نوشته شده توسط : کاردوک

آخرین ارزیابی‌های آماری حاکی از آن است که ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال 2019 به  456.9 میلیارد دلار رسیده است و از سال 2015 با نرخ رشد سالانه 4.4 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر به دلیل ضرورت، با رشد 6درصد در تولید این بازار در سال 2021 مواجه هستیم و انتظار می‌رود این حجم بازار جهانی تا سال 2023 به 603.5 میلیارد دلار برسد و لازم به ذکر است به لحاظ اقتصاد کلان کشور ما هم به جای واردات باید سهم مناسبی از این بازار را داشته باشد. در ادامه خلاصه ای طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک ارائه شده است. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خود  کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتیک

 

 

 

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | معرفی محصول

نوارهای سنتتیک ارتوپدی یا گچ پلاستیکی نوارهای ساخته شده از الیاف فایبرگلاس و پلی استر آغشته شده به رزین هستند که از آن برای گچ گیری اندام در حوزه ارتوپدی استخوان‌های آسیب دیده استفاده می‌شود. امروزه استفاده از گچ Plaster و الفا برای درست کردن این قالب‌ها به تدریج کمتر شده و جای خود را به نوارهایی با الیاف سنتتیک داده است. نوار فایبرگلاس یک ماده کامپوزیت بوده که از الیاف شیشه و رزین تشکیل شده است. الیاف پلی استر مورد استفاده نیز با پلی یورتان سازگار است و محصولات تولیدی نیز در عین سبکی بسیار مقاوم هستند و به همین علت جانشین مناسبی برای گچ‌های طبی ارتوپدی محسوب می‌شوند. جهت بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

باند ارتوپدی فایبر گلاس

این باند از نخ فایبر گلاس مخصوص با دستگاه‌های بافندگی خاص بافته می‌شود تا ضمن سبک و محکم بودن به عنوان مواد اولیه برای تولید گچ فایبرگلاس ارتوپدی استفاده شود. برای تولید آن از دستگاه‌های بافندگی مدرن با عرض 5 الی 20 سانت و حتی بیشتر براساس نیاز استفاده می‌شود و قابلیت این را دارد که از عرض تا یک ونیم برابر کش بیاید. این محصول براق، لطیف، فرآوری شده و مستحکم است و با قابلیت آغشته شدن به رزین پلی یورتان از آن می‌توان برای تولید نوار و آتل فایبرگلاس ارتوپدی استفاده نمود.

باند ارتوپدی پلی استر

این باند از نخ پلی استر مخصوص با دستگاه‌های بافندگی خاص بافته می‌شود تا ضمن سبک و محکم بودن تطابق مناسبی را در بانداژ اندام داشته باشد. نوار ارتوپدی ساخته شده از آن دارای خاصیت آغشته پذیری مناسبی با رزین پلی اورتان اصلاح شده بوده و ظاهر نهایی مناسبی را بعد از نصب به خود می‌گیرد. از این باند فراوری شده در فرایند تولید نوار پلی استر و آتل پلی استر استفاده می‌شود.

 

نوارهای بانداژی براساس نیاز حوزه پزشکی در عرض‌های متفاوت تهیه می‌شود و پزشک معالج با پیچاندن این نوارها به دور اندام یک قالب محکم و سبک را در اطراف آن ایجاد می‌کند.

آتل یا اسپلینت

اسپلینت یا آتل در واقع یک نوع قالب آماده شده است که از یک طرف باز می‌باشد. برای مثال آتل ساق به صورت یک نیم استوانه در پشت ساق پا قرار می‌گیرد و جلوی ساق آزاد است. آتل ممکن است توسط پزشک با استفاده از گچ یا فایبرگلاس برای بیمار و متناسب با اندازه اندام بیمار درست شود و یا ممکن است از آتل‌های پیش ساخته استفاده شود.

آتل‌های پیش آماده در اندازه‌های مختلف و از جنس مواد مختلفی ساخته می‌شود. این آتل‌ها را می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را با باندهای محکم کننده که به آن متصل است، سفت ویا شل کرده ویا آن را از بدن بیمار جدا کرد.

مزیت های استفاده از نوار و آتل پلی استر در ارتوپدی

* نفوذپذیری هوا خوب دلیل داشتن خلل و فرج جهت تنفس راحت‌تر پوست

* ترانسپرنسی عالی نسبت به اشعه ایکس

* ضد آب بودن

* سازگار با محیط زیست

* سادگی نصب

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی

بر اساس سيستم طبقه بندی آيسيک، عدد 24 مربوط به ساخت مواد و محصولات شيميائی و گچ ارتوپدی پليمری با کد آیسیک ده رقمی 24232019 طبقه بندی می‌شود کدهای آیسیک فعالیت‌های مرتبط طرح به شرح ذیل ارایه گردیده است.

 

     

کاربرد انواع بانداژها

بانداژها به عنوان پوشش خارجی بدن در فرآیندهای پزشکی و بهداشتی برای کاربردهای متفاوتی همانند مواردی ذیل طراحی می‌شوند. 

  • محافظت پوششی از زخم ها و پانسمان‌های اعضای بدن
  • بی‌تحرک سازی شکستگی‌های استخوان و نگهدارنده آتل و باندهای زیر گچ
  • ایجاد فشار بر روی اعضای بدن  
  •  استفاده در فرآیندهای ارتوپدی، نظیر باندهای نگهدارنده ها آتل و باندهای زیر گچ

لذا تامین انواع مختلف باند نوارهای سنتتیک ارتوپدی در مراکز درمانی همانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، خانه‌های بهداشت و اکیپ‌های امداد و نجات لازم است.

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | ویژگی‌ها و استانداردهای محصول

سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامات عمومی و اختصاصی خود را در قالب استانداردهای تدوین شده به شرح ذیل اعلام نموده است:

تمامی این دستورالعمل‌ها با هدف تضمین و ماندگاری و تکرارپذیر بودن  تولید محصولاتی با کیفیت برای مصرف مشتریان می‌باشد. تعدادی از استاندارهای الزامی مرتبط با نوارهای ارتوپدی به شرح ذیل است.

  • مداخلات پرستاری-ارتوپدی – انواع آتل گذاری – آیین کار شماره استاندارد 15284
  • تعیین زمان گیرش و مقاومت باند قالب‌گیری ارتوپدی فایبر گلاس پلی اورتان سنتزی فعال شونده با آب -روش آزمون شماره استاندارد 18149
  • ویژگی‌های پارچه حلقوی بافت لوله‌ای مورد مصرف در ارتوپدی شماره استاندارد 4307
  • باند گچی-ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شماره استاندارد 11806

استانداردهای ملی تدوین شده در تعیین زمان گیرش و مقاومت باند قالب‌گیری ارتوپدی فایبر گلاس پلی اورتان سنتزی فعال شونده با آب – روش آزمون 18149 inso است.

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | کالاهای جايگزین

در بسیاری از موارد با تشخیص پزشک متخصص از نوار و گچ‌های ارتوپدی معمولی و ستتیک به عنوان جایگزین همدیگر استفاده می‌شود، اما به لحاظ رعایت تمیزی سادگی و کیفیت کار قالب‌گیری ارتوپدی به سمت توسعه استفاده قالب‌گیری سنتتیک رزینی پیش می‌رود.

فرایند تولید باندهای ارتوپدی سنتتیک

نوارهای قالب‌گیری ارتوپدی و باندهای ارتوپدی، دارای دو نوع ساختار متفاوت برای بافت منسوج به صورت بی‌بافت و بافته شده است. لذا روش توليد و ماشين آلات مورد استفاده در فرآيند توليد پارچه برای تولید باند ارتوپدی به روش پارچه تاری دو دسته نخ متقاطع (تار و پود) طی عملیات بافندگی در دستگاه بافندگی انجام می‌شود که در آن نخ‌های کشیده طولی تار را با نخ‌های عرضی پود بهم بافته و تولید پارچه می‌نماید.

 

منسوجات بی بافت که از شبکه تار عنکبوتی به وجود آمده‌اند و بعد از تشکیل و فرم دهی استحکام اولیه محدودی را دارند، متناسب با نوع الیاف محصول؛ تکنیک و مکانیسم‌های مختلف پیوند استحکامی و تثبیت برای تولید محصول نیاز است. انتخاب روش تلفیق صفحات پارچه به شدت به ویژگی‌های عملکردی مورد نیاز و همچنین به نوع الیاف مورد استفاده بستگی دارد. در پارچه‌های بدون بافت سه نوع اتصال اصلی وجود دارد.

  • پیوند حرارتی سازگار در الیاف منسوجات بی بافت
  • پیوند در الیاف منسوجات بی بافت 
  • پیوند شیمیایی در الیاف منسوجات بی بافت
  • فرایند آغشته سازی رزینی

شرح کامل فرایند تولید

در این فرایند تولید نوار قالبگیری ارتوپدی مصنوعی با استفاده از الیاف فایبرگلاس بافتنی یا پلی استر، الیاف در فرایند تولید با رزین پلی اورتان اصلاح شده با قابلیت فعال شدن با آب آغشته می‌گردند. در این فرایند پارچه و نوار ساخته شده در یک جهت و یا در تمامی جهات قابلیت انعطاف پیدا می‌کند که امکان استفاده از آن را در درمان بسیار راحت می‌نماید.

به گونه‌ای که نوار با قرار گرفتن در معرض هر گونه رطوبت می‌تواند سفت و محکم شود. زمان تنظیم شده استفاده در قالب گیری تقریباً 2 الی4 دقیقه است و زمان تحمل وزن کامل حدود 20 دقیقه طول می‌کشد و در نهایت لبه‌ها و سطح قالب‌گیری شده صاف می‌شود. بستر بافتنی دارای کیفیت بالا، چسبندگی لایه‌های قوی‌، رنگ فوق العاده و متمایز و در ناحیه منحنی لبه‌ها نیازی به استفاده از تاشو را ندارد.

مواد اولیه رزینی دارای کیفیت‌های تایید شده جهت تولید نوارهای قالب گیری ارتوپدی سنتتیک و آتل را می‌توان در فرایند تحقیق و توسعه بنگاه بهبود داد. دستیابی به رزین تخصصی و نوار فایبر گلاس یا پلی استر در کنار فرایند تولید مطلوب از مهم‌ترین عناصر کلیدی کیفیت محصولات هستند. محصول نهایی استحکام کششی عالی و کارایی بالایی را در قالب گیری سطوح بدن انسان به ویژه در نواحی که برجستگی‌های استخوانی مانند مفاصل، مچ پا و پاشنه پا را دارد. هنگام برش، الیاف  فایبرگلاس ریشه شده با عملیات حرارتی منحصر به فرد کیفیت مطبوب را می‌تواند در تولید نوار ایجاد نمود.

 

رزین پلی اورتان

رزین قالب گیری ارتوپدی دارای خواص نرم سازی و  روانکاری است که به هنگام اجرا قالب گبری نه تنها کف نمی‌کند و چسبناک نیست؛ بلکه قابلیت صاف بودن سطحی قالب را پس از سفت شدن فراهم می‌کند. رزین مورد استفاده به صورت آب دوست طراحی و ساخته می‌شود تا آب بتواند به عمق رزین نفوذ کند و در نتیجه امکان استحکام فشاری و چسبندگی فوق العاده بالایی را مابین لایه‌های نوار فراهم می‌نماید. رزین تثبیت کننده، کیفیت پایداری فوق العاده‌ای را در بافت باند می‌تواند ایجاد نماید و در زمان مصرف نیز ضمن سهولت کاربرد، بوی نامطبوع شیمیایی را نباید داشته باشد و حتی با سوزاندن نیز نباید از خود دیوکسین تولید نماید. سیستم اختلاط پلی یورتان همراه با بخش رطوبت زدایی و بخش قالب گیری آتل براساس مواد ورودی زنجیره تامین یک مجموعه کامل صنعتی را شکل می‌دهد.

وینیل استات-اتیلن

چسب آب، یک کوپلیمر وینیل استات-اتیلن (VAE) اصلاح شده ویژه برای ارائه چسبندگی عالی به طیف گسترده‌ای از بسترهای سخت چسبنده است، امولسیون از پلی (وینیل الکل) تثبیت شده برای مدیریت رطوبت مناسب، سرعت گیرش و خواص مکانیکی عالی بکارگرفته می‌شود.

از این چسب‌ها می‌توان برای تولید چسب‌هایی بدون نیاز به نرم کننده استفاده کرد که ضمن انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ماندگاری زمانی چسبندگی دائمی را ایجاد می‌کند. چسب آب در دماهای بالا استحکام چسبندگی بهتری را نشان می‌دهد و هنگامی که به صورت پلاستیکی درمی‌آید، مقاومت حرارتی کمتر از سایر کوپلیمرهای VAE  را نشان می‌دهد. خاصیت جریان عالی و سرعت گیرش بسیار بالای چسب باآب، آن را به عنوان یک امولسیون هم اختلاط برای پلی یورتان‌ها یا سایر پلیمرها در انواع کاربردهای ماشینی با سرعت متوسط ​​تا بالا ایده آل می‌کند.

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | ماشین آلات و تجهیزات اصلی خط تولید

ماشین آلات در دو بخش تولید نوارهای سنتتیک ارتوپدی و تولید آتل‌های آماده استفاده می‌باشد.

دستگاه بافندگی

این دستگاه براساس تکنولوژی تار وپودی باند پارچه مورد نیاز محصول را تامین می‌نماید. در بخش استفاده از پارچه نبافته بدبهی است بنگاه از محصولات آماده شده در زنجیره تامین استفاده خواهد نمود.

دستگاه قالب گیری سنتتیک آتل 

دستگاه با قابلیت به کارگیری انواع نوار برای تولید آتل‌های سنتتیک آماده استفاده می‌شود و امکان فیدر نوارهای الیاف شیشه و پلی استر آغشته شده به رزین‌های آب دوست اصلاح شده‌ای همانند پلی یورتان متناسب در قالب و شکل‌های تکرار شونده را دارد.

 

دستگاه خشک کن اتاقکی 

محصولات تولیدی پس از فرایند آغشته سازی و لایه گذاری آتل‌هایی که در اشکال و سایزهای استاندارد ساخته می‌شود، باید در اتاقک حرارتی تمیز تحت شرایط ترمودینامیکی برنامه ریزی شده خشک شوند؛ لذا اتاقک‌های خشک کن صنعتی قابلیت برنامه ریزی حرارتی زمانبندی شده را دارند.

دستگاه تولید نواری های سنتتیک ارتوپدی

دستگاه تولید نوار سنتتیک ارتوپدی الیاف شیشه/ پلی استر و با ظرفیت حداکثر تولید 200 رول در ساعت با سایزهای (2 اینچ/3 اینچ/4 اینچ/5 اینچ/6 اینچ) و طول 3.6 متر به صورت بسته بندی شده در کیسه‌ای آلومینیومی قابلیت کار با برق شبکه برق -AC220  ولت و دامنه فرکانس 50 الی 60Hz، و توان مصرفی kwh 10 وظیفه آغشته سازی نوار را به رزین تخصصی برعهده دارد. سیستم پنوماتیک این دستگاه قادر است هوای فشرده مورد نیاز فیدر رزین به نوار را کنترل نماید.

 

دستگاه بسته بندی

این دستگاه بسته بندی نوارهای تولید شده سنتتیک را در داخل کیسه‌های آلومینیومی سیلد شده بر عهده دارد و قادر است با استفاده از انواع فیلم ترموفرمینگ نیز کار کند. کنترل دما دستگاه به صورت خودکار انجام می‌گیرد، دستگاه بسته بندی با استاندارد پزشکی و درجه اتوماتیک قابل تنظیم دارای نیروی محرکه الکتریکی است.

طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک | بررسی بازار و رقبا

کشورهای آسیای جنوب شرقی و چین ازجمله کشورهایی هستند که انواع نوار ارتوپدی سنتتیک را به ایران صادر می‌کنند. در حال حاضر در کشور 20 واحد تولید نوارهای ارتوپدی با پروانه بهره برداری فعال هستند و 81 جواز تاسیس دیگر نیز در این زمینه صادر شده است.

 

سرمایه گذاری مورد نیاز در طرح نوارهای ارتوپدی سنتتیک

بدیهی است سرمایه گذاری با توجه به موقعیت طرح، ظرفیت، قیمت‌ها و زمان تهیه طرح متفاوت می‌باشد. بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری ارزش ماشین آلات خارجی این محصولات حدود 200هزار دلار اعلام شده است. نرخ بازدهی داخلی طرح تهیه شده براساس ویژگی‌های سرمایه گذاری پروژه 34درصد بوده و ظرف سه سال بعداز به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1400 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert مشخص شد؛ وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید و بسته بندی نوارهای ارتوپدی سنتتیک نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیر ساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

برای بازدید از نمونه کارهای کارشناسان کاردوک در زمینه طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتیک



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید نوارهای ارتوپدی سنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان یزد چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن استان یزد

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان یزد

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان یزد به شرح زیر می‌باشد:

 
یزد-بلوار دانشجو،سازمان صنعت معدن و تجارت ساختمان شهید پارسائیان
 
 
یزد-بلوار 17 شهریور،سازمان صنعت معدن و تجارت ساختمان شهید طاقه باف
 
 
شماره تماس ساختمان اصلی:
۰۳۵۳۶۲۴۸۰۵۱-۴
۰۳۵۳۶۲۳۱۰۸۵
 
 
آدرس ایمیل: info@mimtyazd.gov.ir
 
آدرس وب سایت:  yzd.mimt.gov.ir
 
ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:45 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت (7:45 تا 13:15)

خدمات صنایع معادن استان یزد

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن استان یزد



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور برای راه اندازی یک مجموعه اقتصادی در جهت تولید گوشت طیور می باشد. معمولا کشتارگاه های صنعتی طیور به گونه ای راه اندازی می شوند که صفر تا صد تولید گوشت طیور شامل ذبح تا انجام برخی فرآیند ها بر روی گوشت، در یک مجموعه انجام شود.  کشتارگاه های صنعتی طیور در کشورمان تازه تاسیس هستند و نیاز به کسب اطلاعات بیشتری برای شروع دارند. در ادامه این مقاله اطلاعات کاملی از طرح کشتارگاه صنعتی طیور ارائه کرده ایم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید. 

منبع: طرح کشتارگاه صنعتی طیور

 

 

 

معرفی محصول | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

در سال های گذشته برای تهیه و تولید گوشت طیور، یک مکان متمرکزی وجود نداشت. ارائه و فروش گوشت طیور به افراد مختلف به این صورت انجام شد که هر گوشت فروشی و قصاب دام و طیور را در مکان خود ذبح می کرد و پس از پاک کردن در اختیار افراد دیگر قرار می داد. این روش ضمن اینکه کاری زمانبر بود، از نظر رعایت مسائل بهداشتی نیز مشکل داشت.

به همین دلیل در ابتدا با برنامه ریزی دولت و کمک شهرداری، مکان هایی بهداشتی برای ذبح طیور و ارائه آن به مشتریان در نظر گرفته شد و پس از مدتی به بخش های خصوصی تحت نظر سازمان بازرسی گوشت واگذار گردید که در این حالت نیز دولت کنترلی بر کشتارگاه ها نداشت.

تمامی این دلایل در کنار رشد جمعیت و شهر ها باعث شد برای تولید گوشت سفید طیور و مواد غذایی پروتئینی، کشتارگاه های صنعتی طیور راه اندازی شوند. کنترل و بازرسی در این کشتارگاه ها توسط  دامپزشکان و بازرسان مربوطه انجام می شود.

اداره کشتارگاه های صنعتی طیور تعاونی بر عهده شرکتی می باشد که شرکت های تعاونی تعیین کرده اند. در هر بازه زمانی، در آمد های  حاصله محاسبه شده و با کسر مخارج و هزینه های مربوط به نوسازی تجهیزات، به حساب شرکت های تعاونی واریز می شود.

اهداف احداث کشتارگاه صنعتی طیور | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

از مهم ترین اهداف احداث کشتار گاه صنعتی طیور به عنوان یک مجموعه صنعتی که با بهره دهی کامل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأمین گوشت سفید طیور به صورت بهداشتی و البته با رعایت موازین اسلامی
  • ایجاد کشتارگاه ها در مناطق دامخیز به منظور جلوگیری از خسارت های ناشی از حمل دام زنده
  • اشتغال زایی
  • گسترش صنایع مرتبط نظیر دامداری، دامپروری، تولید علوفه و …
  • بالا بردن ظرفیت تولید گوشت طیور
  • تبدیل ضایعات طیور شامل خون، چربی و… به فرآورده های قابل مصرف
  • کاهش آلودگی محیط زیست
  • نگهداری گوشت با استفاده از تجهیزات بسته بندی و امکانات سردخانه ای
  • تکمیل زنجیره تولید گوشت و رسیدن به خود کفایی
  • کشتار متمرکزدر جهت کسب آمار دقیق جهت برنامه ریزی های آتی

ارزش غذایی گوشت مرغ | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

از مهم ترین منابع غذایی حاوی پروتئین برای انسان، گوشت مرغ می باشد. از آنجایی که میزان پروتئین موجود در گوشت مرغ از دیگر گوشت ها بیشتر است و همینطور احتمال انتقال بیماری از این مرغ ها به انسان بسیار کم تر می باشد، جزو مواد غذایی پر مصرف در کشورمان می باشد. به طور کلی گوشت مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث سلامت استخوان ها، جلوگیری از پوکی استخوان و … می شود. ضمن اینکه دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیز هست.

لازم به ذکر است اگر گوشت مرغ در مرحله آماده سازی آلوده شود، می تواند موجب انتقال بیماری های سالمنلوزیس  به انسان شود. بنابراین رعایت بهداشت در مراحل مختلف شامل سر بریدن، پر کنی و … بسیار حائز اهمیت است تا گوشت سالم و بدون آلودگی به دست مصرف کننده برسد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت کشتارگاه صنعتی طیور | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

در این قسمت کد آیسیک مرتبط با محصولات غذایی تولید شده در کشتارگاه صنعتی طیور را ارائه کرده ایم.

  •  کد آیسیک کشتارگاه مرغ : کد  511412457
  •  کد آیسیک دل و جگر و سنگدان حاصل از کشتارگاه طیور ( خوراک انسان ) : کد  1511512423
  •  کد آیسیک پای مرغ حاصل از کشتارگاه طیور( خوراک انسان ) : کد 1511512421
  •  کد آیسیک تولید پودر گوشت طیور حاصل از کشتارگاه طیور ( خوراک انسان ) : کد 1511512422
  •  کد آیسیک پودر پر مرغ و دیگر پرندگان حاصل از کشتارگاه طیور( خوراک حیوان ) : کد 1511512434
  •  کد آیسیک چربی صنعتی حاصل از ضایعات کشتارگاه طیور: کد 1511512449
  •  کد آیسیک گوشت مرغ تازه بسته بندی شده : کد 1511412483
  •  کد آیسیک گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده : کد 1511412484

کدهای زیر نیز شامل کشتارگاه صنعتی طیور می شوند :

  •  کد آیسیک کشتارگاه مرغ  : کد 1511412458
  •  کد آیسیک کشتارگاه بوقلمون : کد 1511412458
  •  کد آیسیک کشتارگاه شترمرغ :کد 1511412459
  •  کد آیسیک کشتارگاه بلدرچین : کد 1511412496

محصولات و خدمات کشتارگاه طیور | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

محصولاتی که علاوه بر مرغ در کشتارگاه طیور تولید و به مشتریان عرضه می شود، شامل موارد زیر است:

  • مرغ کامل آماده طبخ
  • ران کامل با پوست و  ران کامل بدون پوست
  • مغز ران با پوست و مغز ران بدون پوست
  • ساق ران با پوست و ساق ران بدون پوست
  • سینه بدون بال و گردن وکتف
  • جوجه کباب با استخوان ساده و زعفرانی
  • جوجه کباب بدون استخوان ساده و زعفرانی
  • شنیسل با کتف و شنیسل بدون کتف
  • کتف ساده، زعفرانی و سوخاری
  • فیله ساده و فیله سوخاری
  • گردن با پوست و  گردن بدون پوست
  • بال ساده، زعفرانی و سوخاری
  • پای مرغ
  • جگر
  • سنگدان
  • دل
  • پودر گوشت

بخش‌های مختلف کشتارگاه صنعتی طیور | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

کشتارگاه های صنعتی طیور شامل بخش های مختلفی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • خط  کامل کشتار مرغ
  • بسته بندی و قطعه بندی
  • سردخانه
  • کارخانه تبدیل ضایعات ( تهیه پودر گوشت )
  • تصفیه فاضلاب

واحدهای مختلف کشتارگاه مرغ نیز شامل بخش های متفاوتی که به شرح موارد زیر می باشد:

  • سکوی پذیرش مرغ زنده
  • سالن پذیرش
  • خط کشتار
  • سالن کشتار
  • تخلیه شکم
  • شستشوی مرغ
  • چیلر آبی (خنک کننده)
  • خط آب چکان
  • آب چکان (اتاق سرد)
  • بسته بندی و قطعه بندی مرغ
  • واحد تونل انجماد به ظرفیت
  • واحد نگهداری (سردخانه)

ویژگی های لاشه مرغ خوب | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

لاشه مرغ تازه باید در تمامی اجزا، ویژگی های مورد قبولی داشته باشد تا بتوان آن را به عنوان یک ماده غذایی سالم مصرف کرد. از مهم ترین ویژگی های لاشه مرغ تازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست بدن : به رنگ سفید مایل به زرد کمرنگ یا کهربائی، کشیده شده به صورت یکنواخت بر روی مرغ، بدون پارگی، تورم، خونمردگی، تغییر رنگ، خراش و کاملاً تمیز و عاری از پر و بدون ذرات خارجی و هرگونه آلودگی
  • ماهیچه‌ های اسکلتی : به رنگ سفید مایل به صورتی، بدون تغییر رنگ، خونمردگی و آثار تور، سفت و دارای قوام طبیعی
  • چربی‌ها : به رنگ زرد روشن، بدون بوی غیرطبیعی
  • استخوان‌های اسکلتی بدن : بدون شکستگی و یا انحنای غیرطبیعی و غیرعادی
  • بو: بدون بوی غیرطبیعی همچون بوی ترشیدگی، تعفن یا گندیدگی

لاشه مرغ منجمد علاوه بر ویژگی های لاشه مرغ تازه، باید دارای ویژگی های زیر نیز باشد:

  • به‌ صورت کاملاً منجمد
  • عضلات سخت و دارای قوام طبیعی پس از انجماد جدایی
  • بدون آثارو نشانه‌ های سوختگی ناشی از انجماد
  • بدون علائم کپک‌ زدگی
  • نداشتن آب یا خونابه در بسته بندی مرغ منجمد
  • دارای نشانه‌ گذاری مربوط برابر ضوابط

فرآیند تولید گوشت مرغ در کشتارگاه های صنعتی | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

فرآیند تولید گوشت مرغ در کشتارگاه های صنعتی طیور در چندین مرحله انجام می شود که در ادامه آن ها را توضیح داده ایم.

