق ماده 274 و 279 که در بند 60 اصلاحیه قانون مالیات‌ها آمده است، موارد زیر جزء جرائم مالیاتی محسوب می‌شود و با مرتکبان طبق قانون برخورد خواهد شد.

جرائم مالیاتی بر اساس ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم

1- تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن.

2- اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن.

3- ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود یا اشخاص ثالث در اجرای ماده(181) این قانون و امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد(169) و (169 مکرر) به سازمان امور مالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام.

4- عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با وصول یا کسر مالیات مؤدیان دیگر و ایصال آن به سازمان امور مالیاتی در مواعد قانونی تعیین شده.

5- تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران، یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع.

6- خودداری از انجام تکالیف قانونی در خصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه سال متوالی

7- استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی.

جرائم مالیاتی ذکر شده در ماده ۲۷۹ قانون مالیات‎های مستقیم

1- دسترسی غیر مجاز به اطلاعات ثبت شده

2- تغییر و سوء استفاده از اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی

 

مجازات افراد یا شرکت‌های مرتکب انواع جرایم مالیاتی

1- حبس بیش از شش ماه تا دو سال

2- بیش از بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا هشتاد میلیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال جزای نقدی

3- شلاق از سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نود و نه ضربه در جرائم منافی عفت

4- محرومیت شدن از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال

5- منتشر نمودن حکم قطعی در رسانه‌ها

6- ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

7- ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

8- ممنوع شدن از صدور بعضی اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

شرط مهم بخشودگی جرایم مالیاتی

در قانون مالیات‌ها شرایطی برای بخشودگی جرائم مالیاتی وجود دارد که در دو بند مهم به آن پرداخته شده است:

۱- تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش مقرر در قانون به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شده است.

۲- بخشودگی جرایم قابل بخشش سال یا سال‌های مورد درخواست مودیان مالیاتی، منوط به پرداخت اصل مالیات و مانده‌ی جرایم (اعم از غیرقابل بخشش یا آن قسمت از جرایم که با بخشودگی آن موافقت نشده است) همان سال یا سال‌ها، می‌باشد.

سخن پایانی...

حتی اگر وضعیت شما شامل بخشودگی مالیاتی نیز شود باید اصل و جریمه مالیات را پرداخت کنید و تغییر زیادی در وضعیت شما در خصوص پرداخت مالیات ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است مالیات‌ها در زمان تعیین شده به صورت کامل پرداخت شود و خود را به دردسرهای زیاد نیندازید. شما برای اطلاع از شرایط و نحوه گرفتن بخشودگی های مالیاتی می توانید به کارشناسان کاردوک مراجعه نمایید.

سؤالات متداول در خصوص جرایم مالیاتی

آیا شرکت‌هایی که فعالیت کمی دارند هم باید مالیات پرداخت کنند؟

فرقی ندارد. هر شرکتی که ثبت شده باشد چه فعالیت آن محدود باشد و چه زیاد، باید مالیات را پرداخت کند.

آیا برای شرکت‌ها دانش بنیان معافیت مالیاتی در نظر گرفته می‌شود؟

این شرکت‌ها فقط از پرداخت مالیات بر درآمد پایان سال (مالیات بر عملکرد) معاف خواهند بود و تغییر در وضعیت آن‌ها برای پرداخت مالیات حقوق، تکلیفی و ارزش افزوده آن‌ها ایجاد نخواهد شد و باید بر اساس دستورالعمل‌های وزارت دارایی مالیات‌های خود را پرداخت کنند.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه جرائم مالیاتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : جرائم مالیاتی



:: برچسب‌ها: جرایم مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مدیریت فرآیندهای کسب و کار یا همان BPM شامل تکنیک‌هایی است که مدیریت، طراحی و تحلیل کسب و کارها را پشتیبانی می‌کند. با بزرگ و پیچیده شدن فرایندهای اداری، مالی و فنی در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی مدیران شرکت‌ها برای تحقق رسالت و وظیفه خود که همانا تمهیدات دستیابی به بهره‌وری منابع است، ملزم به استفاده و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مختلف هستند. این نرم‌افزارها ضمن تبدیل فرایند دستی به الکترونیک، انجام فعالیت و نظارت بر فعالیت‌های سازمانی را ساده‌تر می‌کنند. بنابراین فناوری اطلاعات همگام با نیاز حوزه اقتصادی راه حلی جامع در قالب بسته‌های نرم‌افزاری ارائه داده است. برای آشنایی با مزیت‌ها و کاربرد نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع: مدیریت فرآیندهای کسب و کار

 

 

 

هدف از مدیریت فرآیندهای کسب و کار

در اغلب سازمان‌ها به دلیل جزیره‌ای و یکپارچه نبودن سیستم‌های نرم‌افزاری مورد استفاده، فرایند انجام امور طولانی و امکان نظارت و کنترل و تحلیل وضعیت بنگاه بسیار مشکل است.

مدیران بنگاه‌ها نرم‌افزار مطمئنی می‌خواهند که بدون نیاز به کدنویسی‌های اختصاصی که بسیار پرهزینه، زمان بر و دارای خطا‌ها و باگ‌های فراوانی است؛ بتواند تمامی فرایندهای بنگاه در زنجیره تامین، تولید و ارائه خدمات در حوزه‌های تخصصی (اداری، مالی، مدیریتی، فنی و تکنیکی) متناسب با استراتژی های سازمان بازمهندسی و یکپارچه نماید.

معرفی نرم‌افزار بیزاجی

یکی از شرکت‌های بین‌المللی طراحی و توسعه مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار بیزاجی (Bizagi) است. بیزاجی مجموعه کامل BPM را به صورت سه محصول ارائه داد که برای اتوماسیون فرآیندهای مدیریت کسب و کار مورد استفاده قرار می‎گیرند.

این سه محصول اصلی به نامهای Bizagi BPMN Modeler ،Bizagi Studio و Bizagi Engine است که معمولا در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، طراحی، مدل سازی و بهبود فرآیند کسب و کار، توسعه اپلیکیشن‌های مدیریت متناسب با وضعیت هر بنگاهی قابلیت پیاده سازی و استفاده را دارد.

BPMS بسته نرم‌افزاری است که بدون نیاز به کد و برنامه نویسی و صدمه زدن به ساختارهای موجود با استفاده از تیم‌های تخصصی بنگاه و کارشناسان متخصص ضمن آموزش کارکنان قادر است به عنوان ابزاری قدرتمند و سریع در چند مرحله مدیریت فرایند کسب و کار بنگاه را با تضمین امنیت، قیمت بسیار پایین و کاربر پسند پیاده‌سازی نمایند.

 

کارایی نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم‌افزارهایی چون بیزاجی میزان کارایی و اثربخشی فرآیندهای سازمان را ارتقا می‌دهند. دراین روش همزمان با شناسایی، طراحی، اجرا و پایش می‌توان به راه‌هایی برای بهبود و ارتقای مستمر فرآیندهای اجرای کسب و کار دست پیدا کرد. چرا که هدف از به کارگیری آن هم راستا نمودن فرآیندهای بهبود یافته در مسیر دستیابی سازمان به نتایج هدف گذاری شده و منطبق بر استراتژیک سازمان است.

بدین معنا (BPM) يک رويكرد منظم نگهداری امن و مبادله اطلاعات یکپارچه براساس شناسايی، طراحی، اجرا، مستندسازی، پايش، كنترل و اندازه‌گيری فرآيندهای دستی و خودكار كسب و كار با تاکید بر نوآوری و بهبود مستمر و مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه تخصصی فعالیت بنگاه از زنجیره تامین تا بازار است.

مزیت‌های استقرار

با توجه به توضیحات مذکور، مزیت‌های استقرار چرخه مدیریت فرایند کسب و کار با استفاده از ابزارهای (BPMS) در سازمان عبارتند از:

  • شناسایی و مستند سازی وضعیت موجود فرایندهای بنگاه در بازمهندسی، اصلاح و الکترونیکی کردن آن‌ها
  • شناسایی و برقراری شبکه اتوماسیون ارتباطات موثر سازمانی به صورت الکترونیکی و یکپارچه با رعایت سطوح دسترسی در چارت سازمانی
  • طراحی و پیاده‌سازی تدریجی فرآیندهای سازمان به صورت گرافيكی بدون ایجاد خلل در روند جاری انجام امور بنگاه
  • امکان رهگیری اقدامات با توجه به سطح دسترسی و تامین داشبورد  و مانیتورینگ مدیریتی به منظور بررسی پیشرفت فعالیت‌های جاری و نظارت، ارزیابی وظایف و امور محوله به پرسنل تامین امکان گزارش‌ها و تحلیل‌های اجرایی و مدیریتی و شناسایی گلوگاه فرایندها
  • قابلیت نصب و پیاده‌سازی و اجرا برنامه و ماژول‌های آن در سیستم عامل‌های مختلف کلاینتی ویندوز همانند Windows XP، Vista Windows 7 و سرور بیس همانند  Windows Server 2000, Windows Server 2003, Windows Server2008 و با امکان اتصال به دیتا بیس‌های مختلف و کار با مجموعه نرم‌افزارهای  MS Office     
  • صرفه جويی در هزينه‌ها و بالا رفتن سرعت اجرای امور در نتیجه افزایش كارايی کارکنان منابع سازمان

موارد کاربرد مدیریت فرآیندهای کسب و کار

  • تمامی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی که نيازمند بازمهندسی و یکپارچه سازی فعالیت‌ها مابین بخش‌های مختلف در راستای استراتژی و اهداف خود می‌باشند.
  • تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی همانند شرکت‌های بزرگ دولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی، بیمارستان‌ها، واحدهای بزرگ کسب و کار، بیمه‌ها و شرکت‌های مخابراتی که دارای نرم افزارهای جزیره جهت انجام امور حوزه های اداری ، مالی ،ستادی و فنی هستند.

فرایند پیاده سازی BPMS 

  • احساس نیاز و موافقت مدیریت سازمان با بکارگیری BPMS به عنوان یک ضرورت
  • ابلاغ رسمی پیاده سازی با تعیین شرح وظایف مشاور و کارکنان مرتبط
  • تشکیل تیم شناخت وضعیت موجود و مستند و استاندارسازی فرایندهای متشکل از مشاور و کارکنان
  • طراحی، شفاف و ساده‌سازی و رفع نقاط کور فرایندها با قابلیت مدل و پیاده‌سازی فرایند به زبان شکل‌ها و علائم مرتبط با اهداف و استراتژی‌های سازمان
  • تدوین دستوالعمل‌های گردش کار (فرایند، فعالیت و وظایف)، طراحی کارتابل کارکنان و مدل سازی فرآیندها با استاندارد نرم افزار BPMN با قابلیت تغییر، حذف، غیرفعال شدن موقتی و افزودن فرآیند جدید در سیستم است.
  • افزودن فرآیندها و مدلسازی آن‌ها و همچنین اعمال تغییرات در فرآیندهای سازمانی با همه جزئیات آن، به موازات آموزش مدیریت و کارکنان با نحوه کار با این سیستم
  • تست و اجرای مرحله به مرحله و تحلیل سیستم، ردیابی، مانیتورینگ و بهینه سازی آن

امکانات کاردوک

کاردوک با تکیه بر تیم منابع انسانی و مشاورین خبره برای شناخت وضعیت موجود و بازمهندسی  و پیاده سازی سیستم های بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار طرح‌ها بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از زیرساخت‌های نرم افراری و سخت افزاری اطلاعات مورد نیاز پیادسازی  BPMS اعلام آمادگی می نماید. همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی عارضه یابی سازمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.

 

منبع: مدیریت فرآیندهای کسب و کار



:: برچسب‌ها: مدیریت فرآیندهای کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید ماسک مخصوصا در زمان‌های بحرانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ماسک‌ها جهت حفاظت از سیستم تنفسی انسان در مقابل استنشاق مواد خطرناک و زیان آور من جمله آلاینده‌های فیزیکی، شیمیائی، ویروسی و باکتریائی استفاده می‌شوند. بنابراین در بسیاری از صنایع نیروی انسانی موظف به استفاده از آن است. ماسکهای تنفسی، گستره متنوعی از ماسکهای ساده و یکبار مصرف ارزان قیمت تا ماسک‌های گران قیمت و چندبار مصرف مثل ماسک گاز را شامل می‌شوند. خطوط تولید انواع ماسک بهداشتی قادر است انواع ماسک یکبار مصرف، ماسک طبی N95 و چند لایه را تولید کند. دستگاه تولید با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات متناسب با نیاز بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع ماسک پزشکی را تولید می‌نماید. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید ماسک n95 ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید ماسک

 

 

مطالعه طرح تولید ماسک 

امروزه به دلیل وجود بیماری‌های ویروسی و انواع بیماری‌های واگیر دار، افزایش آلودگی هوا و وجود ریزگردها علاوه بر پزشکان و کادر درمانی، مردم عادی نیز به استفاده از انواع ماسک‌های بهداشتی روی آورده‌اند. برای تولید ماسک بسته به نوع کاربرد آن از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود. چرا که علی رغم شکل ظاهری مشابه، محصولات متفاوتی هستند. همانطور که گفته شد در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید ماسک ارائه شده است، برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

انواع ماسک‌ها

با توجه به تنوع آلودگی‌های محیطی، نوع ماسک مورد مصرف نیز متفاوت است. ماسک تنفسی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  • ماسک‌های حذف کننده ذرات آلوده (همانند N95)
  • ماسک‌های حذف کننده گاز‌ها و بخارات سمی (کارتریج دار و ضد گازهای شیمیائی)
  • ماسک‌های الکتریکی تصفیه کننده هوا؛ این ماسک‌ها دارای یک دمنده الکتریکی (معمولاً از طریق باطری) برای عبور دادن هوای آلوده به داخل فیلتر هست
  • ماسک‌های نجات؛ نوعی خاص از انواع ماسک تنفسی است که در حین فرار (نه ورود یا بازگشت به محوطه آلوده) از هوایی با مخاطره آنی برای زندگی و سلامتی بکار گرفته می‌شود.

طرح تولید ماسک | ماسک های حذف کننده ذرات و استاندارد آنها (همانند  N95)

در این ماسک‌های تنفسی از مواد فیبری و الیافی مانند، کاغذ، نمد یا پارچه برای به دام اندازی آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. ماسک‌های تنفسی معمول در دو نوع فنجانی (Cup) و تاشو (Folded) وجود دارند.به لحاظ طبقه بندی براساس مقررات استاندارد مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا و کانادا (NIOSH) با شاخص میزان کارایی در پالایش ذرات معلق در هوا و توانایی ماسک در حذف گازهای شیمیایی و بخارات ماسک‌ها در سه رده و 9 گروه دسته بندی شده است. این رده‌ها با حروف R, N یا P میزان مقاومت فیلتر در مواجهه و تماس با ذرات معلق روغن را نشان می‌دهند.

ماسک‌های سری N:  ماسک‌های تنفسی غیر مقاوم در برابر روغن

ماسک‌های سری R: ماسک‌های تنفسی مقاوم در برابر روغن بوده و در صورت وجود ذرات روغن به کار می‌روند

ماسک‌های سری P: ماسک‌های تنفسی ضد روغن که در صورت اشباع ذرات روغن در محیط به کار می‌رود

طبقه بندی ماسک ها بر اساس پروتکل آمریکا

این استاندارد ویژگی گروه های مختلف ماسک را به شرخ ذیل طبقه بندی می‌کند.