مرحله اول: تخلیه مرغف

در این مرحله مرغ توسط کامیون و یا وانت هایی که دارای قفسه های مخصوص حمل مرغ زنده است، وارد کشتارگاه صنعتی طیور می شود. پس از انتقال مرغ ها به سالن، یکی یکی از پا از قلاب هایی آویزان می شوند.

مرحله دوم : شوک

مرغ های آویزان از پا به نوار نقاله هوایی برای آرام شدن وارد دستگاه شوک الکتریکی می شوند. شوک اکلتریکی با وارد شدن مرغ به دستگاهی که دارای وانی از فایبرگلاس با آب حاوی الکتریسیته ضعیف است برای 10 تا 15 ثانیه انجام می شود.

مرحله سوم : ذبح مرغ

مرغ ها پس از شوک الکتریکی به روش اسلامی ذبح می شوند. به دلیل آویزان بودن مرغ ها، خون از بدن مرغ سریعا خالی می شود.

مرحله چهارم :  اسکالدر یا پر خیس کن

شستشوی اولیه مرغ ها توسط این دستگاه انجام می شود. در این مرحله پرهای مرغ ها آماده جداسازی می گردد. بقایای خون از بدن مرغ ها خارج می شوند و شسته و تمیز می گردند. برای اینکه پرها به راحتی جدا شود تا دمای  55 تا 60 درجه سانتیگراد نیز گرم می شوند.

مرحله پنجم :  قسمت پر کن

مرغ ها برای جداسازی پرها توسط خط نقاله هوایی وارد دستگاه می شوند و پر آن ها بدون هیچ آسیبی به مرغ ها، جدا می شود.

مرحله ششم : قسمت کله کش

سر مرغ در این مرحله جدا می گردد.

مرحله هفتم : قسمت پا انداز

پای مرغ ها در این مرحله از قلاب خارج می شود.

مرحله هشتم : قسمت پابر

در مرحله هشتم، مرغ ها بر روی یک دیسک آلومینیومی هدایت می شوند و پس از خم شدن پا از مفصل، با تیغ ثابت برش داده می شوند و در نهایت توسط تیغ متحرک از مفصل جدا می شوند.

مرحله نهم : قسمت مقعد بر

قسمت مقعد مرغ توسط ماشین رکتوم بریده می شود تا هیچ گونه آلودگی وارد شکم مرغ نشود. در این مرحله یه کمک سیستم نگهدارنده پای مرغ و همینطور سیستم نگهدارنده دم مرغ، مقعد تا جناح سینه مرغ نیز پاره و باز می شود. در این مرحله نیز برش ها به گونه ای انجام می شود که پارگی روده موجب آلودگی مرغ نشود. تیغ ها پس از هر بار استفاده، به طور اتوماتیک شسته می شوند.

مرحله دهم : قسمت تخلیه اتوماتیک شکم مرغ

در این مرحله شکم مرغ تخلیه می شود به طوری که قاشق تخلیه شکم از جلوی سینه وارد شکم مرغ می شود و با یک حرکت تمامی شکم مرغ را خالی می کند. تمامی قاشق ها بعد از هراستفاده به صورت اتوماتیک شسته می شوند.

مرحله یازدهم : جداسازی

پس از اینکه شکم مرغ را تخلیه می کنند، باید قسمت های مختلف آن را از یکدیگر جدا کنند. در این مرحله قسمت های خوراکی مرغ مثل دل و جگر و سنگدان تمیز و شسته می شوند و وارد نوار نقاله و میز مربوطه می گردند. دیگر قسمت های غیر خوراکی مرغ نیز از طریق کانالی برای دپوی زیر زمینی انتقال می بابد تا به خوراک دام تبدیل شود.

مرحله دوازدهم : قسمت چیلر حلزونی

مرغ ها وارد چیلر حلزونی می شوند تا ضمن شستشو با پودر یخ نیز به درجه حرارت 4 درجه سانتی گراد برسند.

مرحله سیزدهم : بسته بندی

در نهایت مرغ ها باید بسته بندی شوند و برای عرضه به مشتری آماده گردند. برای اینکار ابتدا آب های اضافی مرغ حاصل از مرحله شست و شو را از آن خارج می کنند. بسته بندی های دل و جگر را نیز درون مرغ ها قرار می دهند و در نهایت در کیسه هایی از جنس نایلون قرار داده می شود و پس از تخلیه هوا، پلمپ می گردد. مرغ ها پس از بسته بندی در سرد خانه نگهداری می شوند.

ماشین آلات و ابزار مناسب | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

برای کشتالرگاه صنعتی شیور در هر بخشی از کشتار، به برخی ماشین آلات و ابزار مناسب نیاز است که در ادامه به تمامی آن ها اشاره کرده ایم.

خط اصلی کشتار در کشتارگاه مرغ

  • ریل اصلی خط کشتار
  • ترولی و زنجیر
  • قلاب و رابط
  • واحد قطعه ­بندی
  • دستگاه سورتینگ
  • دستگاه قطعه بندی
  • دستگاه استرژ
  • لیبل زنی
  • و …

تجهیزات ذبح و پرکنی کشتارگاه مرغ

  • ریل حمل قفس
  • قفس شور
  • شوکر
  • حوض جمع آوری خون
  • شمارشگر
  • اسکالدر
  • پرکن
  • کله کش
  • پرنده شوی
  • پا بر
  • پیلر
  • پا انداز
  • قلاب شور
  • و …

تجهیزات واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه مرغ

  • سپریتور
  • دیگ پخت
  • پرکولیتور
  • آسیاب پودر گوشت
  • ایستگاه توزین و دوخت
  • کندانسور و بوگیر و بوسوز
  • کانوایر
  • صفحه خشک کن
  • پمپ انتقال ضایعات
  • و ….

خط چیلینگ روم کشتارگاه مرغ شامل:

  • ریل اصلی خط چیلینگ روم
  • ترولی و زنجیر
  • قلاب
  • مرغ انداز
  • و….

تجهیزات واحد فرآوری (عمل آوری) و بسته­ بندی مواد پروتئینی (گوشت سفید) شامل:

  • خط ریل حمل لاشه
  • چنگک مخصوص لاشه
  • میز مخصوص برش
  • نوار تقاله مخصوص انتقال قطعات گوشت و استخوان
  • چرخ گوشت در سایزهای مختلف
  • راک های حمل گوشت
  • و …

سایر تجهیزات موردنیاز کشتارگاه مرغ

  • تسمه نقاله جداسازی دل و جگر و سنگدان
  • دستگاه سنگدان پاک کن
  • دستگاه پوست­گیر سنگدان
  • چیلر مخصوص دل و جگر و سنگدان
  • میزهای مخصوص جداسازی و بسته ­بندی دل و جگر و سنگدان
  • پوست گیر پای مرغ
  • دستگاه برش ساق پای مرغ
  • دستگاه ناخن زن و …

تجهیزات واحد فرآوری (عمل آوری) پای مرغ کشتارگاه مرغ | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

  • دستگاه شستشو
  • وان آب گرم
  • پوست­گیر پا مرغ
  • دستگاه برش ساق
  • فینیشر
  • سورتینگ
  • بسته ­بندی
  • کارتن زنی
  • شیرینگ پک
  • راک­ های حمل پا مرغ به تونل انجماد
  • و …

واحد بسته بندی در کشتارگاه مرغ | طرح کشتارگاه صنعتی طیور

  • میز مخصوص بسته بندی
  • قیف پرکنی مرغ
  • کلیپ زن
  • شیرینگ پک
  • راک­های حمل مرغ بسته بندی شده به تونل انجماد و …

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح کشتارگاه صنعتی طیور



:: برچسب‌ها: طرح کشتارگاه صنعتی طیور ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آیا به دنبال طرح توجیهی تولید انواع لامپ و چراغ ال ای دی (LED) هستید؟ تولید انواع لامپ و چراغ LED  در کشور از مزیت اقتصادی مناسبی برخوردار بوده و سودآوری قابل توجهی دارد. با تولید این محصول می‌توانید زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرده و در یک فرایند زمانی از محل ستادهای پروژه و متناسب با وضعیت بازار طرح توسعه متعددی را اجرا نمایید. نوشتن طرح نیاز به مهارت و دانش مربوط به صنایع را به صورت عملی دارد. مرکز کاردوک با ارائه انواع خدمات کسب و کار تضمین کننده تمامی محصولاتش نیز است. در ادامه خلاصه‌ی یکی از طرح‌های توجیهی تولید لامپ را آورده‌ایم. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و بهره برداری از خلاقیت هودتان می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : طرح تولید لامپ 

 

 

 

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | معرفی محصول

لامپ ها و چراغ‌های روشنایی LED  از انرژی بسیار کمی برای تولید نور در رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ به طوری که مصرف برق آن‌ها ده درصد لامپ‌های معمولی با تقریبا طول عمر بالا تا ۵۰۰۰۰ ساعت و نوردهی بسیار زیاد می‌باشند.

واژه LED مخفف کلمات Light Emitting Diode به معنای دیود ساطع كننده نور است. دیودهای ساطع‌كننده نور زیر گروه نیمه رساناها به شمار می آیند. خاصیتی كه LED ها را از سایر نیمه هادی‌ها متمایز می‌سازد؛ این است كه با گذر جریان از آنها انرژی بر اثر مقاومت به صورت نور ساطع می شود. به طور كلی لامپ‌های دیودهای نوری از پنج بخش اصلی  LED، عدسی یا لنز، مجموعه قاب و هیت سینک، بردهایی مدار چاپی و منبع تغذیه تشکیل شده است. بطور معمول ولتاژ ورودی آن‌ها بین 111 تا 311 است و اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز تولید نمی‌کنند. در حال حاضر این لامپ‌ها با توان‌های 1،3،5،11،28،31،51،61 و 111 وات و بیشتر نیز تولید می‌شوند. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | ویژگی‌ ها

مصرف کم انرژی

در شرایطی که ایجاد نیروگاه‌های تولید برق بسیار پرهزینه و زمان‌بر است و پیک مصرفی فعلی کشور به بیش از ۵۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات رسیده، مشترکان برق کشور باید با کاهش مصرف خود امکان جلوگیری از قطعی برق را فراهم نمایند. یکی از راه‌های کاهش مصرف، جایگزینی لامپ‌های LED به جای سایر لامپ‌های رشته ای، بخار جیوه و بخار سدیم و CFL است.

لامپ‌های ال ای دی امکان تولید روشنایی مورد نیاز و مطلوب را با تنظیم شدت و زاویه تابش نور با صرف انرژی بسیار کمتر فراهم می‌کند. این لامپ‌ها هم قابلیت تغذیه با جریان مستقیم و هم جریان متناوب الکتریکی را با مصرف کم دارند. همچنین از منابع انرژی خورشیدی یا باتری نیز می‌توان جهت تامین انرژی خود استفاده کنند. در جدول زیر میزان مصرف انرژی الکتریکی لامپ‌های مختلف بر حسب شاخص روشنایی لومن (میزان نوردهی یکنواحت منبع روشنایی) مقایسه شده است.

              میزان نور خروجی(لومن)

 

نوع لامپ

LM 350 500 LM 700 LM 900 LM
رشته ای 30وات 40 60 80
کم مصرف CFL 7وات 9 14 18
LED  نوری 5/3وات 5/5 5/7 10

طول عمربالا

چون دیودهای نوری گرمای زیادی تولید نمی‌كنند دارای مزیت های مهمی چون اتلاف انرژی بسیار اندک، بازده انرژی بسیار بالا، استقامت بیشتر و طول عمر زیاد هستند. این لامپ‌ها طول عمری بین ۵۰ تا ۶۰ هزار ساعت دارند. همچنین کیفیت نور خروجی نسبت به سایر انواع لامپ‌ها در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

نوع لامپ عمرمفید(ساعت)
رشته ای 1000
کم مصرف CFL 10000
LED  نوری 50000

زمان واکنش بهتر   Response Time

لامپ‌های ال ای دی به محض دریافت ولتاژ برق روشن می‌شوند (کمتر از 20میکرو ثانیه)، ولی لامپ‌های متال هالیدی زمانی بالغ بر 5 دقیقه لازم دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند. یعنی لامپ‌های ال ای دی پانزده بسیار سریع‌تر روشن می‌شوند. لامپ‌های متال هالید را اگر به مدت بیش از 5 دقیقه روشن بگذارید گرم شده و بعد از 5 دقیقه اگر لامپ را خاموش کنید دیگر فوراً روشن نمی شوند و سنسور داخل لامپ اجازه روشن شدن مجدد لامپ را تا زمان سرد شدن نمی‌دهد.

بهداشتی بودن

لامپ‌های LED فاقد اشعه‌های مضر ماوراء بنفش و ماوراء قرمز لامپ های فلورسنت و کم مصرف هستند. با توجه به پاک و سالم بودن نور لامپ‌های ال ای دی، این گونه لامپ‌ها با لامپ‌های مضر فلورسنت و کم مصرف (دارای جداره حباب آغشته به جیوه) جایگزین شده اند.

کالاهای جايگزين انواع لامپ وچراغ LED

لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های فلورسنت جیوه‌ای و کم مصرف، لامپ‌های گازی بخار سدیم، مهتابی‌ها، لامپ‌‌های متال هالید، لامپ‌های با نور سفید و معمولی را می‌توان كالای جایگزین لامپ‌های دیودهای نوری فرض نمود. اما با توجه به مزیت لامپ‌های دیود نوری به لحاظ طول عمر، مصرف کم انرژی، روشنایی بیشتر و باکیفیت‌تر،  جایگزین خوبی برای سایر محصولات رقیب از نظر تکنولوژی و اقتصادی است. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع برق و الکترونیک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | موارد کاربرد

موارد کاربرد این لامپ‎ها عبارتند از :

  • استفاده برای تامین روشنایی محیط های بسته، مسکونی و اداری (سقف، دكوراسیون منزل، كابینت آشپزخانه ،اتاق ها و راهرو) و نور پردازی و تزئین محیط های داخلی همانند قفسه كتابخانه ها، ویترین مغازه‌ها، موزه ها
  • استفاده برا تامین روشنایی محیط‌های عمومی و معابر شهری، پاركینگ‌ها، در قالب چراغ های خیابانی و پروژکتورها در روشنایی محیط‌های عمومی، خیابان‌ها، نورپردازی و تزئین محیط خارجی همانند نمای ساختمان‌ها، آب نماها، پایه پل‌ها، بناهای تاریخی، پارک‌ها

تنوع اندازه، شکل ظاهری و رنگ لامپ‌های LED مصرف آن را در این زمینه‌ها دو چندان کرده است. طراحی آن‌ها شبیه لامپ‌های معمولی بوده تا امکان جایگزینی آسان برای مصرف کننده وجود داشته باشد.

دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

عمده فرآیند تولید لامپ LED، در خط  مونتاژ قطعات متشکل لامپ شکل می‌گیرد. قطعات با کیفیت و کنترل شده مورد نیاز تولید لامپ به صورت آماده در فرآیند مونتاژ  ال ای دی به کار گرفته می‌شود تجهیزات خط تولید عبارتند از:

  1. خط مونتاژ کلیه قطعات لامپ به همراه سیستم‌های انتقال اتوماتیک (دو خط)
  2. سیستم چسب کاری اتوماتیک 2 دستگاه
  3. پرس اتوماتیک و دستی 4 دستگاه
  4. دستگاه پانچ اتوماتیک 2 دستگاه
  5. لیزر جت دوستگاه
  6. سیستم پنوماتیک تامین هوای فشرده یک دستگاه
  7. دستگاه های سنجش پارامترهای نوری دو دستگاه
  8. دستگاه تست پایداری وعمر لامپ دو دستگاه
  9. تجهیزات، ابزارآلات الکترونیکی و کارگاهی و آزمایشگاهی (اسیلوسکوپ، ائومتر، لایت متر، حرارت سنج، ابزار لحیم‌کاری و جوش و…) ست کامل

بررسی بازار و رقبا

نظر به ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع لامپ‌های ال ای دی در كاهش مصرف انرژی، عمر طولانی، گستردگی كاربرد آن در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، درک نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه‌جویی در میزان انرژی مصرفی، بهترین بازار هدف برای این محصول بازار داخل كشور سپس صادرات به کشورهای همسایه است.

در حال حاضر در 435 کشور جواز تاسیس و پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 19894338 میلیون ریال و اشتغال اسمی 18236 جهت تولید انواع لامپ صادر شده است. از این تعداد 189 فقره آنها مربوط به صدور پروانه بهربرداری بنگاه‌های صنعتی تولید کننده انواع لامپ مختلف با اشتغال  10123 نفر و سرمایه گذاری 6871855 ریال می‌باشد. از این تعداد بنگاه 132 واحد درکشور پروانه تولید انواع لامپ و چراغ ال ای دی را با ظرفیت  اسمی تولید 140 میلیون عدد (شعله) را دریافت داشته‌اند.

درحال حاضر بیش از 60 درصد نیاز بازار از محل واردات تامین می‌شود که غالبا لامپ‌هایی با طول عمر استاندارد را تشکیل نمی‌دهد. تولید عملیاتی کشور در بهترین شرایط 40 درصد نیاز داخلی را پاسخ داده است.

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحد تولید و مونتاژ لامپ و چراغ‌های ای سی دی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود  72  میلیارد ریال سرمایه  اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از ۳۵ درصد بوده و کمتر از ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه   500000 چراغ  ال ای دی  دار و 2100000 لامپ ال ای دی در سال ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و شرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | مشخصات عمومی

ردیف موضوع برآرود واحد
1 زمین 2200 متر مربع
2 زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) 1120 متر مربع
3 ماشین آلات داخلی 1800 میلیون ریال
4 ماشین آلات خارجی 51000 یورو

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیف موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
1 سرمایه گذاری ثابت 24838
2 سرمایه گذاری  درگردش 50122
3 کل سرمایه گذاری 74950

شاخص های مالی

موضوع هزینه ها  (میلیون ریال )
نرخ بازده داخلی IRR 4/35
دوره برگشت سرمایه 99/2

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | مزایای اجرا

لامپ‌ها و چراغ‌های ال ای دی با توجه به مصارف متعدد در محیط های باز و بسته نیازمند روشنایی، به عنوان کالایی ضروری این صنعت می‌باشد. لذا با توجه به افزایش توسعه عمرانی در کشور تقاضای بالا و جذابیت قابل قبول در این زمینه هم جهت جایگزینی لامپ‌های قبلی هم به عنوان کالای جدید مورد نیاز موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  1. سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات؛ هم به عنوان کالای جایگزین هم بعنوان محصول جدید
  3. امکان صادرات در صورتی که استانداردهای لازم در این محصول رعایت شوند
  4. امکان تامین اعتبار ارزی از طریق سامانه نیما جهت موارد اولیه خارجی
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی براساس نتایح حاصل از فعالیت تخصصی واحد تحقیق و توسعه
  6. امکان شبیه سازی، ارتقا کیفیت و تولید انبوه بخشی از مواد اولیه مورد نیاز در زنجیره تامین در طرح توسعه

برای دیدن سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی | نتایج مطالعات

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیر ساخت براساس پلان‌های مهندسی حوزه  های سویل، صنعتی، مکانیکال و الکتریکی و برقراری ارتباطات فرا ملی به منظور تامین بخشی از ماشین آلات و تجهیزات، بخش تولید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد از کمپانی‌های خارجی از ضروریات این طرح سرمایه گذاری است.

نظر به ضرورت بومی سازی دانش فنی، بهبود، اصلاح و تنوع بخشی مستمر محصول و فرایندهای برنامه‌ریزی، راه اندازی و اخذ پروانه واحد تحقیق و توسعه بنگاه و اتخاذ تهمیدات به منظور تولید محصولات براساس استاندارهای ملی و بین‌المللی بسیار ضروری است.

به دلیل قوانین و نحوه خاص نگارش طرح توجیهی بسیاری از کارآفرینان نیاز دارند تا برای شروع کار از موسساتی یاری بطلبند. موسسه کاردوک نیز در این زمینه خدمات ارائه می دهد. برای اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک جهت شروع کار و بهره برداری از خلاقیت هودتان می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع : طرح تولید لامپ 



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید انواع لامپ و چراغ ال ای دی (LED) ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

یکی از رشته های پُرطرفدار در ایران، مدیریت بازرگانی است. اصولاً رشته‌های مدیریت در ایران به دلیل شرایط شغلی مناسب، علاقه‌مندان خود را دارد. بازرگانی از گرایش‌های جذاب رشته مدیریت است، اما بسیاری از جوانان در ابتدای انتخاب این رشته از آینده و جایگاه شغلی که در انتظارشان هست، اطلاعی ندارند. همین امر باعث میشه نتوانند مهارت‌های و مسیرهای درست جهت رسیدن به اهداف شان را انتخاب کنند. برای اطلاع از نحوه ورود به بازار کار و سرمایه گذاری حتی در دوران دانشجویی از کارشناسان مرکز کاردوک مشاوره کسب و کار دریافت کنید.

 

برای مشاوره کسب و کار و شروع کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: رشته مدیریت بازرگانی

 

 

رشته مدیریت بازرگانی

اگر علاقه‌مند به کار در شرکت‌ها و مؤسسات مختلف تجاری و بازرگانی هستید، رشته مدیریت بازرگانی مناسب شماست. با جذب افراد این رشته و تربیت مدیران بازرگانی لایق، مؤسسات و اُرگان‌های تجاری توانستند به پیشرفت‌های خوبی برسند، بسیاری از کسب و کارهای موفق نیز با استفاده از مهارت‌ها و تکنیک‌های مدیریتی به سودهای کلان دست یافته‌اند. برای اطلاع از نحوه عمل و حیطه های کاری یک شرکت بازرگانی کلیک کنید. در ادامه اطلاعات کامل‌تری را در مورد این رشته در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1- معرفی رشته مدیریت بازرگانی

یک شرکت تجاری به مدیرانی نیاز دارد تا بتوانند بین مشتریان و خریداران ارتباط برقرار کنند. هر مدیری با استفاده از دانش و امکانات سازمانی خود علاوه بر بهبود این مسیر ارتباطی، سعی در شکل دادن مسیرهای تازه هست. بنابراین لازمه نشستن در این جایگاه داشتن دیدی فراتر و خلاقانه نسبت به سایر افراد است.
مدیر شرکت با اعمال سیاست‎‌های خود، مشتریان را جذب می‌کند، برند و محصول را معرفی می‌کند و عامل اصلی در سود و زیان شرکت به حساب می‌آید. برای رسیدن به این جایگاه لازمه در دانشگاه در یکی از رشته های مدریتی به تحصیل بپردازید. این رشته افراد را مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تربیت می‌کند و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

2- هدف اصلی رشته مدیریت بازرگانی

هر رشته بنابر اهدافی تعریف شده و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. هدف این رشته این است که دانشجویان را با وظایف سازمان‌های بازرگانی آشنا کند و به آن‌ها آموزش قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم و اساسی را ارائه دهد. همچنین این رشته دانشجویان را آماده می‌کند تا بتوانند بهترین تصمیمات را در جهت منافع شرکت‌ها و سازمان‌های بازرگانی اتخاذ کنند و برای هر مشکلی نیز راه حل‌هایی اساسی طبق قانون ارائه دهند.