جدول 1- طبقه بندی ماسک های تنفسی براساس پروتکل استاندارد امریکا  NIOSH
میزان مقاوم در برابر روغن کد کارایی
سری N غیر مقاروم در برابر روغن N95 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می کند
N99 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
N100 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
سری  R  مقاروم در برابر روغن R95 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
R99 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
R100 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
سری P   ضد روغن P95 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
P99 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
P100 حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند

طبقه بندی ماسک ها بر اساس پروتکل اروپا

طبق استاندارد اروپا طبقه بندی ماسک‌های تنفسی براساس میزان عبور ذرات جامد و مایع، راندمان فیلتراسیون و افت فشاری که ایجاد می‌کنند، به سه گروه ذیل تقسیم می‌شود.

طبقه بندی ماسکهای تنفسی بر طبق استانداردهای اروپایی

نوع و کد فیلتر

 

حداکثر نفوذ مجاز ذرات  

جامد (Nacl)  ومایع(پارافین)

 

میران جذب ذرات

ابعاد ذرات گرد و غبار، بخارها، غبارهای آبی، غبارهای روغنی
ماسک    FFP1 ٪۲۰ 80% بیشتر از 5 میکرون
ماسک    FFP2 ٪۶ 94% 2 و 5 میکرون
ماسک   FFP3 ٪۱ 9/99% کمتر از 2 میکرون

 

طرح تولید ماسک | مزایا و تفاوت‌های ماسک‌های تاشو و فنجانی

ماسک‌های تاشو را پس از مصرف می‌توان تا و بعدا دوباره استفاده کرد. به دلیل وجود طراحی ارگونومی، امکان نشتی گاز در این ماسک‌ها وجود ندارد. تنفس در ماسک کاسه ای به مراتب راحت‌تر از سایر ماسک‌ها است.این ماسک، سطح فضای بیشتری روی صورت شما ایجاد می‌کند. ویژگی ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای این است که راندمان فیلتراسیون مطابق با ماسک‌های FFP3 تا 99 درصد ذرات بالای 600 نانومتر بوده و مقاومت تنفسی ناچیزی دارد.

مدت زمان و عمر مفید استفاده از ماسک فیلتردار

به طور عمومی عمر مفید ماسک فیلتردارN95 و FFP2 می‌تواند تا 8 ساعت کاری باشد. اما بطور کلی هر زمان که هوای داخل ماسک بو یا مزه گرفت باید فیلتر ماسک عوض شود. اگر ماسک یکبار مصرف باشد یا فیلتر آن غیرقابل تعویض بود باید ماسک جدیدی استفاده شود. همچنین هر زمان که فیلتر ماسک تغییر رنگ یا بوی خاصی داد، آلودگی روی آن دیده شد یا تنفس در آن سخت شد، باید تعویض شود. توجه کنید که در بیمارستان‌ها و در شرایط معمول این مدت 8 ساعت است، ولی اگر آلودگی محیطی بالا بوده و یا با دست آلوده آن را لمس کردید باید ماسک جدیدی بکار ببرید. حداکثر مدت زمان استفاده از ماسک در محیط آلوده 2 ساعت می‌باشد.

کد آیسیک و تنوع انواع ماسک تنفسی

انواع ماسک‌های تنفسی با توجه به نوع وشرایط مصرف آنها دارای کد آیسیکی بشرح ذیل می‌باشند.

ماسک کد آیسک
مجموعه ماسك تنفسی 25191461
ماسك يكبارمصرفمصرف پزشكی 33111439
ماسك محافظ دندانپزشكی 3311512864
ماسك جراحي و اتاق عمل 3311513564
ماسك تنفسي و بيهوشی 3311513565
ماسك يكبار مصرف پزشكی 3311513566
ماسك ونچوری پزشكی  اکسیژن 3311513568
ماسك حفاظتي پزشكی 3311513569
انواع ماسك حفاظت در مقابل گاز 3311513891
انواع ماسك حفاظت در مقابل گرد و غبار 3311513892
ماسك نبولايزر دارو 3311513954

 

مواد اولیه و پارچه ماسک سه لایه

ماسک ساده 3 لایه با ملت بلون

در ماسک سه لایه مابین دو لایه پارچه بدون بافت اسپان باند (Spunbond) با گرماژ 20 تا 25 یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ (17) قرار می‌گیرد.

ماسک ساده 3 لایه بدون ملت بلون

در این ماسک در هر سه لایه از پارچه بدون بافت SMS با گرماژ 25 قرار دارد که از نفوذ ویروس و میکروب و مایعات جلوگیری کند.

ماسک N95 بدون سوپاپ 4 لایه

در ساخت ماسک N95  چهار لایه از دو لایه پارچه بدون بافت (Spunbond، اسپان باند) با گرماژ 25 تا 30، یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ17، یک لایه فیلتر کربن اکتیو یا پلی استر و یک لایه کربنی نزدیک به لایه بیرونی ماسک استفاده می‌شود.

این ماسک می‌تواند بصورت سوپاپ دار نیز تهیه شود. درصورت تهیه ماسک سوپاپ دار باید از سوپاپ دارای دیافراگم سیلیکونی استفاده شود. استفاده از دیافراگم سیلیکونی برای ماسک‌های سوپاپ دار جهت تامین اثربخشی محصول الزامی است.

ماسک 5 لایه N95 

در ساخت این ماسک پنج لایه پارچه باید استفاده گردد. دو لایه پارچه بدون بافت اسپان باند (Spunbond) با گرماژ 25 تا 30 و دو لایه ملت بلون و یک لایه پارچه بی بافت SMS اضافی با گرماژ 17 که بین دو لایه ملت بلون قرار می‌گیرد. نکته مهم در این نوع ماسک که می‌توان به آن توجه کرد پارچه‌های استفاده شده در آن است که هر چه بیشتر وارد لایه‌های درونی ماسک می‌شویم قدرت نفوذ ناپذیری نیز بیشتر می‌شود.

بهترین مکان برای خرید پارچه ماسک نمایندگی فروش کارخانه‌ها هستند. که از وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشند. زیرا اگر نکات بهداشتی در مورد پارچه ماسک سه لایه و ماسک N95 و ماسک FFP2 رعایت نشود، علاوه بر بی اثر بودن باعث انتقال ویروس و بیماری‌ها نیز می‌شود. ماسک N95 پایش با قابلیت‌های ویژه ای که دارد، محافظ بسیار مناسبی در برابر انواع قارچ‌ها، باکتری‌ها و مواد عفونی است.

طرح تولید ماسک | ابعاد،  اندازه  و وزن

ابعاد ماسک‌های ساده 3 لایه، cm 17*17 می‌باشد که با در نظر گرفتن چین ماسک ابعاد نهایی به cm 10 * 17 تغییر می‌یابد. وزن ماسک‌ها تنفسی N95 از ده تا 50 گرم بر اساس گرماژ پارچه، بند، طرح، مدل و داشتن و یا نداشتن فیلتر دیافراگمی و تعداد آن متنوع است.

طرح تولید ماسک | طراحی ماسک های N95

ماسک های N95 می‌توانند به فرم‌های متنوعی از جمله تخت، اردکی، مخروطی یا نیمکره و فنجانی طراحی شوند.

درصورتیکه قادر به شناسایی پارچه با ویژگی‌های مناسب برای تهیه ماسک نباشند، ضروری اسـت پـارچه را از شرکت‌هـای تولیدکننده معتبر دارای تاییدیه وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی تهیه نمایند.

ماسک جراحی

ماسک جراحی که به نام ماسک پزشکی یا ماسک ساده صورت نیز شناخته می‌شود و اغـلب کارکنان کادر درمـان آن را استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از خروج و پرتاب باکتری در قطرات مایع یا ذرات معلق در هوا از دهان و بینی کادر درمان طــراحی شده و به کار می‌روند. این ماسک‌ها برای محافظت از فردی که آن را پوشیده در برابر استنشاق باکتری‌های موجود در هوا یا ذرات ویروس طراحی نشده‌اند. بنابراین ماسک N95 یاFFP به دلیل داشتن مواد، شکـل و لایه هـای مـحکم مـحافـظ بهتری هستند.

طرح تولید ماسک | معرفی محصول تولیدی

این ماسک‌ها در دو رنگ سفید و خاکستری در بازار موجود می‌باشند. نمونه سفید رنگ آنها تا 95 درصد از ذرات گرد و غبارها، ویروس‌ها و باکتری‌های با ابعاد 1 تا 5 میکرون را جذب می‌نمایند. نمونه خاکستری این ماسک‌ها دارای یک لایه ذغال اکتیو بوده و قدرت جذب بوی تعدادی از گازها و بخارات را دارد.

کالاهای جايگزين 

در بسیاری از موارد که سطح آلودگی محیطی برای انسان خطرناک است، کالایی جایگزین برای ماسک های تنفسی بهداشتی وجود ندارد.

موارد استفاده ازماسک N95

ماسک‌های سریN95 جراحی (یا N95 پزشکی) ماسک‌هایی هستند که با تأیید سازمان غذا و دارو و سازمان انرژی اتمی مصرف به کاربردهای پزشکی و درمانی می‌رسند. این ماسک‌ها برای استفاده کارکنان بخش درمان که نیاز به محافظت در برابر مایعات و قطرات موجود در هوا دارند توصیه می‌شود. گونه‌هایی از این ماسک تنفسی در بیرون در زمان شایع شدت اپیدمی‌ها ویروسی و باکتریایی نیز کاربرد دارد.

ماسک‌های N95 جراحی تفاوت ظاهری با دیگر ماسک‌های N95 ندارند. تنفس با ماسکهای جراحی N95 به دلیل استانداردهای مقاومتی و فیلتراسیون بالا مقداری دشوارتر است. همچنین ممکن است برخی کارکنان از گرمای ایجاد شده در زیر ماسک گله مند باشند. میزان محافظت ماسک‌های N95 سوپاپ دار به اندازه ماسک‌های N95 جراحی بدون سوپاپ نیست. وجود سوپاپ، تنفس را تسهیل می‌کند و دما را کاهش می‌دهد، اما محافظت رانیز کاهش می‌دهد.

طرح تولید ماسک | دانش فنی پروژه و روش تولید

دانش فنی و ماشین آلات تولید با کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت هم از خارج و هم در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت خط تولید و تنوع محصولات مهم‌ترین پارامتر در برآورد کردن تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و هزینه راه‌انداری خط تولید ماسک است. ماشین آلات، تاسیسات و زیرساخت‌های خط تولید ماسک از ظرفیت‌های فراوری روزانه 20 الی 100 ماسک در دقیقه قابل تولید، نصب و پیاده سازی است.

1- معرفی خط تولید محصول

خط تولید ماسک بهداشتی، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انواع ماسک سه لایه تا پنچ لایه N95 را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌کند. ظرفیت این خط تولید برابر با 50 ماسک در دقیقه می‌باشد. لازم به ذکر است که این ظرفیت، با توجه به نوع ماسک تولید شده ممکن است متفاوت باشد. سیستم تولید اتوماتیک بوده و قادر است ماسک ها را به صورت بهداشتی با کمترین دخالت انسان تولید کند.

2- رول فیدر

پارچه های مورد نیاز به صورت رول براساس طراحی محصول در رولینگ‌های خود قرار گرفته و به صورت هم زمان و خطی وارد بخش دوم خط تولید می‌شود.

3- ترکیب لایه ها و لیزر جت

پارچه‌های هدایت شده توسط غلتک و رولینگ‌های قالبی ویژه ابتدا ترکیب شده و سپس پل بینی تغدیه شده در آن تعبیه می‌گردد. سپس با استفاده از سیستم اولتراسونیک در طرفین و در خطوط داخلی جوش داده شده و سوراخ فیلتر در آن ایجاد و مشخصات فیلتر مطابق استاندارد روی آن چاپ می‌گردد.

4- نصب بند ماسک

در ادامه با استفاده از دستگاه جوش بند ماسک از دو طرف به روی ماسک در حال حرکت جوش شده و به طرف دستگاه تغییر موقعیت هدایت می‌شود.

5- شکل گیری و برش نهایی و بسته بندی

ماسک هدایت شده پس از تا شدن و جوش نهایی، شکل گیری نهایی را به خود گرفته و بصورت اتوماتیک برش محیط می‌خورد. ماسک در صورت دارا بودن فیلتر به بخش نصب فیلترهای سوپاپ دار که جنس آن‌ها از پلاستیک یا سیکلون هستند وارد و در نهایت به بخش بسته بندی نهایی و بهداشتی نمودن محصول بسته بندی شده وارد می‌شود.

 

طرح تولید ماسک | سرمایه گذاری مورد نیاز

مطالعات براساس توان مالی متقاضی در دو ظرفیت پیش بینی شده است. بر اساس  مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع ماسک بهداشتی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 40 ماسک دقیقه با ماشین آلات اتوماتیک 86 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 30درصد بوده و کمتر از 3سال سرمایه اولیه خود را با احتساب تحقیقات بازار برداشت می کنید.

طرح تولید ماسک | بررسی بازار رقبا 

بررسی بازار نشان می‌دهد تا پایان سال 1398 در کشور 110 واحد تولیدی با ظرفیت 1133میلیون عدد ماسک و سرمایه گذاری دفتری 1699میلیارذ ریال مشغول به فعالیت هستند. واحدهای درحال احداث کشور که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند 35 طرح می‌باشند که پیش بینی ایجاد ظرفیت جدید معادل 333میلیون عدد ماسک را در سال دارند.

تمامی کشورهای جهان نیازمند استفاده از این کالا می‌باشند. میزان مصرف این کالا ارتباط معنا داری با سطح رفاه ، و بهداست ودرمان جوامع مختلف دارد. طبق آمار منتشره اتاق بازرگانی صنعت معدن و تجارت منتهی به پایان فروردین 1398 صادرات با کشورهای دیگر وجود نداشته است و آمار واردات انواع ماسک با کد 90200000گمرکی کالا در همین زمان از کشورهای اتریش، تایوان، چین و ترکیه به کشور معادل568,287 دلار با ارزش23,868 میلیون ريال صورت گرفته است. 

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین   1000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 320 متر مربع
3 ماشین آلات  16699 میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 31787
2 سرمایه گذاری  درگردش 54353
3 کل سرمایه گذاری 86141

شاخص های مالی

موضوع هزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR 36  درصد
دوره برگشت سرمایه 2/55
اشتعال نیروی انسانی 12

طرح تولید ماسک | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات با کیفیت در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز در کشور
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه به امکان تولید چند محصول در یک خط تولید
  • سیستم مجهز به کنترل PLC با عملکرد اتوماتیک
  • عدم نیاز به نیروی کار گسترده
  • امکان تولید در ظرفیت های بالاتر به صورت نیاز بازار و افزایش شیفت های کاری
  • امکان اخذ مجوز استاندارد کیفیت از سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی

نتیجه گیری

تولید و مصرف این محصولات با توجه به امکان بروز مخاطرات و تهدیدات بیماری زا بصورت اپیدمی و مصرفی بودن کالا در شرایط جاری محیطی بهداشتی به منظور حفظ سلامت انسان‌ها لازم است.