3- گرایشات رشته بازرگانی

این رشته مانند سایر رشته ها در مقطع کارشناسی بیشتر به مبانی و اصول مدیریتی می‌پردازد، اما در مقطع کارشناسی ارشد افراد می‌توانند در یکی از رشته‌های بازاریابی، بازرگانی بین المللی، تجارت الکترونیک، مدیریت استراتژیک، بازرگانی داخلی و کارآفرینی به تحصیل بپردازند. کسانی که در مقطع دکتری می‌خواهند به تحصیل بپردازند نیز می‌توانند یکی از گرایشات این رشته از جمله؛ مدیریت بازرگانی، مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی و رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی را انتخاب کنند. همانطور که می‌بینید رشته بازرگانی با گرایشات مختلفی که در ایران دارد، توانسته علاقه‌مندان به خود را به چند برابر افزایش دهد که البته این به نفع سازمان‌ها و اُرگان‌هایی است که در زمینه تجارت فعالیت می‌کنند.

4- بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

دانشجویان با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی می‌توانند به شناخت خوبی از کسب و کارها برسند و به شیوه‌های موفقیت در یک تجارت پی ببرند. بر همین اساس بازار خوبی برای این رشته وجود دارد که البته با توجه به مهارت و تخصص، فرد می‌تواند به جایگاه خوبی دست پیدا کند. برخی از مشاغل حاضر برای این رشته عبارتند از:

بازاریابی و مشاغل مرتبط با آن

فعالیت در حوزه صادرات و واردات

فعالیت در زمینه برند سازی و تحقیقات بازار شرکت‌ها

فعالیت در قسمت بازار فروش و جذب مشتری

فعالیت در زمینه بیمه

فعالیت در زمینه امور مالی و بانکداری

فعالیت در زمینه تجارت الکترونیک

5- مهارت‌های لازم برای رشته بازرگانی

کسی که می‌خواهد مدیر بازرگانی شود، باید بتواند ویژگی‌هایی را در خود پرورش دهد و یا آن‌ها را داشته باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به خلاقیت، اعتماد به نفس بالا، فن بیان قوی، توانایی مدیریت و کنترل، قدرت تجزیه و تحلیل و علاقه‌مند به مسائل تجاری، بازرگانی و اقتصادی اشاره داشت. داشتن این ویژگی‌ها به فرد کمک می‌کند تا در طی دوران تحصیل و بعد از مشغول شدن به کار موفق‌تر از دیگر همتایان خود عمل کند.

بهترین کار برای موفقیت در رشته تحصیلی و تضمین آینده شغلی انتخاب مسیر درست و کسب مهارت های مورد نیاز در آن رشته است.

برای مشاوره کسب و کار و شروع کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

این رشته چند واحد درسی دارد؟

مجموع واحدهای رشته مدیریت بازرگانی در دوره کارشناسی 140 واحد و در مقطع کارشناسی ارشد 32 واحد است که از این تعداد 4 واحد آن مختص پایان نامه می‌باشد.

آیا می‌توان غیر از ورود از طریق کنکور مدرک این رشته را به دست آورد؟

ورود از طریق کنکور سراسری یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در این رشته است. اما اگر می‌خواهید از طریق دیگری در این رشته تحصیل کنید می‌توانید به آموزشگاه‌های حضوری و مجازی مراجعه کرده و پس از انجام تحقیقات لازم و اطمینان از اعتبار مدرک اعطایی، شروع به تحصیل کنید.
اگر مدرک دانشگاهی نیز براتون اهمیت ندارد، می توانید با ورود به بازار کار و شرکت در کارگاه های مختلف مهارت های مدیریتی را کسب کنید.

 

منبع: رشته مدیریت بازرگانی



:: برچسب‌ها: مدیریت بازرگانی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید كنسانتره میوه ها در واقع طرح توجیهی تولید آب میوه طبیعی تغلیظ شده می باشد. در واقع در فرآیند تولید كنسانتره هدف تولید آب میوه های طبیعی تغلیظ شده و سپس تبدیل آن به آب میوه هایی می باشد که در دسترس مردم است. با توجه به اهمیت مصرف میوه و دریافت ویتامین های مختلف برای بدن انسان، طرح توجیهی تولید كنسانتره میوه ها می تواند ایده مناسبی برای شروع یک کسب و کار باشد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم تمامی مراحل تبدیل میوه به كنسانتره و همینطور جوانب مهم در طرح توجیهی كنسانتره میوه را بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید کنسانتره میوه

 

 

 

 

معرفی محصول | طرح تولید كنسانتره میوه

كنسانتره به معنی آب میوه تغلیظ شده است. هدف از كنسانتره کردن میوه ها این است که ابتدا آن ها را به آبمیوه های تغلیظ  شده تبدیل کنند و سپس به آبمیوه هایی که در بازار وجود دارد تغییر دهند.

دلیل كنسانتره کردن میوه ها این است که نگهداری آن ها آسانتر می باشد و همینطور حجم کمتری نیز نسبت به آبمیوه دارند. كنسانتره دارای حجم کم تری نسبت به آبمیوه است اما وزن بیشتری دارد و بسیارشفاف و بدون ناخالصی می باشد. این محصول به تنهایی کاربردی ندارد و از آن در صنعت نوشابه سازی و تولید آبمیوه استفاده می شود. كنسانتره به دلیل داشتن ویتامین های بسیار می تواند در زمان هایی که انسان به میوه دسترسی ندارد، جایگزین خوبی باشد.

كاربردهای كنسانتره میوه ها | طرح تولید كنسانتره میوه

كنسانتره میوه ها در واقع یک نوع آبمیوه تغلیظ شده هستند. از این فرآورده غذایی می توان جهت رفع تشنگی استفاده کرد. از طرفی چون كنسانتره میوه از میوه های مختلفی تولید می شود، دارای ویتامین های بسیاری است که می تواند برای تقویت بدن مفید باشد.

افراد می توانند زمان هایی که به میوه دسترسی ندارند، از كنسانتره میوه ها استفاده کنند و از این طریق ویتامین های لازم را به بدن خود برسانند. كنسانتره میوه ها و آبمیوه ها همیشه در انواع بسته بندی در دسترس می باشند و می توان از آن ها در زمان های مختلف به عنوان نوشیدنی های خوشمزه و مفید استفاده کرد.

کد آیسیک محصول | طرح تولید كنسانتره میوه

  • کد آیسیک کنسانتره مرکبات : کد 15491520
  • کد آیسیک کنسانتره سیب : کد 15491511
  • کد آیسیک کنسانتره انگور : کد 15491512
  • کد آیسیک کنسانتره انار : کد 15491513
  • کد آیسیک کنسانتره مخلوط میوه جات  : کد 15491514
  • کد آیسیک کنسانتره پرتقال : کد 15491521
  • کد آیسیک آبمیوه از کنسانتره : کد  15131740

ضرورت اجرای طرح توجیهی كنسانتره میوه ها | طرح تولید كنسانتره میوه

مطابق نظر کارشناسان تغذیه، هر فردی باید سالانه حداقل 5 لیتر آبمیوه بنوشد. با توجه به این آمار و همینطور جمعیت کشور و یک محاسبه ساده، می توان نتیجه گرفت که ایجاد کسب و کار در زمینه كنسانتره میوه ها می تواند ایده مناسب و پرسودی باشد.

كنسانتره میوه ها نسبت به آبمیوه ها دارای حجم کمتری است و آسان تر می توان از آن نگه داری نمود و از طرفی دیگر كنسانتره میوه ها شفاف تر و خالص تر از آبمیوه هستند و همین یعنی می تواند باعث جلب رضایت مشتری نیز شود.

 

مواد اولیه برای تولید كنسانتره میوه ها

مواد اولیه در طرح توجیهی تولید كنسانتره میوه ها، انواع میوه ها می باشد. به عنوان مثال اگر هدف تولید كنسانتره سیب باشد می توان به عنوان مواد اولیه از سیب های درجه دو و درجه سه برای تولید آن استفاده کرد. ( سیب های درجه یک برای مصرف داخلی و همینطور صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.)

همینطور اگر در طرح توجیهی تولید كنسانتره میوه ها، هدف تولید كنسانتره انگور باشد، می توان از انگور های رسیده و بی دانه برای اینکار استفاده کرد. معمولا برای تصفیه آب میوه جات و مواد اضافی از آبمیوه ها به آنزیم های مخصوص نیز به عنوان مواد اولیه نیاز است.

بازار هدف طرح توجیهی كنسانتره میوه ها

تولید کنندگان كنسانتره میوه ها در ابتدا باید به فکر بازار داخلی باشند. بازار خارجی به دلیل اینکه در اروپا و آمریکا استاندارد های سخت خوراکی وجود دارد، معمولا بازار هدفشان، كنسانتره میوه تولیدی ایران نیست. دلیل این امر نیز این است که رعایت استانداردهای لازم هزینه زیادی را برای تولید کننده خواهد داشت.

البته لازم است اشاره کنیم که تولیدکنندگان كنسانتره میوه ها می توانند علاوه بر هدف قرار دادن بازار داخلی، به صادرات این محصولات غذایی به کشورهایی که دارای تعرفه گمرکی کمتری هستند، نیز فکر کنند.

روش تولید طرح توجیهی

روش تولید كنسانتره میوه ها در 12 مرحله خلاصه می شود. میوه های مختلف پس از تهیه و آماده سازی در سیلوهای بزرگی ذخیره می شوند و سپس برای تبدیل شدن به كنسانتره میوه ها مراحل زیر را طی می کنند.

لازم است اشاره کنیم که برای آبگیری میوه ها روش های مختلفی همچون سانتريفوژ و پرس كردن وجود دارد که در ادامه به روش تولید كنسانتره میوه ها به طریق پرس کردن اشاره کرده ایم:

  • شستشو

در مرحله اول میوه ها برای شستشو آماده می شوند و در این مرحله برگ و خاشاک آن ها گرفته می شود. به طور کلی میوه ها از سه مرحله شستشو عبور می کنند.

  • سورتینگ

مرحله دوم، مرحله سورتینگ می باشد. طی این مرحله میوه های له شده و خراب از میوه های سالم جدا می شود.

  •  خرد کردن

در مرحله سوم، برای اینکه مرحله آبگیری میوه ها به خوبی انجام شود، میوه ها را خرد می کنند. البته لازم است اشاره کنیم که فرآیند خرد کردن فقط برای میوه های همچون سیب و گلابی انجام می شود.

  • آبگیری از میوه

مرحله چهارم، مرحله آبگیری از میوه ها می باشد. معمولا در این مرحله از روش پرس کردن برای آبگیری از میوه استفاده می گردد.

  •  فیلتر مقدماتی

در مرحله پنجم، فیلتر مقدماتی به وسیله فیلترهای لرزشی انجام می شود.

  • آروماگیری

در مرحله ششم یعنی آروماگیری، آب میوه تا دمای 85 درجه سانتی گراد گرم می شود و سپس وارد یک مخزن خلا می گردد. تمامی این مراحل به منظور استحصال مواد معطر میوه انجام می شود و در نهایت مقدار آروما ی استحصال شده یک درصد آب میوه است.

  • آنزیم زنی

مرحله هفتم، مرحله آنزیم زنی است. در این مرحله برای جداسازی برخی مواد اضافه موجود در آبمیوه به آن آنزیم اضافه می کنند.  معمولا آنزیم ها مواد شیمیایی هستند.

  •  فیلتراسیون

در مرحله هشتم، فیلتر ثانویه انجام می شود. در فیلتراسیون دومی که در این مرحله انجام می شود، ذرات کلوئیدی حاصل از اضافه کردن آنزیم ها جدا می گردد.  پس از این مرحله یک آبمیوه شفاف و بدون ذرات اضافی تولید می گردد.

  •  تغلیظ

تغلیظ مرحله اول به منظور تغلیظ آب میوه و تبدیل آن به کنسانتره انجام می شود. برای این کار آبمیوه تولید شده باید دو مرحله را پشت سر بگذارد. در مرحله اول آبمیوه را به دمای 90 درجه سانتی گراد می رسانند و سپس وارد یک محفظه خلاء با فشار۲/۰ اتمسفر می کنند.

با عبور از این مرحله، آبمیوه تا حدود بیست درصد تغلیظ می شود. مرحله اول باید به سرعت انجام شود تا دمای بالا موجب از بین رفتن ویتامین های موجود در آبمیوه طبیعی نشود. در این مرحله دمای آبمیوه را تا 30 درجه سانتیگراد کاهش می دهند.

در تغلیظ مرحله دوم، مجدد دمای آب میوه را افزایش می دهند اما این بار دما را  به 60 الی 70 درجه سانتیگراد می رسانند و فشار آن به حدود ۹/۰ تا ۸/۰ اتمسفر تغییر می کند.

  • سرد کردن

در نهایت برای کاهش دمای کنسانتره از یک مبدل حرارتی استفاده می شود و دمای آن تا 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

  • بسته بندی

کنسانتره میوه تولید شده در نهایت در بشکه های 300 کیلوگرمی  که با بخار استریل شده ، بسته بندی می شوند.

دانش فنی پروژه طرح توجیهی كنسانتره میوه ها

با توجه به توضیخاتی که ارائه کردیم دانش فنی تولید كنسانتره میوه ها با مشکلاتی همراه است. جهت آبگیری بهتر میوه ها خرد می شوند. خرد شدن میوه ها باعث کاهش راندمان می گردد چرا که ممکن است در حین خرد شدن مقداری آب میوه به طور ناخواسته از بین برود. از طرفی دیگر اگر میوه ها در اندازه مشخصی نیز خرد نشده باشند، مجدد بازدهی کم می شود و دلیل آن نیز این است که اندازه میوه ها برای آب گیری مناسب نبوده است.

با بررسی کلی دانش فنی تولید كنسانتره میوه ها، به نظر می رسد این روش تولید باید بهینه گردد. از دیگر نقطه ضعف های این دانش فنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از روش پرس برای آبگیری چندان روش مناسبی نیست و می توان از سانتريفيوژ برای این کار استفاده کرد.
  • در مرحله آنزيم زنی، برخی مواد شيميايي و خارجي به توليدات اضافه می شود که خیلی مطلوب نیست.
  • در مرحله اول تغليظ درجه حرارت بالا ممکن است باعث از بين رفتن ويتامين ميوه جات شود.

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز | طرح تولید كنسانتره میوه

برای تولید كنسانتره میوه ها به برخی ماشین آلات و تجهیزات به شرح موارد زیر نیاز می باشد:

  • مارپیچ حمل میوه
  • مارپیچ شستشو
  • تسمه نقاله سورتینگ
  •  دستگاه خرد کن
  • سیلو موقت
  • دستگاه پرس آبگیری
  • صافی اولیه ( فیلتر مجهز به ویبراتور )
  •  دستگاه آروماگیری
  •  تانک آنزیم زنی
  •  اولترا فیلتراسیون
  •  دستگاه تغلیظ کننده
  •  مبدل حرارتی خنک کننده
  •  تانک ذخیره سازی کنسانتره
  •  دستگاه پر کن
  •  سرد خانه
  •  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید کنسانتره میوه



:: برچسب‌ها: طرح تولید كنسانتره میوه ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویر احمر چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن کهگیلویه و بویر احمر

 

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمر

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمر به شرح زیر می‌باشد:

یاسوج بلوار مطهری – بلوار استاندارد – خیابان مدیریت – مجتمع ادارات – سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد
 
 
شماره تماس  :
۰۷۴۳۳۳۳۴۰۹۷
 
 
آدرس ایمیل:  smtkb@iran.ir
 
آدرس وب سایت: kvb.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان کهگیلویه و بویر احمر

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن کهگیلویه و بویر احمر



:: برچسب‌ها: کهگیلویه و بویر احمر ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آخرین ارزیابی‌های آماری حاکی از آن است که ارزش بازار تجهیزات پزشکی در سال 2019 به  456.9میلیارد دلار رسیده است و از سال 2015 از با نرخ رشد سالانه 4.4 درصدافزایش یافته است. در حال خاضر بدلیل رشد در تولید ونتیلاتورها و تجهیزات مورد نیاز برای معالجه بیماران COVID-19 انتظار می‌رود، این بازار در سال 2021، 6درصد بهبود و تا سال 2023 به 603.5 میلیارد دلار برسد.بر اساس آمار منتشره سال 2019 از ده کمپانی برتر حوزه تولید تجهیزات پزشکی تنها کمپانی Medtronic نزدیک به سی میلیارد دلار درجهان فروش داشته است. با نگاهی به آمارها می‌توان اذعان کرد سهم ایران از این بازار بسیار اندک است، گزارش‌های منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی در سال 1397 واردات آنژیوکت به کشور 8.7 میلیون دلار و صادرات آن صفر بوده است. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید آنژیوکت را آورده ایم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: طرح تولید آنژیوکت

 

 

 

 

طرح تولید آنژیوکت | معرفی محصول

آنژیوکت یکی از ابزارهای پزشکی که وظیفه اتصال و انتقال سرم حاوی مایعات به عروق را دارد. این وسیله برای تزریق‌های مستقیم بدون سوزن و سرنگ استفاده می‌شود و دارای یک کاتتر کوچک و قابل انعطاف است که در داخل عروق بیمار برای تزریق‌های مکرر یا طولانی مدت مایعات و محلول‌های  دارویی، خوراکی یا خون به درون شریان خونی قرار می‌گیرد.

درساختار ورودی آنژیوکت یک دريچه يک‌طرفه‌ای وجود دارد كه از برگشت جريان مايع تزريقی ممانعت به عمل می‌آورد. آنژیوکت‌ها بر اساس وضعیت بیمار و مورد مصرف، دارای اندازه‌های متفاوتی بوده و از آن می‌توان برای تزریق هم زمان چند محلول دارویی به بدن و یا گرفتن خون نیز استفاده نمود. آنزیوکت‌ها براساس سایز سر سوزن و نوع کاربرد در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود.

رنگ نارنجی سایز 14، رنگ طوسی سایز 16 جهت انتقال خون، رنگ سبز سایز 18 برای استفاده در اتاق عمل، رنگ صورتی سایز 20 جهت سرم تراپی و ترزیق داروی بیمارستان، رنگ آبی سایز 22 برای تزریق دارو و رنگ زرد سایز 24 و رنگ بنفش سایز 24 مورد استفاده برای کودکان و نوزادان است.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی کلیک کنید.

 

قسمت های مختلف آنژیوکت

آنژیوکت دارای قسمت‌های مختلفی به شرح ذیل می‌باشد.

  • سوزن از جنس فولاد پزشکی ضد زنگ دارای پوشش سیلیکونی با قطر داخلی و خارجی اساس استاندارد با تيزی مناسب برای تزريق آرام و با حداقل درد
  • در پوش تزريق از جنس پلی‌اتيلن و دارای رنگ بندی‌های مختلف  براساس استاندارد
  • محافظ سوزن از جنس پلی‌اتيلن شفاف
  • باله‌های آنژيوكت از جنس پلی‌پروپيلن شفاف پزشکی
  • نگهدارنده سوزن از جنس ABS
  • مجرای اصلی کاتتر از جنس تیوب تفلون با خطوط حساس به اشعه ایکس

 

طرح تولید آنژیوکت | کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی

تعرفه وکد آیسیک تولید انواع آنژیوکت به شرح جدول ذیل است. 

محصول تعرفه گمرکی کد آیسیک
انژيوكت 90183916 33111422
آنژيوكت 3311513578

طرح تولید آنژیوکت | استاندارد انواع آن

در تولید انژیوکت از استاندارد بین المللی ایزو 10555 و قطعات حساس آن  همانند سوزن از ضوابط استاندارد ایزو 9626 تبعیت می‌نماید. در ایران آیین‎ نامه مداخلات پرستاری تزریق وریدی با استفاده از سوزن پروانه‌ای یا آنژیوکت در سال 1389 توسط سازمان ملی استاندارد مصوب شده و تولید و توزیع این محصول به عنوان یک کالای پزشکی فقط با اخد پروانه ساخت و مکانیزم نظارت کیفی و قانونی اداره نظارت بر تولید و کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی با تشکیل پرونده و شناسنامه‌دار کردن و ثبت آن در پورتال imed.ir برای اطمینان از کیفیت کالا و احراز شرایط لازم برای تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت صدور پروانه ساخت و گواهی فروش میسر است.

به عبارت دیگر تولیدکنندگان صنعتی دارای مجوز و زیرساخت‌های تولید تایید صلاحیت شده صرفاٌ می‌توانند در بازار فعالیت کنند.

طرح تولید آنژیوکت | ویژگی‌های فنی آنژیوکت

انژیوکت برای برای ورود به ورید بیمار است، وقتی کاتتر در رگ قرار گرفت سوزن از آنژیوکت خارج و کاتتر در رگ بیمار باقی می‌ماند. سوزن فولادی ضدزنگ مورد استفاده در آنژیوکت به صورت دو سرکات بگونه‌ای است که هنگام استفاده بدون درد عمل نماید. طراحی سرتفلون کاتتر از جـنـس تـفـلـون دارای خـطوط حساس به اشعهX به صورت مخروطی تراشیده می‌شود تا در هنگام ورود به دیواره رگ حداقل خونریزی، سوراخ و صدمه را داشته باشد. مـحـفـظـه بـازگشت خون نیز به گونه‌ای است تا امكان رويت خون برگشتی از وريد میسر باشد و در مجرای اصلی و قسمت جانبی آن امکان انجام تزريقات دارويی همزمان وجود داشته باشد.

 

طرح تولید آنژیوکت | شیوه استفاده آنزیوکت

آنژیوکت بر روی وریدهای دست یا بازوی بیمار و وریدهای محیطی به منظور دسترسی شریانی بر روی شریان محیطی بیمار نیز قرار داده می‌شود. قرار دادن آنژیوکت در رگ دردناک است و می‌تواند موجب اضطراب و استرس بیمار شود. استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی قبل از قراردادن آن موجب کاسته شدن استرس روانی در بیمار و علل الخصوص در کودکان می‌شود.

آنژیوکت پس از انتخاب رگ و محل مناسب تزریق ابتدا با پنبه آغشته به الکل تمیز و سپس محافظ سوزن آنژیوکتی را برداشته و به دقت نوک سوزن و تفلون همراه آن را وارد رگ بیمار می‌نمایند. با مشاهده خون در محفظه  انتهایی آنژیوکت‌ اندکی سوزن را از داخل تیوب کاتتر بیرون کشیده و تیوب تفلون را تا نزدیک محل اتصال به قسمت پروانه‌ای وارد رگ می‌گردد. باله‌های پروانه‌ای با چسب به پوست ثابت و سپس سوزن را از داخل آنژیوکت کاملاً خارج نموده و رابط خون یا سرم را پس از هواگیری به آنژیوکت متصل می‌نمایند. در صورت نیاز به تزریق دارو می‌توانید با باز کردن دریچه رنگی روی آنژیوکت دارو را نیز تزریق کرد.

موارداستفاده و کاربرد آنژیوکت برای بیماران

  • تأمین مایعات مورد نیاز درمان بیمار در زمانی که قادر به دریافت مایعات کافی از راه دهان نباشد.
  • تامین رگ باز جهت تزریق وریدی سریع داروهای مورد نیاز
  • وسیله تأمین املاح مورد نیاز بدن برای تعادل الکترولیتی
  • وسیله تأمین ویتامین‌های محلول در آب و داروها و مواد واجب
  • وسیله انتقال داروی بی‌حسی، تسکین درد
  • وسیله تامین غذا و داروی نوزادان بستری شده

طرح تولید آنژیوکت | کالاهای جايگزين  آنژیوکت

در بسیاری از موارد جهت تزریق‌های وریدی از سرنگ استفاده می‌شود، اما   برای تزریق‌های مکرر یا طولانی مدت مایعات و محلول‌های دارویی، خوراکی یا خون به درون شریان خونی از آنژیوکت استفاده می‌شود.

دانش فنی و فرایند تولید آنژیوکت

در این طرح قطعات تشکیل دهنده آنژیوکت از زنحیره تامین تهیه و به خط تولید و مونتاژ اتوماتیک و کاملاً بالانس شده دارای کنترلرهایPLC و قابلیت مانیتورینگ وارد می‌شود. در این فرایند ابتدا تیوب تفلون در واحد برش به صورت دقیق بریده شده و به واحد مونتاژ کانکتور منتقل می‌گردد.