در جامعه پیشرفته به دلیل ارتباطات گسترده ضرورت تولید و مصرف کالاهای بهداشتی من جمله ماسک‌های تنفسی الزامی شده و تولید آن دارای استاندارد اجباری است. لذا سرمایه گذاری روی این کالای بهداشتی مشروط به بررسی‌های دقیق فنی اقتصادی و مالی با توجه به نیاز روز افزون جوامع چه در داخل کشور و چه با هدف برآورده کردن یکی از زمینه‌های موجه برای فعالیت اقتصادی می‌باشد.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : طرح توجیهی تولید ماسک



:: برچسب‌ها: طرح تولید ماسک ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید تلویزیون با روشن کردن مسیر سرمایه گذار و تولید کننده به شروع و ادامه کار جهت می‌دهد. صنعت لوازم خانگی با دامنه‌ای بسیار وسیع و متنوع، قابلیت تبدیل به مهمترین صنعت تولیدات غیر نفتی کشور را دارد. کیفیت محصولات این حوزه از جهت رقابتی بودن؛ وابستگی شدیدی به سطح تکنولوژی صنایع بالادستی و بخش‌های مختلف علل الخصوص صنعت تولید قطعات برد و پانل‌های الکترونیک، صنایع پلیمری تولید قطعات و بدنه و صنایع تولید قطعات فلزی مورد نیاز دارد. پس تولید لوازم خانگی می‌تواند موتور محرکه توسعه اشتغال و تولید در کشور باشد. تکیه بر کیفیت و قیمت قابل رقابت با انواع برندهای خارجی می‌تواند پاسخگویی مناسبی به تقاضای بازار داخل و بستری برای صادرات این محصولات نیز باشد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید انواع تلویزیون‌ها را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | معرفی محصول

طرح حاضر بر ساخت مجموعه‌ای از کالاهای مورد نیاز در محیط های خانگی و اداری همانند چای ساز، آبمیوه گیری، اتو بخار برقی، آبسردکن و تلویزیون قابل توسعه است. در فاز نخست پیش امکان‌سنجی برآوردهای فنی و مالی و اقتصادی جهت ساخت تلویزیون ارایه می‌گردد. برای ارائه سفارش جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

تلویزیون

تلویزیون به عنوان یک وسیله ارتباطی، دارای یک گیرنده ویژه صدا و تصویر از طریق امواج الکترومعناطیسی است که با تحول تکنولوژی و امکان دریافت امواج از شبکه های ماهوره ای کاربرد بسیار وسیع‌تری را به لحاظ کمی و کیفی پیدا کرده است.

نسل‌های نوین این دستگاه امکان دریافت و پخش‌ برنامه بسیار متنوعی را مطابق با سلایق مختلف انسان‌ها فراهم نموده است. بگونه‌ای که اکنون در جهان به عنوان جز لاینفک وسایل خانگی و اداری جای خود را در زندگی انسان‌ها ثبت کرده است. در این طرح هدف تولید محصولاتی است که در آن‌ها از تکنولوژی و پلاتفرم‌های نوین تولید قطعات استفاده می‌شود. هم اکنون در جهان انواع تلویزیون LED با کيفيت رقابتی وجود دارد. این تلویزیون‌ها با کد ایسیک بشرح ذیل در ایران تولید می‌شوند.

ال ای دی         3230512305

او ال ای دی      3230512307

سه بعدی         3230512308 

در این طرح تولید محصولات فوق با كيفيت صادراتی مد نظر است.

ویژگی‌های فنی تلویزیون

تولید تلویزیون در ایران  باید از استاندارد ملی ایران (به شماره 4582) و آزمون‌های مرکز تحقیقات صنایع الکترونیک ایران و استانداردهای بین المللی آزمون ایمنی و سازگاری الکترومغناطیسی تبعیت نماید. این استانداردها بر ايمنی تلوزیون در شرایط محیطی، پایداری در مقابل نوسانات الکتریکی و مقاومت مطلوب الكترونيكی دستگاه‌ها و قطعات و ترمينال‌ها اتصالات الكتريكی، بستهای مكانيكی، لامپ‌ها و صفحات تصويری و منابع تغذیه، باتری، سیستم کنترل از راه دور و برای دريافت، گیرنده دریافت سيگنالهای صوتی و تصويری و همچنین کنترل تابش‌های خطرناک دلالت و نظارت دارد.

مواد اولیه تولید تلویزیون

مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید نهایی شامل فریم پلاستیکی روی پنل، برد قدرت یا منبع تغذیه، مادر برد اصلی، قاب پلاستیکی بدنه، پنل اصلی LED، بلندگوهای مستقر درون آن، دستگاه کنترل از راه دور، بردها و ماژول‌های الکتریکی، انواع سیم و کابل‌های فلت و معمول کانکتوردار، پیچ و مره‌های استیل است که براساس دانش فنی و پلت فرم های منطبق با آخرین تکنولوژی های مورد استفاده انواع تلویزیون های استاندارد در سطح بین المللی با الزام به تضمین کیفیت قطعات از کمپانی‌های تولیدکننده معتبر در سطح جهان تامین می‌گردد.

موارد کاربرد تلویزیون  

با توجه به پیشرفت دنیای ارتباطات و فناوری و وجود تعداد زیادی کانال‌ها و ایستگاه‌ها فرستنده امواج تلویزیونی ماهوره‌ای در سطح کره زمین و امکان دسترسی به برنامه تمامی شبکه ها از طریق رسیور و تلویزیون، وجود این محصول در تمام مراکز خانگی، اداری، تجاری و صنعتی به عنوان یک نیاز اساسی ارتباطی و ضروری برای انسان تبدیل شده است.

لذا تلویزیون محصولی است که توانسته نیازهای مختلف تفریحی، آموزشی، بهداشتی و اطلاع رسانی انسان‌ها را تامین و به جز لاینفک لوازم مورد استفاده در زندگی مردم تبدیل کند. تولید آن متنوع بوده و سزیعاً تابع رشد تکنولوژی است. با توجه به مصرف روز افزون جهت جایگزینی محصولات قدیمی و تامین نیازهای جدید تولید آن باید خود را با رشد تکنولوژی و نیاز بازار هماهنگ نماید.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | دانش فنی و استاندارها

در کشورهای جهان با توجه به استفاده از شبکه برق متناوب 50 یا 60 هرتز استاندارد متفاوتی برای فرستنده‌ها و گیرنده‌های تلویزیون شکل گرفته است. در نتیجه استاندارد همه دستگاه‌های تلویزیونی در جهان یکسان نیستند؛ بیشتر مشکلات سازگاری بین استانداردهای تلویزیون در سراسر جهان ناشی از تفاوت اساسی در فرکانس برق مورد مصرف و تبعات تکنیکی آن در ایجاد تصویر متحرک تلویزیونی است.

در این طرح دانش فنی انتخاب شده بر اساس پلت فرم کمپانی های بزرگ تولیدکننده قطعات تلویونی در دنیا انتخاب شده و الزام رعایت کیفیت قطعات مورد مصرف مطابق با آزمون‌های استاندارد در این فرایند بسیار ارزشمند است. چرا که طول عمر محصول تلویزیون بطور عمده وابسته به کیفیت قطعات الکترونیکی آن است.

خط مونتاژ

خط مونتاژ قطعات جهت تولید محصول نهایی همزمان با کنترل کیفیت حین فرایند تولید است. به گونه‌ای که امکان خطا در نصب قطعات به حداقل برسد در این صورت قطعات منفصله می‌تواند بر روی خط انتقال نوار نقاله با امکان کار از دو طرف به صورت سلسله مراتبی مطابق طراحی وارد خط تولید شده و توسط پرسنل آموزش دیده بصورت کنترل شده روی شاسی اصلی حاوی پنل نصب و تا انتهای خط مونتاژ به پیش برود.

سپس محصول مونتاژ شده در بخش کنترل کیفیت تصویر و قطعات مونتاژ شده بصورت نرم افزاری مورد تست قرار می‌گیرد. در صورت پاس نمودن شاخص‌های کیفیت قطعات تصویر و برنامه‌ها می‌تواند به بخش بسته بندی منتقل و آماده ورود به بازار شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون |  LED

قطعات استاندارد تلویزیون  بصورت CKD درخط تولید بصورت سلسله مراتبی  در روی نوار نقاله متحرک با قابلیت کار از دو طرف و مجهز به ابزار دفیق کنترلی پنومانیک و الکتریکی و سیستم‌های روشنایی و کنترل کیفیت مونتاژ فیزیکی می‌شود. در ابتدا این خط  پانل تلویزیون روی فریم پلاستیکی نگهدارنده قرار گرفته و سپس بسته به نوع مدل و سایز تلویزیون ماژول‌ها و بردهای الکترونیک شامل برد اصلی، برد اینور ترمبدل ولتاژ ،بلندگوها، پاور برد، برد کنترل، برد صفحه کلید جلو، برد تایمینگ تی اف تی، برد وای سوز یا زد سوز به همراه برقراری ارتباط توسط سیم‌های کانکتور فلت و معمول مورد نیاز برقراری ارتباط الکتریکی خاص هر مدل بصورت کنترل شده نصب می‌شوند.

سپس با بسته شده قاب پلاستیکی پشت، تلویزیون بصورت عمودی در خط ویژه بررسی نرم افزاری و فیزیکی کنترل کیفیت برد، تصویر، گیرنده، پاور کورد، سوکت‌ها و پورت‌های مختلف، هدفون، یواس پی، شبکه، وی جی ای، ورودی و خروجی صدا و تصویر، خروجی اپتیکال، تیونر آنتن و وایرلس قرار می‌گیرد. در صورت تطبیق با شاخص‌های استاندارهای فیزیکی و نرم افزاری به بخش بسته‌بندی نهایی محصول منتقل می‌شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمار رسمی منتشره تا پایان سال 1396 واردات قطعات تلویزیون با پیش کد تعرفه وارداتی 8529 قریب به 585میلیون دلار بوده است. در فرودین سال 1398این واردات با ارزش ریالی 15116میلیارد ریال معادل 356هزار دلار بوده است.

تعداد کل بنگاههای تولید انواع تلویریون نسل های گذشته و جدید در کشور 172 واحد با ظرفیت اسمی 29سالیانه میلیون دستگاه و سرمایه گذاری ثابت 18799میلیارد ریال می‌باشد. از این تعداد 51 واحد با سرمایه گذاری ثابت 8933میلیارد ریال و سرمایه در گردش 7771میلیارد ریال و با ورود 55میلیون یورو ماشین آلات صنعتی با ظرفیت اسمی 12میلیون دستگاه انواع تلویزیون سه بعدی، LED و OLED مشغول هستند.

این در حالی است که تعدادی از بنگاه‌های صنعتی در کشور مشغول به ساخت بخشی از بردهای الکترونیکی مورد نیاز در ساخت تلویزیون‌های فوق الذکر هستند و به مرور دانش ساخت ماشین آلات خط مونتاژ نیز بومی شده و نیاز به واردات آن نیست.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحدصنعتی تولید تلویزیون با ظرفیت 50000 دستگاه انواع تلویزیون سه یعدی، LED و OLED معادل 235224 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری با احتساب 300 روز فعالیت سالانه نزدیک به سه سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. مسلما با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین  3000 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1530 متر مربع
3 دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی 32199 میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 82288
2 سرمایه گذاری  درگردش 152936
3 کل سرمایه گذاری 235224
4 هزینه تولید سالیانه 973197

 

   شاخص های مالی

موضوع  
نرخ بازده داخلی IRR 28  درصد
دوره برگشت سرمایه 3/1

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | مزایای اجرای طرح

تولید تلویزیون با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی و با دارا بودن تنوع بالا به لحاظ فنی، سایز و کیفیت تصویر در پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع انسانی و بومی سازی بخشی از تکنولوژی ساخت قطعات و بردها می‌تواند ارزش افزوده مناسبی را ایجاد نماید. با تکیه بر کیفیت و برندسازی امکان صادرات آن به عنوان یک مزیت بالقوه می‌تواند باشد. تقاضا و تنوع تولید جذابیت قابل قبولی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌نماید.

وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه الکترونیک مزیت است که در بخش تحقیق و توسعه می‌تواند به بومی سازی ساخت بردها کمک نماید. تولید و بومی‌سازی ساخت کالاهای خانگی با برند معتبر در سطح ملی یک مزیت محسوب می‌شود.

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تولید انواع تلویزیون بخشی از تولید انواع لوازم برقی خانگی است که می‌تواند با بومی شدن دانش فنی حاصل از مونتاژ محصولات در فاز اول از طریق تحقیق و توسعه کمک شایانی به رشد تکنولوزی تولید در کشور و افزایش صادرات نماید. در این راستا امکان اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت طرح‌های فنی به صورت قانونی فراهم است. این طرح به عنوان فاز اول مجموعه تولیدات لوازم خانگی در ظرفیت‌های افتصادی در دستور کار قرارداد جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 

 

منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 834
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

راه اندازی تولیدی پوشاک آرزویی دست یافتنی برای هر کسی می تواند باشد. این یک کسب و کار سودمند است به شرطی که بتوانید با مدیریت حساب شده وارد این کار شوید. باید توجه داشته باشید علاوه بر سرمایه لازم برای شروع کار، نیاز به برآورد نیاز بازار، نحوه تولید، تامین مالی، مدیریت منابع انسانی و غیره دارید. در ادامه این مقاله به شما اطلاعاتی جهت شروع این کار داده شده است. با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک با بهترین طرح های تولیدی آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : راه اندازی تولیدی پوشاک

 

 

 

راه اندازی تولیدی پوشاک

برای راه اندازی کسب و کار تولیدی پوشاک باید توصیه‌هایی را در نظر داشته باشید. در زیر ما نکات مهم و کلیدی راه اندازی این کسب و کار سودآور را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید ضمن ایحاد رونق اقتصادی، منبع درآمد خوبی برای خودتان و دیگران ایجاد کنید.

گام اول | تعیین هدف از تولیدی پوشاک

برای انجام هر کاری شما باید اهدافی را برای خود در نظر بگیرید. در راه اندازی یک تولیدی پوشاک باید با خودتان صادق باشید و بفهمید که از راه اندازی یک تولیدی پوشاک چه هدفی را در نظر دارید. یادتان باشد اگر در هدف شما علاقه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌توانید گام‌های خود را بلند بردارید و ممکن است با موانع جدی و بزرگی رو به رو شوید. پس روشن کنید که چه هدفی دارید و چه آینده‌ای را برای خود ترسیم کرده‌اید.

گام دوم | تعیین نوع فعالیت تولیدی پوشاک

دامنه فعالیت برای تولیدی پوشاک بسیار گسترده است. شما باید بدانید می‌خواهید در چه زمینه‌ای تولیدی باز کنید. تولیدی پوشاک زنانه، مردانه، پچه‌گانه و... این مهم به شما کمک می‌کند تا در مورد منابع و وسایلی که قرار است تهیه کنید، اطلاعاتی به دست آورید.

گام سوم | کسب دانش لازم درباره تولیدی پوشاک

اگر در زمینه تولیدی پوشاک اطلاعاتی ندارید، قبل از شروع فعالیت باید نسبت به افزایش دانش خود اقدام کنید. کسی که می‌خواهد یک تولیدی راه اندازی کند باید دوره‌هایی را بگذراند. بسته به این که تولیدی شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، آموزش‌هایتان نیز متفاوت است. این دوره‌ها را می‌توانید در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بگذرانید.