باله‌های پروانه‌ای نیز به کانکتور متصل و همزمان سوزن‌های بریده شده از طریق فیدر به واحد تنظیم موقعیت و زاویه استقرار و پوشش‌دهی سیلیکون و کانکت انتهایی منتقل شده و در نهایت به واحد مونتاژ نهایی در پوش سوزن پوشش‌دهی و کانکت شده و تیوب کاتتر، بدنه، محغظه، سه راهی آنژیوکت و در پوش سه راهی آنژیوکت  هدایت می‌گردد. آنژیوکت مونتاژ شده جهت بسته‌بندی و استریل در اتاقک‌های حاوی گاز اتیلن‌اکساید منتقل می‌شود.

فرایند مونتاژ واحدهای مختلفی به شرح ذیل را دارا می‌باشد.

  • واحد مونتاز بال کاتتر
  • بخش فرمینگ تیوب
  • بخش مونتاز کاتتر
  • واحد تغذیه های سوزن
  • واحد تغذیه سوزن
  • واحد تنظیم موقعیت و زاویه استقرار سوزن
  • واحد پرتو دهی UV
  • واحد اتصال پوینتو پوشش سیلیکون سوزن
  • واحد مونتاژ تیوب به بال مونتاژ شده
  • واحد مانیتورینگ و کنترل
  • واحد برگرداننده بلوک سوزن و بازرسی آن
  • واحد خروج ضایعات
  • واحد مونتاژ در پوش سوزن تزريق
  • واحد محفظه فلش بک
  • واحد مونتاژ درپوش انتهایی

 

ویژگی های ماشین آلات و تجهیزات تولید

ابعاد: خط تولید اتوماتیک 9*8 با ارتفاع دومتر و دارای وزن 4500کیلوگرم است

برق: سه فاز 380 ولت 30 کیلوات 50 هرتز

فشار پنوماتیک: 6 کیلوگرم بر سانتیمتر

اسکلت: فریم پروفیل sus304

کنترلر: L.S  PLC

ظرفیت مونتاژ: بخش برش تیوبETFE   2100 قطعه در ساعت دستگاه فرمینگ 1800 قطعه در ساعت، دستگاه مونتاژ آنژیوکت تا 4000 قطعه در ساعت

بسته‌بندی: کارتن‌های ۳۶۰ عددی حاوی ۸ جعبه ۴۵ عددی می‌باشد

استریل: با گاز اتیلن اکساید

 

طرح تولید آنژیوکت | بررسی بازار و رقبا

کشورهای هند و مالزی و چین از جمله کشورهایی هستند که انواع آنژیوکت را به ایران صادر می‌کنند. تعداد واحدهای تولید آنژیوکت دارای پروانه بهره برداری در کشور، 9 واحد بوده که با ظرفیت اسمی 59 میلیون عدد فعالیت می‌نمایند. از کل تعداد 60 جواز تاسیس صادره  5 طرح در حال احداث با پیش بینی ظرفیت 75میلیون آنژیوکت دارای  پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد در کشور وجود دارد. در سال 1399 واردات آنژیوکت به کشور 8796 هزار دلار بوده است. 

 

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 198 میلیارد ریال سرمایه  نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 34 درصد بوده و ظرف سه سال بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی مونتاژ 12 میلیون عدد آنژیوکت در سال ارائه شده است.

 

طرح تولید آنژیوکت | مزایای اجرای طرح

بخش زیادی از نیاز کشور به آنژوکت از محل واردات تامین می‌شود. تولید با توجه به وضعیت زیرساخت‌های پزشکی کشور و سطح مهارت نیروی انسانی تولید تجهیزات پزشکی را می‌تواند به مزیت رقابتی در سطح منطقه تبدیل شود. مزیت‌های تولید آنژیوکت در کشور عبارتند از:

  • جایگزینی صادرات و تولید ارزش‌افزوده بیشتر در داخل کشور
  • امکان صادرات به کشورهای هم‌جوار
  • بهره‌گیری از سطح اتوماسیون و تکنولوژی تولید پیشرفته
  • قابلیت تولید به صورت کاملا بهداشتی
  • امکان مهندسی معکوس ماشین آلات

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآورهای مالی فنی واقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی از نرم‌افزار Comfar III Expert وضعيت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای مونتاژ، بسته بندی و استریل آنژیوکت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید آنژیوکت



:: برچسب‌ها: طرح تولید آنژیوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

در بسیاری از مواقع موانع خلاقیت باعث از بین رفتن استعدادها و فرصت‌هایی هستند که می‌توانستند تحولات بزرگی در زندگی شما ایجاد بکنند. شناخت این موانع و جستجو برای رفع آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید از توانایی‌های خود بیشترین بهره برداری را داشته باشید. اصولاً یک تعریف دقیق و مشخصی از خلاقیت وجود ندارد، اما معمولا به انسانی که اندیشه‌ای نو و تازه ارائه می‌دهد، گفته می‌شود. به یاد داشته باشید همیشه هر ایده‌ای در ابتدا خام بوده و نیاز به پرورش دارد؛ در این مسیر باید موانع را بشناسید تا بخش‌های پنهان وجودتان را شکوفا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا موانع خلاقیت و راه‌های پرورش آن‌ها را بشناسید.

 

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و بهره برداری از خلاقیت هودتان می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: موانع خلاقیت

 

 

 

 

موانع خلاقیت و نحوه مقابله با آن

خلاقیت در ذهن همه افراد وجود دارد، اما برخی آن را عملی می‌کنند و برای برخی فقط در حد یک ایده باقی می‌ماند. بعضی مواقع نیز فرد نمی‌تواند آنطور که باید از تفکر خلاق خود استفاده کند. این‌ها همان عواملی هستند که اجازه شکل‌گیری ایده‌های تازه را در ذهن ما نمی‌دهند. پس باید بتوانیم موانع خلاقیت را شناسایی کرده و آن را از سر راه خود برداریم تا بتوانیم فردی با تفکر خلاق باشیم. در ادامه به موانع خلاقیت و راهکارهای برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

1- موانع خلاقیت | غرق شدن در رویا

همه ما در طول روز رویا پردازی می‌کنیم. انسان بدون رویا معنایی ندارد. اما وقتی هیچ کنترلی روی روند رویاپردازی و خیال بافی خود نداشته باشید، نمی‌توانید به افکار خلاقانه خود اجازه رشد و ظهور بدهید. غرق شدن بیش از حد در رویاها باعث می‌شود تا از واقعیت زندگی و امور روزانه خود دور شوید.

راه حل: رسیدن از رویا به واقعیت

رویاهای خود را مدیریت کنید. سعی کنید به صورت آگاهانه رویاپردازی کنید. اجازه ندهید رشته خیال بافی شما از دست‌تان خارج شود و در جهت نامعلوم حرکت کند. برای انجام این کار به درستی، یک مشکل را در نظر بگیرید و در مورد آن رویاپردازی کنید. از طریق همین رویا بافی به راه حل برسید و در دنیای واقعی آن را اجرا کنید تا مشکل حل شود. این به شما کمک می‌کند تا خلاقیت خود را از دست ندهید.

2- موانع خلاقیت | آشفتگی ذهنی

وقتی کنترلی روی افکار خود نداشته باشید دچار آشفتگی ذهنی می‌شوید. ذهن فرد ممکن است به دلایل مختلفی به هر سمت و سویی کشیده شود. گاهی اوقات دیدن یک تصویر و یا شنیدن یک صدا فرد را وارد جزئیاتی می‌کند که هیچ ربطی به هم ندارند. این ذهن پریشان قدرت خلاقیت فرد را از بین می‌برند. چون اصلاً فکر نمی‌کند و فقط از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرد.

راه حل: استفاده از تکنیک بی ذهنی

رام کردن ذهن سرکش که آدم را به هر سمت و سویی می‌کشاند سخت نیست، اما نیازمند تمرین مداوم است. شما باید هر چیز اضافه و نکته‌های بی استفاده را از ذهن خود دور کنید. هر کاری که انجام می‌دهید فقط تمرکزتان را روی همان کار قرار دهید. مثلاً وقتی غذا می‌خورید، فقط غذا بخورید و یا وقتی فیلم می‌بینید فقط فیلم ببینید و روی تک تک دیالوگ‌های فیلم تمرکز کنید. انجام دادن این تمرین برای چند بار اول سخت خواهد بود اما به مرور می‌توانید کنترل ذهن سرکش خود را به دست بگیرید.

3- موانع خلاقیت | مشغولیت‌های بیش از حد روزانه

شاید شما هم جزء آن دسته افرادید که بیشتر طول روز خود را با کار سپری می‌کنند. این افراد هیچ وقتی برای فکر کردن ندارند. وقتی نتوانید برای اندیشیدن زمانی را تعیین کنید، چگونه می‌خواهید خلاق باشید و یا به خلاقیت برسید؟ این یکی از مهم‌ترین موانع خلاقیت است که بیشتر انسان‌ها درگیر آن هستند، یعنی “نداشتن زمان مشخص برای اندیشیدن”.

راه حل: تعیین زمان مشخص برای فکر کردن

شاید نتوانید در وضعیت کاری خود تغییری ایجاد کنید، اما می‌توانید زمانی را برای اندیشیدن تعیین کنید. موفقیت در این کار به خصوصیت‌های شما برمی‌گردد. بررسی کنید در چه زمانی از روز حالتان بهتر است، در آن زمان چند دقیقه را به تفکر بپردازید و اجازه ندهید چیزی تمرکزتان را بر هم بریزد.

4- موانع خلاقیت | نگرانی بیش از حد

یکی از مشکلات بشر امروزی نگرانی بیش از حد بر سر هر موضوعی است. وقتی که افراد بیش از حد بر سر موضوعات کاری، شخصی، اخبار و حوادث و هر چیز سطحی و غیر سطحی، ذهن خودشان را درگیر می‌کنند، از تفکر خلاق فاصله می‌گیرند. با اینکه می‌دانند نگرانی آن‌ها در بیشتر مواقع چیزی را برطرف نمی‌کند، اما به این رفتار خود ادامه می‌دهند.

راه حل: نگران نباشید

قدرت اینترنت و شبکه‌های مختلف تلویزیون، دنیای جدیدی برای ما ایجاد کرده که می‌توانیم هر لحظه در جریان به روزترین اخبار قرار بگیریم. اما یک بار با خودتان فکر کنید که آیا این حجم از اطلاعات بی ربط برای زندگی شما لازم است!. توجه کردن به اخباری که در یک کشور دیگر رخ می‌دهد و از قضا دردناک هم هست جز نگران کردن شما چیزی را به همراه ندارد. یادتان باشد شما نمی‌توانید همه نگرانی‌های دنیا را برطرف کنید و هیچ مشکلی در کره زمین باقی نگذارید. اتفاقات تلخ و غمناک همیشه وجود دارند. شما باید سعی کنید کمتر در جریان اخبار و حوادث مختلف قرار بگیرید تا سطح نگرانی خود را کاهش دهید.

یادتان باشد شاید بتوانید با کمک‌های خود فقط بخشی از مشکلات دیگران را حل کنید نه همه آن را. بنابراین نگرانی را در خود برطرف کنید تا فرصتی داشته باشید که خلاقیت خود را شکل دهید. همانطور که بودا می‌گوید: «اگر مشکل قابل حل شدن است پس چرا نگرانی؟ اگر مشکل قابل حل شدن نیست پس نگرانی هیچ سودی برایت ندارد».

5- موانع خلاقیت | کارهای یکنواخت

هیچ چیز بدتر از یکنواختی نیست. بدون شک همه ما گاهی دچار این مشکل می‌شویم که هیچ تنوعی در روزهای زندگی‌مان وجود ندارد و تنها تکرار مکررات در حال آمد و شد است. معمولاً یکنواختی به خاطر فشار زیاد کاری اتفاق می‌افتد. این مشکل عوارض زیادی همچون عدم تمرکز، احساس ایستایی، بی حوصلگی و بدتر از همه مانع خلاقیت فرد می‌شود.

راه حل: ایجاد تنوع در زندگی

برای ایجاد خلاقیت و برون رفت از وضعیت یکنواختی می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

1- در محیط کاری پروژه‌های جدید و متنوعی دریافت کنید.

2- مسئولیت‌های تازه‌ای به عهده بگیرید.

3- مهارت‌های حرفه‌ای را بیاموزید.

4- ورزش کنید.

5- با افراد جدیدی رفت و آمد کنید.

شاید به نظرتان این موارد خیلی ساده باشند اما به شما کمک می‌کند از یکنواختی خارج شوید و به خلاقیت‌های تازه‌ای دست پیدا کنید.

موانع خلاقیت در سازمان

علاوه بر موانع فردی که نام بردیم، افراد در سازمان‌ها نیز با موانعی رو به رو می‌شوند که اجازه خلاق بودن را از آن‌ها می‌گیرد که عبارتند از:

1- بروکراسی اداری و مقررات دست و پاگیر

2- رهبر و مدیری کنترل گر

3- فشار سیستم بر نتیجه‌ای مشخص

4- عدم توجه به نوآوری

کوتاه سخن اینکه…

اگر بتوانیم مسائل مختلف زندگی‌مان را به گونه‌ای دیگری حل کنیم و به ایده‌های تازه‌تری برسیم، به مهارت تفکر خلاق دست پیدا می‌کنیم. خلاقیت از ذهن ما سرچشمه می‌گیرد و ما باید شرایط محیط بیرون از ذهن خود را طوری تغییر دهیم که منجر به خلاقیت در ما شود. در این صورت است که شما می‌توانید در زندگی کاری و شخصی خود به موفقیت برسید. همچنین خوب است که با شناخت ویژگی های افراد خلاق آن ها را در خود نیز پرورش دهید.

برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک جهت شروع کار و بهره برداری از خلاقیت هودتان می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا تفکر منفی می‌تواند یک مانع برای خلاقیت در نظر گرفته شود؟

قطعاً همینطور است. تفکر منفی به عنوان یک سد بزرگ ذهنی، مانع از این می‌شود تا فرد ایده‌های خود را به اجرا بگذارد چون می‌ترسد که ایده‌هایش از بین بروند و یا دزدیده شوند.

آیا شرکت در کلاس‌های یوگا و تمرکز می‌تواند به خلاقیت در ما منجر شود؟

بله. یوگا ورزشی است که به مهار تفکرهای انباشته شده در ذهن کمک می‌کند و همچنین تمرینات تجسم سازی یوگا به آزاد شدن انرژی خلاق کمک می‌کند و قوه تخیل را تقویت می‌نماید. بنابراین یوگا می‌تواند باعث خلاقیت در افراد شود.

 

منبع: موانع خلاقیت



:: برچسب‌ها: موانع خلاقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید ماءالشعیر و عصاره مالت برای راه اندازی خط تولید ماء الشعیر می باشد. این ایده در این زمان که افراد از نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار استقبال می کنند، می تواند ایده مناسبی باشد اما لازم است تولید کننده پیرامون جوانب راه اندازی این خط تولید اطلاعات بیشتری را کسب کند. اطلاعاتی شامل بازار هدف محصول، میزان سرمایه اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و … مواردی است که در ادامه و در طرح توجهی تولید نوشابه ها از مالت (ماءالشعیر) به آن پرداخته ایم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منیع : طرح تولید ماء الشعیر

 

 

 

معرفی ماءالشعیر وعصار مالت

در طرح تولید ماءالشعیر از مالت (ماءالشعیر) هدف تولید دو محصول می باشد. در قدم اول باید عصاره مالت و در قدم دوم ماءالشعیراز عصاره مالت تولید گردد. برای تولید عصاره مالت از دانه جو استفاده می شود. هر چه میزان کیفیت دانه های جو بیشتر باشد، مالت تولید شده نیز کیفیت بیشتری خواهد داشت، به همین دلیل تولید کنندگان سعی می کنند از دانه‌های درشت، سالم، تمیز و عاری از آفتاب زدگی و کپک زدگی، برای تولید مالت استفاده کنند.

برای تولید نوشابه ها از مالت (ماءالشعیر) از مالت جو استفاده می شود. برای تولید ماء الشعیر جوانه جو سبز شده را خشک می کنند و سپس ار عصاره آن که مالت تهیه می شود، آب جو درست می کنند. نام ماء الشعیربه زبان عربی به معنای آب جو می باشند. ماءالشعیردر وافع یک فرآورده گاز دار و غیر الکلی است که دارای فواید بسیاری می باشد. برای تولید این نوشیدنی از افزودنی های مجاز استفاده می شود و فرآیند تولید آن بدون تخمیر الکلی است.

حدود 80 در صد از ماء الشعیر از آب تشکیل شده است و در صورتی که محصول نهایی با کیفیت باشد، دارای رنگ طلایی شفافی خواهد بود. این نوشیدنی گازدار در برابر گرما آسیب پذیر است به همین دلیل باید در شیشه های رنگی بسته بندی شود. شما در هر جایی که هستید می توانید برای طرح تولید ماءالشعیر با کارشناسان کاردوک

 

خواص ماءالشعیر | طرح تولید ماءالشعیر

جو جزو غلات مهم و ضروری برای بدن انسان است که مقدار بسیاری از ویتامین B  را دارد. به طور کلی جو در ترکیب خود فسفر، آهن، کلسیم و مواد نشاسته ای و میزان کمی از چربی و سلولز دارد. ماء الشعیر یک نوشیدنی طبیعی گرفته شده از جو و به عبارت دقیق تر مالت جو می باشد که دارای خواص بسیاری از جمله موارد زیر می باشد:

  • افزایش مقاومت بدن در جلوگیری از لخته شدن خون
  • جلوگیری از دیابت
  • افزایش استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان
  • محافظت از پوست به دلیل داشتن ویتامین های گروه B
  • تقویت مو
  • رفع تشنگی
  • داشتن گلوکز، ویتامین های گروه B، ویتامین C، اسیدهای آمینه و آب کربوناته
  • کمک به رشد بدن به خصوص سلول های مغزی در کودکان
  • دفع رسوبات و سنگ کلیه
  • جلو گیری از تشکیل سنگ های کلیوی و ادراری
  • ضد عفونی کردن روده
  • افزایش شیردهی در مادران
  • رفع خستگی اعصاب

مضررات ماءالشعیر

اگر در مصرف ماء الشعیر زیاده روی شود، ممکن است مضراتی را برای فرد به همراه داشته باشد.  تصور اینکه ماء الشعیر صرفا یک نوشیدنی مغذی است که مصرف آن همانند نوشابه های گازدار اثر چاق کنندگی ندارد، تصور اشتباهی می باشد. ماء الشعیر ها به دلیل داشتن ویتامین های بسیار از نوشابه ها مفید تر هستند، اما زیاده روی در مصرف آن ها نیز می تواند مضراتی از جمله موارد زیر برای سلامتی فرد داشته باشد.

  • به علت داشتن قند و گاز کربن دی اکسید، استفاده بیش از حد آن می تواند باعث پوسیدگی دندان ها شود.
  • ایجاد کالری اضافی و چاقی
  • ایجاد مشکلات معده به علت داشتن CO2 محلول ( اسید کربنیک )
  • پوکی استخوان
  • و …

 معرفی کد آیسیک و کد تعرفه گمرکی محصول | طرح تولید ماءالشعیر

  • انواع نوشیدنی مالت : کد آیسیک  1553312304  و تعرفه گمرکی : کد 22030000
  • نوشیدنی مالت ساده : کد آیسیک 1553312305 و تعرفه گمرکی : کد 22030000 و 22029000
  • نوشیدنی مالت طعم دار: کد آیسیک 1553312306 و  تعرفه گمرکی : کد 22030000 و 22029001
  • نوشیدنی مالت طعم دار حاوی کنسانتره : کد آیسیک 1553312307 و  تعرفه گمرکی : کد 22030000 و 22029002
  • ماءالشعیر گازدار : کد آیسیک 15531111

 

 کاربردهای مالت

مالت تولید شده از جو به دلیل خواصی که دارد، دارای کاربردهای مختتلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • مالت و عصاره مالت از ویژگی های طعم دهندگی، رنگ و ارزش تغذیه ای برخوردار هستند، به همین دلیل در صنایع غذایی مختلف مثل قنادی، بیسکوییت سازی، کراکر های تخمیری، انواع کارامل، انواع نوشیدنی ها، کلوچه سازی، شکلات، شیرینی پزی و … به عنوان غنی کننده و یا بهبود دهنده استفاده می شوند و از طرفی فرآیند هضم و جذب را نیز سرعت می بخشد.
  • مالت و عصاره مالت دارای خاصیت ملین بودن است و برای دستگاه گوارشی کودکان مناسب است و همینطور باعث محکم شدن استخوان بندی آن ها نیز می شود. به همین دلیل و به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار، از مالت در ساخت مکمل های غذایی کودک و مادران شیرده استفاده می شود.
  • از مالت در صنایعی شامل صنایع نساجی و میکروبیولوژی نیزاستفاده می گردد.
  • و …

 بازار ماءالشعیر و عصاره مالت

در سال های اخیر مردم به سلامتی خود اهمیت بیشتری می دهند و کم تر از نوشابه های گازدار موجود در بازار استفاده می کنند. استفاده کم تر از نوشابه ها باعث شده است، مردم بیشتر از گذشته از نوشیدنی های طبیعی و ماء الشعیر ها استفاده کنند. در رابطه با بازار محصول تولید نوشابه از مالت و ماء الشعیر بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • طرح تولید ماء الشعیر در لیست اولویت‌ های وزارت صنایع و معادن قرار دارد.
  • از ماء الشعیر به عنوان یک نوشیدنی سرشار از ویتامین و مواد مغذی یاد می شود.
  • طی سال های اخیر استقبال از ماء الشعیر ها رو به افزایش بوده است.
  • استفاده از تکنولوژی مدرن، دانش فنی روز و بهره بردن از مواد اولیه مرغوب حتی می تواند منجر به تولید محصولی شود که امکان صادران آن به دیگر کشورها نیز وجود داشته باشد.
 
 

روش تولید ماء الشعیر | طرح تولید ماءالشعیر

مالت به جو جوانه زده و در واقع برشته شده گفته می شود. برای تهیه ماءالشعیر ابتدا باید مالت تولید گردد. برای اینکار دانه های با کیفیت جو را پس از شستشو، سبز می کنند و به کمک حرارت غیر مستقیم، رطوبت آن را دریافت می کنند. پس از آماده سازی مالت ها باید عصاره مالت تهیه شود. برای اینکار مالت آسیاب شده را با میزان مشخصی از آب مخلوط می کنند و در درجه حرارت معینی می پزند تا شربت مالت تولید گردد. هدف از تولید مالت، این است که برخی از آنزیم های موجود در جو، برای تولید ترکیب هایی همچون پپتیدهای کوچک، اسیدهای آمینه آزاد و قندهای قابل تخمیر فعال گردد.

شربتی که در نتیجه ترکیب مالت و رازک و شکر ایجاد می شود را از صافی های مختلف عبور می دهند و سپس تحت خلاء می جوشانند تا غلیظ شود. از عصاره مالت ایجاد شده برای تولید ماءالشعیراستفاده می شود. برای اینکار شربت مالت شیرین تولید شده که تحت شوک حرارتی قرار گرفته است را  با آب گازدار مخلوط می کنند.

مراحل مقدماتی تولید مالت

  • مرحله اول : انتخاب و تمیز کردن و رده ‏بندی دانه‏ ها
  • مرحله دوم :  خیس نمودن دانه‏ ها
  • مرحله سوم : سبز نمودن دانه ‏ها
  • مرحله چهارم : خشک کردن دانه های سبز شده
  • مرحله پنجم : تمیز کردن دانه های خشک شده
  • مرحله ششم :  آسیاب کردن دانه ‏ها
  • مرحله هفتم :  مخلوط نمودن مالت با آب

لیست ماشین آلات خطوط کامل تولید ماء الشعیر

برای تولید ماء الشعیر به برخی ماشین آلات نیاز می باشد که به شرح موارد زیر است:

  • واحد فیلتراسیون آب شامل فیلتر ممبران، سیستم استریل
  • تانک آب داغ و مبدل حرارتی و سیستم کنترل اتوماتیک
  • بالابر شکر
  • تانک انحلال شکر و مبدل حرارتی و پمپ شربت
  • فیلتر دوقلوی شربت
  • مبدل صفحه ای دو مرحله ای
  • تانک ذخیره شربت و کنترل بریکس
  • سیستم دی اریاتور
  • تانک بلندینگ ومتعلقات جانبی
  • تانک مایه مالت
  • تانک طعم دهنده
  • پمپ های جابه جایی مالت و اسانس و فلومترهای شربت و سیستم اتوماسیون کنترل
  • فیلتر دیسکی اتوماتیک
  • فیلتر کارتریج
  • بافر تانک
  • تانک های ذخیره ماء الشعیر شفاف (BBT)
  • یونیت کامل CIP ( اتوماتیک-PLC )
  • سیستم دوزینگ اسانس
  • دستگاه تزریق گاز (پری میکس، اینتر میکس)
  • تونل پاستوریزاتور

لیست ماشین آلات بسته بندی ماءالشعیر

  1. دپالاتایزر
  2. دستگاه پرکن ( تری بلوک و منو بلوک )
  3. دستگاه لیبل زن ( پشت چسب دار، OPP )
  4. دستگاه جت پرینتر
  5. دستگاه شیرینک پک overlap
  6. دستگاه دسته زن
  7. پالاتایزر
  8. دستگاه پری فرم ساز
  9. دستگاه بادکن بطری ( بلومولدینگ )

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منیع : طرح تولید ماء الشعیر



:: برچسب‌ها: طرح تولید ماءالشعیر و عصاره مالت ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

با اطلاع از شرایط گرفتن وام شما هم می‌توانید از این امتیاز مالی برخوردار شده و فرصت مناسبی برای ثبات مالی خود فراهم کنید. وام این امکان را به شما می‌دهد تا سریع‌تر به منابع مالی مورد نیاز برسید، اما در عوض با پرداخت اقساط وام احتمال دارد که دچار مشکلات مالی شدیدتر شوید. مخصوصا اگر نتوانید به طور مرتب بدهی خود را به بانک بازگردانید؛ ضررهای بیشتری متحمل می‌شوید. بنابراین قبل از گرفتن وام باید تمامی جوانب را بسنجید و از دیگر منابع تامین مالی نیز اطلاع کسب کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه شرایط دریافت وام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: شرایط گرفتن وام

 

 

شرایط گرفتن وام

بانک‌ها انواع تسهیلات با شرایط گوناگون را برای متقاضیان‌ در نظر دارد. لذا ممکن است شما وامی در خصوص ازدواج، اشتغال زایی و تهیه مسکن درخواست کنید؛ به همین دلیل شرایط گرفتن وام حتی از بانکی به بانک دیگر نیز تفاوت هایی دارد. اما کلیت شرایط تقریباً برای همه بانک‌ها یکسان است. در ادامه کلیات شرایط گرفت وام را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهیم. وام‌هایی که برای صنایع و تولید از طرف بانک‌ها ارائه می‌شود، باید توجیه اقتصادی داشته و به طور دقیق مشخص شود که در کجا و چگونه قرار است صرف گردد، از این رو نیاز به طرح توجیهی دارد. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

شرایط گرفتن وام | داشتن ضامن

همانطور که گفتیم شرایط گرفتن وام از بانکی به بانک دیگر و با توجه به نوع وام درخواستی متفاوت است. اما شرط داشتن ضامن برای همه بانک‌ها صدق می‌کند. به جز افرادی که استخدام رسمی هستند و ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند، نیازمند داشتن ضامن نیستند.

شرایط گرفتن وام های پرطرفدار

از بین انواع مختلفی از وام‌ها برخی از آن‌ها همواره نسبت به بقیه، طرفداران بیشتری دارند. از جمله می‌توان به وام ازدواج، مسکن، خودرو و خودروهای فرسوده اشاره کرد. به دلیل گستردگی وام‌های اعطایی در اینجا شرایط پرطرفدارترین وام‌ها در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرایط گرفتن وام ازدواج در سال 1400

زوج‌هایی که در شرف ازدواج هستند اما با کمبود منابع مالی می‌توانند به راحتی از امتیاز وام ازدواج‌شان استفاده کنند. لازم به ذکر است این وام به زوجینی تعلق می‌گیرد که از مدت ازدواجشان بیش از دو سال نگذشته باشد. در این وام به هر کدام از زوجین مبلغ 70میلیون تومان و برای زوج های زیر 25 سال 100 میلیون تومان اعطا خواهد شد. طول مدت بازپرداخت وام، 84 ماه می‌باشد.

  • تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران
  • دارا بودن کارت ملی (موقت يا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی
  • کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.
  • اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود.
  • با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند گردد.

شرایط گرفتن وام مسکن

وام مسکن برای خرید و یا ساخت مسکن به متقاضیان اعطا می‌شود. در این صورت بانک مسکن تسهیلات مربوط به خرید خانه را به دو صورت وام مسکن و اوراق بهادار در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. مقدار دریافت وام متفاوت است. اما به عنوان مثال برای زوجین تا سقف 160 میلیون تومان افزایش یافته است.

  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • سن متقاضی 18 سال تمام
  • دارا بودن درآمد مستقل
  • اصل و تصویر کارت ملی تسهیلات گیرنده (خریدار) و فروشنده
  • اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه تسهیلات گیرنده و فروشنده
  • وجود وکالت‌نامه، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی وکیل وکالت‌نامه وی
  • ارائه صورتحساب متوسط موجودی و میزان تسهیلات متعلقه
  • مبایعه‌نامه (قولنامه) مبنی بر قرارداد خرید منزل توسط تسهیلات گیرنده
  • اصل و تصویر پروانه ساختمان (تخریب و نوسازی)
  • از تاریخ صدور اولین پروانه ساختمان، نباید بیش از 20 سال سپری شده باشد.
  • اصل و تصویر تمامی صفحات سند مالکیت

توضیح: در واحدهای نوساز، در صورت آماده نبودن سند مالکیت ارائه صورت ‌مجلس تفکیکی به همراه سند مالکیت مادر الزامی است.

  • رسید مبلغ حق‌الزحمه علی‌الحساب کارمزد ارزیابی
  • گواهی درآمد متقاضی و یا ضامنین وی
  • کارت و یا دفترچه حساب
  • داشتن فیش حقوقی برای اطمینان از بازپرداخت وام
  • عدم دریافت هیچ وام قبلی در خصوص خرید، تعمیر و یا ساخت مسکن
  • عدم استفاده از امکانات دولتی مثل مسکن مهر
  • سند ملک یا 1 ضامن کسر از حقوق یا شخص وام گیرنده

شرایط وام خودرو

وام خودرو یکی از انواع وام‌های بانکی است که سالانه مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. این وام در شرایطی به افراد تعلق می‌گیرد که قصد خرید از یک شرکت تولید داخلی را داشته باشند. حدود مبلغ این وام از ۱۵۰ میلیون ریال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که بازپرداخت آن معمولاً در ۳۶ ماه یا ۳ سال صورت می‌گیرد.

  • سن 18 سال تمام
  • عدم داشتن سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه
  • شناسایی میزان حقوق دریافتی فرد
  • ضامن معتبر(کارمند رسمی)
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (همچنین صفحه اول شناسنامه ضامن یا ضامنان)
  • اصل و کپی کارت ملی متقاضی به همراه اصل و کپی کارت ملی ضامن
  • گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی متقاضی (در این مورد ذکر میزان حقوق نیز اهمیت دارد)
  • معرفی ضامنی که مورد قبول بانک باشد (به همراه مدارک شناسایی و فیش حقوقی)
  • اصل و کپی فیش حقوقی ضامن یا ضامنان
  • یک قطعه عکس از متقاضی
  • پیش‌ فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز داخل کشور
  • سه عدد تمبر مالیاتی (از خود بانک دریافت کنید)
  • اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه‌نامه خودرو با امضای نمایندگی فروش خودرو

وام خودروی فرسوده

اگر خودروی زیر پای شما عمر مفید خود یعنی 30 سال را کرده است و از نظر معاونت نوسازی ناوگان شرایط اسقاط داشته باشد، می‌توانید برای تعویض ثبت‌نام کنید. لازم به ذکر است که اگر قبلاً این کار را کرده‌اید و اقدام به اخذ وام نموده‌اید امکان ثبت‌نام مجدد وجود ندارد، چرا که هر شخص تنها یکبار می‌تواند از این وام بهره‌مند شود. وام اعطای تا سقف پنجاه میلیون ریال می‌باشد. شرایط گرفتن وام خودروی فرسوده به شرح زیر است.

  • ارائه مدارک مربوط به خودرو فرسوده به نمایندگی منتخب.
  • اسقاط خودرو
  • مراجعه به نمایندگی برای معرفی به بانک و تعیین شعبه
  • مراجعه متقاضی به شعبه منتخب بانک و ارائه معرفی نامه مأخوذه از نمایندگی و سایر مدارک مورد نیاز جهت بررسی تعلق تسهیلات به متقاضی توسط شعبه (با توجه به مدارک ارائه شده و ضامن معرفی شده، مهلت بررسی و استعلام پرونده مذکور به متقاضی اعلام می گردد، حداکثر زمان اعلامی از سوی شعب به متقاضی ۱۰ روز خواهد بود).
  • تکمیل پرونده اعطای تسهیلات توسط شعبه و انجام امور مربوط به استعلام و اخذ کد اعتباری به منظور بررسی تعلق تسهیلات به متقاضی و تکمیل و مهر و امضاء فرم واصله از سوی نمایندگی جهت تحویل به متقاضی برای ارائه به نمایندگی.
  • واریز تسهیلات و پیش پرداخت مشتری (معادل مبلغ قید شده در پیش فاکتور) به حساب شرکت خودروساز توسط شعبه منتخب و تحویل آن به متقاضی و یا نماینده قانونی وی.
  • مراجعه مشتری به نمایندگی جهت تحویل فیش صادره از سوی شعبه منتخب و طی نمودن مراحل تحویل خودروی جدید.

دیگر انواع وام و شرایط آن ها

علاوه بر سه نوع وامی که در بالا اشاره کردیم، وام‌های دیگری مثل وام کالا، وام مضاربه، وام خرید ماشین آلات و تجهیزات و مواد اولیه نیز وجود دارند که شما می‌توانید برای گرفتن آن‌ها اقدام کنید. هر کدام از این وام‌ها دارای شرایطی هستند که پرداختن به آن‌ها در این مقوله ممکن نیست. شما می‌توانید با کمک موسساتی چون کاردوک راحت‌تر منابع مالی خود را تامین کنید. در صورتی که نیاز به دریافت وام از سامانه بهین یاب دارید کلیک کنید.

بررسی شرایط گرفتن وام

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت وام، بررسی شرایط و درستی گرفتن وام است. شاید در یک وضعیت بغرنج باشید و تنها راه ممکن را وام بانکی بدانید، در حالی که با یک برآورد نه چندان پیچیده متوجه می‌شوید که بازپرداخت وام به همراه سود آن شما را بیشتر به سمت نابودی می‌کشد. توصیه می‌کنیم در چنین مواردی حتما از مشاوره کسب و کار جهت نحوه گرفتن وام، بهترین بانک جهت وام مورد نظر و دیگر روش‌های حل مشکل استفاده نمایید.

سایر خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت وام های صنعتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا زوجین روی یک ملک بصورت شراکتی می توانند دو وام درخواست نمایند؟

در واقع بانک‌ها در این موارد متفاوت عمل می‌کنند و لازم است با توجه به شرایط ملک از شعبه بانک مورد نظر جویا شوید تا بتوانید در این مورد اقدام کنید.

آیا افرادی که شاغل نیستند نیز می‌توانند وام دریافت کنند؟

برای دریافت وام شما می‌بایست شاغل باشید، بانک جهت تضمین بازپرداخت اقساط می‌باید مطمئن شود که شما درآمد دارید.

 

منبع: شرایط گرفتن وام



:: برچسب‌ها: شرایط گرفتن وام ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

چه زمانی به مدیریت پیمان اجرای طرح های صنعتی نیاز است؟ سرمایه گذارن طرح‌های صنعتی پس از تهیه طرح مطالعات پیش امکانسنجی توجیه فنی مالی و اقتصادی پروژه و اخد جواز تاسیس صنعتی متناسب با اطلاعات تهیه شده اقدام به تامین زمین مورد نیاز  اجرای پروژه خود می‌نماید. از آنجا که مراحل اجرایی احداث طرح صنعتی بسیاز تخصصی و زمان بر است، کارفرما معمولا از یک واسط تخصصی به عنوان مشاور و ناظر کارفرما جهت بهینه سازی مسیر و مراحل اجرایی طرح در قالب مدیریت پیمان نیاز دارد.

برای دریافت مشاوره خدمات مدیریت پیمان اجرا پروژه های صنعتی از متخصصان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: مدیریت پیمان

 

 

 

چرا مدیریت اجرای طرح برون سپاری می‌شود؟

این شیوه اجرایی برای کارفرمایان و سرمایه گذارانی که اجرای همزمان چندین پروژه مرتبط با هم یا پروژه‌های بزرگ و پیچیده را به لحاظ تکنولوژی تولید، سازه و تاسیسات را دارند و نیز کارفرمایانی که در کنار فعالیت‌های خود قصد راه اندازی پروژه‌های صنعتی و اقتصادی دیگری را دارند؛ شرایطی را فراهم می‌آورد که در اجرای پروژه‌های مذکور با مدیریت پیمان تخصصی دغدغه کمتری را در امورات اجرایی و کنترلی پروژه خود داشته باشند و علاوه بر بهره‌مندی از خدمات تخصصی مدیریت پیمان از رشد غیرضروری تیم اجرایی نیز جلوگیری نموده و زمان و نیروی خود را بر روی فعالیت‌های اصلی خود متمرکز نمایند.

خدمات مدیریت پیمان اجرای طرح از کاردوک 

کاردوک با توجه به تجارب اجرا و تخصصی می‌تواند ضمن کاهش زمان اجرایی طرح و صرفه جویی؛ بهره‌وری منابع را با مدیریت کنترل و نظارت درست و تخصصی مراحل مختلف اجرایی پروژه تا مرحله بهره برداری برای سرمایه گذاران پروژه را تحقق بخشند.

متخصصین و مدیران پیمان طرح صنعتی با تکیه بر سال‌ها تجربه و برخورداری از دانش مدیریت پروژه به نمایندگی از کارفرمای پروژه‌ها؛ مسئولیت مدیریت، کنترل و هماهنگی پروژه‌ها و مراحل اجرایی آن‌ها را به عهده می‌گیرند و وظایف خود را در چارچوب روش‌ها، ضوابط و دستورالعمل‌هایی که به تأیید کارفرما می‌رسد، انجام می‌دهند. لذا با اعمال مدیریت مستقیم و روزانه عوامل اجرایی پروژه‌ها، مسئولیت انجام درست کیفی و کمی کار را براساس مشخصات، برآوردها و برنامه ریزی اولیه و اصلاحات احتمالی آن را با هماهنگی کارفرما متقبل می‌شوند. خدمات مدیریت پیمان به کارفرمایان شامل فرآیندهای ذیل می‌باشد:

1- برنامه ریزی

مطابق با هدف گذاری و تعيين محدوده سند پروژه و برنامه‌های تفصیلی آن تدوين و پس از تصویب، روش‌های اجرایی آن شناسایی، تعیین و ريسک‌های پروژه تحلیل می‌گردد. با توجه به مراحل اجرایی و تخصیص منابع، مدت اجرا، برآورد و هزينه اجرا هر مرحله مطابق با امکان تامین منابع مالی در قالب برنامه مالی و بودجه بندی طرح به صورت فصلی و سالانه تدوین می‌گردد.

2-مدیریت پیمان طرح | ارجاع كار مراحل اجرایی

تتظیم و تصویب شاخص‌های ارزيابی و ضوابط انتخاب مشاوران ذیصلاح و مناسب، تهيه فهرست، اسناد خريد، شرح مفاد خدمات مشاوره، انجام فراخوان انتخاب مشاوران و پیمانکاران، بررسی و ارزيابی پيشنهادهای مشاوران با هماهنگی کارفرما در نهایی نمودن پیش نویس قراردادها انجام می‌پذیرد. 

1-2 ارجاع مراحل عمليات اجرایی

تهيه فهرست پیمانکاران ذیصلاح، فهرست و تدوين اسناد و مدارک لازم جهت برگزاری مناقصه برای انتخاب پيمانكاران و تامین کنندگان کالا و خدمات، بررسی پيشنهادهای عوامل شامل پيمانكاران، تامین­ کنندگان کالا و خدمات با هماهنگی کارفرما جهت نهایی نمودن قراردادهای پیمانکاری و اجرایی انجام می‌گیرد.

3- مديريت مطالعات و طراحی

بررسی طراحی حوزه‌های سیویل، مکانیکال، الکتریکال و تاسیسات عمومی و صنعتی مطابق با طراحی، كنترل و تأييد توالی زمانی مراحل طراحی و چگونگی انجام آن، كنترل شاخص‌های کمی و کیفی نيروی انسانی مشاور و قابليت‌های نرمافزارهای به كارگرفته شده، نظارت بر انجام خدمات به موازات پيگيری میزان پيشرفت فیزیکی فعاليت‌های عوامل در اجرا مطابق با مفاد قرارداد صورت می‌پذیرد.

4- مدیریت پیمان طرح | مديريت بر تداركات­، ساخت و نصب و خدمات تكميلی

تهیه و تأييد فهرست اقلام مصالح و تجهيزات عمده اصلی مورد نياز احداث پروژه و نظارت بر تامین نیازهای تدارکاتی و تجهیز کارگاه مطابق با مستندات فنی کنترل پروژه و زمان و استانداردهای تجهيز كارگاه و کنترل پروژه جهت شروع كار پيمانكاران منتخب و اعلام نظر در مورد سطح تکنیکی اجرای كار پيمانكار ساخت و هماهنگی در خصوص مسايل حقوقی مربوط به تملک اراضی و زیر ساخت‌ها، تنظیم متن قراردادهای  تداركات مصالح تجهیزات و ماشین آلات موردنياز پروژه، نظارت بر عملياتی شدن آن، نظارت کمی و کیفی بر فرآيند ساخت و نصب ماشین آلات و تجهيزات،

اطمینان از رعايت استانداردهای فنی و تأييد مشخصات فنی مصالح و تجهيزات تهيه شده توسط پيمانكار در انطباق با اسناد، بررسی اسناد پوشش بیمه‌ای، حمل، تحويل گرفتن و ترخيص اقلام و تجهيزات وارداتی، كنترل روش­‌های اجرای كار با كسب اطمينان از تطابق آن با مدارک طراحی، استانداردها، كنترل رعايت ايمنی فرایندهای کار و اقدامات پيشگيرانه عدم بروز حوادث در طول اجرای پروژه در این مرحله انجام می‌گیرد.

5- مديريت كيفيت

بررسی فرایندهای گردش كار، شناسایی و تعیین شاخص‌های كيفی و کنترل متناسب با مشخصات پروژه، استقرار سیستم نظارت و گزارش گیری مستمر و برنامه ریزی شده جهت كسب اطمينان از كاليبره بودن ابزار و تجهيزات مورد استفاده و بازبينی گزارش‌های سيستم مديريت كيفيت، انجام بازرسی‌های برنامه ریزی شده و اقتضایی برحسب ضرورت و ممیزی فعالیت‌ها از الزامات مدیریت پیمان اجرای طرح است. 

6- مدیریت پیمان طرح | مديريت زمان

یکی از عوامل مهم، عامل زمان در اجرای مراحل مختلف پروژه و الزام به  رعایت زمانبندی مطابق با برنامه تفصيلی در چارچوب ساختار شكست فعاليت‌های مورد توافق و مسیر اشباع پروژه است. لذا كنترل طرح مطابق برنامه­‌ریزی اجرایی مصوب و با استفاده از نرم افزارهای و نظارت دقیق بر میزان پيشرفت فیزیکی فعاليت‌های اجرایی و بازنگری، بازبينی و به هنگام كردن برنامه زمانی در بستر ایجاد هماهنگی اجرایی كلی  زمان‌بندی شده اهمیت وافری دارد.

7- مديريت هزينه

یکی از اهداف اصلی سرمایه گذاران در انتخاب مدیریت پیمان به موازات کیفیت قابل قبول و زمانبندی شده مراحل اجرایی مدیریت و کاهش هزینه‌های اجرای پروژه است؛ لذا كنترل انجام فرايندهایی به منظور تأمين نقدينگی طرح و تخصیص به موقع منابع مورد نیاز به عوامل اجرایی شامل مشاوران تامین کنندگان و پيمانكاران ساخت، ماشین سازان، نیروهای خدماتی و نصب­، پس از اطمینان از کیفیت کالا و خدمات تامین شده به منظور تسويه حساب و تهيه گزارش و ثبت هزینه­‌های مختلف انجام گرفته پروژه به تفكيک خدمات مشاوره، ساخت، نصب و اجرا مطابق نظر كارفرما در مدیریت پیمان صنعتی ضروری است.

8- مديريت امور قراردادی

در اجرای طرح‌های صنعتی قرادادهای متعددی حسب مورد منعقد می‌گردد؛ لذا تهيه اسناد و مدارک لازم، تهیه پیش نویس جهت انعقاد قرارداد نهایی انجام مطالعه، طراحی و نظارت، امور خدمات و پيمانكاران ساخت و نصب، سازندگان ماشین آلات و تاسیسات، فروشندگان کالا و خدمات با ملحوظ داشتن کلیه شرایط حقوقی و قانوی از الزامات مدیریت پیمان پروژه است که تماماً باید به تایید نهایی کارفرما برسد. 

9- مستندسازی

تهیه ساحتار طبقه بندی شده‌ای از اسناد و مستندات فنی مالی، اداری و اجرایی پروژه و نگهداری تمامی مدارک، صورت جلسات، مکاتبات نقشه‌ها و گزارشات مراحل مختلف انجام کار و مدیران طرح برای گزارش دهی و تحویل به كارفرما، از الزامات مدیریت پیمان است. پرونده‌های مستندسازی شده به صورت نرم افزاری و کاغذی زمینه ايجاد دسترسی کامل كارفرما یانماینده ذیصلاح وی به اسناد را فراهم می‌سازد.

سایر خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی (برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید)
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره خدمات مدیریت پیمان اجرا پروژه های صنعتی از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار  می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: مدیریت پیمان



:: برچسب‌ها: مدیریت پیمان اجرای طرح های صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در واقع برای تولید کسب و کار در زمینه تولید پودر میکرونیزه از کربنات کلسیم و یا سنگ آهک می باشد. کربنات کلسیم یک ماده جامد به رنگ سفید است که در صخره های سراسر جهان از جمله ایران وجود دارد. این ماده را با نام های کربنات کلسیم، کلسیت، آراگونیت، سنگ آهک، گچ فرنگی و سنگ مرمر نیز می شناسند. فرآیند تولید پودر میکرونیزه در واقع شامل آسیاب کردن سنگ های صنعتی از جمله کربنات کلسیم است که شامل کانی های آراگونیت، سنگ آهک، ماربل و تراورتن می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم بپردازیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع:  طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

 

 

 

معرفی محصول

در طرح تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم بدیهی است که به ماده سفید رنگ کربنات کلسیم نیاز است. این ماده با فرمول شیمیایی CaCO3 در پوسته زمین یافت می شود و به صورت پراکنده در سراسر جهان، چهار درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد.

کربنات کلسیم از رسوب پوسته های حلزون های فسیل شده، صدف ها و مرجان ها در طی سال های طولانی ایجاد می گردد و همانطور که اشاره کردیم در اشکال گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر در طبیعت یافت می شود. کربنات کلسیم در این سه شکل دارای ترکیب شیمیایی یکسانی است اما از نظر فیزیکی در برخی موارد شامل خلوص، سفیدی، ضخامت و یکدست بودن با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

لازم است توجه داشته باشید با اینکه کربنات کلسیم در سراسر جهان وجود دارد، اما کشور ایران، آمریکای شمالی و اروپا ذخایر بزرگ مرمر در جهان به شمار می روند.

کاربرد پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم دارای کاربردهای متنوع در صنابع مختلف می باشد. در واقع کلسیم کربنات یکی از پر کاربردترین مواد معدنی در صنایعی شامل تولید پلاستیک، پلیمر، لاستیک سازی، سیم و کابل، تولید انواع لوله pvc، کاشی و سرامیک، انواع رنگ های ساختمانی، حفاری چاه نفت، گرانول، الکترود جوش، رنگ ترافیکی، چسب، صنایع کاغذ و … می باشد که در ادامه هر کدام را توضیح داده ایم.

 صنعت رنگ

  • در صنعت رنگ از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان پرکننده استفاده می کنند.
  • در صنعت رنگ سازی از ترکیب 97 درصدی از کربنات کلسیم به همراه کم تر از یک درصد از Fe2o3 استفاده می شود که مش آن بیشتر از 400 است.
  • پودر نهایی تولید شده برای صنعت رنگ ،دارای دانه های درشت شکری و یک دست سفید می باشد.

صنعت تولید پلاستیک و لاستیک

  • در صنعت تولید پلاستک و لاستیک از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان پرکننده و موادی که استحکام نهایی محصول را در برابر حرارت و ضربه افزایش دهد، استفاده می کنند.
  • استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در تولید پلاستیک و لاستیک از ایجاد نرمی و کشیدگی محصول جلوگیری می کند.
  • استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت تولید پلاستیک و لاستیک متداول است، چراکه به عنوان یک ماده معدنی از قیمت خوبی برخوردار است و ضمن اینکه دارای جذب کم روغن، سهولت پخش با وسایل معمولی، درخشندگی عالی و نرم بودن نیز می باشد.
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم از کلوخه شدن پلیمرها جلوگیری می کند.
  • در صنعت تولید پلاستیک و لاستیک به میزان 98 درصد از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم و حداکثر دو درصد از Fe2o3 استفاده می شود و و مش های مصرفی بیشتر از 200 می باشد.