گام چهارم | مقابله با ترس‌ها

برخی افراد ضمن داشتن شرایط مناسب برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک از انجام این کار خودداری می‌کنند. چون قبول مسئولیت برای آن‌ها سخت است و از طرف دیگر می‌ترسند هزینه‌هایی که برای انجام این کار در نظر می‌گیرند، از بین برود. اگر شما واقعاً خواهان راه اندازی یک تولیدی هستید نباید با شک و تردید در این راه قدم بگذارید. هر قدمی که شما با ترس برمی‌دارید برابر است با اشتباهات بزرگ. پس هرگونه ترس را کنار گذاشته و روحیه‌ ریسک پذیری را در خودتان بالا ببرید تا تجارت مورد علاقه خود را راه اندازی کنید.

گام پنجم | برنامه‌ریزی

هر کاری نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است. وقتی شما تصمیم خود را برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک گرفتید، حالا وقت آن است به فکر تهیه مکان، دستگاه‌های مورد نیاز و لوازم مناسب باشید. سعی کنید برای خرید این وسایل و پیدا کردن مکان مناسب، از افرادی که قبلاً این راه را طی کرده‌اند و یا متخصصین این حرفه مشاوره و کمک بگیرید.

گام ششم | اخذ جواز کسب از اتحادیه

هر شغلی نیازمند جواز مخصوص به خود است. تولیدی پوشاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این کار می‌توانید به سایت «اتحادیه‌ی صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لباس» مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات و مدارک لازم برای گرفتن جواز کسب را به دست آورید. بعد از جمع‌ آوری مدارک مورد نیاز، شما باید به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به اتحادیه مراجعه کنید. البته شما می‌توانید درخواست خود را از طریق همین سایت اتحادیه اصناف ثبت کنید.

گام هفتم | پیدا کردن افراد مناسب

بعد از اینکه مجوز لازم برای فعالیت تولیدی خود را دریافت کردید باید نسبت به جذب افراد جهت همکاری با تولیدی، اقدام کنید. می‌توانید درخواست خود برای استخدام را از سایت‌های مختلف و یا روزنامه‌های سرتاسر کشور پیگیری کنید.

گام هشتم |  بازاریابی مناسب

یک وب سایت برای تولیدی خود راه اندازی کنید. از طریق نمونه محصولات و اطلاعاتی که در وب سایت قرار می‌دهید، مشتریان و خریداران زیادی می‌توانند برای ثبت سفارش با شما تماس بگیرند. می‌توانید در جشنواره‌های مختلف شرکت کنید و یا لباس‌های تولیدی خود را در اینترنت به فروش برسانید.

گام نهم | حفظ کیفیت

سعی کنید افراد خِبره و حرفه‌ای را وارد کار خود کنید. هر چقدر شما حرفه‌ای‌تر به مبحث تولید پوشاک بپردازید، مشتریان بزرگتری جذب تولیدی و پوشاکی می‌شوند که شما تولید می‌کنید. بنابراین هرگز از کیفیت کار خود غافل نشوید.

گام دهم | دریافت مشاوره حرفه‌ای

اگر فکر می‌کنید با راه اندازی یک تولیدی، دیگر به کمک‌های یک مشاور نیازی ندارید سخت در اشتبا‌ه هستید. برای اینکه کیفیت کار شما و قدرت فروش‌تان بالا باشد، باید با مشاوران حرفه‌ای در تماس باشید. به خصوص در زمینه امور مالی باید از همان اول با حساب و کتاب جلو بروید تا با مشکلی برخورد نکنید. هر چقدر قدم‌های خود را حرفه‌ای‌تر بردارید، در آینده با افراد حرفه‌ای رو به رو می‌شوید و می‌توانید در سطح بین المللی نیز به رقابت بپردازید.

سؤالات متداول

چه مقدار سرمایه برای شروع کار لازم است؟

شما می‌توانید کار خود را با مبلغ 100 میلیون تومان آغاز کنید. البته حداکثر سرمایه 10 میلیارد تومان است. اما با همان حداقل هم می‌توانید یک تولیدی راه اندازی کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از شروع کار با سرمایه کم کلیک کنیدو

چه تعداد چرخ برای شروع کار نیاز داریم؟

اگر می‌خواهید یک تولیدی کوچک راه اندازی کنید به 3 الی 4 چرخ نیاز دارید که شامل میز برش، راسته دوز، میان دوز و زیگزال است.

 

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : راه اندازی تولیدی پوشاک



:: برچسب‌ها: راه اندازی تولیدی پوشاک ,
:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

تنخواه گردان یکی از عنوان های حسابداری است که در قالب های مختلف بر اساس نیاز شرکت تعریف می شوند. با رشد شرکت روند هزینه های آن ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین مدیریت هزینه ها دشوارتر و زمانبرتر خواهند شد. با تعیین تنخواه دار می توان تا حد زیادی به حسابداری نظم بخشید. هدف اصلی از تعیین تنخواه گردان، سرعت دهی به روند پرداخت هزینه ها و حسابرسی ساده تر است. اما برای رسیدن به این اهداف لازم است با تنخواه گردانی و اصول آن بیشتر آشنا شوید. 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار می‌توانید با مشاوران مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تنخواه گردان حسابداری

 

 

تنخواه گردان

تنخواه حسابی است که به ثبت شرکت رسیده و فردی که حساب تنخواه در اختیارش قرار می‌گیرد، تنخواه گردان یا تنخواه دار نامیده می‌شود. تنخواه‌گردان باید مطمئن و امین امور مالی و صاحبان شرکت باشد. با این حال هر هزینه‌ای که توسط تنخواه‌گردان مطرح می‌شود باید با سند رسمی به امور حسابداری تحویل داده شود.

تنخواه گردان در حسابداری چیست؟

جهت تسهیل کار و انجام امور روزمره و پرداخت هزینه‌های جزئی شرکت، مقداری وجه نقد در حسابی تحت عنوان تنخواه قرار داده می‌شود. در هر شرکتی چنین جریان مالی رخ می دهد اما ممکن است در دفاتر رسمی ثبت نشود. تنخواه‌دار معمولا یکی از پرسنل است که جهت انجام خریدهای روزانه و پرداخت هایی که با چک امکان‌پذیر نیست، مبلغی وجه نقد در اختیارش قرار می دهند. تنخواه‌دار موظف است کلیه رسید‌ها، فاکتورها و اسناد مالی را نزد خود نگه دارد و در بازه زمانی مشخص شده به حسابداری تحویل دهد.

اهمیت ثبت و ضبط همه خریدها

ثبت مخارج در مورد هزینه‌های جزئی نیز اهمیت دارد. چرا که در پایان هر دوره مالی با بررسی پرداخت های کوچک متوجه می شوید که در مجموع هزینه‌ی زیادی کرده اید. هر چه ترازنامه شرکت دقیق‌تر باشد؛ شما بهتر می توانید در مورد هزینه ها برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشید.
جهت صحت و درستی حساب ها نیز تنخواه دار موظف است، اسنادی با ذکر زمان، میزان، جنسی یا خدمت خریداری شده را تحویل دهد.

نظارت توسط مدیریت بخش حسابداری

بعد از تحویل رسید‌ها و اسناد به حسابداری، مدارک توسط مدیریت بخش حسابداری و مدیر تنخواه امضا می‌شود. سپس اسناد در بخش حساب تنخواه بایگانی و نگهداری می‌شود. تنخواه باید در حسابی ثبت شده در حسابداری شرکت قرار داشته باشد و کاملاً قانونی باشد.