 صنعت تولید مواد شوینده

  • در صنعت تولید مواد شوینده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم برای تولید مواد سفید کننده استفاده می شود.
  • برای تولید مواد شوینده از حداقل 96 درصد از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم استفاده می شود و مش های مصرفی کربنات کلسیم از دانه بندی 400 مش تا 800 مش هستند.

صنعت حفاری

  • در صنعت حفاری از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جهت روان سازی گل حفاری با مش 200 و 400 استفاده می شود.

 صنایع تولید کابل و سیم

  • در صنعت تولید کابل و سیم از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم برای پوشش و عایق نمودن مواد تولید شده و معمولا از مش 600 به بالا استفاده می شود.

صنایع تولید کاغذ

  • در صنعت تولید کاغذ از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان روشن کننده و البته پرکننده و معمولا با مش های 1500 و 2500 استفاده می شود.

 صنایع پلیمر

  • در صنابع پلیمر از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان پر کننده و معمولا با مش های بالای 800 استفاده می شود.

 صنایع ساخت کاشی و سرامیک

  • در صنعت ساخت کاشی و سرامیک از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم برای لعاب کاشی و معمولا با مش های بالای 800 استفاده می شود.

دیگر کاربرد ها

  • استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان مواد اولیه تولید سیمان
  • استفاده از این پودر برای ساخت ملات مورد استفاده در آجرهای اتصال
  • بلوک های بتونی
  • سنگ ها
  • خنثی کردن شرایط اسیدی در محیط های صنعتی
  • ماده مؤثر در آهک کشاورزی
  • خوراک دام
  • تصفیه آب و فاضلاب

انواع پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

میکرونیزه کربنات کلسیم متناسب با دانه های آن دارای انواع مختلفی می باشد.  این محصول با توجه سایز دانه های آن دارای قیمت های متفاوتی نیز هست. انواع میکرونیزه کربنات کلسیم به شرح موارد زیر است :

  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 200
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 325
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 400
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 800
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 1200
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 1500
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 2500
  • میکرونیزه کربنات کلسیم مش 3500

زمینه صادرات محصول

همانطور که گفتیم کشور ایران از مهم ترین منابع کربنات کلسیم در سراسر جهان به شما می رود و در طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم می توان از مواد اولیه در دسترس و ارزان استفاده کرد.

در حال حاضر صادرات پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به دیگر کشور ها با صادرات خوب و پر رونقی همراه است و دلیل آن نیز کاربرد های گسترده این محصول می باشد. بنابراین در طرح توجیهی پودر میکرونیزه کربنات کلسیم علاوه بر فروش در بازار داخلی می توان به صادرات این محصول نیز فکر کرد.

کد آیسیک محصول

کد آیسیک پودر میکرونیزه کربنات کلسیم کد 2699412345 و کد تعرفه گمرکی آن کد 28365000 می باشد.

روش تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در هفت مرحله انجام می شود که در ادامه این مراحل را توضیح داده ایم.

مرحله اول : استخراج سنگ کلسیم کربنات از معادن

در مرحله اول برای تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به سنگ کربنات کلسیم نیاز است که آن را از معادن سنگ آهک استخراج می کنند. کربنات کلسیم های با کیفیت و با درجه خلوص بالا برای تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم ابتدا وارد دستگاه سرند می شوند تا خاک همراه آن جدا شود.

پس از جداسازی خاک ها از سنگ کربنات کلسیم، آن ها را شستشو می دهند تا ناخالصی‌شان نیز جدا شود. در نهایت سنگ های خالص وارد دستگاه آسیاب فکی می شوند.

مرحله دوم : دستگاه آسیاب فکی

دستگاه آسیاب فکی در واقع از دستگاه های صنعتی برای خرد کردن انواع سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه شامل یک فک متحرک و یک فک ثابت است که فشار زیادی را به سنگ کربنات کلسیم وارد می کند و آن ها را خرد می نماید.

در مرحله بعد از خرد شدن سنگ کلسیم کربنات آن ها به کمک نوار نقاله وارد دستگاه آسیاب چکشی می شوند تا در ابعادی که از قبل تعیین شده است در دانه های 5 تا 15 میلی متری ریز شوند.

مرحله سوم : آسیاب چکشی

آسیاب چکشی سنگ های خرد شده کلسیم کربنات را به قطعه های بسیار کوچکتری تبدیل می کند. این دستگاه برای ریز کردن قطعات کلسیم کربنات از ضربه های پیوسته چکش ها استفاده می کند.

پس از ریز تر شدن کربنات کلسیم، پودر دانه درشت ایجاد شده وارد سیلوهای ذخیره می شوند تا از آن ها جهت تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم استفاده شود.

مرحله چهارم : دستگاه آسیاب بال میل

پودر های دانه درشت ذخیره شده در سیلوها توسط فیلر به داخل آسیاب بال میل منتقل می گردد. این دستگاه جهت پودر کردن و ریز ترین کردن کربنات کلسیم استفاده می شود. عملکرد دستگاه بدین صورت است که داخل آن چندین گلوله فولادی وجود دارد که با حرکت آسیاب باعث پودر شدن کلسیم کربنات می گردد. پس از اتمام کار در این مرحله پودر حاصله وارد سپرایتور کلاسفایر می شود.

مرحله پنحم : دستگاه سپرایتور کلاسفایر

در این مرحله دانه های درشت پودر ایجاد شده جداسازی می گردد و مجدد بایستی در آسیاب بال میل کوبیده شود تا به اندازه دلخواه برسد. اما پودر های جداشده توسط دستگاه سپرایتور کلاسفایر وارد دستگاه سیکلون ها می شوند و به وسیله فن سانتریفیوژ به دو نوع دانه بندی تفکیک می گردند.

مرحله ششم : دستگاه سیکلون یا سایکلون

وظیفه این دستگاه جداسازی غبار از پودر ایجاد شده است. به طوری که در نهایت ذرات ایجاد شده را با اندازه های متوسط و درشت تقسیم بندی می کند. در این مرحله پودر میکرونیزه کربنات کلسیم با مش 100 الی 1000 از هاپر تخلیه سیکلون ها خارج  می گردد و وارد مرحله بسته بندی می شود.

لازم است اشاره کنیم که مش های بالای 1200 نیز توسط مکش فن سانتریفیوژ وارد یک فیلتر دیگر شده و پس از دسته بندی برای عرضه به بازاز در کیسه های پلی استری بسته بندی می گردند.

مرحله هفتم : بسته بندی

تمامی پودرهای میکرونیزه کربنات کلسیم در کیسه های 25 و 30 کیلوگرمی در تناژ بالا بسته بندی می شوند و برای عرضه به بازار روانه انبار می گردند.

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

در طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به برخی ماشین آلات به شرح موارد زیر نیاز می باشد :

  • هاپر
  •  فیدر دو شاتونی
  • سنگ شکن فکی
  • بالابر زنجیری
  • سنگ شکن چکشی
  • خشک کن دوار
  • نوار نقاله
  • مارپیچ حلزونی
  • دستگاه بسته بندی
  • سیلو
  • بونکر
  • آسیا گلوله ای
  • سیلکون
  • جداکننده
  • غربالگری

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع:  طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید خودروه های ویژه آتش نشانی و آمبولانس می تواند در زندگی امروزه که زندگی شهری افزایش یافته است، با سود خوبی همراه باشد. امروزه جمعیت بسیاری در کلان شهرها و مراکز استان ها متمرکز شده است. در این میان شهرک های صنعتی، کارخانجات، ادرات و موسسات بسیاری نیز در این شهرها وجود دارد. از مهم ترین نیازهای این سبک از زندگی تجهیزات، خودرو ها و آمبولانس های مربوط به آتش نشانی است تا اگر خسارتی وارد شد، بتوانند به موقع نسبت به رفع حریق و آتش سوزی اقدامات لازم را انحام دهند. ماشین های آتش نشانی با توجه به کارآیی و ظرفیتی که دارند در دو دسته ماشین های آتش نشانی سبک و سنگین دسته بندی می شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی انواع ماشین های آتش نشانی برای تولید خودروهای ویژه آتش نشانی اشاره کنیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع:  طرح تولید خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس

 

 

 

معرفی محصول خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس

خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس دارای انواع مختلفی هستند که برای کاربردهای متنوعی طراحی و تولید شده اند.

  • دسته اول : خودروهای سبک شامل خودروهای سواری‌های ستادی و خودروهای استیشن، ون و وانت
  • دسته دوم : خودروهای نیمه سنگین و سنگین که شامل کامیون های دومحور، کامیون های سه محور، کامیون و تریلرهای سه محور به بالا و خودروهای پشتیبانی و ویژه می باشد.

در تقسیم بندی دیگری خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس بر اساس نوع کاربرد تقسیم بندی شده اند و به شرح موارد زیر هستند :

  • خوردوهای ستادی (سواری)
  • خودروی آمبولانس
  • خودروی آتشنشانی معمولی
  • خودروی حامل نردبان
  • خودروی آتشنشانی فرودگاهی
  • خودروی آتشنشانی صنعتی
  • خودروی آتشنشانی جنگل
  • خودروی نجات و حوادث ویژه
  • خودروی فرماندهی و هدایت عملیات
  • خودروی پشتیبانی

خودروی ستادی

  • تردد روزمره فرماندهان آتش نشانی با استفاده از خودروهای ستادی انجام می شود.
  • فرماندهان آتش نشانی برای حضور سریع تر و به موقع در صحنه حوادث شدید از خودروهای ستادی استفاده می کنند.
  • با توجه به اهمییت حضور به موقع در برخی حوادث خودروهای ستادی معمولا در دسته خودروهای پرسرعت و ایمن می باشند.
  • خودروهای ستادی مجهز به بی‌سیم، آژیر، بلندگوی دستی، نورافکن دستی و چراغ گردان هستند و دارای رنگ آمیزی و علائم ویژه آتشنشانی می باشند.
  • فرماندهان آتش نشانی با لباس رسمی خدمت می باشند اما در صحنه عملیات به برخی لباس و وسایل حفاظتی شامل کلاه ایمنی، اورکت حریق، شلوار، چکمه، دستکش و…نیاز دارند که در این خودروها قرار دارد.

خودروی آمبولانس

  • در برخی از کشور ها همراه با خدمات آتش نشانی، خدمات مربوط به فوریت های پزشکی نیز ارائه می گردد. بنابراین خودروی آمبولانس نیز جزو خودروهای آتش نشانی محسوب می شود.
  • از خودروهای آمبولانس آتش نشانی برای کمک به قربانیان حادثه دیده و بیماران استفاده می شود.
  • از ویژگی های آمبولانس های آتش نشانی این است که مجهز بوده و دارای پرسنل مجرب هستند.
  • خود آتش نشانان نیز ممکن است وابسته به نوع حادثه و شدت آتش سوزی دچار برخی جراحت ها و آسیب ها شوند که به معنای لزوم آمبولانس در میان ماشین های آتش نشانی است.

خودروی آتشنشانی معمولی

  • خودروهای آتشنشانی معمولی در واقع مهم ترین و پرکاربرد ترین خودروی آتشنشانی است.
  • این نوع از خودروهای آتشنشانی از شاسی کامیون ساخته می شوند و به همین دلیل به آن ها کامیون آتشنشانی گفته می شود. البته برای ساخت خودروهای سبک تر از شاسی ون و یا وانت نیز استفاده می گردد.
  • برای اعزام به حادثه هایی که در شهر‌ها، شهرک‌ها و روستا‌ها اتفاق می افتند، از خودرو های آتش نشانی معمولی استفاده می شود، به همین دلیل به آن ها خودروی آتشنشانی شهری نیز گفته می شود.
  • از قسمت‌های اصلی این خودرو می توان به شاسی، مخزن آب و کف (برای خاموش کردن آتش سوزی های نوع A )،  پمپ و اتاق اشاره کرد.
  • برای ساخت مخزن این خودروها از  ورق های استینلس استیل استفاده می شود چراکه در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است.
  • برای افزایش مقاومت مخزن خودروهای آتشنشانی در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی از مواد عایق شامل اپوکسی گلاس استفاده می شود.
  • مخزن آب برخی خودروهای معمولی آتشنشانی از جنس PVC، مواد مرکب و یا فیبر شیشه است، چراکه وزن کم تری دارد.
  • برای شستشوی آب داخل مخزن، دریچه ای به نام دریچه آدم رو بر روی مخزن تعبیه می گردد.
  • از مخزن کف برای خاموش کردن آتشسوزی‌های کلاس B استفاده می گردد، اما برای جلوگیری از پوسیدگی مخازن کف ساز در این خودروها (به دلیل اینکه کم تر استفاده می شود) از گالن های محتوی مایع کفساز و سایر ادوات ویژه تولید کف خاموش کننده، اعم از تناسب ساز و… استفاده می شود.
  • پمپ در واقع قلب خودروهای معمولی آتشنشانی است و به کمک نیروی موتور خودرو و دستگاهی به نام P. T. O شروع به کار می کند، P. T. O بر روی گیربکس خودرو نصب می گردد.

خودروی حامل نردبان

  • برای انجام عملیات آتشنشانی امداد و نجات در ارتفاع از خودروهای امدادی حامل نردبان استفاده می شود.
  • این دسته از خودروهای آتشنشانی شامل یک شاسی که نردبان کشویی یا بالابر هیدرولیکی دارد می باشد.
  • در خودروهای حامل نردبان نسل جدید، تجهیزاتی شامل سبد حمل افراد، مانیتور ثابت آتشنشانی، برانکارد حمل بیمار و… نیز وجود دارد.
  • نردبان های به کار رفته در این خودروها دارای انواع مختلف 32 و 52 متری هستند.
  • خودروهای حامل نردبان فاقد مخزن آب و یا هر ماده دیگری می باشند.

خودروی آتشنشانی فرودگاهی

  • تمامی فرودگاه های غیر نظامی ملزم به داشتن خودروهای آتشنشانی و امداد متناسب با حادثه هواپیمایی هستند.
  • برخی از خودروهای آتشنشانی به طور اختصاصی برای فرودگاه و با نام خودروی آتشنشانی فرودگاهی ساخته می شوند.
  • خودروی آتشنشانی فرودگاهی دارای ویژگی های بسیاری از جمله شتاب زیاد، امکان حرکت مطلوب در زمین های ناهموار اطراف فرودگاه، مخزن آب و کف بزرگ، مانیتور پر قدرت و… می باشد.
  • امداد رسانی به هواپیماهای سانحه دیده بایستی که سریع صورت گیرد، به همین دلیل عملیات خاموش کردن آتش در این خودروها به کمک مانیتورهای پر قدرت خودرو انجام می شود. در این خودروها دو مانیتور یکی برای پرتاب آب و کف و دیگری پرتاب پودر سازگار با کف تعبیه شده است.

خودروی آتشنشانی صنعتی

  • خودروی آتشنشان صنعتی برای خاموش کردن آتش در صنایع شیمیایی و پتروشیمی طراحی و تولید می شود. چراکه در این صنایع از برخی مواد اولیه مصرفی استفاده می شود و یا فرآیند تولید و یا نوع تولیدات آن ها به گونه ای است که در معرض آتشسوزی قرار دارند.
  • خودروی آتشنشان صنعتی دارای مخزن های متعدد شامل انواع مواد خاموش کننده، مانیتور تلسکوپی و… می باشند.
  • برای برخی صنایع مثل صنایعی که دارای فلزات قابل اشتعال مثل سدیم و منیزیم است، از خودروهای پودرپاش شامل پودر خشک استفاده می گردد.

خودروی آتشنشانی جنگل

  • برای خاموش کردن آتش سوزی هایی که در جنگل اتفاق می افتد از خودروی آتشنشانی جنگل استفاده می شود.
  • خودروهای آتشنشانی جنگل به گونه ای طراحی می شوند که به راحتی از جاده‌های کوهستانی و ناهموار عبور کنند.
  • این دسته از خودروها شامل مخزن آب به نسبت کوچک، موتور قوی و شاسی محکم هستند.

خودروی نجات و حوادث ویژه

  • خودروی نجات و حوادث ویژه از نظر ظاهری شبیه به خودروهای معمولی آتش نشانی است، اما این خودروها مخزن آب کف و پمپ آتشنشانی ندارند.
  • در این دسته از خودروهای آتشنشانی انواع و اقسام وسایل و تجهیزات نجات قرار دارد.
  • معمولا از این خودروها برای کمک به افراد آسیب دیده در حوادث و سوانح مختلف مثل تصادفات رانندگی و سوانح جاده ای، ریزش آوار، وقوع سیل و… استفاده می شود.
  • خودروهای نجات و حوادث ویژه از نظر نوع، ظرفیت خودرو و کاربر در انواع و اقسام مختلف تولید می شوند.
  • خودروهای نجات و حوادث ویژه انواع لباس حفاظتی، وسایل تشخیص نوع مواد خطرناک، مواد خنثی کننده، وسایل جمع آوری و جلوگیری از ریزش مواد و… قرار دارد.

خودروی فرماندهی و هدایت عملیات

  • خودرو فرماندهی و هدایت عملیات برای اعزام به حوادث شدید الزامی است.
  • در داخل خودرو فرماندهی و هدایت عملیات انواع وسایل ارتباطی شامل کانال‌های مختلف بی‌سیم، فاکس و تلفن همراه و ماهوارهای، تلویزیون مدار بسته، میز کنفرانس و … وجود دارد.
  • در داخل این خودروها محیط مناسبی برای فرماندهان آتشنشانی نیز ایجاد شده است تا بتوانند سیستم های مدیریت و بحران را طراحی و اجرا کنند.

خودروی پشتیبانی

خودروهای پشتیبانی شامل خودروهای زیر می باشد :

  • انواع تانکرهای حمل آب
  • خودروهای حمل گالن‌های کف
  • خودروی حمل سیلندر‌ها
  • تجهیزات مربوط به دستگاه تنفسی با هوای فشرده
  • انواع خودروهای حامل تجهیزات تأمین روشنایی
  • جرثقیل
  • لودر
  • بلدوزر
  • و…

نوشتن طرح توجهی تولید خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس نیازمند بررسی جوانب و برآورد مالی است. شما می توانید برای نوشتن طرح توجیهی از نظر و راهنمایی هایی مشاوران و کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع:  طرح تولید خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس

 


:: برچسب‌ها: طرح تولید خودرو های ویژه آتش نشانی و آمبولانس ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح توجیهی تولید روغن خوراکی با توجه به کاربرد و جایگاه آن در تغذیه روزانه انسان می تواند برای سرمایه ‌گذار و تولید کننده سود وبازدهی بالایی را به همراه داشته باشد. روغن های خوراکی و چربی ها در واقع به عنوان غنی ترین منبع تامین انرژی برای انسان به حساب می آیند، چراکه نسبت به دیگر مواد غذایی دارای کالری بالاتری هستند. از طرفی دیگر وجود چربی در مکانیسم رشد عقلی و جسمانی دارای تاثیرات تعیین کننده ای است و بدن برای جذب ویتامین های حلال در چربی همانند ویتامین های A ،E ،D و K  در بدن خود به چربی نیاز دارد. وجود روغن های خوراکی در هر غذایی می تواند طعم آن را بسیار خوشمزه تر کند. با این حال در طرح توجیهی تولید روغن خوراکی لازم است تمامی جوانب سنجیده شود که در ادامه قصد داریم به ارائه توضیحات بیشتر بپردازیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید روغن خوراکی

 

 

معرفی روغن خوراکی

ابتدا قصد داریم تعریفی از روغن را ارائه دهیم. به طور کلی روغن به تمامی مواد معدنی، گیاهی، مصنوعی، چربی های گیاهی و حیوانی لغزنده و چسبناک که در دمای اتاق به صورت مایع باشند، گفته می شود. روغن ها قابلیت حل شدن در آب را ندارند اما در حلال های همچون اتر حل می شوند.

دسته ای از روغن ها که در دمای اتاق حالت جامد دارند، چربی هستند. روغن های خوراکی در واقع از تصفیه چربی های گیاهی و یا حیوانی بدست می آیند. منشا روغن های خوراکی گیاهی دانه ها، بذرها و مغز میوه ها شامل دانه انگور، روغن آفتاب گردان، روغن پنبه دانه، روغن زیتون، روغن بادام، روغن کنجد و … است و منشا روغن های حیوانی نیز روغن ایجاد شده در بدن حیواناتی همچون ماهی و دیگر حیوانات خونسرد می باشد.

تولید روغن خوراکی از پنبه دانه

از شاخه های تولید روغن خوراکی، تولید روغن از پنبه دانه می باشد. بد نیست بدانید که بزرگ ترین منبع تامین مواد اولیه روغن های نباتی در کشور ما تخم پنبه است. پنبه به صورت بومی در ایران وجود دارد و در بسیار از نواحی کشور کشت می گردد.

تخم پنبه از مهم ترین دانه های روغنی در ایران است که علاوه بر روغن دارای پروتئین نیز می باشد. 30 تا 20 درصد از پنبه دانه از روغن تشکیل شده است. از پنبه دانه نوعی روغن نباتی اسختراج می گردد که در ابتدا مایعی قرمز رنگ است و پس از تصفیه همانند روغن های خوراکی تبدیل به مایعی زرد رنگ، بی بو و دارای طعم ملایم می شود.

در روغن دانه های پنبه نوعی سم طبیعی به نام گوسیپول وجود دارد که به منظور از بین بردن این سم، حتما روغن های استخراجی از تخم پنبه را تصفیه می کنند. از مزیت های روغن پنبه دانه این است که فاقد کلسترول است و میزان اسید چرب ترانس آن هم بسیار پایین است.

تولید روغن خوراکی از آفتاب گردان

از دیگر شاخه های تولید روغن خوراکی روغن کشی و تولید روغن از آفتابگردان می باشد. از دانه آفتابگردان به عنوان یک تنقلات و آجیل استفاده می شود. اما علاوه بر این دانه آفتابگردان به عنوان پر روغن ترین دانه روغنی شناخته می شود، به طوری که 35 تا 45 درصد از وزن این دانه ها متشکل از روغن می باشد.

روغن آفتابگردان نسبت به دیگر روغن های خوراکی دارای ارزش غذایی بالاتری نیز هست، به طوری که دارای ویتامین های A ،E ،D ،K و مقداری پروتئین سهل الهضم نیز می باشد.

روغن آفتابگردان از دانه های روغنی گل آفتابگردان استخراج می شود و دارای رنگ زرد روشن یا کمی تیره، با طعم شیرین و بوی مطبوع و ملایم است. پس از استخراج روغن از دانه های روغنی مابقی به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

با گسترش استفاده از روغن های آفتابگردان و تغییرات ژنتیکی، کارشناسان فعال در این زمینه توانسته اند گل های بهتری را تولید و روغن های مرغوب تری را استخراج کنند و برای مصارف مختلف روغن های خوراکی سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی و … را تولید نمایند.

مقایسه انواع روغن های خوراکی | طرح توجیهی تولید روغن خوراکی

  • روغن های جامد حاوی مقدار زیادی چربی اشباع و ایزومر ترانس هستند، در حالی که روغن های گیاهی مایع دارای مقدار کمی از اسید چرب اشباع می باشند و مقادیر بسیار ناچیزی از ایزومرهای ترانس را دارند. بنابراین روغن های گیاهی مایع شامل روغن ذرت، آفتابگردان، زیتون، کانولا(گلزا) و سویا به دلیل داشتن چربی غیر اشباع برای استفاده مناسب تر هستند.
  • روِغن های گیاهی مایع مقادیر کمی از اسیدهای چرب غیر اشباع را دارند و فاقد کلسترولند و به همین دلیل بهتر از روغن جامد می باشند.
  • روغن های جامد در ابتدا به شکل مایع هستند و برای جامد شدن در فرآیند تولید هیدروژنه می شوند. در فرآیند هیدروژنه  اسیدهای چرب روغن، اشباع می شود و به همین دلیل برای سلامتی زیان آور هستند، چراکه چربی های اشباع باعث ایجاد بیماری های قلبی عروقی، سکته قلبی و ابتلا به چربی خون می گردد.

روغن های خوراکی کم ترانس | طرح توجیهی تولید روغن خوراکی

با تلاش کارشناسان فعال در این زمنیه، به تازگی روغن های کم ترانس تولید و روانه بازار شده است. این روغن ها همچون روغن های مخصوص سرخ کردنی به صورت نیمه جامد می باشند.  کم شدن ایزومر در روغن آن را سالم تر می کند، اما باعث می شود تحمل روغن در برابر حرارت کم تر شود.

روغن های مایع برای سرخ کردن در دما و درجه بالا مناسب نیستند اما استفاده متوالی از روغن های جامد نیز به دلیل اینکه هیدروژنه شده اند، خطر ابتلا به بیماری های همچون سرطان، گرفتگی عروق خونی و ایجاد بیماری های قلبی فراهم می کند.