ویژگی‌های تنخواه دار

مدیریت شرکت باید در انتخاب تنخواه دار دقت و وسواس لازم را به خرج دهد. این فرد باید کاملاً قابل اعتماد و امین شرکت باشد. هر مبلغی که در حساب فرد تنخواه است باید برای امورات مالی شرکت خرج شود و تنخواه دار نباید از آن استفاده‌های شخصی کند. در شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ تنخواه دار یک شغل مهم و اساسی است، از این رو چنین شرکت‌هایی در انتخاب این افراد دقت و وسواس زیادی به خرج می‌دهند، چرا که بخشی از منابع مالی شرکت را در اختیارشان قرار می‌دهند.

اهداف تنخواه گردان در شرکت‌ها

1- پرداخت‌هایی راحت و ساده

با استفاده از چنین حسابی هزینه‌های جاری و جزئی در شرکت‌ها به راحتی و دقت بالایی پرداخت خواهند شد. البته گاهی از این حساب می‌توان هزینه‌های مهم و ضروری را هم پرداخت کرد.

2- کم کردن حجم عملیات‌های حسابداری در شرکت‌ها

پرداخت بخشی از هزینه‌ها با استفاده از حساب تنخواه‌گردان سرعت عملیات‌ها را بالا برده و از حجم آن‌ها می‌کاهد.

3- کنترل وجوه نقدی شرکت

وقتی شرکتی بتواند روی وجوه نقدی خود کنترل داشته و میزان خروجی و ورودی وجوه نقدی خود را کنترل کند، در واقع برای ایجاد حاشیه امن اقتصادی تصمیمات مناسب‌تری می‌گیرد. حساب تنخواه می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. مدیریت هزینه‌های نقدی با استفاده از حساب تنخواه‌گردان آسان‌تر و دقیق‌تر صورت خواهد گرفت. برای آشنایی بیشتر با روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.

انواع تنخواه گردان

تنخواه‌گردان در شرکت‌ها بر اساس سیاست‌های خاص هر شرکتی وظایف مختلفی دارند که به ترتیب تنخواه‌گردان متغیر، تنخواه گردان ثابت، تنخواه گردان نقدی، تنخواه گردان تعهدی، تنخواه گردان اصلی و تنخواه گردان فرعی است که در ادامه دو مورد از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

1- تنخواه گردان ثابت

شرکت هر ماه در صورتی که امور مالی موافقت کند، برای پرداخت هزینه‌های شرکت، مبالغ مشخصی به حساب تنخواه گردان واریز می‌کند. تنخواه گردان هم باید در پایان هر ماه لیست خریدهایی که انجام داده را به حسابداری تحویل دهند. البته این جزو وظایف اصلی تنخواه گردان ثابت است که در پایان هر ماه و یا دوره‌های مالی گزارش پرداختی‌های خود را به حسابداری ارائه دهد. تنخواه‌گردان ثابت تنها باید هزینه‌هایی که از قبل مشخص شده اند را پرداخت کند.

2- تنخواه گردان متغیر

در روش تنخواه گردان متغیر مدیریت شرکت سقف مشخص و دقیقی را برای حساب تنخواه گردان در نظر می‌گیرد. در این روش نیز تنخواه‌گردان باید کلیه رسیدها، اسناد خرید، مبلغ باقی مانده را برابر با مبلغ اولیه حساب تنخواه تحویل دهد.

ماهیت تنخواه گردان در شرکت‌ها و امور حسابداری

ماهیت اصلی تنخواه بر اساس اصول دارایی است و شبیه صندوق‌ها عمل می‌کند. در واقع وقتی این حساب بدهکار می‌شود به مبلغ آن اضافه می‌کنند و وقتی بستانکار می‌شود از حساب کم می‌کنند. در امور حسابداری شرکت‌ها و یا امور مالی مؤسسات باید یکی از روش‌های تنخواه ثابت و یا متغیر را مورد استفاده قرار دهند. امروزه نرم‌افزارهای دقیق حسابداری روی کار آمده‌اند که شما به راحتی می‌توانید عملیات تنخواه‌گردان را انجام دهید و مشکلی در این خصوص نداشته باشید.

تفاوت تنخواه گردان با صندوق‌ها در چیست؟

اولین تفاوت در این است که هر پرداختی در صندوق‌ها به صورت روزانه ثبت می‌شوند اما در روش تنخواه گردان تنها زمانی که واریزی‌ها انجام می‌شود، کارهای ثبت و ضبط صورت بگیرد. دوم اینکه پرداخت‌هایی که برای حساب تنخواه صورت می‌گیرد در جهت منافع و نیازهای مشخصی تعیین شده است اما برای صندوق‌ها هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نکات مهم در خصوص افتتاح حساب تنخواه گردان

1- صلاحیت تنخواه‌گردان برای دریافت مسئولیت باید مورد بررسی و اثبات قرار گیرد.

2- هر مبلغی که می‌خواهید به تنخواه‌گردان بدهید باید توسط هیئت مدیره بررسی گردد.

3- پرداخت پول به حساب تنخواه‌گردان باید به یکباره انجام شود.

4- وقتی هزینه را به حساب تنخواه‌گردان واریز می‌کنید باید رسید آن را نیز دریافت کنید.

5- تنخواه دار بابت هر چیزی که خرید می‌کند و از حساب برمی‌دارد، باید فاکتور و یا قبض معتبری ارائه دهد.

6- هر سندی که توسط تنخواه دار ارائه می‌گردد باید به صورت دقیق و حساب شده بایگانی گردد.

7- اگر نیاز می‌بینید می‌توانید برای تضمین حُسن انجام کار از تنخواه دار سفته و یا چک دریافت کنید.

نکات مهم در رسید تنخواه دار

1- مبالغ هزینه شده باید به صورت عدد و حروف در سند قید گردد.

2- تنخواه‌گردان و مدیر حسابداری باید اسناد ارائه شده را امضا کنند.

3- در رسید باید شناسه اقتصادی و مؤسسه مورد نظر، کد ملی، شناسه خریدار، تاریخ فاکتور، شماره سریالی که بر روی فاکتور چاپ شده است، به طور کامل ارائه گردد.

4- نام فروشگاه و هر جایی که فرد خرید خود را انجام داده باید به صورت دقیق و مشخصی ذکر شود.

5- فاکتوری که تنخواه دار آن را ارائه می‌دهد نباید هیچ خط و خشی داشته باشد، در غیر این صورت اعتبار ندارد.

سخن پایانی...

مدیریت هزینه‌های جزء و کوچک در شرکت‌ها و مؤسسات مختلف کمک می‌کند تا مدیران بدانند در چه زمینه‌هایی باید صرفه جویی کرده و چه زمینه‌هایی باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند. تنخواه گردان کمک می‌کند صفر تا صد جزئیات هزینه‌های شرکت به دست آید و این مهم باعث می‌شود تا اهداف مالی تعیین شده در یک سال مالی، به راحتی به وقوع بپیوندد.

سؤالات متداول در خصوص تنخواه گردان

آیا تنخواه گردان مسئول خرید هم هست؟

بسته به سیاست‌های تدوین شده از سوی شرکت تنخواه گردان می‌تواند خریدهای شرکت را انجام دهد یا فقط فاکتور پرداخت کند. ممکن است شرکت تصمیم بگیرد تنخواه گردان هر دو کار را همزمان انجام دهد.

کدامیک از روش‌های تنخواه گردان بیشتر مورد استفاده است؟

تنخواه‌گردان متغیر اهمیت بیشتری دارد چون هزینه‌های واریزی آن توسط مدیریت شرکت‌ها و مؤسسات، نظارت دقیقی صورت می‌گیرد.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره کسب و کار می‌توانید با مشاوران مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تنخواه گردان حسابداری



:: برچسب‌ها: تنخواه گردان حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 869
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 | نظرات ()