بررسی کالاهای جایگزین روغن گیاهی

روغن های خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در کشور محسوب می شود که تمامی خانواده ها برای آشپزی آن را تهیه می کنند. در میان روغن های تولید شده گیاهی و حیوانی روغن های حیوانی دارای کیفیت بالاتری هستند.

معمولا از روغن های خام نباتی در کارخانه های مختلف برای الکل سازی، اسپری سازی، ساخت جلا دهنده ها و … استفاده می شود و روغن نباتی های تصفیه شده نیز به عنوان روغن خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن های حیوانی می تواند جایگزین روغن های گیاهی شود، اما از آنجایی که این روغن ها برای سلامتی مضر هستند، مصرف کننده از روغن های گیاهی استقبال بیشتری می کند.

کشورهای عمده تولید کننده روغن گیاهی | طرح توجیهی تولید روغن خوراکی

در میان کشور های مختلف در سراسر جهان که روغن های خوراکی تولید می کنند، کشور های زیر بزرگ ترین تولید کنندگان عمده روغن از دانه های روغنی می باشند.

  • کانادا
  • چین
  • هند
  • آمریکا
  • اتیوپی
  • بنگلادش
  • روسیه
  • اکراین
  • فرانسه
  • آرژانتین

انواع روش های تولید روغن گیاهی

برای روغن کشی از دانه های روغنی گیاهی، روش های مختلفی وجود دارد. برای استخراج روغن گیاهی از دانه های روغنی از دستگاه پرس و یا طی یک فرآیند شیمیایی از یک حلال استفاده می شود.

روش مکانیکی

در تولید روغن خوراکی از دانه های روغنی به روش مکانیکی، پوسته ها و مواد خارجی دانه ها جدا می گردد. طی یک عملیات حرارتی، روغن داخل دانه ها روان تر می شود و سپس عملیات روغن کشی به روش مکانیکی به کمک یکی از روش های زیر انجام می شود.

  • استفاده از پرس های جعبه ای و چرخ استخراج دندانه ای
  • استفاده از پرس های کاسه ای
  • استفاده از پرس های مارپیچی

روش شیمیایی

در تولید روغن خوراکی از دانه های روغنی به روش شیمیایی، روغن باقی مانده در کنجاله استخراج می گردد. معمولا روغن باقی ماده در کنجاله ناچیز است که برای استخراج آن از یک حلال استفاده می شود. البته لازم است اشاره کنیم که از کنجاله به عنوان غذای دام نیز استفاده می کنند و گاهی این مرحله برای حفظ ارزش غذایی دام ها حذف می گردد.

روش تولید روغن خوراکی | طرح توجیهی تولید روغن خوراکی

در قسمت فوق به اختصار توضیح دادیم که برای تولید روغن خوراکی مراحل ذخیره سازی، آماده سازی و روغن کشی مکانیکی انجام می شود که در این قسمت هر کدام را به تفکیک ارائه کرده ایم:

مرحله اول : ذخیره سازی

پس از جمع آوری دانه های روغنی از مزارع و کشتزار ها، آن ها را به کارخانه های روغن کشی منتقل می کنند. از آنجایی که نگهداری و ذخیره دانه های روغنی از اهمییت بالایی برخوردار است، بایستی به شیوه صحیح و با رعایت درجه رطوبت و دمای مشخص ذخیره سازی شود.

برای ذخیره سازی اصولی نیاز به برخی تجهیزات لازم شامل سیلوهای ذخیره، رطوبت سنج، دماسنج، سیستم هوادهی جهت دمیدن هوا به داخل سیلو و … نیز می باشد.

مرحله دوم : آماده سازی

قبل از ارسال دانه ها برای مرحله روغن کشی، لازم است که ناخالصی های آن ها جدا سازی شود. برای این کار دانه های روغنی در الک های بوجاری غربال می شوند و ناخالصی های آن ها شامل گرد و غبار، شاخه، پوست و دانه های پوک جدا می گردد و در نهایت وارد دستگاه شنگیر می شود. (اگر دانه های روغنی، دانه های پنبه باشند برای گرفتن الیاف روی آن ها بایستی وارد دستگاه لیفترگیر نیز شوند.)

دانه های تمیز شده وارد سیلوی خشک کن ذخیره می شوند و سپس به وسیله نقاله حلزونی و یا نقاله سبدی به داخل خشک کن دانه هدایت می گردند. پس از خشک شدن دانه های روغنی آن ها وارد سیلوهای ذخیره اصلی و سپس سیلوهای روزانه می شوند. در داخل سیلوهای روزانه پارو های وجود دارد که دانه ها را هم می زند تا آن ها وارد دستگاه های روغن کشی شوند.

 مرحله سوم : روغن کشی مکانیکی

دانه ها وارد دستگاه های روغن گیری مکانیکی می شوند و پس از پشت سر گذاشتن عملیات حرارتی، برای عملیات پرس مکانیکی آماده می شوند. حرارت دادن دانه های روغنی عملیات پخت دانه های روغنی نامیده می شود که مزایای زیر را به همراه دارد:

  • باعث انعقاد پروتئین در دانه روغنی می شود.
  • موجب آمیختن  قطرات روغن و نفوذ آنها برای جاری شدن روغن می گردد.
  • چسبندگی روغن به سطوح جامد دانه روغنی را کاهش می دهد.
  • مواد جامد و باکتری ها را از بین می برد.
  • سیالیت روغن را افزایش می دهد.

پس از اتمام مراحل حرارت دهی، دانه های روغنی وارد دستگاه های روغن گیری مکانیکی می شوند. میزان و درصد رطوبت، روش پخت و ترکیب شیمیایی دانه ها تاثیر زیادی در میزان روغنی که تولید می شود دارد. با پرس مکانیکی 90 تا 97 درصد روغن دانه ها استخراج می شود.

روغن های تولید شده دارای مواد جامدی نیز هستند که برای جداسازی این مواد لازم است وارد فیلتر پرس شوند. در نهایت روغن تصویه شده و ذرات کنجاله و جامدات مختلف دیگر از آن جدا می شود و وارد مخازن ذخیره روغن خام می گردد.

تجهیزات خط تولید واحد روغن کشی

برای تولید روغن خوراکی نیاز به برخی ماشین آلات و تجهیزات به شرح موارد زیر می باشد:

  1. سیلوی ذخیره سازی دانه ها
  2. تسمه نقاله برای انتقال دانه ها
  3. دستگاه بوجاری و شنگیر
  4. سیلوی روزانه
  5. پیش گرمکن دانه ها
  6. سیکلون (گردگیر)
  7. لیفترگیر
  8. برج پخت
  9. پرس مارپیچی ( پره ای)
  10. مخزن ذخیره روغن
  11. تانک ته نشین کننده
  12. پمپ روغن
  13. فیلتر پرس
  14. مخزن روغن خام
  15. تسمه نقاله
  16. سیلوی ذخیره سازی کنجاله
  17. دستگاه بسته بندی کنجاله در کیسه

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی تولید روغن خوراکی



:: برچسب‌ها: طرح توجیهی تولید روغن خوراکی ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی عمدتا توسط مالکان و یا مسئولان اصلی سازمان تعیین می‌شود. تجزیه و تحلیل مسائل مهم، برنامه ریزی، مشخص کردن دور برد سازمان و اتخاذ تصمیم به نحوی که منابع سازمان حفظ شود از جمله مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک تعریف می‌شود. توجه به این مفاهیم به صورت تئوری آسان به نظر می‌رسد، اما در اجرا نیاز به دانش تخصصی و تجربه عملی دارید؛ به همین دلیل مشاوران کسب و کار با دربرداشتن تجربه و دانش می‌توانند بهترین حامی شما در این زمینه باشند. در ادامه بیشتر با تعریف و نحوه اجرای مفاهیم مدیریتی آشنا می‌شوید.

برای دریافت مشاوره  در زمینه های مدیریتی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: مدیریت استراتژیک

 

 

 

تعریف مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک ؛ فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و کنترل برای رسیدن به اهداف مورد انتظار و کسب رضایت‌مندی ذینفعان تعریف می‌شود. منظور از فرایند این است که مدیر با چه کارهایی می‌تواند سازمان را به هدفش برساند و با چه کارهایی می‌تواند بهره‌وری منابع سازمان را بالا ببرد. مدیریت از نظر ماهیتی علم و هنر بکارگیری درست منابع انسانی، مالی، تجهیزاتی و… را داراست.

اولین گام مدیریت استراتژیک

اولین اقدام مدیر، تهیه و فراهم کردن یک طرح (یا بیزینس پلن) است. برای آماده سازی طرح، فرایندی باید دنبال شود که برنامه ریزی یا پلانینگ نامیده می‌شود. در برنامه ریزی اولین کار و سوال پرسیدن چرایی و هدف از انجام پروژه است. با تعیین هدف یا اهداف مقصد مورد نظر سازمان روشن می‌شود؛ به این صورت مسیر و آینده سازمان نیز برای همه افراد آن مشخص می‌گردد.

فرایند برنامه ریزی در مدیریت استراتژیک

ارزیابی توانایی‌ها و وضعیت موجود اولویت برنامه‌ریزی است. پس باید نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و بر اساس آن‌ها مقصد مورد نظرتان را تعیین کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال راه‌ها، راه حل‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و تکنیک‌هایی باشید که احتمال رساندن شما به مقصد را بیشتر بکند. پس لازمه که سوالاتی از خود بپرسید؛

چگونه، از چه روشی و با چه کسانی؟

برای چه؟

چند نفر می‌خواهیم همکار ما باشند؟

چه مقدار بودجه نیاز داریم؟

کجا باید این کار را بکنیم؟

در چه نقطه، چقدر طول می‌کشد این کار را انجام دهیم؟

چه کسانی مرتبط با این کار هستند؟

چه تکنولوژی لازم داریم؟

و….

مجموعه پاسخ‌های که به این سوالات می‌دهید، همان طرح است. بدین صورت طراحی و برنامه ریزی کرده‌اید که چه کاری را چرا، چگونه، چه وقت و با چه کسی و ابزاری انجام بدهیم؟

موارد ذکر شده، اولین اقدامات لازم فرایند مدیریت است و اگر انجام دهید؛ نباید انتظار سازمانی با بهره وری بالا (کار با کیفیت در زمان کم، حداقل هزینه و صرفه جویی) داشته باشید.

تهیه بیزنس پلان برای سازمان

پس برای رسیدن به بهره‌وری در سازمان مدیر باید برنامه ریزی کند که در نتیجه آن یک جزوه به دست می‌آورد که به آن طرح یا بیزنس پلان گفته می‌شود (طرحی که برای اجرا آماده خواهد بود). مدیر جهت تهیه این طرح توجیهی اولیه می‌تواند از مشاورین متخصص کسب و کار  در بررسی‌های بازار مالی، فنی و اقتصادی استفاده نماید. بدیهی است حوزه‌های مختلف تهیه و طراحی کسب و کار و بخش‌های اقتصادی، فنی و مدیریتی نیازمند بررسی‌های دقیق کارشناسی جهت ارایه راهکارها و پاسخ‌های تخصصی مورد نیاز جهت دستیابی به بهروری سازمانی خواهد بود. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

آیا برنامه سازمان را می‌توان به بنگاه‌های برون سازمانی سپرد؟

با تخصصی شدن هر چه بیشتر علوم، نیاز به همراهی افراد بیشتری در یک پروژه نیز بیشتر می‌شود. نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن نیز تبدیل به یکی از مشاغلی شده است که توسط مراکز مشاوره کسب و کار ارائه می‌گردد. کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، اغلب دارای تجربه عملی نیز هستند و نسبت به قوانین و اصول مدیریت اشراف کامل دارند. مرکز کاردوک نیز در این زمینه فعالیت می‌کند. کارشناسان این مرکز می‌توانند به شما در تهیه بیزینس پلن، نوشتن و اجرای تمامی مراحل انجام کار شما را همراهی کنند.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: مدیریت استراتژیک



:: برچسب‌ها: مدیریت استراتژیک ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان همدان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنایع و معادن همدان

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان همدان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان همدان به شرح زیر می‌باشد:

حوزه صنعت و معدن همدان:
حوزه صنعت و معدن ساختمان شهید برزگر
همدان – میدان بعثت بلوار شهرداری
 
حوزه تجارت
همدان بلوار مدنی بلوار 15 فروردین سازمان صنعت معدن و تجارت ساختمان شهید مدنی
 
 
شماره تماس ساختمان اصلی:
۰۸۱۳۸۲۴۷۶۴۳-۰۸۱۳۸۲۵۱۵۴۲
 
 
آدرس ایمیل: hamedan@mimt.gav.ir
 
آدرس وب سایت:  hmd.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:45 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت (7:45 تا 13:15)

خدمات صنایع معادن استان همدان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنایع و معادن همدان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

پروانه بهره برداری را می‌توان یک سند رسمی به حساب آورد که مشخص می‌کند زمان بهره‌برداری محصولات و کالاهای تعیین شده از طرف شما چه زمانی باید صورت بگیرد. این سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود. پروانه‌ بهره‌برداری قابل تمدید است و حتی می‌توان آن را مورد معامله قرار داد و یا منتقل کرد. گرفتن پروانه بهره برداری ممکن است برای تان با دشواری هایی همراه شود که با کمک کارشناسان و موسسات فعال در این حوزه مثل کاردوک به راحتی می‌توانید برای هر نوع کسب و کاری پروانه بهره برداری دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهره‌برداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: پروانه بهره برداری

 

 

 

اخذ پروانه بهره برداری

بدون پروانه بهره‌برداری شما نمی‌توانید در زمینه‌های خصوصی فعالیت‌های اقتصادی و بهر‌ه برداری داشته باشید، به همین دلیل باید مراحلی را طی کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت این پروانه را دریافت کنید. در ادامه مراحل اخذ پروانه‌ بهره‌برداری را به شما توضیح می‌دهیم.

 

تفاوت جواز کسب با پروانه بهره برداری

در واقع پروانه بهره‌برداری را می‌توان یک مجوز کسب برای واحدهای صنعتی به حساب آورد. یعنی زمانی که کارهای مربوط به تأسیس کارخانه و یا یک واحد تولیدی انجام می‌شود، می‌تواند جایگزینی برای جواز تأسیس باشد. در واقع باید در ابتدا جواز تأسیس را اخذ کنید و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهره‌برداری اقدام کنید. برای آشنایی با مراحل دریافت جواز تاسیس صنعتی کلیک کنید.

 

مزیت‌های اخذ پروانه بهره برداری

پروانه بهره‌برداری مزیت‌های زیادی را برای صاحبان مشاغل به همراه دارد که می‌توان به چند نمونه از مهم‌ترین این موارد اشاره کرد، از جمله؛ معافیت‌های مالیاتی، سهولت در ثبت برند، برخورداری از تشویقات وزارت صنعت، معافیت‌های مالیاتی در طرح‌های قابل انتقال، معافیت مالیاتی در طرح‌های هنری، سهولت در واردات ماشین آلات بدون پرداخت مالیات گمرک، گرفتن علامت استاندارد و دریافت انواع مختلفی از تسهیلات بانکی از جمله نمونه مزیت‌های اخذ پروانه بهره‌برداری می‌باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه بهره برداری

تصویر کپی کارت ملی مدیر عامل، تصویر کلیه مدارک شرکت جهت اشخاص حقوقی، کپی آگهی تغییرات شرکت در مورد شخصیت‌های حقوقی (در صورت وجود)، اسناد مالکیت زمین محل استقرار یا اجاره نامه و اقرار نامه رسمی برای محل‌های استیجاری، اعتبار جواز تأسیس، تصویر پایان کار ساختمانی، کپی از قرارداد خرید امتیازهای آب و برق، اصل و فتوکپی فاکتور خرید ماشین آلات، فاکتور خرید مواد اولیه، فاکتور خرید و اجرای سوله، ارائه اطلاعات پرسنل کارخانه از طریق فایل EXCEL، ارائه پاسخ استعلام‌های مربوطه، رسید پرداخت هزینه صدور پروانه بهره‌برداری و رسید پرداخت هزینه تمبر بانکی از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه بهره‌برداری است.

 

مراحل صدور پروانه بهره برداری

مرحله اول: ارائه درخواست

باید درخواست کتبی در خصوص دریافت پروانه بهره‌برداری را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهید. از طریق سامانه بهمن یاب«behinyab.ir»که جواز تأسیس را صادر می‌کند می‌توانید تقاضای اخذ پروانه بهره‌برداری را درخواست کنید. برای آشنایی بیشتر با سامانه بهین یاب کلیک کنید.

مرحله دوم: تحویل مدارک مورد نیاز

تمام مدارک مورد نیازی که در سایت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن یاب ذکر شده باید تحویل داده شود، که در بالا به این مدارک اشاره کردیم.

مرحله سوم: استعلام از اداراتی که تاییدیه آن‌ها لازم است

مواردی چون گواهی عدم سوء پیشه و مواردی این چنینی باید از طریق اداراتی که سازمان مربوطه آن را اعلام کرده است، استعلام بگیرند.

مرحله چهارم: تکمیل پرسشنامه پروانه بهره برداری

باید فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهره‌برداری را دریافت و تکمیل کنید. در صورتی که نیاز به طرح توجیهی داشتید، می‌توانید از خدمات نوشتن طرح توجیهی توسط کارشناسان مجرب کاردوک استفاده نمایید.

مرحله پنجم: بازدید کارشناس

در این مرحله کارشناس متخصص از محصول، کالا و یا خدماتی که شما قصد بهره‌برداری آن را دارید بازدید می‌کند تا آن را با طرح اولیه تطبیق دهد.

مرحله ششم: تعیین ظرفیت تولید واحد صنعتی

باید در فرم مربوطه مقدار ظرفیت تولیدی واحد صنعتی مورد نظر شما به صورت دقیق ذکر شود.

مرحله هفتم: اعلام نظر کارشناس

کارشناس مربوطه پس از مورد بررسی قرار دادن طرح مذکور، طبق هزینه‌های انجام شده پیش نویس فرم پروانه بهره‌برداری را تهیه نموده و برای تایید و امضا به معاون مربوطه ارائه می‌دهد.

مرحله هشتم: دریافت پروانه بهره برداری

پس از اینکه مسئول مربوطه به تصویب و امضا پروانه بهره‌برداری پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تایپ شده و به تعداد ۶ نسخه تکثیر نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبیرخانه نسخه اصل آن پس از دریافت حقوق دولتی بر اساس میزان سرمایه ثابت طبق جدول پیوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ریال) به متقاضی تحویل و باقی نسخه نیز مانند جواز تأسیس به مراجع مربوطه ارسال می‌گردد.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهره‌برداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری چه مدت اعتبار دارد؟

اصولاً پروانه‌های بهره‌برداری برای مدت زمانی ده ساله صادر می‌شوند. این پروانه‌ها معمولاً نیاز به تمدید ندارند، اما اگر شرایط خاصی پیش آید افراد باید بعد از پایان ده سال نسبت به تمدید پروانه بهره‌برداری خود اقدام کنند. مثلاً اگر فردی بخواهد پروانه بهره‌برداری را به ادارات دولتی ارائه دهد، آن وقت باید آن را تمدید کند.

آیا می‌توان پروانه بهره برداری را انتقال داد؟

بله. می‌توانید پروانه بهره‌برداری را به اشخاص ثالث به شرط تنظیم صلح نامه و موافقت اصولی وزارت صنعت و معدن انتقال داد.

 

منبع: پروانه بهره برداری



:: برچسب‌ها: پروانه بهره برداری ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان کرمانشاه چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنعت و معدن کرمانشاه

 

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان کرمانشاه

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به شرح زیر می‌باشد:

حوزه صنعت و معدن کرمانشاه :
کرمانشاه ، بلوار شهید بهشتی ، جنب سینما استقلال ، ساختمان شهید بهشتی
 
حوزه تجارت : کرمانشاه ، خیابان عشایر ، نرسیده به میدان ایثار ، ساختمان شهید باهنر
 
شماره تماس ساختمان اصلی:
38239160

 

۰۸۳۳۸۲۳۹۱۶۰ 
۰۸۳۳۸۲۴۳۲۴۸
 
 
آدرس ایمیل: kermanshah@mimt.gav.ir
 
آدرس وب سایت: ksh.mimt.gov.ir/

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان کرمانشاه

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنعت و معدن کرمانشاه



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان کرمانشاه ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

مراحل گرفتن جواز کسب چیست و به چه ترتیبی باید عمل کرد؟ در ایران مانند دیگر کشورها، قانون‌گذار قوانینی را برای شروع فعالیت‌ها در نظر گرفته است. این قوانین اصولی را برای فعالیت به افرادی که می‌خواهند کسب و کارشان را شروع کنند، ارائه می‌دهد. در قانون گرفتن جواز کسب اجباری است. جواز کسب مجوزی است برای دایر کردن یک واحد صنفی، پس بدون دریافت آن فعالیت اقتصادی شما غیر قانونی محسوب می‌شود، طبق ماده12 قانون نظام صنفی افراد قبل از راه اندازی کسب و کار موظف به اخذ پروانه فعالیت از واحد صنفی مربوطه می‌باشند. شما می توانید با کمک مراکز مشاوره کسب و کار مثل کاردوک به راحت ترین شکل مدارک لازم جهت شروع کار را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 0216418908 تماس بگیرید.

 منبع: مراحل گرفتن جواز کسب

 

 

 

مراحل گرفتن جواز کسب

پس برای اینکه به راحتی کسب و کار خود را شروع کنید باید جواز کسب داشته باشید. لازم است بدانید فرقی نمی‌کند فعالیت شما در چه زمینه‌ای است، باید حتماً برای قانونی شدن آن جواز داشته باشید. در ادامه به مراحل گرفتن جواز کسب می‌پردازیم.

1- مراحل گرفتن جواز کسب | ارائه درخواست

متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهد. فرد متقاضی باید درخواست خود را از طریق سایت ایرانیان اصناف به این آدرس iranianasnaf.ir انجام دهد. بعد اینکه متقاضی درخواست خود را ارائه داد، مدتی بعد رسیدگی به آن آغاز می‌شود. در حین بررسی کارشناسان مربوطه از محل واحد صنفی مورد نظر بازدید کرده و گزارش کامل خود را به پرونده اضافه می‌کنند. بعد از انجام این مراحل پرونده تکمیل شده در هیئت مدیره مورد بررسی قرار می‌گیرد و پاسخ کتبی آن متعاقباً اعلام می‌شود. برای انجام مراحل کار در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

2- ارائه یک مدرک مهم

در این مرحله فرد متقاضی باید یکی از مدارک زیر را جهت تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی خود ارائه دهد که شامل؛ سند مالکیت به نام متقاضی، اجاره‌نامه رسمی به نام متقاضی، اجاره‌نامه عادی (با اخذ تعهد محضری) به نام متقاضی، مبایعه‌نامه به نام متقاضی، حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره، رسید پرداخت اجاره‌بهای معتبر، قرارداد اجاره محل کسب با ادارات و سازمان‌های دولتی، نهادها، شهرداری، شرکت‌های تعاونی مسکن و شرکت‌های خاص صنفی، شرکت‌های تحت پوشش سازمان‌های دولتی و نهادها می‌باشد.

3- مراحل گرفتن جواز کسب | استعلام از ادارات ذی‌ربط و ارائه مدارک

در این مرحله فرد متقاضی باید از ادارات ذی‌ربط استعلام دریافت کند. گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی جهت صنوف مشمول(مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و…)، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، گواهی گذراندن دوره آموزش(حداقل ده ساعت) از موسسه آموزشی معتبر(مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوط)، ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی، گواهینامه مهارت فنی جهت مشاغل مندرج در آئین‌نامه تبصره ذیل ماده سیزده قانون، اختصاص کد شناسه ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب (جواز کسب) و اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ده رقمی از جمله موارد استعلام و ارائه مدرک است.

4- تعیین نظام وظیفه

این مورد مختص به آقایان است که باید وضعیت نظام وظیفه خود را با ارائه مدارکی روشن کنند.  گواهی پایان خدمت، گواهی معافیت دائم، گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن.

5- مراحل گرفتن جواز کسب | ارائه سوابق کاری

ارائه سوابق کاربری تجاری یا کارگاهی یا اداری محل واحد صنفی مورد درخواست در این مرحله باید انجام شود.

6-  ارائه مدارک تکمیلی

در این مرحله فرد باید مدارک بیشتری را ارائه دهد که شامل؛ فرم‌های مخصوص معرفی فرد از مرجع صدور، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مدرک تحصیلی یا حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثنای متقاضیانی که سن آنان از پنجاه سال بالاتر می‌باشد)، دوازده قطعه عکس پرسنلی جدید (۳×۴)، تعهدنامه کلیه صنوف، فیش واریز مبلغ حداکثر تا سقف پنج برابر حق عضویت اتحادیه برای سال اول (حق ورودی) که از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال عدول نماید. فیش واریز مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ریال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه کشور از جمله این مدارک است.

7- مراحل گرفتن جواز کسب | بررسی

در این مرحله پرونده توسط رئیس و یا نائب رئیس تکمیل می‌گردد.

8- صدور پروانه

در این مرحله با توجه به مراحلی که فرد طی کرده و مدارکی که ارائه داده است، جواز کسب را دریافت می‌کند. برای آشنایی با انواع پروانه کسب کلیک کنید.

لازم به ذکر است گرفتن جواز برای کارهای صنعتی و سرمایه گذاری تفاوت داشته و لازم هست که از طریق سامانه بهین یاب اقدام شود. در این صورت خوب است با نوشتن طرح توجیهی نیز آشنا شوید.

برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد جواز کسب

در صورتی که با جواز کسب ما مخالفت شد چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

می‌توانید ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به کمیسیون نظارت مربوطه تسلیم نماید. دوم اینکه کمیسیون نظارت موظف است ظرف مدت یک ماه نظر خود را اعلام دارد. نظر کمیسیون نظارت در این مورد قطعی است. در صورتی که اتحادیه در مدت مقرره پاسخ ندهد متقاضی می‌تواند اعتراض خود را به کمیسیون نظارت تسلیم کند.

آیا صاحبان پروانه کسب می‌توانند مباشر انتخاب کنند؟

بله. صاحبان پروانه کسب می‌توانند جهت اداره واحد صنفی خود اقدام به معرفی مباشر کنند.

 

منبع: مراحل گرفتن جواز کسب



:: برچسب‌ها: مراحل گرفتن جواز کسب ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

طرح تولید دستگاه تصفیه هوا برای ایجاد یک کسب و کار در زمینه تولید دستگاه تصفیه هوا می باشد. با ایجاد شرایط حاصل از انتشار ویروس بیماری کرونا، نگرانی ها از انتقال بیماری و آلودگی در محیط های بسته افزایش پیدا کرده است. استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا به خصوص در محل کار می تواند به پاکسازی هوای محیط کمک کند. این دستگاه ها باعث پاکسازی هوای محیط از هرگونه آلرژی‌های فصلی، ویروس های واگیردار و آلودگی‌های هوا می شوند و محیط را ضدعفونی می کنند. طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه هوا در شرایط کنونی که بسیاری از افراد به دنبال هوای سالم و بدون بیماری و آلودگی هستند، می توانند ایده پربازدهی باشد.  در ادامه طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه هوا را ارائه کرده ایم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید دستگاه تصفیه هوا

 

 

 

معرفی محصول دستگاه تولید تصفیه هوا

در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها، زندگی ها محدود به خانه و محل کار شده است و طی سال های اخیر نیز ایجاد شرایط جدید حاصل از بیماری کرونا باعث شده است که مردم تقریبا زمان زیادی را در خانه باشند و پس از اتمام کار مستقیم از محل کار خود به خانه می روند.

مطابق اطلاعاتی که در اختیار داریم هوای محیط های بسته نسبت به هوای آزاد تا  10 درصد آلوده تر می باشد. نفس کشیدن در هوای آلوده باعث ایجاد مشکلات تنفسی، سرگیجه، بیماری های قلبی و … می گردد.

یکی از راه های پیش رو برای کم کردن آلودگی ها و بیماری ها و همینطور از بین بردن بوی سیگار در فضای بسته استفاده از دستگاه تصفیه هوا است، چراکه وظیفه اصلی این دستگاه ها پاکسازی هوا از هر گونه آلودگی، بیماری و حتی ذرات معلق می باشد.

انواع دستگاه تصفیه هوا بر اساس اندازه

استفاده از دستگاه های تصفیه هوا جهت رفع آلودگی ها و پاکسازی هوا و از بین بردن گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، هاگ قارچ‌ها و کاهش زمینه و علائم بیماری در هر محیطی لازم است تا به کمک فیلتر های مختلفی که دارد، آلاینده های موجود در هوا را از بین ببرد و محیط را تمیز کند. به همین دلیل این دستگاه ها برای استفاده در هر محیطی طراحی و تولید شده اند. دستگاه تصفیه هوا از نظر اندازه و کاربرد دارای انواع مختلفی به شرح موارد زیر می باشد:

  • دستگاه های تصفیه هوا خانگی در اندازه های بزرگ، متوسط ​​ و کوچک برای اتاق خواب و اتاق کودکان، اتومبیل
  • دستگاه های تصفیه هوا صنعتی برای استفاده در صنایع تجاری و پزشکی ( این دسته از دستگاه های تصفیه هوا نسبت به نمونه های خانگی قوی تر هستند.)

عملکرد دستگاه تصفیه هوا | طرح تولید تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر های مختلفی می باشد. در واقع در میان اجزای مختلف دستگاه تصفیه هوا نیز وظیفه پاکسازی هوای محیط بر عهده فیلترهای این دستگاه است.

وقتی در یک محیط سربسته از دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود، این دستگاه هوای اطراف را به داخل محفظه های تعبیه شده در آن می کشد. هوای درون محفظه از فلیترهای مختلفی شامل فیلتر مواد آلرژی‌زا، فیلتر گرد و غبلر، فیلتر بیماری ها و … عبور می کند.

پس از اینکه هوای آلوده از تمامی فیلتر ها عبور کرد، هوای سالم و پاکسازی شده مجدد به فضای اتاق باز گردانده می شود. از جمله نکاتی که در انتخاب دستگاه تصفیه هوا قابل ذکر است، این موضوع می باشد که در فیلتر های این دستگاه ها باید از نوعی از فلیتر استفاده شود که در نهایت باعث تولید گاز ازون و یون منفی نشود.

روش های تصفیه هوا

در دستگاه های تصفیه هوا از روش های مختلفی برای تصفیه هوا استفاده می شود. اما رایج ترین فیلتری که در آن ها استفاده می گردد، فیلتر هپا و کربن فعال است. در این نوع از فیلتر ها هیچ گونه ذرات جانبی به محیط اطراف وارد نمی شود و فقط هوا را پاکسازی می کند.

روش های دیگر فیلتر و پاکسازی هوا، علاوه بر اینکه آلودگی های هوا را از بین می برد، باعث می شود که برخی موارد جانبی نیز وارد هوا شود. روش هایی شامل اوزون، یونیزاسیون، الکترواستاتیک و پلاسما، لامپ یو وی و فوتوکاتالیتیک در واقع روش‌هایی هستند که طی یک فرآیند شیمیایی  باعث پاکسازی هوا می شوند، اما برخی ذرات و گازها را نیز وارد هوا می کنند. فیلترها دارای انواع مختلفی به شرح موارد زیر هستند :

فیلتر هپا HEPA (فیلتر ذرات معلق هوا با راندمان بالا)

این فیلتر توانایی از بین بردن ذرات هوا را تا سه دهم میکرون دارد و در پاکسازی هوا دارای بازدهی 97.97 درصد است. فیلتر هپا از فشرده و تنیده شدن برخی از الیاف‌ ها شامل حصیر، پنبه، پوشال و فایبر گلاس تولید می شود.

فیلتر کربن CARBON

فیلتر کربن برای حذف بوهای اضافه و همینطور آلودگی هایی که به شکل گاز در طبیعت موجود است به کار می رود.

ژنراتور یونی یا فیلتر TIO2

دستگاه تصفیه هوا یون ساز برای پاکسازی هوای اطراف از ذرات باردار استفاده می کنند. این فیلتر با پاکسازی هوای اطراف، یون های منفی در هوا را آزاد می کند که باعث بروز برخی مشکلات همچون سردرد، افسردگی، سستی بدن و … می شود.

اشعه ماوراء بنفش UV

فیلتری که از اشعه ماوراء بنفش UV برای پاکسازی هوا استفاده می کند، در واقع از یک نور نامرئی برای از ین بردن میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها استفاده می کند.

دستگاه تصفیه هوای الکترو استاتیک | طرح تولید تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوای الکترو استاتیک هم بدون استفاده از فیلتر و با استفاده از میدان الکتریکی هوا را تصفیه می‌کند. دستگاه تصفیه هوای الکترو استاتیک هم به دلیل تولید آنیون یا یون منفی اکسیژن هوا را تبدیل به ازون می‌کند.

دتسگاه تصفیه هوای الکترو استاتیک مشابه دستگاه یون ساز، باعث می گردد که ضمن حذف آلودگی های موجود در ه ا، آلاینده های باردار نیز ایجاد گردد که برای سلامتی انسان مضر است.

انواع دستگاه تصفیه هوا بر اساس کارکرد

دستگاه تصفیه هوای خانگی و صنعتی بر اساس روشی که برای تصفیه هوا استفاده می کنند، به دو دسته دستگاه تصفیه هوا اکتیو (فعال) و دستگاه تصفیه هوا پسیو (غیر فعال) تقسیم می شوند.

  • دستگاه تصفیه هوا نوع اکتیو ( فعال ) : دستگاه های تصفیه هوا از نوع اکتیو و یا فعال برای حذف آلاینده های موجود در هوا از یونیزه کردن هوای محیط استفاده می کنند. فرآیند یونیزه کردن، آلاینده های موجود در هوا را از بین می برد اما در نهایت باعث تولید گاز خطرناکی برای سلامتی انسان به نام ازون نیز می شود که در این نوع از دستگاه ها تولید آن ها اجتناب ناپذیر است. در دستگاه ها تصفیه هوا اکتیو از لامپ UV و فیلترهای کاتالیستی استفاده می شود.
  • دستگاه تصفیه هوا نوع پسیو (غیر فعال ) : دستگاه های تصفیه هوا نوع پسیو و یا غیر فعال برای تصفیه هوای اطراف از مکنده های بزرگ و قدرتمند استفاده می کنند. هوای آلوده پس از عبور از فیلتر های مختلف، پاکسازی شده و از سمت دیگر دستگاه وارد فضای اتاق می شود. این نوع از دستگاه های تصفیه هوا هیچ گونه یون و یا گاز مضری تولید نمی کند و برای سلامتی انسان خطری ندارد و معمولا از سه نوع فیلتر شامل فیلتر اولیه، فیلتر هپا و فیلتر جاذب کربن برای تصفیه هوا استفاده می کنند.

بازدهی کدام دستگاه تصفیه هوا بیشتر است؟

با توجه به نظر بسیاری از متخصصان در این زمینه، دستگاه‌ تصفیه هوا با فیلتر هپا از دیگر دستگاه های فیلتر هوا مناسب تر می باشد و دلیل آن نیز راندمان بالا و در عین حال عدم تولید مواد شیمایی است. مراحل تصفیه هوا در سه مرحله اصلی انجام می شود.

  • پیش فیلتر : اولین مرحله از فیلتر هوا در این دستگاه ها پیش فیلتر است و باعث حذف ذرات ریز و درشت مانند گرد و غبار، پرز و مو و … می شود.
  • فیلتر کربن اکتیو : این فیلتر باعث جذب و پاکسازی مواد شیمیایی شامل انواع چسب‌ ها، شوینده‌ ها، خوشبو کننده‌ ها و آفت کش‌ها می شود.
  • فیلتر هپا : این فیلتر تا 97 درصد آلاینده های موجود در هوا را از بین می برد. اگر این فیلتر ها آلوده شوند، نیاز به تعویض دارند.

اهمیت استراتژیک تولید دستگاه تصفیه هوا

طی دهه های اخیر زندگی شهر نشینی در میان انسان ها رو به افزایش بوده و زندگی ها به گونه ای تغییر کرده است که 80 درصد از زمان خود را در روز در محیط های سربسته می گذرانند.

همانطور که اشاره کردیم میزان آلودگی ها در محیط های سربسته بیشتر از محیط های باز است. آلودگی های این محیط ها باعث ایجاد بیماری های تنفسی، ریوی، فشار خون و همینطور مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی، سردرد، سرگیجه، مشکلات پوستی، سقط جنین و … می شود.

از طرفی دیگر در حال حاضر در شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونا قرار گرفته ایم و اهمیت هوای تمیز و بدون ویروس و بیماری بیش از هر زمان دیگری است. تولید دستگاه تصفیه هوا جهت ضدعفونی هوا می تواند ایده مناسبی برای شروع یک کار پر سود باشد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دستگاه تصفیه هوا

در طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه هوا به مواد اولیه متفاوتی به شرح موارد زیر نیاز است:

  • فوم
  • کتان
  • فایبر گلاس
  • الیاف مصنوعی
  • پلی کربنات گرید بهداشتی
  • پلی پروپیلن
  • شیرآلات
  • شیلنگ داخلی
  • فیلتر الیافی
  • کپسول فیلتر تصفیه کربن فعال

فرایند تولید فیلتر هپا در تولید دستگاه تصویه هوا

در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که فیلتر هپا در دستگاه تولید تصویه هوا چگونه تولید می شود. در ادامه به مراحل تولید فیلتر هپا می پردازیم.

  • مرحله اول : در ابتدا کاغذ مخصوص تولید این فیلتر، به اندازه مورد نیاز، برش داده می شود.
  • مرحله دوم : مواد اولیه پلیمری مثل رزین را داخل ماشین تزریق قرار می دهند. در این مرحله رنگ نیز به عنوان ماده اولیه به آن اضافه می شود.
  •  مرحله سوم : کاغذ را به صورت کنگره و یا پلیسه (آکاردونی) فرم می دهند و از آن برای ساخت فیلتر استفاده می کنند. برلی این کار کاغذ را به مواد شیمیایی چرپ آغشته می کنند.
  • مرحله چهارم : کاغذ فیلتر در قاب دستگاه تولید فیلتر هوا و قالب تزریق پلاستیک قرار داده می شود.
  • مرحله پنجم : اطراف کاغذ فیلتر نگهدارنده های کاغذ فرم دار را قرار می دهند تا از باز شدن قطعات فیلتر جلوگیری شود.

لیست قطعات و تجهیزات اصلی مورد استفاده در خط تولید فیلتر هوا

برای تولید فیلتر هوا هپا به ابزار و ماشین آلات زیر نیاز است:

  • ماشین آلات تولید پارتیشن آلومینیمی یا کاغذی
  • دستگاه چسب زدن قاب آلومینیم
  • چسب زنی مذاب داغ برای کاغذ
  • خط ماشین مینی پلیتینگ
  • دستگاه تغذیه کاغذ
  • دستگاه کاغذ تاکن
  • نشان گذاری کاغذ
  • فیلتر کیسه ای
  • کاغذ تاکن
  • تسمه نقاله
  • لوله پلاستیکی
  • سری چنگکی
  • سری چسب زدن با چسب داغ ذوب شده

ابزار و ماشین آلات مورد نیاز | طرح تولید تصفیه هوا

در طرح توجیهی تولید دستگاه تصفیه هوا خانگی و صنعتی برای راه اندازی کارخانه ای و یا گارکاه تولید این دستگاه به برخی ابزار و ماشین آلات به شرح موارد زیر نیاز می باشد:

  • دستگاه تزریق پلاستیک
  • قالب پلاستیکی
  • دستگاه خم ورق
  • دریل صنعتی
  • دستگاه گیوتین ورق بر
  • دستگاه جوشکاری آرگون
  • دستگاه جوش گاز

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدها

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی

  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح تولید دستگاه تصفیه هوا



:: برچسب‌ها: طرح تولید دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی متوسط مصرف سرانه گندم هر ایرانی حدود ۱۱۰کیلوگرم است و متوسط مصرف سرانه گندم در سال 1399 کشور ۱۶۵کیلوگرم و متوسط مصرف سرانه گندم برای صنف و صنعت حدود ۱۳۰کیلوگرم می‌باشد. ایران همچنان بخش بزرگی از نیاز خود به این محصولات را از طریق واردات تأمین می‌کند. لذا نیازمند سرمايه گذاری جهت جبران کمبود زير ساخت‌های نگهداری و محصولات وارداتی به کشور از بازارهای خارجی است که بموازات توسعه بازرگانی خارجی و حمل ونقل بين المللی، شکل می‌گیرد ودرتکمیل شبکه‌ای گسترده از مراکز لجستيک مانند مناطق آزاد، بنادر دریایی و خشک، پايانه‌های صادراتی و واردات مابین تجارت خارجی و تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی عمل می‌نماید. انبارها نگهداری غلات موجب تسهيل و حفظ شرایط سالم نگهداری و انتقال محصولات به دست مصرف‌کنندگان می‌شوند. در ادامه خلاصه طرح ذخیره سازی غلات در بنادر را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح ذخیره سازی علات در بنادر

 

 

طرح ذخیره سازی غلات در بنادر | تعریف انبار

انبار به محل و فضائی نگهداری یک یا چند نوع کالای بازرگانی، صنعتی، مواد اولیه و یا فرآورده‌های مختلف  که بر اساس یک سیستم طبقه‌بندی تنظیم‌شده باشد  اطلاق می‌گردد.  انبارها ازنظر فرم به سه صورت انبار سر پوشیده که تمام اطراف آن بسته و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل می‌باشد و انبار سرپوشیده یا هانگارد دارای سقف  و از  چهار طرف باز و انبار محوطه‌ای رو باز  تقسیم می شوند .

ویژگی‌های انبار غلات

در ساخت انبار غلات پس از مکانسجی و جانمایی محل احداث مطابق ضوابط و استاندارهای ابلاغی  و موافقت اداره بنادر ،لازم است  در طراحی وساحت سازه واحداث پروژه به موارد زیر توجه شود

بهداشت سازه  انبار غلات

حفظ بهداشت  محصولات کشاورزی باید به‌دقت  موردبررسی و رعایت قرار گیرد ایجاد شرایط بهداشتی سوله مطابق با ضوابط معاونت غذا ودارو جهت اخذ مجوز وپروانه بهره برداری الزامی است چراکه این محصولات در صنایع غذایی کاربرد دارند و درنهایت به دست مصرف‌کننده می‌رسند. اگر در فرایند نگهداری این محصولات  آلوده به هر نوع میکروب و یا ویروسی شوند و یا فاسد گردند، نه‌تنها موجب خسارت‌های سنگین به کشاورز و تجار می شوند  بلکه سلامت افراد جامعه را نیز به خطر خواهند انداخت.

 

طرح ذخیره سازی غلات در بنادر | قابلیت طراحی، ساخت و نصب سریع  سازه انبار

انتخاب نوع سازه استاندارد وکارخانه ای انبار امکان مونتاژ سریع در محل را در زمان آماده بودن فنداسیون ها را فراهم می نمایدبا توجه به امکان تولید کارخانه‌ای نصب اسکلت سازه در حداقل زمان ممکن میسر می گردد. این نکته مهمی برای سرمایه‌گذاران  است زیرا اگر در یک‌زمان محدود قابلیت فعال سازی و بهره برداری از انبار مهیا می نمایند.

امنیت سازه و حفاظت از محصولات در برابر باد و باران

با توجه به اینکه سازه های ذخیره‌سازی محصولات سرپوشیده هستند، بنابراین نگرانی تجار محصولات بابت محافظت از غلات در برابر بارش‌های فصلی و باد وسایر عوامل مخرب برطرف می‌شود.

انتقال راحت و آسان محصولات در سوله

با توجه به امکان استفاده از مکنده های غلات ازکشتی و کامیون به داخل انبار شرایط  انتقال بسیار ایمن شده است جهت امکان تردد در طراحی سازه ها باید عرض دهانه سوله‌های انبار به‌اندازه‌ای باشدکه ماشین‌های باربری تا درب سوله به‌راحتی قرار بگیرد و ازآنجا کالاها و محصولات توسط لیفتراک یا مکنده  جابجا می‌شوند

حفظ کیفیت غلات در  انبار

الزام ونظارت بر رعایت اصول بهداشتی برای نگهداری سالم غلات درانبار سبب می شود تا تمامی محصولات کیفیت اصلی خود را در زمان نگهداری و حمل حفظ کرده و با بهترین شرایط ممکن در زمان نیاز به بازار عرضه می‌شوند.

اقتصادی بودن سازه انبار

لازم است شرایط اقتصادی حق العمل کاری انتقال ونگهداری غلات  و استاندار  ساخت سوله انبار به‌گونه‌ای باشد  که ارزش استفاده کردن و احداث آن برای سرمایه گذار مقرون به صرفه باشد

بیمه انبار

دارا بودن بیمه‌نامه  برای حوادث غیر مترقبه برای سرمایه گذاران در شرایط ناخواسته امنیت خاطر ایجاد می نماید

طرح ذخیره سازی غلات در بنادر | معرفی خدمات انبارداری در بندر

احداث وبهر برداری از انبار ذخیره ساری غلات سرویس هایی به شرح ذیل را تامین می نماید

  • انتقال غلات با مکنده از کشتی و بندر به انبار
  • خنککاری علات
  • نگهدار محصول در شرایط استاندارد
  • انتقال غلات از انبار به وسایل حمل خروجی کالا بر اساس توزین کنترل‌ شده

 

طرح ذخیره سازی غلات در بنادر | کدهای آیسیک متعلق به محصول

آیسیک نوعي طبقه‌بندی استاندارد براي فعالیت‌های اقتصادي توليدي است. هدف اصلي آیسیک فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است به‌طوری كه در آن بتوان موجوديت‌هاي اقتصادي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه‌بندی كرد. وزارت صنعت معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي صنعتي استفاده مي‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيك، محصولات به شرح ذیل می‌باشد.

 

بررسی بازار انتقال و ذخیره سازی غلات در بنادر

در بررسی نیازسنجی بازار طرح با استفاده از تحلیل موازنه عرضه وتقاضا ناشی از  کانونهای ایجاد تقاضا براساس شاخصهای موثربرای خدمات ذخیره سازی غلات  (تقاضا)در طول پنج مشخص میگردد در سال ۱۳۹۹ بیش از 23 میلیون تن غلات در کشور تولید شده است و واردات ذرت، گندم، برنج و جو به  در همین سال ۱۶ میلیون تن به ارزش ۴.۸ میلیارد دلار بوده است  بررسی آمار طرحهای صنعتی در حال بهر برداری و  احداث و تطابق آن با توانمندیهای  موجود  ذخیره سازی در بنادر و استان های مرزی و تحلیل موازنه عرضه وتقاضا  نیاز به زیر ساخت های ذخیره سازی را مشخص می نماید  ودر حال حاضر تعداد  21 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 1797 میلیارد ریال  و 256 چوازتاسیس صنعتی برای انباردرصنعتی صادر شده است

طرح ذخیره سازی غلات در بنادر | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس  مطالعات  انجام شده احداث انبار ذخیره سازی غلات در محل مورد درخواست  با ظرفیت 92000تن  در سال جاری به همراه  تمامی خدمات زیر ساختی ،اداری و رفاهی مورد نیاز انتقال و ذخیره سازی غلات 980105 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و  نرخ بازدهی آن بیشتر از 31 درصد بوده و طی 3 سال می تواند  برگشت سرمایه اولیه خود را داشته باشد. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است بدیهی با گذشت زمان وشرایط اقتصادی لازم است مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود .

 

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح ذخیره سازی علات در بنادر

 



:: برچسب‌ها: طرح ذخیره سازی غلات در بنادر ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : کاردوک

آدرس اداره صنایع و معادن استان کرمان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه می‌شود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: صنعت و معدن استان کرمان

 

 

 

 

آدرس اداره صنایع و معادن و تجارت استان کرمان

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به شرح زیر می‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان کرمان :
کرمان -بزرگراه امام جنب کوچه نظام وظیفه ساختمان شهید ایرانمنش (معاونت بازرگانی -پشتیبانی -بازرسی)
 
آدرس ساختمان شهید باهنر:
کرمان -بلوار شهید عباسپور -سازمان صنعت معدن و تجارت ساختمان شهید باهنر (معاونت صنعت و معدن )
 
شماره تماس ساختمان اصلی:
۰۳۴۳-۲۱۶۳۵۲۲-۹
۰۳۴۳-۲۷۳۶۵۱۰-۶
 
 
آدرس ایمیل: info.kerman@mimt.gav.ir
 
آدرس وب سایت: ker.mimt.gov.ir

ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)

خدمات صنایع معادن استان کرمان

تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند می‌دانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام می‌دهد. مهم‌ترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرح‌های صنعتی

ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرک‌های صنعتی

ارائه وام برای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی

ارائه سهمیه مواد اولیه

اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی

و….

خدمات الکترونیکی صنایع معادن

سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزه‌ها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد. بهین یاب یکی از جامع‌ترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.

خدمات قابل ارائه کاردوک

شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در زمینه‌های زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

مشاوره کسب و کار

اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب

عیب یابی پروژه

مکان یابی و اجرای پروژه

دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری

تامین مالی و دریافت وام

تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب

برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک می‌توانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: صنعت و معدن استان کرمان



:: برچسب‌ها: صنایع و معادن استان کرمان ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()